Tech 2: kytkeminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
miSa
"Ruisku"

Tech 2: kytkeminen

Viesti Kirjoittaja miSa »

Viikonloppuna asensin irroitettavan vetokoukun, sumuvalot ja AUX-liitimen. Nyt olisi tarkoitus viedä auto tech 2:lle, jotta saa nuo toimimaan. Soittelin Turun Metro-autoon ja kyselin asiaa ja jo ensimmäisen 10s aikana tuli selväksi, että ainakaan puhelimessa olleella henkilöllä ei löydy minkäänlaista asiantuntemusta homman hoitamiseen. Onko jollakin linkkejä, joista voisi käydä katsomassa, mitä valikoissa pitää muuttaa. Vaikutti siltä, että parempi kysyä jos voin hoitaa asian itse tai olisi edes jotakin dokumenttia, josta seuraisi homman etenemistä.

Tuollaiset löysin. Ovatko ajantasalla? Mistä löytyisi vetokoukun ohjeet?

http://www.wideopenwest.com/~mrandmrsg/ ... ctions.pdf

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=79371
(Siellä tuo Karnifexin kirjoittama)
Bob
"Hölösuu"

Re: Tech 2: kytkeminen

Viesti Kirjoittaja Bob »

miSa kirjoitti:Viikonloppuna asensin irroitettavan vetokoukun, sumuvalot ja AUX-liitimen. Nyt olisi tarkoitus viedä auto tech 2:lle, jotta saa nuo toimimaan. Soittelin Turun Metro-autoon ja kyselin asiaa ja jo ensimmäisen 10s aikana tuli selväksi, että ainakaan puhelimessa olleella henkilöllä ei löydy minkäänlaista asiantuntemusta homman hoitamiseen. Onko jollakin linkkejä, joista voisi käydä katsomassa, mitä valikoissa pitää muuttaa. Vaikutti siltä, että parempi kysyä jos voin hoitaa asian itse tai olisi edes jotakin dokumenttia, josta seuraisi homman etenemistä.

Tuollaiset löysin. Ovatko ajantasalla? Mistä löytyisi vetokoukun ohjeet?

http://www.wideopenwest.com/~mrandmrsg/ ... ctions.pdf

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=79371
(Siellä tuo Karnifexin kirjoittama)
Kyllä asentaja osaa noiden yksiköiden liittämisen ja vaikka kaiken tekee samalla kertaa ei aikaa kulu varttia pitempään.

Eli sumuvalot ja aux pitää liittää tech:llä (muistithan vaihtaa uuden valokytkimen). Noissa sumareissa pitää muistaa valita EU asetukset eli ei kannata tässä yhteydessä saabcentralin ohjeita kovin orjallisesti seurata.

Sensijaan vetokoukkua ei tarvitse erikseen liittää, vaan se on valmis käyttöön kun olet liittänyt perävaunuyksikön ja liittimen tavarasäiliön sähkökeskukseen - tämä on myöskin itse testattu käytännössä. Huomaa, että ilman perävaunuliittimen kytkemistä vetokoukun pistorasiaan ei tule jännitteitä valoihin ja vilkkuihin eli ei kannata suotta yrittää mittailla.

Yksi poikkeus tuohon vetokoukun liittämiseen on - aivan ensimmäiset SS:t (vm. 02 & 03) vaativat tech:llä jonkun päivityksen toimiakseen oikein.
900i
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mitenkä joku voi kuvitella että huoltoneuvoja osaisi nämä asiat jotka kuuluu mekaanikolle.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
miSa
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja miSa »

Kiitos vastauksesta Bob. Ihmettelinkin jo kun en miltään foorumilta löytänyt ohjetta vetokoukoun kytkemisestä autoon. Valokatkaisin on myös vaihdettu.
Mitenkä joku voi kuvitella että huoltoneuvoja osaisi nämä asiat jotka kuuluu mekaanikolle.
Homma meni tarkalleen näin. Soitin pikahuoltoon jossa, kerroin mitä autolle pitäisi tehdä. Tuskin olin ehtinyt lausetta lopettaa, kun kaveri ilmoitti, että tuossa menee niin paljon aikaa, että ei hoideta pikahuollossa. Jonkin aikaa meni "toipua" yllätyksestä, jonka tuo kommentti aiheutti, kunnes sain sanottua, että olen nuo asiat alta puolen tunnin ennenkin itse hoitanut, tosin VAG-konsernin autoissa. Tähän kaveri "Minä en ymmärrä mitään tuon asian hoitamisesta, mutta toivottavasti meillä on joku joka osaa". Olisi edes pyytänyt jonkun toisen puhelimeen jos oma tietous oli tuolla tasolla. Eikä varmaankaan kyseinen kommentti ole kovin hyvä liikkeen jo valmiiksi tahriintuneelle maineelle. :idea:

Mitäs niiden huoltoneuvojien osaamiseen kuuluu muuta kuin huoltovälin tietäminen? :wink:
Vastaa Viestiin