Uuden 93 SS:n talvipyöriä valitsemassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

MRe kirjoitti:Kaikuuko täällä :)
Joo jos joku joka paremmin osaa kertoa miten koko viesti poistetaan tai moderaattori voi sen poistaa, niin käy mulle hyvin. Jostain syystä sain muokattaessa lähetettyä viestin sitten tuplana...

Kitka/nasta jne. väittelyyn menemättä sen enempää kitkat mielestäni riittävät aivan hyvin pk-seudulle, mutta pitää muistaa se että on kitkat alla ja pitoa ei aina ole riittävästi. Tämä tuli todettua kun kaverin 9-3:lla (jossa oli nastat) ajaessa risteyksessä yritti Volvo tulla kitkoilla takaluukusta sisään, kun jono edessäni pysähtyi. Sama pätee varmasti myös leveämpiin nastarenkaisiin, että pitää ottaa huomioon niiden ajo-ominaisuudet.
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Kun olet kirjautuneena niin viestisi jonka haluat poistaa oikeassa ylänurkassa on lainaa, muokkaa ja X. Rastia kun painat niin viesti lähtee bittiavaruuteen.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

miSa kirjoitti:Kun olet kirjautuneena niin viestisi jonka haluat poistaa oikeassa ylänurkassa on lainaa, muokkaa ja X. Rastia kun painat niin viesti lähtee bittiavaruuteen.
Mutta sen jälkeen, kun joku on vastannut viestiisi tai ylipäätään viestisi ei ole enää viimeinen ko. ketjussa - et voi sitä enää poistaa, vaan ainoastaan muokata/poistaa tekstiä.
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Mutta sen jälkeen, kun joku on vastannut viestiisi tai ylipäätään viestisi ei ole enää viimeinen ko. ketjussa - et voi sitä enää poistaa, vaan ainoastaan muokata/poistaa tekstiä.
Aivan!!! No taas oppi uutta. Sitten menee admin tai moderaattorin tehtäväksi.
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

uusi93 kirjoitti:Mulla oli viime talvena 9-3 SC:ssä 225/45R17 Contin Vikingcontact3 kitkat ja ei tullut eteen yhtään tilannetta että olisi yhtään tuntunut epävarmalta meno. Eli ainakin mun kokemusten mukaan 225 leveät talvirenkaat sopivat aivan hyvin 9-3:een.
Sama rengastus nastoitettuna SC:ssä, ja yhden talven perusteella myös täysin samat kokemukset.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Onneksi alkaa ns. 'old school' ajattelu olla takanapäin - ja osittain saamme kiittää kyllä kasvavaa hiilidioksidin määrää ilmassa - että joku laki määräisi perkeleen tylsät ruosteiset teräslevypyörät uuteen hienoon autoon talveksi.

Se on mielestäni kieroa ajattelua ajaa autolla vaillinaisen näköisenä useita kuukausia, kun se kuitenkin olisi täysin samoin ominaisuuksin käytettävissä hienommillakin vanne/gummiyhdistelmillä. Eli miksi vain keskikesällä saisi loistaa ja näyttää hyvältä? Kauniita talvisäitäkin on riittämiin Suomessa!

-jukka
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Aero04 kirjoitti: Se on mielestäni kieroa ajattelua ajaa autolla vaillinaisen näköisenä useita kuukausia, kun se kuitenkin olisi täysin samoin ominaisuuksin käytettävissä hienommillakin vanne/gummiyhdistelmillä. Eli miksi vain keskikesällä saisi loistaa ja näyttää hyvältä? Kauniita talvisäitäkin on riittämiin Suomessa!

-jukka
Meikäläinen on ainakin täysin samaa mieltä.

Kuva
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Ai jai kun näyttää hyvältä 17" valsseilla talviolosuhteissa. Sääli vaan että nuokin ovat ilmeisesti saabin originaalit ja ihanan kalliita :arrow: ei meikäläisen kukkarolle sopivia
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Mitä ihmettä tuo valkoinen tuossa Saabin alla oikein on - ei kai nyt ainakaan lunta - lokakuussa... ei millään... 8O 8O 8O
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Komee on kiesi ja ilman muuta oikean kokoisilla vanteilla.

Onko nuo 15-puolaiset vaikea pitää puhtaana? Minulle on tulossa samanlaiset, mutta myyjä vaihtaa kyllä 5-spokeihin, jos vaadin. Olisi kyllä kiva olla erilaiset kesä- ja talvivanteet, mutta tuo puhtaanapito kammoksuttaa.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

ptme kirjoitti:Onko nuo 15-puolaiset vaikea pitää puhtaana?
Itselläni on edellisen Aeron splitatut 5 puolaiset talvirenkailla, ja puhtaana pito ei ole ainakaan mulle ylivoimainen tehtävä. Vaatii luonnollisesti harjaamista, pelkällä paineella ei hyvin lähde, vaikkakin usein autoa pesen.

Kaverillani on nuo 15 puolaset kesärenkailla, ja hänelle niiden puhtaana pitäminen tuottaa lievää tuskaa. Vaativat luonnollisesti aina autonpesun yhteydessä harjaamisen/hinkkaamisen, eivätkä puhdistu tavallisilla myrkyillä konepesussa. Mutta käsinpesussa ja harjaa näyttämällä homma hoituu. Jos tämä ei ole sulle ongelma, suosittelen vanteita. Ovat tosi komeet (puhtaana :)).

Onko kellään kokemuksia/mielipiteitä ATP Flash -vanteista? Lähinnä siis miltä näyttää SS:n tai SC:n alla? Saattaisi olla sellaiset tiedossa.

Tollaiset siis: http://www.tekno-rengas.fi/tuotetiedot.php?tid=112
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tässä yksi aika turha kommentti, mutta heitetään silti.

Syksyllä kunnon vannevaha (jopa x2) huolella puhdistettuun vanteeseen ja koko talven riittää kun pesun yhteydessä sienellä ja normaali autoshampoolla pyyhkii. Lähtee jarrupölyt yms "hankalat" liat helposti. Ilman vahaa vanteeseen tulee nopeasti "huokoinen" pinta johon kaikki lika jää todella lujaan kiinni.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Olen koettanut talvialut valita aina myös puhtaanapito mielessä. Nykyiset CMS C4:et on siinä suhteessa varsin helpot. Kuten Marko_A tuossa totesi, ei vahauksen merkitystä voi kyllin korostaa.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

ptme kirjoitti:Komee on kiesi ja ilman muuta oikean kokoisilla vanteilla.

Onko nuo 15-puolaiset vaikea pitää puhtaana? Minulle on tulossa samanlaiset, mutta myyjä vaihtaa kyllä 5-spokeihin, jos vaadin. Olisi kyllä kiva olla erilaiset kesä- ja talvivanteet, mutta tuo puhtaanapito kammoksuttaa.
Mun mielestä ei ollut mitenkään erityisen vaikeat pitää puhtaana. Ja tosiaan ehdottomasti kannattaa vahata vanteet kunnolla syksyllä ennen käyttöönottoa. Ekana vuonna kun vanteet on uudet on helppo pitää puhtaana ilmankin, mutta seuraavina vuosina tai seuraavia vuosia ajatellen kannattaa vahata kunnolla, kuten Marko A:kin kommentoi (ei siis ainakaan mun mielestä turha kommentti, jotkut tutut on ihmetelly kun oon vahannut vanteita...). Kesävanteitakin kannattaa vahata niin on helpompi pitää puhtaana. Mullakin oli tärkeetä että on vähän vaihtelua vanteissa kesä/talvi. Sienellä lähtee mielestäni helposti liat pois, eikä tarvitse juurikaan hinkata. Ainakin Sonaxin vannepesuaine toimii tässä hyvin, mutta välillä oon käyttänyt shampootakin ja silläkin lähtee, mutta ei ihan yhtä helposti.

Ja tuo kuva, kun ihmeteltiin niin on tietysti viime talvelta, joltain helmikuulta varmaankin. Just ennen kuvan ottoa on auto pesty ja vahattu (tallissa). Ja vanteet on Saabin originaalit 15-puolaiset ja renkaat jo aiemmin mainitut 225/45R17 ContiVikingContact3 kitkat.

Autohan ei valitettavasti enää mulla ole vaan jouduin siitä luopumaan. Nyt pitäisi vain miettiä, että mikä auto (saab?) tilalle.
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

No älä nyt ainakaan sellasia, jotka näin täällä Norjan
Bergenissä sakun bemarissa eli sarjaa 25. Lieneekö jo sama
jos renkaat olisi umpikumia?
No talvikumeja ei varmaan tehdäkään lähelle tota sarjaa.
Silti tuntuu tollanen 25-sarjan rengas järjettömältä, kun
täällä Norjassakin niin paljon tietöitä ja
muutenkin epätasaisia teitä.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin