SportCombi talvella
SportCombi talvella
Moi kaikki,
Täältä kun löytyy useita jotka on Combilla talven läpi ajelleet, niin kertokaapa miten on käytännön tasolla toiminut. Ajettavuutta on kehuttu varauksetta, joten siitä ei varmaan sen enempää. Lähinnä kiinnostaa miten lämpöä riittää? Pysyykö ikkunat auki huurusta jos takana istuu väkeä? Toimiiko lukot (lähinnä avautuu aamuisin) jos kelit vaihtelee nollan molemmin puolin? Sotkeeko loska ja räntä takaikkunan, kuten sen muodosta ja spoilerista voisi päätellä? Kerääntyykö loskalunta johonkin tiettyihin paikkoihin jäätymään (renkaan kotelot, peräluukun/puskurin väli yms)?
Osaako ACC pitää tuulilasin avoinna kovilla pakkasilla?
Siinähän sitä taas kysymyksiä, ois hienoa jos joku kommentois. Em. asioissa tonnari oli valitettavasti usein talviauton irvikuva verrattuna og-satkuihin. Toivottavasti combi hieman parantaa tästä?!
Täältä kun löytyy useita jotka on Combilla talven läpi ajelleet, niin kertokaapa miten on käytännön tasolla toiminut. Ajettavuutta on kehuttu varauksetta, joten siitä ei varmaan sen enempää. Lähinnä kiinnostaa miten lämpöä riittää? Pysyykö ikkunat auki huurusta jos takana istuu väkeä? Toimiiko lukot (lähinnä avautuu aamuisin) jos kelit vaihtelee nollan molemmin puolin? Sotkeeko loska ja räntä takaikkunan, kuten sen muodosta ja spoilerista voisi päätellä? Kerääntyykö loskalunta johonkin tiettyihin paikkoihin jäätymään (renkaan kotelot, peräluukun/puskurin väli yms)?
Osaako ACC pitää tuulilasin avoinna kovilla pakkasilla?
Siinähän sitä taas kysymyksiä, ois hienoa jos joku kommentois. Em. asioissa tonnari oli valitettavasti usein talviauton irvikuva verrattuna og-satkuihin. Toivottavasti combi hieman parantaa tästä?!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Sc talvella
Täytyy myöntää että hyvä auto on talvella ajella. Muutamia asioita kuitenkin tuli mieleeni.
1. Kovilla pakkasilla iskunvaimentimistä kuuluu pientä "lotinaa" ajettaessa töyssyihin. 2. Liukkaalla kelillä tiukkaan mutkaan ajettaessa perä tuntuu joskus hieman keveältä. 3. Suosittelen kaikille kitkarenkaita kyseiseen autoon, koska nastarenkaat tuovat sisälle tarpeettoman paljon melua. 4. Takalasiin kertyy pyryllä kunnolla lunta, mutta kyllä tämä vika on kaikissa farmareissa (ainakin kaikissa ajamissani.)
Mitään muuta negatiivista sanottavaa ei ole. Kaikenkaikkiaan mainio auto jossa lämpöä riittää kovillakin pakkasilla. Bi-ksenoneihin olen erittäin tyytyväinen. Niillä näkyvyys puoli pysyy kunnossa. Muutenhan auto menee kuin kiskoilla oli keli mikä keli.
Nämä ovat minun mielipiteitä, jotkut voivat olla myös eri mieltä (ja saakin olla)
1. Kovilla pakkasilla iskunvaimentimistä kuuluu pientä "lotinaa" ajettaessa töyssyihin. 2. Liukkaalla kelillä tiukkaan mutkaan ajettaessa perä tuntuu joskus hieman keveältä. 3. Suosittelen kaikille kitkarenkaita kyseiseen autoon, koska nastarenkaat tuovat sisälle tarpeettoman paljon melua. 4. Takalasiin kertyy pyryllä kunnolla lunta, mutta kyllä tämä vika on kaikissa farmareissa (ainakin kaikissa ajamissani.)
Mitään muuta negatiivista sanottavaa ei ole. Kaikenkaikkiaan mainio auto jossa lämpöä riittää kovillakin pakkasilla. Bi-ksenoneihin olen erittäin tyytyväinen. Niillä näkyvyys puoli pysyy kunnossa. Muutenhan auto menee kuin kiskoilla oli keli mikä keli.
Nämä ovat minun mielipiteitä, jotkut voivat olla myös eri mieltä (ja saakin olla)
Maza
Omia kokemuksi SC:sta ja talvesta;
1. Lämpöä riittää ja sitä tulee nopeasti. 2. Takalasitkin pysyy auki, vaikka kyydissä on aina enemmän tai vähemmän lumisia/märkiä lapsia. Ero tässä suhteessa entiseen autoon (Volvo V40 -01) radikaali. Volvossa takalasit oli tasaisessa huurussa, koettipa puhallinta pyörittää miten tahansa. Nyt lasit voivat kosteissa olosuhteissa aluksi huurtua, mutta puhallinta passaamalla ne saa kirkkaaksi ilman että tuulilasi jäätyy. 3. Lukkoihin kommentti varauksella, koska pääsääntöisesti auto on tallissa. Mutta reissun päällä ja taivasalla ollessa lukkojen kanssa ei ole ollut ongelmia. 4. Kuten Maza toteaa, perä lumeentuu tehokkaasti. Mutta näin siis tapahtuu kaikissa farkuissa ainakin jossain määrin, ellei sitten ole jotain ei-niin-kauhean-kaunista tuulenohjainta ruuvattuna katolle. 5. Kun perä lumeentuu, on lunta toki puskurin ja luukun välissä. Aina on kuitenkin auennut ilman ruoppaamista. 6. Käsipelillä olen vaikeimmissa olosuhteissa saanut takasivulaist auki (kun siis takana märkiä kuljetettavia). Muuten ACC toimii kyllä, ja pitää tuulilasin puhtaana.
Kootusti voin omalta osalta todeta, ettei talviajossa ole ollut valittamista. ESP puuttuu reippaissa tilanteissa perän keveyteen, mutten ole sitä normaaliajossa häiritseväksi kokenut. Ja rengastuksena 225/24 17" nastat, ja hyvin toimii. Melu sellainen kuin nyt yleensäkin nastoitetuilla renkailla, ei siis ainakaan minua häiritse. Mutta tämähän on niitä makuasioita, eikä siitä sen enempää...
1. Lämpöä riittää ja sitä tulee nopeasti. 2. Takalasitkin pysyy auki, vaikka kyydissä on aina enemmän tai vähemmän lumisia/märkiä lapsia. Ero tässä suhteessa entiseen autoon (Volvo V40 -01) radikaali. Volvossa takalasit oli tasaisessa huurussa, koettipa puhallinta pyörittää miten tahansa. Nyt lasit voivat kosteissa olosuhteissa aluksi huurtua, mutta puhallinta passaamalla ne saa kirkkaaksi ilman että tuulilasi jäätyy. 3. Lukkoihin kommentti varauksella, koska pääsääntöisesti auto on tallissa. Mutta reissun päällä ja taivasalla ollessa lukkojen kanssa ei ole ollut ongelmia. 4. Kuten Maza toteaa, perä lumeentuu tehokkaasti. Mutta näin siis tapahtuu kaikissa farkuissa ainakin jossain määrin, ellei sitten ole jotain ei-niin-kauhean-kaunista tuulenohjainta ruuvattuna katolle. 5. Kun perä lumeentuu, on lunta toki puskurin ja luukun välissä. Aina on kuitenkin auennut ilman ruoppaamista. 6. Käsipelillä olen vaikeimmissa olosuhteissa saanut takasivulaist auki (kun siis takana märkiä kuljetettavia). Muuten ACC toimii kyllä, ja pitää tuulilasin puhtaana.
Kootusti voin omalta osalta todeta, ettei talviajossa ole ollut valittamista. ESP puuttuu reippaissa tilanteissa perän keveyteen, mutten ole sitä normaaliajossa häiritseväksi kokenut. Ja rengastuksena 225/24 17" nastat, ja hyvin toimii. Melu sellainen kuin nyt yleensäkin nastoitetuilla renkailla, ei siis ainakaan minua häiritse. Mutta tämähän on niitä makuasioita, eikä siitä sen enempää...
Ajatelin, että tähän ketjuun en kommentoi, koska minulla ei ole SC:tä. Kuitenkin, kun nyt sivuttiin tuota SS:n lämpiämistä, niin on pakko kommentoida.Vector kirjoitti:Tästä voisin olla kyllä eri mieltä. Lämpöä on kyllä riittävästi, mutta lämpeäminen on todella hidasta. Näin siis 1.8t SS:lla, mutta en oikein jaksa uskoa, että SC sen nopeammin lämpenisi. Muuten loistavat talviominaisuudet.JiiEe kirjoitti:Lämpöä riittää ja sitä tulee nopeasti.
Tästä lämpiämisestä löytyy haulla juttua tältä foorumilta - osalla tuntuu olleen ongelmia lämpiämisnopeuden suhteen.
Omassani ei tuollaisia ongelmia ole ollut ja tuo lämpiämisnopeus on kyllä varsin hyvällä tasolla n. 6 kilsan ajo ja normaalilämmöt näillä etelä-suomen pakkasilla.
Meillä on SC TidS eikä todellakaan voi lämpöä tai lämpenemisnopeutta moittia. Autossa onkin toki se polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Ei muistaakseni viime talvena tullut eteen sellaista tilannetta, että olisi pitänyt alkaa "käsisäätelemään" vaan AUTO-asento on ollut urhoollisesti aina päällä.
Ajettavuus on ollut kerrassaan ensiluokkaista (Gislaved SoftFrost2 205-55/16) eikä mitään ongelmia muutenkaan. Lupaa hyvää myös jatkolle.
Ajettavuus on ollut kerrassaan ensiluokkaista (Gislaved SoftFrost2 205-55/16) eikä mitään ongelmia muutenkaan. Lupaa hyvää myös jatkolle.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Täytyy olla SS:ssä jotain vikaa..omani lämpiää todella nopeasti.Vector kirjoitti:Tästä voisin olla kyllä eri mieltä. Lämpöä on kyllä riittävästi, mutta lämpeäminen on todella hidasta. Näin siis 1.8t SS:lla, mutta en oikein jaksa uskoa, että SC sen nopeammin lämpenisi. Muuten loistavat talviominaisuudet.JiiEe kirjoitti:Lämpöä riittää ja sitä tulee nopeasti.
Kyllä minulla on ollut nopemminkin lämpeneviä autoja mutta se nyt on vain marginaalia. Ne taas oli muilta osin huonompia. Mutta sittenhän kyllä tarkenee aivan vallan mainiosti. Mutta että Ranskalaiset Peugeotit 406 lämpesi nopeammin se on kyllä aikamoinen suoritus etelän ihmisten tekemäksi. Mutta sitten taas oli talvisin ne huohotin ongelmat että kyllä näin on parempi. Kun muutamasta kilometristä vain on kysymys.