Jälleen Hirsch ?
Jälleen Hirsch ?
Moi,
Ei hakua käyttämällä sattunut silmään oikein muuta kuin aiheen pyörittelyä, eli jos joku viitsis valottaa:
1. Asennetaanko Saab jälleenmyyjien toimesta Suomessa 1,8t koneeseen Hirsch settiä?
2. Hinta Suomessa asennettuna?
3. Tehdastakuu toimenpiteen jälkeen?
tack!
Ei hakua käyttämällä sattunut silmään oikein muuta kuin aiheen pyörittelyä, eli jos joku viitsis valottaa:
1. Asennetaanko Saab jälleenmyyjien toimesta Suomessa 1,8t koneeseen Hirsch settiä?
2. Hinta Suomessa asennettuna?
3. Tehdastakuu toimenpiteen jälkeen?
tack!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Asennetaan. Joissakin paikoissa ei ole tarvittavia välineitä, mutta pyrkivät hankkimaan asennuksen ajaksi. Metro-Auto Airportissa oli kyseiset välineet, kun heiltä asiaa tiedustelin.1. Asennetaanko Saab jälleenmyyjien toimesta Suomessa 1,8t koneeseen Hirsch settiä?
Tuotteella on Saabin hyväksyntä, joten samalla lailla takuu asennuksen jälkeen.3. Tehdastakuu toimenpiteen jälkeen?
Oletko MiSa varma tuosta takuusta?
Vielä viime keväänä maahantuoja ilmotti, että Hirsch-viritetyllä NELJÄsylinterisellä 9-3:lla ei ole maahantuojan hyväksymää takuuta (uusiin Aeroihin, samoin kuin 9-5:een on).
Kertoivat, että mikäli auto rikkoutuu moottorista / voimansiirrosta, on itse maksettava korjaus. Rahojaan voi sitten kysellä Hirchiltä. Toiminnalla oli ainakin silloin kuulema tehtaan siunaus (sama toimintatapa Norjassa ja Suomessa).
Eli, onko joku todella selvittänyt Hirchin takuun Saabin maahntuojalta?
Vielä viime keväänä maahantuoja ilmotti, että Hirsch-viritetyllä NELJÄsylinterisellä 9-3:lla ei ole maahantuojan hyväksymää takuuta (uusiin Aeroihin, samoin kuin 9-5:een on).
Kertoivat, että mikäli auto rikkoutuu moottorista / voimansiirrosta, on itse maksettava korjaus. Rahojaan voi sitten kysellä Hirchiltä. Toiminnalla oli ainakin silloin kuulema tehtaan siunaus (sama toimintatapa Norjassa ja Suomessa).
Eli, onko joku todella selvittänyt Hirchin takuun Saabin maahntuojalta?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Aihetta sivuten, tuli mieleen että eikös se joku Eteläsuomen Saab jälleenmyyjä myynyt BSR viritettyjä sedaneita ihan uusina, joskus 2004 tjms. Muistankohan tätä nyt oikein?
Tökerösti on hoidettu jostain syystä tuo Hirsch juttu suomessa (yllättäin) kun tuntuu asia olevan aikalailla eri tavalla kuin mitä Hirsch sivu antaa aiheesta ymmärtää.
Tökerösti on hoidettu jostain syystä tuo Hirsch juttu suomessa (yllättäin) kun tuntuu asia olevan aikalailla eri tavalla kuin mitä Hirsch sivu antaa aiheesta ymmärtää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kun sattuu olemaan aika akuuttina itselle... Perjantaina pitäisi tulla uutta softaa, vaikkakin Dieseliin. Tarkista GM:ltä, onko tuo 1.8t -paketti tyyppihyväksytty Suomessa.1. Asennetaanko Saab jälleenmyyjien toimesta Suomessa 1,8t koneeseen Hirsch settiä?
2. Hinta Suomessa asennettuna?
3. Tehdastakuu toimenpiteen jälkeen?
1. MetroAutolla Tampereella on ohjelmointilaite, jolla softan saa pudotettua suoraan autossa olevaan ohjausyksikköön. Muut joutuvat tilaamaan valmiiksi ohjelmoidun yksikön (jos mahdollistakaan). Ainakin huomenna ja perjantaina ko. ohjelmointilaite on MetroAuto Airportissa.
2. Paketin hinta + tunti töitä. Mun tapauksessa 1500 EUR.
3. On. Tämä on nyt tarkistettu sekä MetroAutosta, että GM:ltä (Sauli Naski). Sauli totesi, ettei näitä myitäisikään jos takuu ei olisi voimassa.
Toisaalta tämän takuun kanssa on varmasti sama asia kuin kaikkien muidenkin takuujuttujen kanssa. Yleensä myyjän ja ostajan näkemys takuun piirissä olevasta asiasta on hieman eri (n. 180 astetta).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No kukaan Saab -jälleenmyyjä ei tietenkään halua myydä mitään tuotetta, mikä katsottaisiin laittomaksi Suomessa, saati sekaantua siitä mahdollisesti esiin tuleviin takuuvastuisiin.Marko A kirjoitti:Tökerösti on hoidettu jostain syystä tuo Hirsch juttu suomessa (yllättäin) kun tuntuu asia olevan aikalailla eri tavalla kuin mitä Hirsch sivu antaa aiheesta ymmärtää.
Hommahan on niin, että jos esim. 1.8t:hen laittaa tuon Hirschin stage 1 -virityssarjan, niin auto tulisi muutoskatsastaa, ja sitä ei saa muutoskatsastettua, ellei siihen laita 2.0T (entinen Aero) -mallin jarruja. Siksi jälleenmyyjät varmaan pohtivat, että kannattaako heidän ottaa takuuriski myymällä laitonta tuotetta asiakkaille, koska suurin osa ei varmaan koskaan aio muutoskatsastaa autojaan.
Sveitsissä on keväästä 2006 lähtien ollut myynnissä erikoismalli Saab 9-3 "Eric Carlsson", jossa on mm. Hirschin stage 1 -virityssetti (195 hv, 310 Nm), 17" aluvanteet ja spoileripaketti. Omaan tietooni ei ainakaan ole tullut, että auton jarruja olisi päivitetty millään tavalla:
http://www.saab.ch/main/CH/de/pressreleases/7/index.xml
Harmi vain, että Sveitsi ei ole EU -maa, sillä jos tuo auto olisi saanut tyyppihyväksynnän jossain EU -maassa, niin silloinhan suomalaisten viranpomaisten pitäisi hyväksyä tuollainen auto (tai vastaava) myös Suomessa.
No moni viranomainenhan tietty vähät välittää, mitä EU -alueella on hyväksytty, kun heidän omasta mielestään EU:n kanta ja Suomen laissa ilmoitettu kanta on ristiriidassa toistensa kanssa. Tällaisiin "jääriin" valitettavasti törmää aina silloin tällöin

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saab ja Hirsch ei vaadi raskaan auton jarruja moniin virityksiinsä mutta suomen kansallinen määräys menee ohi Tüv paperista. Jos jarrut vaihdetaan maahantuoja kirjoittaa todistuksen että auto on muutettu vertailuautoa vastaavaksi.Turbo Sensonic kirjoitti:Hommahan on niin, että jos esim. 1.8t:hen laittaa tuon Hirschin stage 1 -virityssarjan, niin auto tulisi muutoskatsastaa, ja sitä ei saa muutoskatsastettua, ellei siihen laita 2.0T (entinen Aero) -mallin jarruja.
Sveitsissä on keväästä 2006 lähtien ollut myynnissä erikoismalli Saab 9-3 "Eric Carlsson", jossa on mm. Hirschin stage 1 -virityssetti (195 hv, 310 Nm), 17" aluvanteet ja spoileripaketti. Omaan tietooni ei ainakaan ole tullut, että auton jarruja olisi päivitetty millään tavalla:
http://www.saab.ch/main/CH/de/pressreleases/7/index.xml
Harmi vain, että Sveitsi ei ole EU -maa, sillä jos tuo auto olisi saanut tyyppihyväksynnän jossain EU -maassa, niin silloinhan suomalaisten viranpomaisten pitäisi hyväksyä tuollainen auto (tai vastaava) myös Suomessa.
No moni viranomainenhan tietty vähät välittää, mitä EU -alueella on hyväksytty, kun heidän omasta mielestään EU:n kanta ja Suomen laissa ilmoitettu kanta on ristiriidassa toistensa kanssa. Tällaisiin "jääriin" valitettavasti törmää aina silloin tällöin
9-5 Hirsch A 2007
Okei. Tämä selventää tätä epäselvää asiaa. Ja tottahan se on ,että jos Saabilla on tehokkaampaan laitettu valmiiksi kookkaammat jarrut, samaa periaatetta pitäisi myös viritystapauksessa noudattaa.Turbo Sensonic kirjoitti: Hommahan on niin, että jos esim. 1.8t:hen laittaa tuon Hirschin stage 1 -virityssarjan, niin auto tulisi muutoskatsastaa, ja sitä ei saa muutoskatsastettua, ellei siihen laita 2.0T (entinen Aero) -mallin jarruja. Siksi jälleenmyyjät varmaan pohtivat, että kannattaako heidän ottaa takuuriski myymällä laitonta tuotetta asiakkaille, koska suurin osa ei varmaan koskaan aio muutoskatsastaa autojaan.
Dieselin kanssa homma kuulostaa olevan selvä peli. No, tämmöstä tämä on.
Eli se on sitten jokaisen oma asia jos, ja miten haluaa Bistää Saabin Räyhäkkäämmäksi

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin, just niin. Sehän tässä onkin ihmeellistä, että jos joku autohin liittyvä on hyväksytty EU -alueella, niin Suomen kansalliset määräykset on ristiriidassa sen kanssa. Pääsääntöhän on, että Suomen lainsäädäntö ja määräykset eivät saisi olla ristiriidassa EU -lainsäädännön ja määräysten kanssa. Näyttää vain siltä, että tämä em. ei koske Suomessa harjoitettavaa autobusinestaSaab-lady kirjoitti:Saab ja Hirsch ei vaadi raskaan auton jarruja moniin virityksiinsä mutta suomen kansallinen määräys menee ohi Tüv paperista. Jos jarrut vaihdetaan maahantuoja kirjoittaa todistuksen että auto on muutettu vertailuautoa vastaavaksi.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ei tuo BSR ole välttämättä ainoa vaihtoehto Hirschin lisäksi. Myös Nordic tarjoaa Hirschin lisäksi tehdastakuuta virityssetteihinsä, mutta heillä ei tietääkseni ole TÜV -hyväksyntää seteilleen (ei kyllä ole BSR:lläkään).Marko A kirjoitti:Dieselin kanssa homma kuulostaa olevan selvä peli. No, tämmöstä tämä on.
Eli se on sitten jokaisen oma asia jos, ja miten haluaa Bistää Saabin Räyhäkkäämmäksi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki