Tässä saattaa olla kysymys siitä, että autoliike halusi auttaa kaverin oikeasti AUTOILUN alkuun... .vjbremer kirjoitti:...Antoivat kyllä pösö 307 vaihdossa...
Saab 93 SC vs. Volvo V50
Aluksi, minäkään en omista kumpaakaan.
Minulla oli kuluneella viikolla yön yli koeajossa 1.8t SC ja 2.4i V 50, molemmat manuaalilootalla.
Ajomelu oli molemmissa alhainen, mutta Volvossa vielä Saabia parempi. Muussakin ajokäyttäytymisessä Volvo oli enemmän minun mieleeni.
Tilaa on molemmissa kokolailla yhtä paljon, enkä kokenut ahtauden tunnetta Volvossa, mikä muuten tällä palstalla tuntuu olevan melko yleistä.
Noista autoista Volvo vie voiton 5-3.
Volvoa ei minusta kannata jättää ostamatta vain siksi, että saa naapurin sedälläkin on sellainen.
Vaihtaisin 9000 CD koska vain kumpaan tahansa yllä mainituista.
Minulla oli kuluneella viikolla yön yli koeajossa 1.8t SC ja 2.4i V 50, molemmat manuaalilootalla.
Ajomelu oli molemmissa alhainen, mutta Volvossa vielä Saabia parempi. Muussakin ajokäyttäytymisessä Volvo oli enemmän minun mieleeni.
Tilaa on molemmissa kokolailla yhtä paljon, enkä kokenut ahtauden tunnetta Volvossa, mikä muuten tällä palstalla tuntuu olevan melko yleistä.
Noista autoista Volvo vie voiton 5-3.
Volvoa ei minusta kannata jättää ostamatta vain siksi, että saa naapurin sedälläkin on sellainen.
Vaihtaisin 9000 CD koska vain kumpaan tahansa yllä mainituista.
Olikohan se TM, vai mikä, mutta olivat jokatapauksessa laittaneet V50:n samaan vertailuun BMW:n 1-sarjalaisen kanssa - eiköhän sekin kerro jotakin tiloista, noin niinkuin tämän keskustelupalstan ulkopuolisena näkemyksenä.
Omasta mielestäni ko. volvoissa käytetty pohjalevy sanelee hyvin pitkälle mahdollisuudet auton tilaratkaisuille ja kuten tunnettua tuo sama pohjalevy on käytössä muutoin aivan eri segmentin autoissa eli esim. Ford Focuksessa ja Mazda 3:ssa.
Omasta mielestäni ko. volvoissa käytetty pohjalevy sanelee hyvin pitkälle mahdollisuudet auton tilaratkaisuille ja kuten tunnettua tuo sama pohjalevy on käytössä muutoin aivan eri segmentin autoissa eli esim. Ford Focuksessa ja Mazda 3:ssa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ja taisi olla keväisessä TM:ssä Volvo V70 samassa vertailussa SC:n kanssa. En nyt ihan tarkkaan muista, mutta penkkitilojen osalta taisi SC olla vähintääkin tasavertainen (ainakin senttimittarilla). Tavaratiloissa taisi tulla pataan.Bob kirjoitti:Olikohan se TM, vai mikä, mutta olivat jokatapauksessa laittaneet V50:n samaan vertailuun BMW:n 1-sarjalaisen kanssa - eiköhän sekin kerro jotakin tiloista, noin niinkuin tämän keskustelupalstan ulkopuolisena näkemyksenä.
Omasta mielestäni ko. volvoissa käytetty pohjalevy sanelee hyvin pitkälle mahdollisuudet auton tilaratkaisuille ja kuten tunnettua tuo sama pohjalevy on käytössä muutoin aivan eri segmentin autoissa eli esim. Ford Focuksessa ja Mazda 3:ssa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Itse asiassa SC:ssä ja V70:ssa oli TM:n mittausten mukaan litralleen saman kokoinen tavaratila. Kyllä joka kohdan mittojen + fiilisten perusteella se Focus eikun V50 on 9-3 SC:tä pienempi. Kaikkein selvimmin tilojen pienuuden huomaa takapenkillä (lähinnä polvitila) ja tavaratilassa - Volvossa on luultavasti maailmanhistorian matalin farmarikorin konttiHenkka #2283 kirjoitti:Ja taisi olla keväisessä TM:ssä Volvo V70 samassa vertailussa SC:n kanssa. En nyt ihan tarkkaan muista, mutta penkkitilojen osalta taisi SC olla vähintääkin tasavertainen (ainakin senttimittarilla). Tavaratiloissa taisi tulla pataan.Bob kirjoitti:Olikohan se TM, vai mikä, mutta olivat jokatapauksessa laittaneet V50:n samaan vertailuun BMW:n 1-sarjalaisen kanssa - eiköhän sekin kerro jotakin tiloista, noin niinkuin tämän keskustelupalstan ulkopuolisena näkemyksenä.
Omasta mielestäni ko. volvoissa käytetty pohjalevy sanelee hyvin pitkälle mahdollisuudet auton tilaratkaisuille ja kuten tunnettua tuo sama pohjalevy on käytössä muutoin aivan eri segmentin autoissa eli esim. Ford Focuksessa ja Mazda 3:ssa.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Häh...?? Nyt ei ymmärrä?saab93f kirjoitti: Itse asiassa SC:ssä ja V70:ssa oli TM:n mittausten mukaan litralleen saman kokoinen tavaratila. Kyllä joka kohdan mittojen + fiilisten perusteella se Focus eikun V50 on 9-3 SC:tä pienempi. Kaikkein selvimmin tilojen pienuuden huomaa takapenkillä (lähinnä polvitila) ja tavaratilassa - Volvossa on luultavasti maailmanhistorian matalin farmarikorin kontti
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... ar=0400115
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=04000661
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=03300196
En minä noista kyllä Saabia isommaksi saa...
Eikös ne TM:ssä käytä perinteisesti niitä koreja mittauksessa? Nuo litralukemat ei aina kerro kaikkea, myös kontin muoto/korkeus ratkaisee paljon.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jos lukaiset tai katsot TM:n netistä sellaiset vertailut, joissa nuo Ovlovit ovat olleet mukana. V50 oli kisassa Audin BMWn ja Mersun kanssa ja V70 tuossa vuoden ekan numeron farkkutestissä. V50:n tavaratilan kooksi TM sai mitattua 320 litraa ja V70:n ja SC:n molempien 470 litraa.pallep kirjoitti:
Häh...?? Nyt ei ymmärrä?
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... ar=0400115
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=04000661
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=03300196
En minä noista kyllä Saabia isommaksi saa...
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Ollanpa sitten ilkeitä ja otetaan tuohon vertailuun mukaan OPEL ASTRA!!
Naurettavaaa eikö totta, mutta 9-3 on tehty samalla pohjalevylle ja on olevinaan kokoluokkaa isommassa sarjassa ja premiummerkki ja kaikkea...paskat!
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... =029002136
Astra farmari:
Mitat
Pituus 4515 mm
Leveys 1794 mm
Korkeus 1500 mm
Akseliväli 2703 mm
Tavaratila normaaliasennossa, VDA mitattu 500 l
Tavaratila maksimikoossa, VDA mitattu 1590 l
Saab "Sport" Combi, (Miten sana "sport" liittyy autoon, minkä kiihtyvyys on yli 10sek 0-100km/h ??? )
Mitat
Pituus 4654 mm
Leveys 1762 mm
Korkeus 1507 mm
Akseliväli 2675 mm
Tavaratila normaaliasennossa, VDA mitattu 421 l
Tavaratila maksimikoossa, VDA mitattu 1273 l
Naurettavaaa eikö totta, mutta 9-3 on tehty samalla pohjalevylle ja on olevinaan kokoluokkaa isommassa sarjassa ja premiummerkki ja kaikkea...paskat!
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... =029002136
Astra farmari:
Mitat
Pituus 4515 mm
Leveys 1794 mm
Korkeus 1500 mm
Akseliväli 2703 mm
Tavaratila normaaliasennossa, VDA mitattu 500 l
Tavaratila maksimikoossa, VDA mitattu 1590 l
Saab "Sport" Combi, (Miten sana "sport" liittyy autoon, minkä kiihtyvyys on yli 10sek 0-100km/h ??? )
Mitat
Pituus 4654 mm
Leveys 1762 mm
Korkeus 1507 mm
Akseliväli 2675 mm
Tavaratila normaaliasennossa, VDA mitattu 421 l
Tavaratila maksimikoossa, VDA mitattu 1273 l
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Missä vaiheessa ne on vaihtaneet tuotannon Vectran pohjalevyltä Astran pohjalevylle?peinu kirjoitti:Ollanpa sitten ilkeitä ja otetaan tuohon vertailuun mukaan OPEL ASTRA!!
Naurettavaaa eikö totta, mutta 9-3 on tehty samalla pohjalevylle ja on olevinaan kokoluokkaa isommassa sarjassa ja premiummerkki ja kaikkea...paskat!
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... =029002136
Astra farmari:
Mitat
Pituus 4515 mm
Leveys 1794 mm
Korkeus 1500 mm
Akseliväli 2703 mm
Tavaratila normaaliasennossa, VDA mitattu 500 l
Tavaratila maksimikoossa, VDA mitattu 1590 l
Saab "Sport" Combi, (Miten sana "sport" liittyy autoon, minkä kiihtyvyys on yli 10sek 0-100km/h ??? )
Mitat
Pituus 4654 mm
Leveys 1762 mm
Korkeus 1507 mm
Akseliväli 2675 mm
Tavaratila normaaliasennossa, VDA mitattu 421 l
Tavaratila maksimikoossa, VDA mitattu 1273 l
Käsittääkseni Vectra ja 9-3:nen (en puhu nyt wanhoista malleista) ovat samalla pohjalevyllä (niin hyvin nyt kun ylipäätään voidaan puhua eri autojen pohjautumisesta samalle pohjalevylle). Eli molemmat ovat jokatapauksessa samaan segmenttiin/kokoluokkaan suunnattuja tuotteita.
Tuossa aiemmin viitattu Volvo V50 on taas rakennettu alempaan segmenttiin (pienempiin autoihin) suunnatulle pohjalevylle, jota käytetään esimerkiksi Mazda 3:ssa, Ford Focuksessa...).
Nimityksiä malleille on monia yksi muiden joukossa on Sport:kin, mielestäni ei kuitenkaan niin hupaisa, kuin joskus aiemmin joihinkin malleihin yhdistetty Coupe-nimitys...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Kannattaisi ottaa asioista selvää ennenkuin alkaa itseään nolaamaan,peinu kirjoitti:Ollanpa sitten ilkeitä ja otetaan tuohon vertailuun mukaan OPEL ASTRA!!
Naurettavaaa eikö totta, mutta 9-3 on tehty samalla pohjalevylle ja on olevinaan kokoluokkaa isommassa sarjassa ja premiummerkki ja kaikkea...paskat!
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3
Tällä foorumilla muutenkin vituttaa katsoa tätä "aito Saab" asennetta,
persaukisten perusteluja sanon minä.
Käy ajamassa niin tiedät.peinu kirjoitti:Saab "Sport" Combi, (Miten sana "sport" liittyy autoon, minkä kiihtyvyys on yli 10sek 0-100km/h ??? )
Aivan sama minkä Saabin jälkeen lähdet ajelulle. Ei 0-100 vielä kerro paljoa auton urheilullisuudesta. Toki jos ei nyt ihan silti 1,8i versiota käy ajamassa. Suosittelen. SS/SC pääsee mutkasta tietä näkymättömiin, ja vielä kohtuullisen helposti
Ja niinkuin varmaan hyvin tiedät niin nuo Saabin ilmoittamat 0-100 lukemathan ei ole semmosia, että ihanne olosuhteissa semmonen 45kg painoinen ammattikuski kykenee niihin
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Niin. Taitaa vain Peinu kiusallaan koettaa liekittää meitä ----> siitäs-sai!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
35 tkm takana eikä voisi vähempää harmittaa että tuli SC laitettua. Meillä oli ennen Saabia kuutos-mazda, joka ei 17" tassuilla ole lainkaan hullumpi ohjastettava (itse asiassa hemmetin hyvä) mutta kyllä Saabilla saa hymyn huulille motarin rampissa tai sopivan mutkaisella tiellä. Eilen ajelin lentokentältä kotia kohti ja matkalla on noita kiertoliittymiä. Kun ei ollut ketään edessä niin pystyi laskettamaan huomattavalla nopeudella läpi ilman minkäänlaista draamaa. Auto tuntuu aivan kuin sanovan "kokeilepa vielä vähän kovempaa".
Ja vaikka kuulostaa jo kuluneelta, oli ihan kiva napsauttaa parkkipaikan parhaan näköinen auto auki ja hypätä rattiin
Ja vaikka kuulostaa jo kuluneelta, oli ihan kiva napsauttaa parkkipaikan parhaan näköinen auto auki ja hypätä rattiin
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K