Onko 1.8t:ssä ahtopaine mittaria?
Onko 1.8t:ssä ahtopaine mittaria?
En löytänyt tuota tietoa Saabin sivuilta, kun asiaa itsekseni ihmettelin.
Kertokaapa jotka tietää.
Kertokaapa jotka tietää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ei ole, löytyy vasta 2.0t mallista ja olikohan vielä niin, että mittari ei ole varsinainen ahtopainemittari, vaan kuormitusmittari. Tästä on ollut juttua joskus aikaisemmin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ei mene ahtopaineet aivan noin, vaan itseasiassa näin:Miika79 kirjoitti:Kyllä se turbon kuormitusmittari on. Ei saa punaiselle alueelle vaikka kuinka yrittää
Ahdothan tuossa 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on ihan samat 0.4bar vakiona.
- 1.8t -> 0,5 bar
- 2.0t -> 0,7 bar
- 2.0T -> 0,85 bar
Noilla ahtopaineillahan (ja moottorinohjaussoftalla ylipäätään) on nimenomaan tehty tehoero noiden muutoin identtisten 1.8t:n ja 2.0t:n välille.
Perusahtopaine noissa Garreteissa on 0,4 ja Mitsussa 0,45 eli varmaankin tästä väärinkäsitys.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mitens muuten tuon 1.8t:n(SC) kanssa on, saako siihen jotain sarjoja millä nostaa tehoja? Kone on kai kuitenkin sama, kuin 2.0t:ssä?
Kyllä tätäkin asiaa on varmaan jossain vatvottu mutta en tietoa löytänyt... Saabilla ei itsellä ainakaan ole mitään "virisarjaa" tuohon ja se kait liittynee hintapolitiikkaan...
Kyllä tätäkin asiaa on varmaan jossain vatvottu mutta en tietoa löytänyt... Saabilla ei itsellä ainakaan ole mitään "virisarjaa" tuohon ja se kait liittynee hintapolitiikkaan...
Saa tuohon esimerkiksi BSR ja Maptunilta. Eikös Hirsch-viripakettia saa ihan saabilta. Muutosrekisteröiminen ei onnistu Suomessa ilman jarrujenkin päivittämistä Aeron jarruihin.Mitens muuten tuon 1.8t:n(SC) kanssa on, saako siihen jotain sarjoja millä nostaa tehoja? Kone on kai kuitenkin sama, kuin 2.0t:ssä?
Noiden valmistajien steg 1-paketeilla tehoa irtoaa hieman päälle 200hv ja vääntöä reilu 300Nm. Itselläkin polttelee BSR:n tilaaminen mutta odottelen tehtaan takuun päättymiseen asti.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46
BSR steg 1
Itse olen ajellut BSR Steg 1:lla kohta vuoden verran. Päivitin softan melkein heti kun ostin auton vähän käytettynä. Eikä mitään ongelmia ole ollut. Ja malli tuo 1.8t.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Hirschin sarjalla takuiden pitäisi säilyä muuttumattomana. Ja Hirsch on ainakin tällä hetkellä ainoa TÜV -hyväksytty virisarjojen toimittaja Saabiin.Nitzgu kirjoitti:Mitens muuten tuon 1.8t:n(SC) kanssa on, saako siihen jotain sarjoja millä nostaa tehoja? Kone on kai kuitenkin sama, kuin 2.0t:ssä?
Kyllä tätäkin asiaa on varmaan jossain vatvottu mutta en tietoa löytänyt... Saabilla ei itsellä ainakaan ole mitään "virisarjaa" tuohon ja se kait liittynee hintapolitiikkaan...
BSR:n PPC -laite on varmaan kaikista "käyttäjäystävällisin", koska auton voi muuttaa vakioksi lähes koska tahansa ja firman nettisivuilta voi downloadata autoonsa päivityssoftia sitä mukaa, kun päivityksiä tulee.
Maptun on taas niittänyt mainetta tehokkaiden Saabien virittäjänä ja myöskin sillä, että heidän softansa ovat turvallisia käyttää (esim. nakutusherkkyyteen ei ole koskettu).
Hirschistä vielä sen verran, että Suomessa noita uusia 9³:ia ei myydä Hirschin virisetillä ryyditettyinä, mutta Hirschin kotimaassa Sveitsissä myydään "Eric Carlsson" -mallia, joka on rakennettu 1.8t -mallista:
http://www.saab.ch/main/CH/de/93_carlsson.shtml
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vaikuttaa siltä, tuonkin Carlssonin Eerikin mallin huomioiden, että Suomi on ainoita maita, joissa nuo jarrut pitäisi vaihtaa wanhan Aeron jarruihin, ennen kuin saa katsastettua. Mistähän tämäkin johtuu - karkeammasta asfaltista varmaankin ? Eikös EU-alueella pitäisi olla yhtenäinen käytäntö - se olisi ainakin minun mielestäni loogista?Turbo Sensonic kirjoitti:Hirschin sarjalla takuiden pitäisi säilyä muuttumattomana. Ja Hirsch on ainakin tällä hetkellä ainoa TÜV -hyväksytty virisarjojen toimittaja Saabiin.Nitzgu kirjoitti:Mitens muuten tuon 1.8t:n(SC) kanssa on, saako siihen jotain sarjoja millä nostaa tehoja? Kone on kai kuitenkin sama, kuin 2.0t:ssä?
Kyllä tätäkin asiaa on varmaan jossain vatvottu mutta en tietoa löytänyt... Saabilla ei itsellä ainakaan ole mitään "virisarjaa" tuohon ja se kait liittynee hintapolitiikkaan...
BSR:n PPC -laite on varmaan kaikista "käyttäjäystävällisin", koska auton voi muuttaa vakioksi lähes koska tahansa ja firman nettisivuilta voi downloadata autoonsa päivityssoftia sitä mukaa, kun päivityksiä tulee.
Maptun on taas niittänyt mainetta tehokkaiden Saabien virittäjänä ja myöskin sillä, että heidän softansa ovat turvallisia käyttää (esim. nakutusherkkyyteen ei ole koskettu).
Hirschistä vielä sen verran, että Suomessa noita uusia 9³:ia ei myydä Hirschin virisetillä ryyditettyinä, mutta Hirschin kotimaassa Sveitsissä myydään "Eric Carlsson" -mallia, joka on rakennettu 1.8t -mallista:
http://www.saab.ch/main/CH/de/93_carlsson.shtml
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No niinpä näyttäisi. Sveitsihän ei ole EU -maa, mutta kyllä Suomen autokatsastuskäytäntö on melko "omaperäistä"Bob kirjoitti:Vaikuttaa siltä, tuonkin Carlssonin Eerikin mallin huomioiden, että Suomi on ainoita maita, joissa nuo jarrut pitäisi vaihtaa wanhan Aeron jarruihin, ennen kuin saa katsastettua. Mistähän tämäkin johtuu - karkeammasta asfaltista varmaankin ? Eikös EU-alueella pitäisi olla yhtenäinen käytäntö - se olisi ainakin minun mielestäni loogista?
Mikään ei taida olla Suomessa niin pyhää, kuin:
A) Suomen autokatsastuskäytäntö
B) autojen verotuskäytäntö (uudet autot ja maahantuodut käytetyt autot)
C) autojen maahantuonti (heillähän on oikein oma etujenajamisyhdistyskin, Autotuojat Ry tai joku vastaavan niminen)
D) rakennusten palo-ovet (muut EU:n alueella hyväksytyt palo-ovet eivät kelpaa Suomessa).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007