On todella vastuutonta ja raukkamaista Saabin maahantuojalta kun ei ole lähestynyt kaikkia 93ss omistajia informoiden kyseisistä kolinoista/natinoista puhumattakaan 6vaihteisen laatikon ongelmista
He tietenkin luottavat siihen että omistajina olis kuskeja jotka ei välttämättä huomaa mitään tai välitä, ja HUPS takuu onkin ummessa, ja maksat korjauksista itse.
Saab maahantuojan vastuu????
Saab maahantuojan vastuu????
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Tämä on kaiketi nykypäivän autoteollisuutta; uudet automallit ulos vaikka puolivalmiina ja laadunvalvontaosastot on kaiketi lopetettu turhina kulunkeina. Mainostetaan kaikenmaailman hienoja ominaisuuksia ja lopullisen testauksen suorittavat kuitenkin loppukäyttäjät.
Vaihdelaatikko-ongelmassa olen painostanut autoni myyjää Länsiautoa ja maahantuojaa Suomen GM:ää, viime aikoina ei olla edes vastattu sähköposteihin. Ilmeisesti Saabin tehtaalla ollaan ns. 'kusi sukassa' mitä tehdä kentällä olevien viallisten yksilöiden kanssa, jollain tavallahan tämä asia on ratkaistava ja korvattava. Säälittävää on sekin, että minulle vaihdettiin ennen joulua uusi laatikko, joka osoittautui samanlaiseksi vialliseksi. Eli ei ole tehtaalla ihan kaikki hanskassa.
Vaihdelaatikko-ongelmassa olen painostanut autoni myyjää Länsiautoa ja maahantuojaa Suomen GM:ää, viime aikoina ei olla edes vastattu sähköposteihin. Ilmeisesti Saabin tehtaalla ollaan ns. 'kusi sukassa' mitä tehdä kentällä olevien viallisten yksilöiden kanssa, jollain tavallahan tämä asia on ratkaistava ja korvattava. Säälittävää on sekin, että minulle vaihdettiin ennen joulua uusi laatikko, joka osoittautui samanlaiseksi vialliseksi. Eli ei ole tehtaalla ihan kaikki hanskassa.
Aiheesta oli puhetta jossain ohjelmassa (MOT tai vastaava en muista) jokunen viikko sitten. Siinä mm. puitiin Suomen maahantuojien haluttomuutta puuttua takuunalaisiin korjauksiin oma-aloitteisesti.
Esim jenkeissä takisinkutsu listat ovat julkisia ja näin asian pitäisi olla myös Suomessa. Listaa kun kyseltiin, niin kesti monta päivää ennen kuin joku onneton prosari, lähetettiin toimitukselle. Lista oli monilta osin puutteellinen ja sisälsi vain osan vioista USAn/Euroopan vastaavaan listaan verrattuna.
Ohjelma tiesi kertoa syyksi seuraavaa:
-kun maahantuoja tekee korjauksen "tehtaan" laskuun takuun tai takaisinkutsun nimissä, niin korvaus työstä on huomattavasti pienempi. Tomitus epäili että juuri tästä syystä korjataan niin vähän takuuseen kun on tarpeen ja loppu sysitään asiakkaiden niskaan takuun ummettua. Ohjelmassa oli esillä muutama tapaus, jossa takuun alaisia vikoja korjattiin asiaakkaan laskuun normi huollon yhteydessä. Jos ei älynnyt kysyä, niin paskaa haukkas Erityisesti liisareita korjattiin näin.
Esim jenkeissä takisinkutsu listat ovat julkisia ja näin asian pitäisi olla myös Suomessa. Listaa kun kyseltiin, niin kesti monta päivää ennen kuin joku onneton prosari, lähetettiin toimitukselle. Lista oli monilta osin puutteellinen ja sisälsi vain osan vioista USAn/Euroopan vastaavaan listaan verrattuna.
Ohjelma tiesi kertoa syyksi seuraavaa:
-kun maahantuoja tekee korjauksen "tehtaan" laskuun takuun tai takaisinkutsun nimissä, niin korvaus työstä on huomattavasti pienempi. Tomitus epäili että juuri tästä syystä korjataan niin vähän takuuseen kun on tarpeen ja loppu sysitään asiakkaiden niskaan takuun ummettua. Ohjelmassa oli esillä muutama tapaus, jossa takuun alaisia vikoja korjattiin asiaakkaan laskuun normi huollon yhteydessä. Jos ei älynnyt kysyä, niin paskaa haukkas Erityisesti liisareita korjattiin näin.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Nythän ei ole kyse auton kestämisestä vaan lähinnä uuden mallin lastentaudeista ja mahdollisista suunnitteluvirheistä ja laadunvalvonnan puutteesta. Niin kauan kuin autossa on takuu voimassa niin kannattaa valittaa ja viedä auto takuukorjaukseen, oli se harmi sitten kuinka pieni tahansa, tällä tavalla luulisi vikojen menevän tehtaan tietoon ja laadun paranevan jatkossa ja kyllä korjaamotkin korjaavat jos vain osaavat ja pystyvät. Kyllä uuden auton niin kalliin kuin halvemmankin pitäisi olla ostettaessa sellaisessa kunnossa, että sitä ei heti tarvitse viedä korjaamon perukoille.
Viat
Itselläni on käynyt tuuri uuden auton kanssa. Paljonhan on ollut puhetta miten uusissa autoissa on ollut vikoja. Itselläni ei niitä Saab 9.3 SS Tid -04 vielä ole ollut vaikka 20 tkm on jo mittarissa ja osa on ajettu huonollakin tiellä. Toivottavasti vikoja ei tulekaan.
Öljyt vaihdattamassa 15 tkm ajettuani ja samalla ihmettelin muutamaa valikon toimintaa ja kyllä vaikutti, ettei huollossa osattu tehdä muuta kuin asentaa uusi softa. Jälkeenpäin selvisi, että kyseessä on ominaisuus eikä vika kuten aluksi luulin ja näin huoltokin luuli. No enpä tiedä onko totuus näin vai selitelläänkö kun ei tiedetä. Vaikuttaa siltä, että korjaamot ovat aika lirissä uusien autojen kanssa, koska nämä vempeleethän vaativat jo enempi perehtymistä miten mikin asia pitäisi toimia. Mieluusti korjaamot kyllä rahastavat aika suolaisia hintoja. Kyllä asiantuntevasta ja hyvästä työstä maksaakin, mutta jos jää pelkästään sutaisun maku ja kallis lasku, niin eipä vaikuta hyvältä.
Turvallisia kilometrejä kaikille!
Öljyt vaihdattamassa 15 tkm ajettuani ja samalla ihmettelin muutamaa valikon toimintaa ja kyllä vaikutti, ettei huollossa osattu tehdä muuta kuin asentaa uusi softa. Jälkeenpäin selvisi, että kyseessä on ominaisuus eikä vika kuten aluksi luulin ja näin huoltokin luuli. No enpä tiedä onko totuus näin vai selitelläänkö kun ei tiedetä. Vaikuttaa siltä, että korjaamot ovat aika lirissä uusien autojen kanssa, koska nämä vempeleethän vaativat jo enempi perehtymistä miten mikin asia pitäisi toimia. Mieluusti korjaamot kyllä rahastavat aika suolaisia hintoja. Kyllä asiantuntevasta ja hyvästä työstä maksaakin, mutta jos jää pelkästään sutaisun maku ja kallis lasku, niin eipä vaikuta hyvältä.
Turvallisia kilometrejä kaikille!