Elämää TurboPilotin jälkeen???
Elämää TurboPilotin jälkeen???
Moi
Mulla on kiikun kaakun tuo autonvaihto ajankohtainen, joka tapauksessa ennen ensi kesää tulee vaihto. Automyyjät jo heitteli, että pidä kiirettä, TurboPilot- kampanja loppuu lauantaina...
Mitäs luulette, onko GM:llä varaa a) jatkaa varsin hyvin mennyttä kampanjaa tai b) nostaa "hinnat alkaen"- mallia kymmenellä prosentilla, kävi myynnin miten kävi? Onko jollain jo tiedossa vastaavan tasoinen kampanja loppusyksyksi, mielestäni 9-3:ssa on AINA ollut joku PilotProEdition- kampanja, mutta nyt on kyse henkilökohtaisesta riskistä
V-P
Mulla on kiikun kaakun tuo autonvaihto ajankohtainen, joka tapauksessa ennen ensi kesää tulee vaihto. Automyyjät jo heitteli, että pidä kiirettä, TurboPilot- kampanja loppuu lauantaina...
Mitäs luulette, onko GM:llä varaa a) jatkaa varsin hyvin mennyttä kampanjaa tai b) nostaa "hinnat alkaen"- mallia kymmenellä prosentilla, kävi myynnin miten kävi? Onko jollain jo tiedossa vastaavan tasoinen kampanja loppusyksyksi, mielestäni 9-3:ssa on AINA ollut joku PilotProEdition- kampanja, mutta nyt on kyse henkilökohtaisesta riskistä
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Elämää TurboPilotin jälkeen???
Keskustelin erään Länsiauton myyjän kanssa ja hän piti 9X %:n varmana, että kamppanja jatkuu. Sillä on nimittäin saatu buustattua Saabin myyntiä uuteen nousuun.vppelt68 kirjoitti:Moi
Mulla on kiikun kaakun tuo autonvaihto ajankohtainen, joka tapauksessa ennen ensi kesää tulee vaihto. Automyyjät jo heitteli, että pidä kiirettä, TurboPilot- kampanja loppuu lauantaina...
Mitäs luulette, onko GM:llä varaa a) jatkaa varsin hyvin mennyttä kampanjaa tai b) nostaa "hinnat alkaen"- mallia kymmenellä prosentilla, kävi myynnin miten kävi? Onko jollain jo tiedossa vastaavan tasoinen kampanja loppusyksyksi, mielestäni 9-3:ssa on AINA ollut joku PilotProEdition- kampanja, mutta nyt on kyse henkilökohtaisesta riskistä
V-P
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin kivalta kuin nuo "halvat" pilot yms. kampanjahinnat tuntuvatkin, niin premium-merkillä pitäisi olla tietty hintataso, siis suhteessa muihin (olkoonkin, että kaikki autot maksavat Suomessa liikaa). Näillä kampanjahinnoilla myydyt autot painavat lisäksi käytettyjen Saabien hyvityshintoja aika maanläheisiksi...
Eli mikä on oikea Saabin hintataso - kilpaillakko volkkareiden, toyotien tms. kanssa, vai premium-merkkien kanssa?
Siinäpä mietittävää... mitä matalammat hinnat, sitä halvemmalla auto pitää tehdä ja tästä ei tunnetusti seuraa mitään hyvää.
Eli mikä on oikea Saabin hintataso - kilpaillakko volkkareiden, toyotien tms. kanssa, vai premium-merkkien kanssa?
Siinäpä mietittävää... mitä matalammat hinnat, sitä halvemmalla auto pitää tehdä ja tästä ei tunnetusti seuraa mitään hyvää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Suurimmalla osalla tavallisista "taatelintallaajista" työsuhdeauton raja on kuitenkin tuo 30000 euroa. Ja noilla erikoishinta -mallit on nimenomaan tähdätty työsuhdeautoilijoita varten.
Minä ainakin näen ja ajan työsuhdeautona mieluummin Saabia kuin jotain Toyota Avensista tai Renaultia.
Ainakin silloin, kun itse hommasin tuon 1.8i:n työsuhdeautokseni, Volvon S40 1.8i oli suurin piirtein saman hintainen. Ja niitä meni huomattavasti enemmän kuin Saabeja, koska Volvohan on suomalaisten suosikkimerkki Toyotan ohella.
Saab ei kuitenkaan ole maailmalla vielä niin premium -auton maineessa, että voisivat hilata hinnat Audin ja BMW:n tasolle, joka on itse asiassa ihan hyvä asia. Eipähän tarvitse maksaa 9-5 2.0t:stäkään mitään käsittämätöntä 55000 euroa, joka on muistaakseni BMW:n 520 -"hinnat alkaen" -mallin hinta
Minä ainakin näen ja ajan työsuhdeautona mieluummin Saabia kuin jotain Toyota Avensista tai Renaultia.
Ainakin silloin, kun itse hommasin tuon 1.8i:n työsuhdeautokseni, Volvon S40 1.8i oli suurin piirtein saman hintainen. Ja niitä meni huomattavasti enemmän kuin Saabeja, koska Volvohan on suomalaisten suosikkimerkki Toyotan ohella.
Saab ei kuitenkaan ole maailmalla vielä niin premium -auton maineessa, että voisivat hilata hinnat Audin ja BMW:n tasolle, joka on itse asiassa ihan hyvä asia. Eipähän tarvitse maksaa 9-5 2.0t:stäkään mitään käsittämätöntä 55000 euroa, joka on muistaakseni BMW:n 520 -"hinnat alkaen" -mallin hinta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo - työsuhdeautoilijan näkökulmasta asia on varmaankin näin ja mahdollistaa paremmin valintoja - hyvä niin.
Sensijaan Saabinsa aiemmin omalla rahalla ostaneeseen käy hieman kipeämmin - ostohinnasta hyvityshintaan on tapahtunut todellinen hintaromahdus. Tälle hintaromahdukselle on antanut todella hyvää vauhtia nämä monta tuhatta halvemmalla myytävät kampanja-autot - niihinhän nimenomaan autokauppiaat vertaavat tyyliin: "tuotahan saa jo uutenakin alle kolmenkympin".
Ja toisekseen itse ainakin mielsin Saabin premium-luokkaan kuuluvaksi, en niinkään esim. japskien kanssa kilpailijaksi. Japsien kanssa edullisemmassa hintaluokassa edellytettäisiin suuria valmistusmääriä ja edelleen laadun pysymistä hyvällä tasolla - siinä tulisi kyllä Saabille "turpaan" ja lujaa - valitettavasti. Luulen, että premium-tason tavoittelu voisi olla se Saabin juttu, mutta saapas nähdä miten käy.
Itse olen omaan Saabiini tällä hetkellä erittäin tyytyväinen - siinä ei ole mitään vikaa - ei edes kitise mistään, mutta jossakin vaiheessa on vääjäämättä edessä auton vaihto (tod. näk. dieselin) ja nyt on jo alkanut hirvittämään tuo välirahan karkaaminen, oman auton arvon huvetessa yllättävän nopeasti.
Sensijaan Saabinsa aiemmin omalla rahalla ostaneeseen käy hieman kipeämmin - ostohinnasta hyvityshintaan on tapahtunut todellinen hintaromahdus. Tälle hintaromahdukselle on antanut todella hyvää vauhtia nämä monta tuhatta halvemmalla myytävät kampanja-autot - niihinhän nimenomaan autokauppiaat vertaavat tyyliin: "tuotahan saa jo uutenakin alle kolmenkympin".
Ja toisekseen itse ainakin mielsin Saabin premium-luokkaan kuuluvaksi, en niinkään esim. japskien kanssa kilpailijaksi. Japsien kanssa edullisemmassa hintaluokassa edellytettäisiin suuria valmistusmääriä ja edelleen laadun pysymistä hyvällä tasolla - siinä tulisi kyllä Saabille "turpaan" ja lujaa - valitettavasti. Luulen, että premium-tason tavoittelu voisi olla se Saabin juttu, mutta saapas nähdä miten käy.
Itse olen omaan Saabiini tällä hetkellä erittäin tyytyväinen - siinä ei ole mitään vikaa - ei edes kitise mistään, mutta jossakin vaiheessa on vääjäämättä edessä auton vaihto (tod. näk. dieselin) ja nyt on jo alkanut hirvittämään tuo välirahan karkaaminen, oman auton arvon huvetessa yllättävän nopeasti.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
1.10?
Itse en tohtinut ottaa riskiä, vaan tilasin oman Pilottini näin syyskuun aikana.
Ihmehän tuo on, jos ei kampanja jatkuisi. Kyseessä kun on mielestäni uusien Saab-käyttäjien koukuttaminen ...
Ymmärrän kyllä aiemmin autonsa hankkineiden ärsytyksen, harmittaisihan tuo minuakin. Lohdukseksi voin sanoa, että v. 2005 rellusta tippui arvo n. 10 000 eeroa 17 kuukaudessa .
Ihmehän tuo on, jos ei kampanja jatkuisi. Kyseessä kun on mielestäni uusien Saab-käyttäjien koukuttaminen ...
Ymmärrän kyllä aiemmin autonsa hankkineiden ärsytyksen, harmittaisihan tuo minuakin. Lohdukseksi voin sanoa, että v. 2005 rellusta tippui arvo n. 10 000 eeroa 17 kuukaudessa .
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Totta, että kampanjat aikaansaavat ikävän pudotussyklin aiemmin "kovalla rahalla" ostettujen autojen hintaan. Myös kaikki lisävarusteet pakkaavat olla arvoltaan lähellä 0€ kun niitä tarjoaa vaihdossa. Oma 2,3t Arcini eroaa mielestäni varsin paljon muovirattisesta samanikäises 2L linearista, mutta ainoa mikä hyvityshinnassa vaikuttaa on kilometrit, koska ne tärkeimmät varusteet (ACC ym.) on molemmissa. Nahkapenkit ja parempi soitin ym. = 0€.
Samalla lailla muuten 5 vuotta vanhan 9-5:n omistajaa sieppaa jostain Belgiasta urakalla dumpattavat uittoautot...
V-P
Samalla lailla muuten 5 vuotta vanhan 9-5:n omistajaa sieppaa jostain Belgiasta urakalla dumpattavat uittoautot...
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Samoilla linjoilla, katsoin muuten grey-henin palvelusta (jota autokauppiaat pitävät raamattunaan) http://www.autoarvio.fi/ -keskipyyntihinnat 80 tkm ajetusta allekirjoituksessa mainitusta autosta -> 23 kEUR, Vector -paketin hinta tätä nykyä 150 EUR.Bob kirjoitti: Sensijaan Saabinsa aiemmin omalla rahalla ostaneeseen käy hieman kipeämmin - ostohinnasta hyvityshintaan on tapahtunut todellinen hintaromahdus. Tälle hintaromahdukselle on antanut todella hyvää vauhtia nämä monta tuhatta halvemmalla myytävät kampanja-autot - niihinhän nimenomaan autokauppiaat vertaavat tyyliin: "tuotahan saa jo uutenakin alle kolmenkympin".
Että näin, ja tuotakaan hintaa on turha olettaa saavansa kun lasketaan mukaan autoliikkeen kate.
EDIT:
Ko. sivustolta poimittua tekstiä:
"Käytettyjen autojen hintataso vaihtelee maan eri alueelta toiselle. Autoarvio.fi:ssä hinta-arviot annetaan Helsingin hintatason mukaisesti, joka on keskimäärin 4.5% alempi kuin koko maan keskiarvo. Nuorelle ja vähän ajetulle vaihtoautolle pk-seudun arviot ovat keskimäärin noin 1 % alempia, mutta esimerkiksi 10-vuotiaalle ja 200 000km ajetulle autolle pk-seudulla hintataso on jo -10 % maan keskihintatasosta."
Monikohan automyyjä kehäkolmosen ulkopuolella tulee huomioineeksi tämän asian
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Näinhän se on, ettei vaihdossa tulevan varusteita juurikaan noteerata rahallisesti. Korkeintaan vaihtotarjouksen saaminen yleensäkin saattaa helpottua jos auto on ns "varusteltu". Yksityiselle myynnissäkään niillä varusteilla ei hintaa saa nostettua, mutta jälleen haluttavuus nousee huomattavasti. Olettaen, että puhutaan samoilla kilometreillä olevista autoista. Toinen on perusmalli ilman mitään sen kummempia lisävarusteita ja toisessa on vähän kaikkea paremmin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
9-3 Turbo pilot
Onko kenelläkään havaintoa tämän Turbo Pilot aikakauden jatkosta?
Re: 9-3 Turbo pilot
Kävin jututtamassa lauantaina paikallista Baasimyyjää. Kampanja laajenee ainakin 9-5 malliin ja sanoi, että ysikolkkiinkin jatkunee.iLetzy kirjoitti:Onko kenelläkään havaintoa tämän Turbo Pilot aikakauden jatkosta?
Mutta mistäpä näitä tietää...ei kaveri ainakaan kauppamiehiä ollut, kun vielä vanhalla autolla ajellaan...
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Oon kyllä jonkun muun kaa samaa mieltä,
että PREMIUM-Auton hinta
pitäisi olla edes lähellä
premium-auton hintaa.
Luulenkin, että saabbaan on mahdoton
myydä pidempään nykyisillä
tarjoushinnoilla tai valmistus siirtyy Intiaan tms.
tai loppuu kokonaan.
että PREMIUM-Auton hinta
pitäisi olla edes lähellä
premium-auton hintaa.
Luulenkin, että saabbaan on mahdoton
myydä pidempään nykyisillä
tarjoushinnoilla tai valmistus siirtyy Intiaan tms.
tai loppuu kokonaan.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx