Saab 93 SC vs. Volvo V50
Olen istunut myös V50:ssä , mutta puolustuksekseni voin sanoa, että ajanut en ole .
Anyway - V50:nen ja S40:nen ovat mielestäni äärettömän ahtaita sivusuunnassa - kuljettajalle tuo oviverhoilu tulee "päälle" eli minua ainakin häiritsi kun joutui pitämään kättä oviverhoilun päällä mahtuakseen edes joten kuten istumaan suorassa kuskin paikalla. En edes vertailisi Saabin kanssa.
Parempi vertailukohde olisi Volvon S60 matkustamon tilojen osalta - farmaritiloja vertailtaessa V70 on sitten kyllä huomattavasti isompi.
Anyway - V50:nen ja S40:nen ovat mielestäni äärettömän ahtaita sivusuunnassa - kuljettajalle tuo oviverhoilu tulee "päälle" eli minua ainakin häiritsi kun joutui pitämään kättä oviverhoilun päällä mahtuakseen edes joten kuten istumaan suorassa kuskin paikalla. En edes vertailisi Saabin kanssa.
Parempi vertailukohde olisi Volvon S60 matkustamon tilojen osalta - farmaritiloja vertailtaessa V70 on sitten kyllä huomattavasti isompi.
Näinhän se menee Eli tämä oli ihan tietoinen valinta. Toki kyselin samaa Volvoilijoiden foorumilta Sieltä yllättäen tuli huomattavasti vähemmän kommentteja.Marko A kirjoitti:Joo. Tältä foorumilta kun kysyy niin saa taatusti Saabistin mielipiteen aiheeseen
Taitaa lopullisen valinnan ratkaista liikkeiden tarjoukset. Molemmissa on puolensa, Saabissa kone on varsinkin "Hirschattuna" ihan omaa luokkaansa, mutta V50 taas on hiljaisempi ja parempi ajaa (IMHO) - ei Saabikaan huono ole, ei missään nimessä. Tästä saan varmaan kuulla vielä...
En kyllä käsitä kun joidenkin mielestä on niin hienoa omistaa Volvo. Tuntuu että V70:n on nykyään joka toisella suomalaisella. Itsekin ostan Volvon heti kun huomaan, että se on parempi kuin Saab. Mutta en missään tapauksessa vain koska niin moni muukin ostaa.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Yksi asia, joka saattaa vaikuttaa Volvon "paremmuus mielikuvaan" on paremppi moottoritarjonta. Saabilla diesel-moottorit ovat olleet (ovat?) melko surkeita esityksiä. Kuitenkin tuon kokoluokan autoista melko iso osa ostetaan dieselinä.lannoite kirjoitti:En kyllä käsitä kun joidenkin mielestä on niin hienoa omistaa Volvo. Tuntuu että V70:n on nykyään joka toisella suomalaisella. Itsekin ostan Volvon heti kun huomaan, että se on parempi kuin Saab. Mutta en missään tapauksessa vain koska niin moni muukin ostaa.
Olen koeajanut myös Volvon S40 2.0 D. Saabin nykyisin käyttämä 1.9 TIDS on suorituskyvyltään, käyttöominaisuuksiltaan ja kulutukseltaan täysin kilpailukykyinen Volvon (Ford) dieselin kanssa. V50:een saa myös Volvon oman D5:n.
Työkaverin Volvo V50 T5 on jättänyt useamman kerran tien päälle kieltäytyen käynnistymästä. Muutaman kerran moottorinohjausjärjestelmä on pudottanut tehot minimiiin havaittuan jonkin olemattoman vikakoodin, kerran kesken ohituksen (näin kävi myös Tuulilasin/TM:n kestotestissä). Näistä ongelmista en ole 9-3:ssa kuullut niin usein, toki Volvoja on enemmän liikenteessäkin.
Työkaverin Volvo V50 T5 on jättänyt useamman kerran tien päälle kieltäytyen käynnistymästä. Muutaman kerran moottorinohjausjärjestelmä on pudottanut tehot minimiiin havaittuan jonkin olemattoman vikakoodin, kerran kesken ohituksen (näin kävi myös Tuulilasin/TM:n kestotestissä). Näistä ongelmista en ole 9-3:ssa kuullut niin usein, toki Volvoja on enemmän liikenteessäkin.
Lähdetäänkö Ovlovin korruptoivan vaikutuksen tielle Jos sanotaan vaikka joku pösö ränkkää kestotestissä niin, että yhtenä aamuna ei kaukokeskuslukitus toimikaan tai ovi jäätyy niin sehän kertoo valmistuksen heikosta laadusta. Jos Ovlov jättää tielle tai päättää ryhtyä surmanloukuksi kesken ohituksen niin kyseessä on vain ensimmäiseen mallivuoteen liittyviä hienosäätöjä.mek kirjoitti:Olen koeajanut myös Volvon S40 2.0 D. Saabin nykyisin käyttämä 1.9 TIDS on suorituskyvyltään, käyttöominaisuuksiltaan ja kulutukseltaan täysin kilpailukykyinen Volvon (Ford) dieselin kanssa. V50:een saa myös Volvon oman D5:n.
Työkaverin Volvo V50 T5 on jättänyt useamman kerran tien päälle kieltäytyen käynnistymästä. Muutaman kerran moottorinohjausjärjestelmä on pudottanut tehot minimiiin havaittuan jonkin olemattoman vikakoodin, kerran kesken ohituksen (näin kävi myös Tuulilasin/TM:n kestotestissä). Näistä ongelmista en ole 9-3:ssa kuullut niin usein, toki Volvoja on enemmän liikenteessäkin.
Minä en itse voi koskaan kuvitella hankkivani Ovlovia sen "jumalattoman paljon hienompi ja parempi" kuin mikään muu -imagon takia. Tässä varmaan saa hieman purkautua (perhepiirissä kun ollaan) mutta minusta tuntuu, että ihmiset ostaa Volvon ihan muista kuin ominaisuussyistä ( ei sillä, ominaisuuksien puolesta Volvo pärjäisi ihan hyvin). Volvon hankkiminen on statement - minulla menee hyvin ja haluan siitä kertoa tällä hankkimallani kiesillä, josta ei kukaan pahastu mutta kaikki tietävät sen olevan vähän parempi.
Niin eniten tässä tietysti ärsyttää se, että Volvo (yhtenä turvallisuusajattelun kärkimerkeistä) omii suunnilleen kaikki turvavarusteet itselleen. Volvo ei varmaan ole tehnyt kovinkaan paljon korjatakseen käsitystä siitä, että turvapuskurit, sivutörmäyssuojat, ajovalonpesimet ja whiplash-suoja eivät suinkaan ole Göteborgista lähtöisin, saakelin varkaat
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Puhumattakaan turbosta Ei tainnut 240 kuitenkaan olla se ensimmäinen ruotsalainen massatuotantoon päätynyt turbolla varustettu automallisaab93f kirjoitti:Niin eniten tässä tietysti ärsyttää se, että Volvo (yhtenä turvallisuusajattelun kärkimerkeistä) omii suunnilleen kaikki turvavarusteet itselleen. Volvo ei varmaan ole tehnyt kovinkaan paljon korjatakseen käsitystä siitä, että turvapuskurit, sivutörmäyssuojat, ajovalonpesimet ja whiplash-suoja eivät suinkaan ole Göteborgista lähtöisin, saakelin varkaat
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, To Syys 21, 2006 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itse en myöskään omista kumpaakaan mainitsemistasi autoista. Olen nyt kuitenkin päätynyt Saabiin, ja tilaus tehdään kuun loppuun mennessä. Joten jonkin verran 'puolueellista tietoa tulossa'
Listalla ennen Saabia oli mukana myös V50, mutta yhdyn kyllä useaan kommenttiin tiloista. Ne ovat mielestäni huomattavasti pienemmät (vaikka ei Saabi 93 mikään tilaihme ole.)
Itse suosittelisin testaaman kuten itse tein. Meillä minä ajan, ja hallitus istuu vieressä. Vajaa nelivuotias poikani istuu kasvot menosuuntaan vaimoni takana, turvaistuimessa.
Kannattaa ottaa koko perhe mukaan sovittamaan. Vaimo etupenkille ja penkin säädöt niin että malttaa istua siinä 6 tuntia. Turvaistuin taakse ja poika kyytiin. Nyt tiedät mahtuuko vai ei. Jos perheen parempi puolisko myös ajaa, kannattaa kokeilla myös toisinpäin.
Volvoon meni kyllä myös, mutta takakontti on niin paljon pienempi, että se vaikutti päätökseen. Tunnetta oli sen verran mukana että ahdettu kone vei sydämmen, ja kun vaimon mielestä (oikeutetusti?) joka toinen vastaantulija on Volvo, oli ero näiden välillä selvä.
Muuten Vulva oli ihan ok peli. Onnea auton valintaan.
P.S. Vaikka palstalaiset ovat varmasti 'hieman puolueellista sakkia' , aika objektiivista mielipidettä tuntuu löytyvän.
Listalla ennen Saabia oli mukana myös V50, mutta yhdyn kyllä useaan kommenttiin tiloista. Ne ovat mielestäni huomattavasti pienemmät (vaikka ei Saabi 93 mikään tilaihme ole.)
Itse suosittelisin testaaman kuten itse tein. Meillä minä ajan, ja hallitus istuu vieressä. Vajaa nelivuotias poikani istuu kasvot menosuuntaan vaimoni takana, turvaistuimessa.
Kannattaa ottaa koko perhe mukaan sovittamaan. Vaimo etupenkille ja penkin säädöt niin että malttaa istua siinä 6 tuntia. Turvaistuin taakse ja poika kyytiin. Nyt tiedät mahtuuko vai ei. Jos perheen parempi puolisko myös ajaa, kannattaa kokeilla myös toisinpäin.
Volvoon meni kyllä myös, mutta takakontti on niin paljon pienempi, että se vaikutti päätökseen. Tunnetta oli sen verran mukana että ahdettu kone vei sydämmen, ja kun vaimon mielestä (oikeutetusti?) joka toinen vastaantulija on Volvo, oli ero näiden välillä selvä.
Muuten Vulva oli ihan ok peli. Onnea auton valintaan.
P.S. Vaikka palstalaiset ovat varmasti 'hieman puolueellista sakkia' , aika objektiivista mielipidettä tuntuu löytyvän.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, ihan oikeutetusti. Suomalaiset keskivertoautoilijat ostavat Toyota Corollan ja sitten kun tulee vähän enemmän "massia", niin ostetaan Volvo, koska muillakin on sellainen. Volvon mallilla ei niin ole väliä, pääasia että on sellainen (vaikkakin se olisi S40 1.6)Bugracer kirjoitti: Tunnetta oli sen verran mukana että ahdettu kone vei sydämmen, ja kun vaimon mielestä (oikeutetusti?) joka toinen vastaantulija on Volvo, oli ero näiden välillä selvä.
Olen parin kuluvan vuoden aikana nähnyt aika monta S40 1.8 -työsuhdeautoa. Siinäkin auton hankinnan taustalla on varmaan se asia, että se on Volvo ja muillakin on sellainen. Tuolla 1.8:n hinnalla olisi esim. saanut Sport Sedan 1.8i:n (kuten minä tein) ja nyt tämän vuoden aikana olisi "rimaa hipoen" voinut saada jopa Turbo "ties-mikä-nimi-edition" 1.8t:n, jossa on sentään turbo
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ongelmaksi tuntuu muodostuvan lähinnä se, ettei liikkeiltä saa tarjousta Länsi-Autoa ei kiinnosta myydä tippaakaan koko autoa, ei onnistunut edes koeajo, mielenkiinto muutenkin nollassa. MetroAutossa homma toimi kyllä muuten, mutta edes kahden pyytämisen jälkeen en vieläkään ole saanut tarjousta autosta. Nämä kun tarvitaan, jotta leasing-yhtiö pystyy laskemaan kk-kulut työnantajalle.
Näihin kokemuksiin pohjautuen en yhtään ihmettele, että Saabin myynti on varsin heikkoa. PK-seudun jälleenmyyjillä on vielä hetkinen aikaa korjata tilanne, mutta puhutaan enää parista päivästä - huonolta näyttää.
Näihin kokemuksiin pohjautuen en yhtään ihmettele, että Saabin myynti on varsin heikkoa. PK-seudun jälleenmyyjillä on vielä hetkinen aikaa korjata tilanne, mutta puhutaan enää parista päivästä - huonolta näyttää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Missä Länsiautossa kävit?pallep kirjoitti:Länsi-Autoa ei kiinnosta myydä tippaakaan koko autoa, ei onnistunut edes koeajo, mielenkiinto muutenkin nollassa.
Käypä Vantaan Variston Länsiautossa "vaivaamassa" Käri Räihää tai Janne Peuraa. He ovat erittäin ystävällisiä ja varmasti myyvät mielellään auton sinulle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ota listalle myös Lohjan PP-Auto. Omassa tapauksessani sain Länkkäristä huonoimman hinnan uudesta autosta sekä myös vaihtohyvityksen. Soittivat kyllä perään ja ihmettelivät miten joku voi tehdä paremman tarjouksen, mutta eivät edes yrittäneet tehdä korottaa tarjousta .
Kaveri joka arpoi Mazda6 ja Saab 9-3 SC:n välillä oli tyrmistynyt Länkkärin koeajoon ja väitti että koeajossa piti maksaa omat bensat eli antoivat lienee melkein tankkityhjän auton ajoon... Valitsi muuten sitten Mazda6:n . Toivottavasti päädyt kuiten Saabiin sillä kyllähän se V50 hakkaa. Olin kyydissä viikonloppuna ja kyllä oli pieni .
Kaveri joka arpoi Mazda6 ja Saab 9-3 SC:n välillä oli tyrmistynyt Länkkärin koeajoon ja väitti että koeajossa piti maksaa omat bensat eli antoivat lienee melkein tankkityhjän auton ajoon... Valitsi muuten sitten Mazda6:n . Toivottavasti päädyt kuiten Saabiin sillä kyllähän se V50 hakkaa. Olin kyydissä viikonloppuna ja kyllä oli pieni .
Tosiaan, niin kannattaa ottaa huomioon aivan kuten alkuperäinen kirjoittaja vaikuttaa tekevänkin, VÄLIRAHA. Itse ihimettelen voimakkaasti Saab jälleenmyyjien erittäin matalaksi hinnoitetun vaihtoSaabin hinnan, aivan kuten minulla tehtiin (Suorastaan haluttomuus vaihtaa). Mutta jos väliraha olis sama turboSaabin ja 170 heppasen Vulvan kanssa, niin ehdottomasti Saab. Itse en ole maailman merkkiuskollisin autonomistaja, vaan väliraha ratkisee aina tietyin edellytyksin. Saabjälleenmyyjät tuntuu uskovan, että Saabisti vaihtaa joka tapauksessa aina Saabin, oli väliraha mikä tahansa. Minulla ei käynyt tällä kertaa niin, valitettavasti koska Saab on hyvä auto, mutta rajansa kaikella.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Kannattaa käydä mäkelän autossa järvenpäässä. Tuttu osti sieltä 9-3 turboeditionin, ja ero länsiauton parhaaseen tarjoukseen oli melkein neljä tonnia!! Antoivat kyllä pösö 307 vaihdossa, mutta niin suuri ero on kuitenkin huomattava..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575