Nyt alkaa riittämään prkl !!
Nyt alkaa riittämään prkl !!
Avaudutaanpas taas pitkästä aikaa tällä hetkellä avoinna olevista ongelmista
Säädin SID2:sta (auto ei ollut käynnissä) äsken lähinnä ajankulukseni räpläten automaatti-ilmastoinnin oletuspuhallusnopeutta jonka asetin Low -tasolle. Lisäksi kokeilin Kello -toiminnon yhteydessä olevaa Hälytys -toimintoa.
Ihan ok siihen asti kunnes radio mykistyi ja SID -näyttö himmeni lähes olemattomiin toimenpiteiden seurauksena.
Ajattelin että resetit on paikallaan joten virta pois ja kokeillaanpas vaikka laittaa samalla auto käyntiin -> Naks, naks ! häiriövalo tauluun ja herjat Airbagista, luistonestosta ja keskuslukituksesta ja auto ei lähde käyntiin
Otin akunkengät irti, ei mitään vaikutusta. Samaa messua edelleen.
Nyt alkaa tosiaan olemaan vitsit vähissä tämän Trollhättanin ihmeen kanssa. Lisäksi kun takapään puslat ovat huollon mukaan vaihtokunnossa 79 tkm ajetusta autosta (ääntelee samoin kuin 200 tkm ajettu B Vectra johon puslien vaihto mekastukseen)
niin onpahan ensimmäinen/viimeinen kerta kun allekirjoittaneella on tällainen ***keleen Drottingholm
Säädin SID2:sta (auto ei ollut käynnissä) äsken lähinnä ajankulukseni räpläten automaatti-ilmastoinnin oletuspuhallusnopeutta jonka asetin Low -tasolle. Lisäksi kokeilin Kello -toiminnon yhteydessä olevaa Hälytys -toimintoa.
Ihan ok siihen asti kunnes radio mykistyi ja SID -näyttö himmeni lähes olemattomiin toimenpiteiden seurauksena.
Ajattelin että resetit on paikallaan joten virta pois ja kokeillaanpas vaikka laittaa samalla auto käyntiin -> Naks, naks ! häiriövalo tauluun ja herjat Airbagista, luistonestosta ja keskuslukituksesta ja auto ei lähde käyntiin
Otin akunkengät irti, ei mitään vaikutusta. Samaa messua edelleen.
Nyt alkaa tosiaan olemaan vitsit vähissä tämän Trollhättanin ihmeen kanssa. Lisäksi kun takapään puslat ovat huollon mukaan vaihtokunnossa 79 tkm ajetusta autosta (ääntelee samoin kuin 200 tkm ajettu B Vectra johon puslien vaihto mekastukseen)
niin onpahan ensimmäinen/viimeinen kerta kun allekirjoittaneella on tällainen ***keleen Drottingholm
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Nyt alkaa riittämään prkl !!
Tarkista akku, sillä SS on varsinainen "sähköauto" eli painuiko autosi akun napajännite liian alas kun "rassasit" niitä ACC yms. vermeitä parkissa. Kun jännite painuu tietyn kynnyksen alle - lakkaavat systeemit toimimasta kerralla - välitiloja ei ole.TKL kirjoitti:Avaudutaanpas taas pitkästä aikaa tällä hetkellä avoinna olevista ongelmista
Säädin SID2:sta (auto ei ollut käynnissä) äsken lähinnä ajankulukseni räpläten automaatti-ilmastoinnin oletuspuhallusnopeutta jonka asetin Low -tasolle. Lisäksi kokeilin Kello -toiminnon yhteydessä olevaa Hälytys -toimintoa.
Ihan ok siihen asti kunnes radio mykistyi ja SID -näyttö himmeni lähes olemattomiin toimenpiteiden seurauksena.
Ajattelin että resetit on paikallaan joten virta pois ja kokeillaanpas vaikka laittaa samalla auto käyntiin -> Naks, naks ! häiriövalo tauluun ja herjat Airbagista, luistonestosta ja keskuslukituksesta ja auto ei lähde käyntiin
Otin akunkengät irti, ei mitään vaikutusta. Samaa messua edelleen.
Nyt alkaa tosiaan olemaan vitsit vähissä tämän Trollhättanin ihmeen kanssa. Lisäksi kun takapään puslat ovat huollon mukaan vaihtokunnossa 79 tkm ajetusta autosta (ääntelee samoin kuin 200 tkm ajettu B Vectra johon puslien vaihto mekastukseen)
niin onpahan ensimmäinen/viimeinen kerta kun allekirjoittaneella on tällainen ***keleen Drottingholm
Muutoinkin jos virta-avaimen jättää off-asentoon - akku saattaa tyhjentyä jo parissa tunnissa.
Mittaa jännite ja tsekkaa, että akussa oleva tarkistussilmä on musta, mikäli se on vaalea - akku on sitten myös vaihtokunnossa.
Kannattaa varmaan harkita akun vaihtoa....
Itsellä oli akku autosta ihan kuollut, kun hain tuon avk:lta. Oli varmaan vähän aikaa seissyt ilman virtaa, eikä lopulta ottanut ollenkaan virtaa vastaan. Välillä auto starttasi yön seisonnan jälkeen ihan hyvin ja välillä sanoi vaan että "klik". Ei kyllä mitenkään vakuuttanut tuo alkuperäinen akku kestävyydellään. 3 vuotta se kesti
Itsellä oli akku autosta ihan kuollut, kun hain tuon avk:lta. Oli varmaan vähän aikaa seissyt ilman virtaa, eikä lopulta ottanut ollenkaan virtaa vastaan. Välillä auto starttasi yön seisonnan jälkeen ihan hyvin ja välillä sanoi vaan että "klik". Ei kyllä mitenkään vakuuttanut tuo alkuperäinen akku kestävyydellään. 3 vuotta se kesti
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Jos hyvän haluaa niin, osta Optiman YellowTop -akku. Tuon luulisi kestävän hieman pidemmän aikaa ja rankassakin käytössä.pasijalmari kirjoitti:Jaa-a, pitäisköhän vaihtaa akku etukätee, enne kuolemaa ja minkälaista suosittelette??
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Nuo Optiman YellowTop -akut saattavat olla liian korkeita SportSedaneihin ja -Combeihin. Yhteensopivuustaulukotkaan eivät tunne näitä uudempia malleja.tami kirjoitti:Jos hyvän haluaa niin, osta Optiman YellowTop -akku. Tuon luulisi kestävän hieman pidemmän aikaa ja rankassakin käytössä.pasijalmari kirjoitti:Jaa-a, pitäisköhän vaihtaa akku etukätee, enne kuolemaa ja minkälaista suosittelette??
Alkuperäiset akut ovat 190 mm korkeita ja valitettavasti Suomessa 60Ah:n, vaikka olisi ollut huomattavasti järkevämpää varustaa kaikki autot Suomen olosuhteisiin dieselversioiden 70Ah:n akuilla, jotka ovat vain n. 3,5cm pitempiä kuin nuo 60:set.
Viimeksi muokannut Bob, Ma Elo 28, 2006 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse olen aiemmin "päivittänyt" akun Exiden X-tra 75Ah/760EN -akkuun. Tuon akun mitat on millilleen samat kuin merkkiliikkeen 70Ah:n akkuvaihtoehdon eli menee "heittämällä" paikoilleen, kunhan päätykiinnikkeen siirtää akkukotelossa siihen pitemmän akun asentoon.
Tuommoinen akku maksaa parikymppiä vähemmän kuin tuo 70:nen Saabilla eli noin 95 euroa.
Tuommoinen akku maksaa parikymppiä vähemmän kuin tuo 70:nen Saabilla eli noin 95 euroa.