Vertailukäppyrät BSR - Hirsch

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Vertailukäppyrät BSR - Hirsch

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ohessa Saabcentralista bongattu BSR - Hirsch vertailu. Eli tuommoisenkin ompi joku joskus mitannut.

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ght=hirsch

Siis se 3. viesti linkissä.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Oli varsin mielenkiintoinen vertailu, ja näitten softien välillä auton ominaisuudet vaikuttaa olevan aika erillaisia.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuollaisia vertailuja lisää! Siinä selviää, että mitä mistäkin softasta saa ulos toisiin softiin verrattuna.

Tuossa testissä oli, kuitenkin, yksi juttu, joka olisi pitänyt tehdä: dynota samaa autoa ja vaihtaa siihen softa. Autot ovat kuitenkin yksilöitä ja vaikka testaus oli tehty samassa dynossa, se oli kuitenkin tehty eri autoilla. Samalla autolla tehty testaus olisi voinut antaa vielä tarkempia tuloksia, mutta hyvä, että joku on viitsinyt tehdä tuollaisenkin testin.

Varmaan kaikilla virifirmoilla nousisi karvat pystyyn, jos esim. ruotsalainen Bilsport tekisi tuollaisen testin. Siksi tuollaista testiä ei tietääkseni olekaan tehty missään "julkisessa" mediassa. Sääli, sillä tuo on ainoa "rehellinen" tapa saada selville, mitä mikin softa sisältää toisiinsa verrattuna.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:...dynota samaa autoa ja vaihtaa siihen softa...
Ehdottomasti näin, mutta siinä on pikku mutka matkassa - BSR:n softa ei asennu muuta kuin Saabin originaalisofan päälle - ei siis Hirschin päälle. Nordicilla käsittääkseni sama homma.

Hirschin sinne saisi, mutta vaatii Tech 2:n, mutta ei enää esim. BSR:ää takaisin, muuta kuin Tech:n avulla Saabin originaalisofta takaisin laittamalla ja Read Car-toiminnolla - softa BSR:lle lähettämällä.

Eli noita on aika hankala vaihdella ihan lennossa. Tech 2 ja originaali Saabin softa pitäisi olla käytettävissä. Toisaalta nuo kaikki softat on sidottu auton vin:iin eli yhteen autoon pitäisi ostaa kaikkien valmistajien virisoftat, joista loppujen lopuksi ei voisi käyttää kuin yhtä (kerrallaan).
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Varmaan kaikilla virifirmoilla nousisi karvat pystyyn, jos esim. ruotsalainen Bilsport tekisi tuollaisen testin. Siksi tuollaista testiä ei tietääkseni olekaan tehty missään "julkisessa" mediassa. Sääli, sillä tuo on ainoa "rehellinen" tapa saada selville, mitä mikin softa sisältää toisiinsa verrattuna.
TM 7 vuotta sitten testaili eri lastuja Audissa....Bensassa ja kiisselissä.
Saabistille siitä tosin ei taida paljoa iloa irrota :?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:TM 7 vuotta sitten testaili eri lastuja Audissa....Bensassa ja kiisselissä. Saabistille siitä tosin ei taida paljoa iloa irrota :?
No ei. Pitäisi vaan kerätä esim. kaikki Sport Sedaniin softia tehneiden firmojen bulkkisoftat ja testata autoa niillä, esim:

-Abbott Racing
-BSR
-Chip Center
-Hirsch
-Nordic
-Maptun

Olikohan niitä vielä muita? Sitten vaan teho- ja vääntökäyrät samaan diagrammiin ja "tuomitsemaan" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin