varoitusÄÄNET !!!
varoitusÄÄNET !!!
tervehdys!
Onko joku saanut auton varoitus yms. järkyttävän häiritsevät varoitus yms. ilmoitus äänet pois kokonaan..? Minulla SC. En ole kuuro, mutta kohta olen.
onko näiden helvetillisten äänien poisto mahdollista... helppoa itse poistaa?
sulake?
anturien eliminoiminen istuimesta? (jos laittaa repun pelkääjän paikalle niin piipittää turvavyöstä...)
nyt se piipittää jo pelkästä pissapojan vedestäkin!
olen jo niin yliherkkä ja allerginen mölylle, että kohta palaa kyllä käämit
Onko joku saanut auton varoitus yms. järkyttävän häiritsevät varoitus yms. ilmoitus äänet pois kokonaan..? Minulla SC. En ole kuuro, mutta kohta olen.
onko näiden helvetillisten äänien poisto mahdollista... helppoa itse poistaa?
sulake?
anturien eliminoiminen istuimesta? (jos laittaa repun pelkääjän paikalle niin piipittää turvavyöstä...)
nyt se piipittää jo pelkästä pissapojan vedestäkin!
olen jo niin yliherkkä ja allerginen mölylle, että kohta palaa kyllä käämit
Passengerin turvavyön puuttumisen piipitys/HUUTO vie todellakin hermot..
Pahempi on ehkä wanhempien volvojen nakutusääni, jos sekään.
Mutta asiaan. Keskikaiuttimen (vaimikäseon) mykistäminen jeesaa.
En sitten tiedä, miten se onnistuu omatoimisesti, olenhan nainen.
Oman Saabin vaimensi http://www.decatec.com
Pahempi on ehkä wanhempien volvojen nakutusääni, jos sekään.
Mutta asiaan. Keskikaiuttimen (vaimikäseon) mykistäminen jeesaa.
En sitten tiedä, miten se onnistuu omatoimisesti, olenhan nainen.
Oman Saabin vaimensi http://www.decatec.com
Nuppiin ottaa täälläkin, varsinkin aina silloin kun avaa kuskin oven avaimen ollessa lukossa. Asentajan kanssa tutkittiin Tech2:n asetuksia, apukuskin turvavyön muistutusäänen saa kyllä pois, mutta tätä ei.
Kiljuuko se tosiaan pissapojan nesteestäkin? Miksi ei sitten pimputtele polttoaineesta, luulisi sen olevan akuutimpi ongelma. Kun polttoaine vähenee, syttyy ensin pieni varoitusvalo mittaristoon ja sitten jossakin vaiheessa SID vaihtaa automaattisesti DTE -näyttöön, mutta mitään ääntä ei kuulu.
Kiljuuko se tosiaan pissapojan nesteestäkin? Miksi ei sitten pimputtele polttoaineesta, luulisi sen olevan akuutimpi ongelma. Kun polttoaine vähenee, syttyy ensin pieni varoitusvalo mittaristoon ja sitten jossakin vaiheessa SID vaihtaa automaattisesti DTE -näyttöön, mutta mitään ääntä ei kuulu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kaikista huonoin homma on, että kun DTE saavuttaa 20 kilometriä, tulee SIDiin teksti "Refill Fuel Now", eikä se näytä enää pidemmälle. NG900:n SID on näyttänyt DTE -lukemaa ainakin siihen saakka, kun autolla olisi pitänyt enää pystyä ajamaan 2 kmmek kirjoitti:Kun polttoaine vähenee, syttyy ensin pieni varoitusvalo mittaristoon ja sitten jossakin vaiheessa SID vaihtaa automaattisesti DTE -näyttöön, mutta mitään ääntä ei kuulu.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Niin, se hauska DTE-päivityshän tuon teki - eli sitä saa mitä tilaa.Turbo Sensonic kirjoitti:Kaikista huonoin homma on, että kun DTE saavuttaa 20 kilometriä, tulee SIDiin teksti "Refill Fuel Now", eikä se näytä enää pidemmälle. NG900:n SID on näyttänyt DTE -lukemaa ainakin siihen saakka, kun autolla olisi pitänyt enää pystyä ajamaan 2 kmmek kirjoitti:Kun polttoaine vähenee, syttyy ensin pieni varoitusvalo mittaristoon ja sitten jossakin vaiheessa SID vaihtaa automaattisesti DTE -näyttöön, mutta mitään ääntä ei kuulu.
Kun ihmiset "tavoittelivat" kuinka pitkälle vielä pääsee ja haukkuivat sitten Saabia kun bensa loppui - tehtiin päivitys, joka estää nollille yrittämisen muuta kuin kaikkein kovahermoisimmilta kanisterihemmoilta. Varoitus tulee kun DTE menee alle kolmenkympin.
Noihin ääniin voi kyllä vaikuttaa, mutta osa niistä on selkeästi turvallisuuteen vaikuttavia (esim. turvavyömuistutin)!!
Tiettyjä toimintoja kuten tuo alhaisen pesunestemäärän hälytys voi disabloida mm. irroittamalla säiliön päältä anturin liittimen, toisaalta tällöin ei tule visuaalistakaan hälytystä.
Sinällään nuo äänet kuuluu vakiona molemmista etukaiuttimista - ei siis keskeltä (sitä kun ei välttämättä edes ole). ICM ohjaa EHU:a tuottamaan nuo äänet eli jos haluaa ilmoituksen SID:iin ei voi kovin helposti poistaa noita ääniäkään osalta hälytyksistä.
Apukuskin puolen muistutuksen poistamismahdollisuus tarjottaneen alunperin Tech-optiona mahdolliseen turvaistuimen sijoitustarpeeseen etupenkille yhdessä turvatyynyn disablointisarjan kanssa.
Mitäs muuta tuo DTE-päivitys teki? Omassa SS:ssä ei ilmeisesti ole päivystä tehty, sillä viime viikolla ajoin DTE:n 18km kunnes tankkasin. Laskeskelin tankkiin menneestä määrästä, että aika hyvin pitää paikkaansa. Myös kulutusmittari on pitänyt hämmästyttävän hyvin paikkaansa. Ei ainakaan yli 0,2 litran heittoa ole ja todennäköisesti ei heitä yhtään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ekaksi täytyy todeta tähän DTE -asiaan se, että muistin tuon "Refill Fuel Now" -tekstin ilmenemiskohdan väärin. Se olikin ilmeisesti siis 30 km, eikä 20 kmmiSa kirjoitti:Mitäs muuta tuo DTE-päivitys teki? Omassa SS:ssä ei ilmeisesti ole päivystä tehty, sillä viime viikolla ajoin DTE:n 18km kunnes tankkasin. Laskeskelin tankkiin menneestä määrästä, että aika hyvin pitää paikkaansa. Myös kulutusmittari on pitänyt hämmästyttävän hyvin paikkaansa. Ei ainakaan yli 0,2 litran heittoa ole ja todennäköisesti ei heitä yhtään.
SIDin DTE -päivitys oli osa Saabin ysikolmosen takaisinkutsukamppanjaa, josta tiedotettiin kirjeitse auton omistajille/haltijoille. Koska oli kuulemma ilmennyt sellaista ongelmaa, että SIDin DTE -näyttö ei ollut näyttänyt oikeaa lukemaa, autoista oli loppunut polttoaine ja Saab halusi siis ehkäistääksen em. päivittää SIDin ohjelman (ja samalla tuon DTE -ilmaisimen ohjelman). Jos oli fiksu, niin tässä oli mahdollisuus saada itselleen ilmaiseksi SID2 -ohjelma, vaikkakin autossa oli alunperin ollut SID1 -ohjelma.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Valitettavasti off-topiccia, mutta ihan vain mielenkiinnosta, miten nuo SID1 ja SID2 eroaa toisistaan?Turbo Sensonic kirjoitti:Jos oli fiksu, niin tässä oli mahdollisuus saada itselleen ilmaiseksi SID2 -ohjelma, vaikkakin autossa oli alunperin ollut SID1 -ohjelma.
Tässä taannoin jutustelin erään tuttavan kanssa 9-3SS:sta ja hän kertoi jääneensä Oulun moottoritielle, kun DTE näytti vielä jotain 80km jäljellä ja bensa loppui. Auto siis ihan alkupään SS:ä, käyttöönotettu vuonna 2002 ja tarina kertoo että R-Joupin tuoma ehkäpä jopa ihan ensimmäisiä SS:ä suomessa? Kyseisessä autossa oli muuten niin paljon "lastentauteja" että ihan kuulijaa hirvitti kun kaveri kertoi mitä ulkomuistista sai kaiveltua. Oli meinaan tullu "pari" ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ja kaikkia tauteja ei ole vielä tänäpäivänäkään saatu korjattua (ohjaus napsuu, turvavyöt ei kelaudu, ACC ei toimi aina, parkkitutka sekoilee tasaisin välein, xenonit jää näyttämää minne sattuu jne). Meinas nämä jutut pidätellä minuakin kiinnostumasta koko uuteen malliin..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jenkeissä on ilmeisemmin ollut enemmänkin Saabeissa ongelmia. Hesarin Auto-osiossa oli jokunen viikko sitten uutinen, että Saab oli toiseksi huonoin 15 automerkin joukossa, kun verrattiin laatua kolmen vuoden ikäisissä peleissä ja asiakkailta tulleen palautteen perusteella.Marko A kirjoitti:Kyseisessä autossa oli muuten niin paljon "lastentauteja" että ihan kuulijaa hirvitti
Käsittämätön juttu ainakin omien kokemusten ja kuultujen tarinoiden perusteella täällä Suomen päässä. Olisin ilman muuta veikannut korkeampaa sijoitusta. Liekö sitten noilla Subaruista väännetyillä wanna be Saabeilla jotain vaikutusta asiaan USA:ssa, mene ja tiedä.
Ysikolmonen menestyi tämän päivän Iltalehden vikatutkimuksessa varsin hyvin. Samoin saksalaisten katsastustutkimuksessa:JiiEe kirjoitti:Jenkeissä on ilmeisemmin ollut enemmänkin Saabeissa ongelmia. Hesarin Auto-osiossa oli jokunen viikko sitten uutinen, että Saab oli toiseksi huonoin 15 automerkin joukossa, kun verrattiin laatua kolmen vuoden ikäisissä peleissä ja asiakkailta tulleen palautteen perusteella.Marko A kirjoitti:Kyseisessä autossa oli muuten niin paljon "lastentauteja" että ihan kuulijaa hirvitti
Käsittämätön juttu ainakin omien kokemusten ja kuultujen tarinoiden perusteella täällä Suomen päässä. Olisin ilman muuta veikannut korkeampaa sijoitusta. Liekö sitten noilla Subaruista väännetyillä wanna be Saabeilla jotain vaikutusta asiaan USA:ssa, mene ja tiedä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Subaru ... 5218709442
Onhan noita tilastoja joka lähtöön
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
SID1:ssä on muistaakseni 4 toimintoa, kun SID2:ssa on muistaakseni 8 toimintoa.Marko A kirjoitti:Valitettavasti off-topiccia, mutta ihan vain mielenkiinnosta, miten nuo SID1 ja SID2 eroaa toisistaan?
Toimintoja ovat mm. ulkolämpötila, DTE -näyttö, keskinopeus, keskikulutus, matka määränpäähän (sekä km:eissä että aikana) jne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ahaa, okei. Eli toiminnot on näköjään ihan samat kuin 9000:n ajotieturissa oli tarjolla. Ylinopeus varoitin kuuluu varmaan myöskin sarjaan...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
JiiEe kirjoitti:
Jenkeissä on ilmeisemmin ollut enemmänkin Saabeissa ongelmia. Hesarin Auto-osiossa oli jokunen viikko sitten uutinen, että Saab oli toiseksi huonoin 15 automerkin joukossa, kun verrattiin laatua kolmen vuoden ikäisissä peleissä ja asiakkailta tulleen palautteen perusteella.
Sijoitus johtunee siitä, että uudessa 9-3 mallissa oli tuolloin paljon lastentauteja, kun se juuri oli tullut markkinoille. Toisenlaista tietoa löytää esim. seuraavasta uudesta tutkimuksesta. (Huom. Lue: Läs mer)
http://www.motormannen.se/mm/site/press ... _2006.html
Jenkeissä on ilmeisemmin ollut enemmänkin Saabeissa ongelmia. Hesarin Auto-osiossa oli jokunen viikko sitten uutinen, että Saab oli toiseksi huonoin 15 automerkin joukossa, kun verrattiin laatua kolmen vuoden ikäisissä peleissä ja asiakkailta tulleen palautteen perusteella.
Sijoitus johtunee siitä, että uudessa 9-3 mallissa oli tuolloin paljon lastentauteja, kun se juuri oli tullut markkinoille. Toisenlaista tietoa löytää esim. seuraavasta uudesta tutkimuksesta. (Huom. Lue: Läs mer)
http://www.motormannen.se/mm/site/press ... _2006.html