![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-3 on Aeronakin jotenkin halvemman oloinen kuin 9-5. Jotain pientä nitinää kuului B-pilarin tienoilta ja keskikonsoli radioineen ym. on IMHO aika köyhän näköinen vanhaan 9-5:een verrattuna. Ohjaus on jotenkin herkän tuntuinen keskialueella, mutta kaipa tuohon tottuisi.
Kulkupuoli oli samaa luokkaa kuin 9-5 Aeron, aavistuksen pirteämmältä tuntui jossain alle satasen nopeuksissa - mutta ei mitään mieletöntä eroa. Vaihteisto oli äänettömämpi kuin oman Aeron ja 6-portainen. Maantiellä 80 km/h alueella automaatti pyrki käyttämään viitosvaihdetta ja pakotin sen käsin isoimmalle, jolloin moottoriäänet vaimenivat selvästi. Onko tuossa tarkoituksella haluttu "mahtavat V6:n äänet" kuuluviin, kun murinaa kuului normaaliajossa sekä taajamassa että maantiellä (ellei vaihtanut käsin isommalle vaihteelle ja pakottanut kierroksia 1500:n tienoille)?
Ulkoa tuo on hieno peli, modernimman näköinen kuin 9-5 - sisältä taas köyhempi. V6 olisi sinänsä kiva, muttei niin kiva, että vaihtaisin 9-5:stä 9-3:een. Perheen 4-vuotias saabisti kyllä jaksoi ylistää autoa "hienoksi".
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lopputulos siis se, että odotan edelleen uuden 9-5 Aeron koeajoa, jos paikallinen kauppias sen saa järjestymään.
Edit: Jäi purnaamatta se 9-3:n ratti. Miten se VOI olla semmoinen rimpula ja onko siihen PAKKO tunkea sitä onko-se-edes-oikeaa alumiinia? Ja nyt se sama kauhistus on laitettu 9-5:eenkin. Puh.