Saabi hankitaan, kertokaa plussat ja miinukset
Saabi hankitaan, kertokaa plussat ja miinukset
OK ei voi mitään, hommaan Saabin vuoden vaihteeseen - päätös tehty.
Nyt pitää päättää malli lopullisesti, ja asiantuntevan raadin "persdynot" ja muut fiilikset tarvitaan ! Tämä on päätetty: Saab 93 SC Vector Automaatilla. Loppu onkin vaikeampi. Vaihtoehdot:
1.8t + hirsch. Lisävarusteita aivan tuhottomasti.
2.0TS + hirsch, nahka, Xenon, Audio 150 ja sport alusta. (nämä myös edellisessä vaihtoehdossa, Audio 300 tosin)
1.8t on varustelusta huolimatta useamman tonnin edullisempi. En ole varma raaskinko. Etsin uskoa tältä palstalta . Tarviiko tuota voimaa todella ?? (mut ku se o nii mukavaa...).
Tässä on ihan täysin järki vastaan tunne. Tai noh, tunne vastaan tunne . Muuten päätyisin 1.8t'hen kohtuullisella varustelulla.
Eikun rankat kommentit kehiin.
Nyt pitää päättää malli lopullisesti, ja asiantuntevan raadin "persdynot" ja muut fiilikset tarvitaan ! Tämä on päätetty: Saab 93 SC Vector Automaatilla. Loppu onkin vaikeampi. Vaihtoehdot:
1.8t + hirsch. Lisävarusteita aivan tuhottomasti.
2.0TS + hirsch, nahka, Xenon, Audio 150 ja sport alusta. (nämä myös edellisessä vaihtoehdossa, Audio 300 tosin)
1.8t on varustelusta huolimatta useamman tonnin edullisempi. En ole varma raaskinko. Etsin uskoa tältä palstalta . Tarviiko tuota voimaa todella ?? (mut ku se o nii mukavaa...).
Tässä on ihan täysin järki vastaan tunne. Tai noh, tunne vastaan tunne . Muuten päätyisin 1.8t'hen kohtuullisella varustelulla.
Eikun rankat kommentit kehiin.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Ota 1.8t ja koska molemmissa on Hirnu, niin voimaa on tasan saman verran ja 2.0t / 1.8t on täsmälleen sama moottori, niissä ei ole mitään eroa paitsi ohjelmistosofta ja hirnun lastulla ne muuttuu siltäkin osi identtisiksi. Ota audio 300, koska muut vaihtoehdot ovat vähintäänkin ala arvoisia, eikä tuo 300 ole hintansa arvoinen, kun vertaa mitä samalla rahalla sais vapailta markkinoilta, tosin saabiin erittäin vaikiaa hommata muuta kuin alkuperäis stereot.
Jouduin palata korjaamaan kommenttiani, koska tuo toinen vaihtoehto taitaakin olla Aero versio, jos on niin asia on toinen, mutta kyllä 1.8t + hirnullakin pärjää.
Jouduin palata korjaamaan kommenttiani, koska tuo toinen vaihtoehto taitaakin olla Aero versio, jos on niin asia on toinen, mutta kyllä 1.8t + hirnullakin pärjää.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Re: Saabi hankitaan, kertokaa plussat ja miinukset
HyväBugracer kirjoitti:OK ei voi mitään, hommaan Saabin vuoden vaihteeseen - päätös tehty.
1.8t Hirsch / 2.0TS, nettohintaeroa 3000€ olettaen ettei jarruja muuteta tuohon 1.8t:n. Suorituskyvyssä Hirschin mukaan mittaamalla ei ole eroa, mutta käytännön ajossa 1.8t on nopeampi reagointinen ja käytännöllisempi. Yhdistetty kulutus 1.8t:n eduksi 0,9l /100km virityksen jälkeen.Bugracer kirjoitti:1.8t on varustelusta huolimatta useamman tonnin edullisempi. En ole varma raaskinko. Etsin uskoa tältä palstalta . Tarviiko tuota voimaa todella ?? (mut ku se o nii mukavaa...).
Itse painiskelin juuri samojen ajatusten kanssa. Vielä 1.8t:n tilauksen jälkeenkin meinasin alkaa vaihtamaan konetta 2.0TS:n. Kuitenkin täältä ja maailmalta saadut kommentit "säästi" multa sen 3000€. Eli alkuperäisenä ajatuksena mullakin oli 1.8t Hirschillä varustettuna -> suorituskykyä ja maksimaalinen taloudellisuus kun lähtökohtana oli että bensaturbo ostetaan. Tässä vain tympäisee ettei tuota Hirsch 195 settiä tosiaan käytännössä voi Suomessa muutoskatsastaa. Toivotaan asiaan muutosta (voittihan se suomi euroviisutkin ). Ahtopainemittarin muuttuminen lähinnä jää ainoana harmittamaan meikäläistä.Bugracer kirjoitti:Tässä on ihan täysin järki vastaan tunne. Tai noh, tunne vastaan tunne . Muuten päätyisin 1.8t'hen kohtuullisella varustelulla.
Tilaus vetämään enne 30.9 niin xenonit tulee ilman lisähintaa. Ja kaikki "alkuperäis tuning" niin ei tarvitse lisäillä - sport alusta, tummennetut ikkunat, ilman mallimerkintöjä ja sumarit keulaanBugracer kirjoitti:Eikun rankat kommentit kehiin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
En lukenutkaan tarkasti tuota sinun tekstiä, eli myöskin tuohon 2.0TS:n aiot Hirschiä laittaa. No jos rahkeet riittää, niin ehdottomasti se. Suorituskyky hipoo Aeron lukemia, mutta kulutus edelleen maltillisempi. Vaikka 2-litran bensaturbosta ei saa semmosta kevyesti alhaalta vääntävää (vrt. 2.3T tai 2.8V6T) vaan se jojo-ilmiö kasvaa mitä korkeammin viritetään. Toisaalta juuri tuo pikku viive aiheuttaa sen tuntemuksen että turbolla ajellaan!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Älä huoli V-P. Liikennessääntöjä noudatetaan. Joskus on kiva kiihdytellä ja päästää pikkupoika irti. Joku mainitsi motarin stop-and-go rangaistukset. Siihen tyyliin
Ohituskiihtyvyydessä teho on turvallisuutta.
Niin, ja eihän auto ole pelkkä järkiasia.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
niin, enhän minäkään aja millään Nissan Micralla, vaan turbo-Saabilla...
pitäiskö nyt käyttää noita - hymiöitä viitaten äskeiseen viestiini, vai - hymiötä tähän viestiin liittyen
sovitaanko, että auto ei ole pelkkä järkiasia, mutta pidetään sillä ajaminen järkiasiana, niin ei päädytä synkkiin tilastoihin
V-P
pitäiskö nyt käyttää noita - hymiöitä viitaten äskeiseen viestiini, vai - hymiötä tähän viestiin liittyen
sovitaanko, että auto ei ole pelkkä järkiasia, mutta pidetään sillä ajaminen järkiasiana, niin ei päädytä synkkiin tilastoihin
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jos auto tulee työsuhdekäyttöön, niin ehdottomasti 1.8t Turbo Pilot -malli erinäisillä mausteilla (mikäli mahdollista) + Hirschillä, koska tällöin saa melko suorituskykyisen auton suht kohtuullisella verotusarvolla. Jos vielä hommaat tuon Hirschin setin jälkikäteen, niin sekään ei pääse nostamaan verotusarvoa.Bugracer kirjoitti:Juu, sen verran että 2.0TS on se korkeampiviritteinen versio. Ja auto työsuhde, joten omien stereoviritelmien tekeminen on poissuljettu mahdollisuus.
P.S. Jos myyjä antaa sinulle alennusta auton hinnasta, niin kannattaa ehdottomasti tehdä niin, että "hävittää" alennushinnan edestä autoon tulevien varusteiden hintaa ja pitää auton perushinnan muuttumattomana, jotta saa verotusarvon mahdollisimman pieneksi. Tämä oli ehkä juttu, joka on jo yleisessä tiedossa, mutta muistutetaan siitä nyt vielä varmuuden vuoksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vaihtoehtoina oli 1.8t ja 2.0TS ja niissä on eroina softan lisäksi eri ahdin. 2.0TS:ssä on mitsubishin ahdin. Muistaakseni 2.0TS:ssä on myös eri nokka-akseli (ei varma tieto).Ota 1.8t ja koska molemmissa on Hirnu, niin voimaa on tasan saman verran ja 2.0t / 1.8t on täsmälleen sama moottori, niissä ei ole mitään eroa paitsi ohjelmistosofta ja hirnun lastulla ne muuttuu siltäkin osi identtisiksi.
Tuo 2.0t:ssä ole mittari on ns. turbon kuormitusmittari ja varsinaisesti ahtopaineita siitä ei näe. Mielestäni sillä ei ole paljonkaan virkaa. Ongelmanhan voi ratkaista ostamalla kunnollisen ulkoisen mittari ja siihen sen asennusrungon.Ahtopainemittarin muuttuminen lähinnä jää ainoana harmittamaan meikäläistä.
Varsin komea peli on tulossa jos tuollaisen Vectorin kaikilla heebeleillä tilaat. Onnittelut vihreenä kateellisuudesta.
Mitsubishia Saabissa? Onko tuon turbon luotettavuudessa, toiminnassa tms, eroa Saabin omiin
Kiitos muuten kaikille kommenteista tähän asti. Ajattelin mietiskellä kuun loppuun ja tilata sitten, kun saa nuo xenonit kylkiäisenä.
Muuttaako Hirsch sarja moottorin ääntä muuten mitenkään? Karkeampi turbon rääkäisy ja löysättäessä suhina olisi vaan plussaa.
Kiitos muuten kaikille kommenteista tähän asti. Ajattelin mietiskellä kuun loppuun ja tilata sitten, kun saa nuo xenonit kylkiäisenä.
Muuttaako Hirsch sarja moottorin ääntä muuten mitenkään? Karkeampi turbon rääkäisy ja löysättäessä suhina olisi vaan plussaa.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Joo - nokka-akseleissa on eroa, samoin polttoainesuuttimissa ja parissa muussakin asiassa mm. erilainen kytkinlevy, ilmanputsarisysteemi on hieman erilainen jne...miSa kirjoitti:Vaihtoehtoina oli 1.8t ja 2.0TS ja niissä on eroina softan lisäksi eri ahdin. 2.0TS:ssä on mitsubishin ahdin. Muistaakseni 2.0TS:ssä on myös eri nokka-akseli (ei varma tieto).
Mitsuja käytetty kaikissa suorituskykyisemmissä saabeissa 90 luvun alusta alkaen. Muut ahtimet on Garretteja. Mitsuista en ole kuullut koskaan mitään pahaa, parit pikku Garrettimallit taas on olleet hieman heikompia.Bugracer kirjoitti:Mitsubishia Saabissa? Onko tuon turbon luotettavuudessa, toiminnassa tms, eroa Saabin omiin
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab ei ole ikinä itse valmistanut turboja, vaan ovat aina käyttäneet Garretin ja Mitsun ahtimia. Esimerkiksi vanhemman 9-3 ja 9-5 Aerojen Mitsun TD04-turbot ovat osoittautuneet selvästi kestävämmiksi, kuin kesympien mallien Garretit...Bugracer kirjoitti:Mitsubishia Saabissa? Onko tuon turbon luotettavuudessa, toiminnassa tms, eroa Saabin omiin
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että pitäisi ostaa 2.0TS ainoastaan sen takia, koska siinä on Mitsun ahdin. Noita Mitsun TD04-15T -ahtimia saa noin 600 eurolla, joten jos Garrett jostain syystä tuntuu epäluotettavalta tai hajoaa, niin Mitsua tilalle. Lähinnä tuo Garrettin "epätoimivuus" on tullut ilmi Trionic 7 -moottorinohjausjärjestelmällä varustetuissa matalapaineturbosaabeissa (9-3 vm. 2000-2003, 9-5), joissa on ollut Garrettin GT17 -turbo.Marko A kirjoitti:Mitsuja käytetty kaikissa suorituskykyisemmissä saabeissa 90 luvun alusta alkaen. Muut ahtimet on Garretteja. Mitsuista en ole kuullut koskaan mitään pahaa, parit pikku Garrettimallit taas on olleet hieman heikompia.Bugracer kirjoitti:Mitsubishia Saabissa? Onko tuon turbon luotettavuudessa, toiminnassa tms, eroa Saabin omiin
Uusien 9-3:sten (2003->) matalapaineturbomalleissa käytetään Garrett GT2052S -turboahdinta, josta kestävyydestä en ainakaan vielä ole kuullut huonoja uutisia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007