SC:n öljynvaihdosta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
pekkatyn
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 19:15
Paikkakunta: Joensuu

SC:n öljynvaihdosta

Viesti Kirjoittaja pekkatyn »

9-3 SportCombimme täytti eilen 1 kk ja mittariin on kertynyt reilut pari tuhatta kilometriä. Mites on, minkälaista öljynvaihtofrekvenssiä olette 9-3:ssa käyttäneet määräaikaishuoltojen välissä? Aikaisemmassa ysivitosessa vaihdatin öljyt 10 tkm:n välein; kannattaisiko samalla mallilla jatkaa tämänkin auton kanssa...?
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Katselin tossa alkukeväästä öljyjä, jotka oli vaihdettu edellisen kerran muistaakseni heinäkuun alussa ja totesin että talven pätkäajojen jälkeen reilun 10tkm öljynvaihtoväli ei ole ainakaan mulle huono idea.

Eipä toi maksa merkkihuollossakaan suodattimineen kuin satasen joten halpa henkivakuutus, jos ei ole sitä 5 vuoden takuuta.

Jos ne kerran vuodessa vaihtaa vaikkei kilometrit tule täyteen niin luulisi olevan riittävä frekvenssi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

15tkm on ollut minulla kokoajan vaihtovälinä ja öljynä Mobil 0w-40 ( täyttää GM LL A/B-hyväksynnät).

Ai niin, kerran pääsivät merkkihuollossa lirauttamaan koneeseen Nesteen jonkun city pro tms. öljyn, mutta se vaihtui pois reilun kympin jälkeen...

Mitään öljyn kulutusta vaihtovälillä ei ole ilmennyt.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: SC:n öljynvaihdosta

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Omiin 9-3 SS:iin (ja nyt SC:hen) olen vaihtanut öljyt, kun öljyn laatu on ajotietokoneen mukaan 50%. Eli nyt tuli vaihdettua 13tkm:n kohdalla ja sitten seuraavan kerran 30tkm huollossa (joka tällä ajolla sijoittuu 25tkm:n kieppeille). Ei ollut edes kovin mustaa öljy ja samat kokemukset on myös edellisestä SS:stä, kun vaihdoin samoilla väleillä öljyn. Saabin omaa turbo oil 0W-30 öljyä olen käyttänyt ja hyväksi todennut, hinta on tosin melko suolainen...
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Kerran olen öljyt vaihtanut 15 tkm:n kohdalla, ja samaa ainetta käytän kuin Bob (ja ilmeisen samasta syystä = GM:n hyväksyntä + hyvää tavaraa). Tulevaisuudessa vaihdatan 50 % tai 15 tkm mukaan, kumpi ensin vastaan tulee.

Näin siksi, että ei anna periksi luonto millään ajaa samoilla öljyillä 30 tkm:ä. Merkkihuollon kaveri kierteli ja kaarteli asiasta heiltä kysyessäni, mutta totesi lopulta, että kannattaahan sitä omaisuudestaan huolta pitää. Eli se siitä 30 tonnin öljynvaihtovälistä.
Viimeksi muokannut JiiEe, Pe Heinä 14, 2006 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin