100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

9-3 Aero kirjoitti:Muutoskatsastin -06 Aeroni Hirschin kanssa toukokuussa,ei ongelmia,sain todistus lapun asennuksen yhteydessä ja sen kanssa konttorille.

Kyllä sen lisääntyneen tehon juuri ja juuri huomasi ja varsinkin ahtomittarista joka menee punaselle,ja tietty nopeusmittarista jonka nyt saa pohjaan :D
ok! kiitos.

tämä selvä.
samso
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 23:55

Viesti Kirjoittaja samso »

Jos sitä hirwen steg 1:stä (230hv/350nm) laitetaan 2.0T:en niin onnistuuko muutoskatsastus ilman mitään jarrupäivityksiä. Ei kai se mitään aeron jarrulevyjä/satuloita tarvi, vai muuttuuko aero tässä tapauksessa "vertailuautoksi". Steg 2:n (252hv/370) kohdalla varmaan puoliautoa jo aeron palikoilla onkin korvattava... :evil:

-samso
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Muuttuu ja vaatii. Täytyy vastata jarru/alusta Aeroa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
pallep
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 16:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pallep »

Marko A kirjoitti:Kokemusteni perusteella positiivisin suhtautuminen löytyy Tampereen Metro-autosta.
Näinpä tosiaan taitaa olla. Vantaan Metroauton myyjän mukaan Tampereelta löytyy koeajettavissa oleva piristetty yksilö. Lisäksi jos Vantaan myymälästä ostat uuden auton, johon piristys tulee, lähtee auto sitä varten käymään Tampereella.
samso
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 23:55

Viesti Kirjoittaja samso »

...auto käymään Tampereella? Eikö sitä softaviriä muka muualla tehdä vai koskeeko tää vaan 2.0T mallia. Millainen koeajoauto siä mahtaa olla. Onko siinä just toi 2.0T + Hirsch steg 1. SS vai SC??

Tuskin kuitenkaan aeron jarruilla upgreidattu saatika sitten muutoskatsastettu.

Pitäiskö lähteä viettämään aurinkoista perjantai-iltaa... metro-auton suuntaan.

-samso
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Huomasin tuossa käyttäjän käsistä ja muita opuksia lukiessa, että siellähän (takuu&huollot kirja) tuo takuujuttu Hirsch viritysten osalta on kerrottu. Saab Takuun piiriin kuuluu alkuperäiset Saab varaosat sekä Hirsch-osat sekä viritys sarjat. Mun mielestä tuota ei paljon tarkemmin vois eritellä, elikkäs tästä syystä noihin Hirsch sarjoihin ei ole mitään erillistä takuu todistusta. Kumma juttu, miten tuon takuun jatkuminen voi olla joillekkin merkkiliikkeille vielä epäselvä asia.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
pallep
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 16:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pallep »

samso kirjoitti:...auto käymään Tampereella? Eikö sitä softaviriä muka muualla tehdä vai koskeeko tää vaan 2.0T mallia.
Ei ole tarkempaa tietoa, mutta speksien mukaan 1,8t + Hirsch ja 2,0t + Hirsch on sama auto tekniikaltaan. Näin siis mitä saatujen tietojen mukaan, ei ole omakohtaista kokemusta. Vantaan AutoAirportissa kerrottiin kuitenkin, että Tampereen Metro-Auto on ainoa heidän liikkeensä, missä käytännön työ tehdään. Hirschin diilerilistassa tuon Tampereen liikkeen kohdalla on lisämaininta tästä.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

...auto käymään Tampereella?
Jos lukee tämän threadin aiempia viestejä, niin sieltä selviää, että Metro-Auto tekee noita virityksiä myös Vantaalla (Airport-Auto, tms). Siellä minäkin oman autoni kävin buuttaamassa. Totta on, että MA:n ainoa ohjelmointilaite on Tampereella, mutta se siirtynee sieltä tarvittaessa muuallekin, jos vain pyytää.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

MRe kirjoitti:
...auto käymään Tampereella?
mutta se siirtynee sieltä tarvittaessa muuallekin, jos vain pyytää.
Näin. Ainakin Ouluun hommaavat IPRO-ohjelmointi laitteen tampereelta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Minkä hintainen tuo Hirsch mahtaa 1.8t:n olla vai saako sitä siihen, ,kun en ainakaan lisä varusteluettelosta moista löydä ja onko kellään vielä kokemusta SC:n kanssa?
Ihan tuon polttoaineenkulutuksenkin vuoksi on olkanut aina vaan enemmän ja enemmän kiinnostamaan. Jollakin oli kokemusta, jotta 0,5l satkullakin vähemmän. Tietty riipuen kaasujalasta mutta ihan normaalissa ajossa. Niin, ja onhan siinä kiinnostukseen se toinenkin syy... Pojat on aina poikia :D

No, joo löysinhän minä tuohon jo tietoakin, kun hakua ymmärsin käyttää ja tarpeeksi lueskella sivuja...
Mutta jos niitä kokemuksia joku kertoisi?
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Sen verran että omaan Hirsch maksoi 1.600 EUR. Sisältää asennuksen ja muutoskatsastuksen. Työsuhdeauto, joten en ole varma miten tuo on listahinnan mukainen tai sitten ei.

Kokemukset voin postitella kun auto tulee toimitukseen, Joulukuun puolessa välissä. :D :D
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti:Sen verran että omaan Hirsch maksoi 1.600 EUR. Sisältää asennuksen ja muutoskatsastuksen.
Kerro heti mikä liike tuohon hintaan KOKO HOMMAN hoitaa, nimenomaan katsastuksineen. Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan. 1340€ on "yleinen" tarjoushinta pelkälle virille asennettuna/koestettuna puhelinkierroksen perusteella.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

saattaa mennä hiukka sivuun mutta...

kertokaas enemmän asiaan perehtyneet, että onko totta kun olen kuulut huhuja että saabin tehdastakuu säilyisi joissain maissa myös bsrrän ppcllä?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Bugracer kirjoitti:Sen verran että omaan Hirsch maksoi 1.600 EUR. Sisältää asennuksen ja muutoskatsastuksen. Työsuhdeauto, joten en ole varma miten tuo on listahinnan mukainen tai sitten ei.

Kokemukset voin postitella kun auto tulee toimitukseen, Joulukuun puolessa välissä. :D :D
Aika halpa hinta, jos se pitää sisällään Suomen muutoskatsastuksen edellyttämät välttämättömät muutokset mm. erilaiset jarrut eteen- ja taakse.

Ilman "rauta" päivityksiä kun se ei tähän asti ole onnistunut muissa bensavehkeissä kuin 2.8:ssa.

Ellei tuota muutoskatsastusta saada tehtyä - tuo hinta on hieman yläkantissa, mutta sillä ei liene tässä tapauksessa merkitystä.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

julle05 kirjoitti:saattaa mennä hiukka sivuun mutta...

kertokaas enemmän asiaan perehtyneet, että onko totta kun olen kuulut huhuja että saabin tehdastakuu säilyisi joissain maissa myös bsrrän ppcllä?
Ruotsissa on ainakin joku max. 3 v lisäturva tms. eli ei aivan ilmainen.

OT. Sulla oli SS:ssä takavaimennin vaihdettu eikös niin, eli oliko se Saabin originaali vai joku muu, mikä?
Vastaa Viestiin