Ohessa Saabcentralista bongattu BSR - Hirsch vertailu. Eli tuommoisenkin ompi joku joskus mitannut.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ght=hirsch
Siis se 3. viesti linkissä.
Vertailukäppyrät BSR - Hirsch
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuollaisia vertailuja lisää! Siinä selviää, että mitä mistäkin softasta saa ulos toisiin softiin verrattuna.
Tuossa testissä oli, kuitenkin, yksi juttu, joka olisi pitänyt tehdä: dynota samaa autoa ja vaihtaa siihen softa. Autot ovat kuitenkin yksilöitä ja vaikka testaus oli tehty samassa dynossa, se oli kuitenkin tehty eri autoilla. Samalla autolla tehty testaus olisi voinut antaa vielä tarkempia tuloksia, mutta hyvä, että joku on viitsinyt tehdä tuollaisenkin testin.
Varmaan kaikilla virifirmoilla nousisi karvat pystyyn, jos esim. ruotsalainen Bilsport tekisi tuollaisen testin. Siksi tuollaista testiä ei tietääkseni olekaan tehty missään "julkisessa" mediassa. Sääli, sillä tuo on ainoa "rehellinen" tapa saada selville, mitä mikin softa sisältää toisiinsa verrattuna.
Tuossa testissä oli, kuitenkin, yksi juttu, joka olisi pitänyt tehdä: dynota samaa autoa ja vaihtaa siihen softa. Autot ovat kuitenkin yksilöitä ja vaikka testaus oli tehty samassa dynossa, se oli kuitenkin tehty eri autoilla. Samalla autolla tehty testaus olisi voinut antaa vielä tarkempia tuloksia, mutta hyvä, että joku on viitsinyt tehdä tuollaisenkin testin.
Varmaan kaikilla virifirmoilla nousisi karvat pystyyn, jos esim. ruotsalainen Bilsport tekisi tuollaisen testin. Siksi tuollaista testiä ei tietääkseni olekaan tehty missään "julkisessa" mediassa. Sääli, sillä tuo on ainoa "rehellinen" tapa saada selville, mitä mikin softa sisältää toisiinsa verrattuna.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ehdottomasti näin, mutta siinä on pikku mutka matkassa - BSR:n softa ei asennu muuta kuin Saabin originaalisofan päälle - ei siis Hirschin päälle. Nordicilla käsittääkseni sama homma.Turbo Sensonic kirjoitti:...dynota samaa autoa ja vaihtaa siihen softa...
Hirschin sinne saisi, mutta vaatii Tech 2:n, mutta ei enää esim. BSR:ää takaisin, muuta kuin Tech:n avulla Saabin originaalisofta takaisin laittamalla ja Read Car-toiminnolla - softa BSR:lle lähettämällä.
Eli noita on aika hankala vaihdella ihan lennossa. Tech 2 ja originaali Saabin softa pitäisi olla käytettävissä. Toisaalta nuo kaikki softat on sidottu auton vin:iin eli yhteen autoon pitäisi ostaa kaikkien valmistajien virisoftat, joista loppujen lopuksi ei voisi käyttää kuin yhtä (kerrallaan).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
TM 7 vuotta sitten testaili eri lastuja Audissa....Bensassa ja kiisselissä.Turbo Sensonic kirjoitti:
Varmaan kaikilla virifirmoilla nousisi karvat pystyyn, jos esim. ruotsalainen Bilsport tekisi tuollaisen testin. Siksi tuollaista testiä ei tietääkseni olekaan tehty missään "julkisessa" mediassa. Sääli, sillä tuo on ainoa "rehellinen" tapa saada selville, mitä mikin softa sisältää toisiinsa verrattuna.
Saabistille siitä tosin ei taida paljoa iloa irrota

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No ei. Pitäisi vaan kerätä esim. kaikki Sport Sedaniin softia tehneiden firmojen bulkkisoftat ja testata autoa niillä, esim:Rommitommi kirjoitti:TM 7 vuotta sitten testaili eri lastuja Audissa....Bensassa ja kiisselissä. Saabistille siitä tosin ei taida paljoa iloa irrota
-Abbott Racing
-BSR
-Chip Center
-Hirsch
-Nordic
-Maptun
Olikohan niitä vielä muita? Sitten vaan teho- ja vääntökäyrät samaan diagrammiin ja "tuomitsemaan"

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007