100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Marko A kirjoitti:
Bugracer kirjoitti:ÄLKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET MENKÖ VAATIMAAN HIRSCHILTA MATALAMPAA TEHOLUOKKAA !!! :evil:

Kertoisiko joku mitä hyötyä on Hirsch sarjasta, jos siitä ei saa taloudellista etua? Saab 1.8t on todella houkutteleva vaihtoehto juuri tuon päivityksen takia. Ainakin minulta jää Saab hankkimatta jos virsari jää pois.
Tämähän ei poista 195hp virityksen saatavuutta. Ainoastaan sallisi halukkaille laillisen tavan virittää autoansa. Hys-hys juttuna säilyy kyllä edelleen mahdollisuus siihen 195hp:n tai vaikkapa 205hp:n (BSR,Maptun,Nordic jne) saamiseen. Tuo 175hp/310Nm tosiaan ainakin laskennallisesti antaa lähes identtisen suorituskyvyn kuin tuo 195hp, mutta onhan se ikävä kun ei ole kuin 175 hevosvoimaa. Kaveritkin nauraa..
Ok, jos näin olisi. Olen kuitenkin 99% varma (kun 100% ei voi olla ennenkuin on tieto), että sillä sekunnilla kun 175hp Suomi versio on saatavilla, 1.8t'hen ei saa enää korkeamman viritysasteen sarjaa, mahdollisesti sen saa vain esim 2.0t'hen. Ainakin sen suuntaiset ovat automyyjien kommentit, että syyt virisarjan rajoitamiseen ovat puhtaasti kaupalliset.

Kyssäri ei ole siitä, mitä mieltä kaverit on, vaan siitä että työsuhdeautoon Hirsch on ainut vaihtoehto takuunsa vuoksi. Muuten laittaisin BSR'n halvemman hintansa vuoksi.

Tilaan oman autoni (mahdollisesti Saab) ensi kuun loppuun mennessä. Toivottavasti 195 hp versio on vielä saatavilla, silloin pihaan tulee Vector 9-3. 8O
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti: Ok, jos näin olisi. Olen kuitenkin 99% varma (kun 100% ei voi olla ennenkuin on tieto), että sillä sekunnilla kun 175hp Suomi versio on saatavilla, 1.8t'hen ei saa enää korkeamman viritysasteen sarjaa, mahdollisesti sen saa vain esim 2.0t'hen. Ainakin sen suuntaiset ovat automyyjien kommentit, että syyt virisarjan rajoitamiseen ovat puhtaasti kaupalliset.
Keskustelin tässä parina päivänä aiheesta Hirschin suuntaan sähköpostin välityksellä ja syy tosiaan on kaupallinen. Haluavat siis kaupata suomeen viritys-sarjoja! Ja pääasiallisena tarkoituksena heillä on saattaa tuo 195hp satsi lailliseksi. Esim tarjoamalla siihen sopivaan hintaan mukaan jarrupäivitys tai jotain vastaavaa. Toivotaan että saavat edes jotain aikaiseksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

"Sopiva hinta" riippunee kysyjästä. Nyt 1.8t'n ja 2.0TS'n hintaero on n 4.000, ja Hirschin sarjan jälkeen 2.500? Paljonkohan jarrupäivitys+ asennus tulee eroa kaventamaan? Jos ero on enää marginaalinen, esim 1.000 EUR, epäilen ihmisten ostohalukkuutta. Eroa on kuitenkin edelleen siinä mikä maksimiteho on 210/195, ja mitä auton takaosaan saa laittaa; 2.0TS. Imago ollee osa autoa?

BTW, se BSR logo on tosi makee, miksei Hirsch tee samanlaista? :roll:
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Marko A kirjoitti:Keskustelin tässä parina päivänä aiheesta Hirschin suuntaan sähköpostin välityksellä ja syy tosiaan on kaupallinen. Haluavat siis kaupata suomeen viritys-sarjoja! Ja pääasiallisena tarkoituksena heillä on saattaa tuo 195hp satsi lailliseksi. Esim tarjoamalla siihen sopivaan hintaan mukaan jarrupäivitys tai jotain vastaavaa. Toivotaan että saavat edes jotain aikaiseksi.
No tuo 195 hv:n setti tulee sinä päivänä lailliseksi, kun Sveitsissä myynnissä oleva 9-3 Erik Carlsson -malli tyyppihyväksytetään jossain Euroopan Unionin jäsenmaassa. Yrittäisivät sitä ensin, ennen kuin alkaisivat kikkailemaan noiden virityssettien tehomäärillä.

Edit: ikävä kyllä aikani ei riittänyt kyseisen mallin koeajamiseen, mutta tässä tuon 9-3 Erik Carlsson -mallin esite:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kyseessä oleva esite on Sveitsin Saabin (Saab Automobile, GM Suisse Suisse SA) omaisuutta. Mikäli maahantuoja tai joku muu Saabia edustava taho katsoo, että tämän esitteen esittäminen näillä Saab -harrastesivuilla on loukkaavaa ja/tai tekijänoikeuksia rikkovaa, ottakaa yhteyttä minuun, niin poistan esitemateriaalin tältä sivulta. Kiitos.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Minut kyllä saa tuo 175hp:n kiinnostumaan, jos vaan moinen toteutuu.
Olihan se kiva jos ilman jarrupäivityksiä selviäisi...

Kiva, kun jotkut jaksavat tuommoisia selvitellä ja kysellä!!
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Käykääpä katsomassa miten Saab markkinoi Hirshciä Saksanmaalla...

Sieltä alareunasta kun klikkaa vielä Mehr Exklusivität...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Vielä kyssäri viisaille.

Mitenkähän luotettavia Hirschin ilmoittamat suoritusarvot ovat? Kummallisesti esim 195hp/310Nm versio olisi huomattavasti parempi suorituskyvyltään kuin 210hp/300Nm. 10Nm lisäys ja matalampi teho, luulisi tilanteen olevan toisinpäin? Tomaatit:

2.0T std Hirsch1.8t
0-100 8.8s 8.2
HP 210 195
Nm 300 310

Ero on sanalla sanoen merkittävä. 8O
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Toisessa vääntö alkaa jo alempaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

..Jatketaanpa tarinaa Hirschistä jälleen..

Eli GM-Finlandilta on turha kysellä asiasta tarkempaa tietoa. Heiltä saa erittäin ympäripyöreitä vastauksia yleisellä tasolla. Kysymykseen 9-3 1.8t moottorin viritys-sarjaan vastaus oli, että jossain toisessa EU-maassa hyväksytty viritys ei välttämättä ole Suomessa hyväksytty. Tarkempaa tietoa asiasta saa kuulemma jälleenmyyjiltä. Eli back-to-start, jälleenmyyjät taas kertoo eri tarinaa, ihan riippuen siitä keneltä/mistä liikkeestä asiasta kysyy. Kokemusteni perusteella positiivisin suhtautuminen löytyy Tampereen Metro-autosta. Mutta kysymykseen toisten virittäjien softista, GM:n vastaus on erittäin selvä. Ainoastaan Hirsch on Saabin virallisesti hyväksymä virittäjä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Marko A kirjoitti:..Jatketaanpa tarinaa Hirschistä jälleen..

Eli GM-Finlandilta on turha kysellä asiasta tarkempaa tietoa. Heiltä saa erittäin ympäripyöreitä vastauksia yleisellä tasolla. Kysymykseen 9-3 1.8t moottorin viritys-sarjaan vastaus oli, että jossain toisessa EU-maassa hyväksytty viritys ei välttämättä ole Suomessa hyväksytty. Tarkempaa tietoa asiasta saa kuulemma jälleenmyyjiltä. Eli back-to-start, jälleenmyyjät taas kertoo eri tarinaa, ihan riippuen siitä keneltä/mistä liikkeestä asiasta kysyy. Kokemusteni perusteella positiivisin suhtautuminen löytyy Tampereen Metro-autosta. Mutta kysymykseen toisten virittäjien softista, GM:n vastaus on erittäin selvä. Ainoastaan Hirsch on Saabin virallisesti hyväksymä virittäjä.
Jep, ei tuo toisessa EU -maassa hyväksytty virityssarja välttämättä olekaan hyväksytty Suomessa (ottaen huomioon nuo muutoskatsastuspykälät), mutta jos tuo 9-3 Erik Carlsson -malli olisi tyyppihyväksytty jossain EU -maassa, niin todennäköisimmin se täytyisi myös hyväksyä Suomessa. Toinen asia on sitten kokonaan, miten tuota mallia käsiteltäisiin EU -alueella. Olisiko se oma mallinsa, vai Hirsch -setillä ryyditetty 9-3? Sveitsissä tällaista asiaa ei tarvitse pohtia, koska Sveitsi ei ole EU -maa ja heidän lainsäädäntönsä mukaan automalli on täysin hyväksytty ilman jarrujen muutostakin.

Veikkaan, että vaikkakin tuo Erik Carlsson -malli saataisiin hyväksytettyä jossain EU -maassa, niin tuskin sitä alettaisiin myymään laajamittaisesti EU -alueella. Saabin maahantuojien intresseissä ei olisi myydä tuota mallia, koska silloin harva ostaisi enää 2.0t- ja 2.0T -malleja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

olen nyt sitten ilmeisesti vuoden 2007 alussa ostamassa uutta aeroa :roll:

kertokaas saako v6 turbon muutoskatsastettuna hirsch;in kanssa? tehokkaampaa tehdas versiota kun ei ole...

mutta mahtaako +25hv ja +50nm enää tuntua tuossa 250hv/350nm rinnalla :?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Valmistajan korkeimman tehon saa ylittää maksimissaan 20%, eli rajoissa pysytään. Tuon saa siis muutoskatsastettua. Mutta kannattaako, onko täysin eri juttu. 10% lisää tehoa ja vääntöä hieman alle 15%. Noissa lukemissa se ei enää näytä juuri miltään, mutta 9000:n kokemusten perusteella persdynolla saa ihan hyvät fiilikset :)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Bugracer kirjoitti: BTW, se BSR logo on tosi makee, miksei Hirsch tee samanlaista? :roll:
Onhan Hirschillä oma merkkinsä, mutta parempi jättää tuollaiset merkit pois auton perästä... Nämä 9-5 AeroHirschin jarrut ja putkenpää ovat sopivan hillittyjä, eivätkä aiheuta liikenteessä turhia reaktoita (kuten peräluukkumerkit), onkohan 9-3 Hirschissä vastaavia:

Kuva
Kuva

Eski
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Mun takaluukussa lukee AERO, olivat sen liimanneet sinne hirwen asennuksen yhteydessä. Mitä tulee tuohon Erik på taket malliin jossain ulkomailla, siis Eu-maassa. Vaikka se olisi siellä hyväksytty, se kelpaisi sellaisenaan myös Suomessa, mutta on ihan eria asia Aken näkökulmasta, jos yksittäisiä autoja viritellään Suomessa. Eu-tyyppihyväksyttynä kelpaa siis koko Eu:n alueella, mutta yksittäisviritettyinä vain maahantuojan esittäessä vaatimuksenmukaisuuden täyttymisen päästöjen osalta. Jarrujen ja muiden alustan osien pitää tietysti vastata 2.0T mallia.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Muutoskatsastin -06 Aeroni Hirschin kanssa toukokuussa,ei ongelmia,sain todistus lapun asennuksen yhteydessä ja sen kanssa konttorille.

Kyllä sen lisääntyneen tehon juuri ja juuri huomasi ja varsinkin ahtomittarista joka menee punaselle,ja tietty nopeusmittarista jonka nyt saa pohjaan :D
Vastaa Viestiin