Hirsch-viritystä, ryhmähanke?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Marko A kirjoitti:...Mainitaan vielä, että Hirsch softien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia kuten toisten valmistajien softien kanssa (joita asentavat myös) on ollut...
Keiden toisten valmistajien softia asentavat myös? Millaisia ongelmia on ollut?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bob kirjoitti:
Marko A kirjoitti:...Mainitaan vielä, että Hirsch softien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia kuten toisten valmistajien softien kanssa (joita asentavat myös) on ollut...
Keiden toisten valmistajien softia asentavat myös? Millaisia ongelmia on ollut?
Nordic. Softan toiminta ongelmia. Mitä se tarkoittaakin, en minä tiedä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Marko A kirjoitti:
Bob kirjoitti:
Marko A kirjoitti:...Mainitaan vielä, että Hirsch softien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia kuten toisten valmistajien softien kanssa (joita asentavat myös) on ollut...
Keiden toisten valmistajien softia asentavat myös? Millaisia ongelmia on ollut?
Nordic. Softan toiminta ongelmia. Mitä se tarkoittaakin, en minä tiedä.
Niin vähän arvelinkin, koska tuo Nordic on se toinen vaihtoehto, jota Saabin liikkeet myyvät.

Ja tuntuvat myyvän mieluummin kuin Hirschin tuotteita. Törmäsin tähän ilmiöön, kun yritin itse Hirschin softaa ostaa (nimenomaan yritin OSTAA, kenelläkään ei vain ollut intressejä MYYDÄ) - tuolloin olisi pitänyt vielä vaihtaa ohjainyksikkö fyysisesti.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bob kirjoitti: Ja tuntuvat myyvän mieluummin kuin Hirschin tuotteita. Törmäsin tähän ilmiöön, kun yritin itse Hirschin softaa ostaa (nimenomaan yritin OSTAA, kenelläkään ei vain ollut intressejä MYYDÄ) - tuolloin olisi pitänyt vielä vaihtaa ohjainyksikkö fyysisesti.
Nyt oman tiedustelun perusteella tilanne tuntuu olevan toinen. Nordic-softia ei tarjottu muuten kuin vain ilmoittivat että niitäkin on asennettu ja saatavana halutessa. Mutta Hirsch-softaa myydään ja vielä varsin halukkaasti. Erityisesti tuolla IPRO:lla hoituva softamuutos oltiin jopa erityisen halukkaita tekemään. Onhan se hyvä hinta ~1400€ yhdestä dowloadista ja koeajosta :roll:

Eli tänäpäivänä onnistuu varmasti Hirsch hankinta ja vielä useista liikkeistä. Ja esim. edellä mainittu Tampereen Metro ykkösvaihtoehtona, kun tuo IPRO-yksikkö löytyy suoraan huollon hyllystä. Hankinnan yhteydessä tilataan VIN-koodattu softa, joka ladataan jostain Hirsch palvelimelta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Oletteko muuten kysyneet Trolli.nu:sta esim. Nordic -kimppatilauksen hintaa?

Nordicilta vakuutetaan, että Sport Sedanin peruskone kestää noin 300 hv:aa tekemättä suurempia muutoksia 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Nostetaanpas tätä välillä ylös, kun tuli tuolla toisessa jutussa esille...

Onko jo paljon innokkaita löytynyt? Minä kyl lähtisin mukaan vaiko saadaanko jo kahdesta ryhmä :P
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo, kyllähän me kahdesta ryhmä saadaan :wink: Oli vaan tuo kyselyni kohdeliikkeiden kanta semmonen, ettei kannata vaivata päätänsä. Eli kysyin 5, 10 tai 10+ määräalennusta. Vastaus oli kaikilta sama, ei mitään erityisalennusta. Hinta on 1350€ about asennettuna ja testattuna. Siis tingitty hinta yhdelle ja siitä ei ryhmäalennuksia saa. Ryhmän pitäisi varmaan tinkiä Hirschiltä, kun väittivät että katteet on niin pieniä ja siihen vedoten ei ryhmillekään voi pudottaa enempää. Itse odottelen kevääseen ja katson sitten asiaa uudestaan. Hieman toivon, että Hirsch sais sen "Suomi" paketin tarjolle siihen mennessä. Eli toiveissa saada muutoskatsastus valmis viritys ja hintaan n.1500€. Saa nähdä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Jos haluaa selvitä edullisesti vähintäin
samoilla teholisillä(kuin hirssi), miksi vaivaisi päätänsä:
BSR steg1: 204hp 310Nm alle 900,- ja kuka sanoo, ettei takuu
pelaisi(ainakin mulla on pelannut).
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

ptpjok kirjoitti:Jos haluaa selvitä edullisesti vähintäin
samoilla teholisillä(kuin hirssi), miksi vaivaisi päätänsä:
BSR steg1: 204hp 310Nm alle 900,- ja kuka sanoo, ettei takuu
pelaisi(ainakin mulla on pelannut).
Ideana siis saada laillisesti muutoskatsastettu auto ja vielä Saabin hyväksymillä osilla. En sano, että BSR mitään ongelmia vois aiheuttaa. Tuskin, kuski varmaankin enemmän aiheuttaa... Mutta lähinnä periaatteellinen juttu. Jos 40K€ autosta puhutaan, niin muutama satanen sinne tai tänne siitä että homma kestää päivänvalon.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
johu
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Syys 09, 2006 10:42

Viesti Kirjoittaja johu »

Joko olet Hirschin ostanut? Itseä kiinnostaisi ostaa ko. virisatsi omaan 06 sc:hen. Nyt rupee mittarissa olemaan 20 t joten voisi kuvitella että nyt se voisi jo asentaa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

En ole asentanut. Kilometreillä ei kuulemma asennuksen kannalta ole mitään merkitystä. Jo sisäänajo vaiheessa voi asennuttaa softan, se ei vaikuta sisäänajon "laatuun" yhtään sen kummemmin. Vain se, miten ajaa, vaikuttaa.

Taitaa minulla mennä kevääseen ennen kuin ostan softan, jos nyt ostan. Tuntuu nämä talviset kelit sellaisilta, että vakionakin tehoja meinaa välillä olla hieman liikaa :wink: Mutta tosiaan, kuten mainittua ei tuo ryhmähanke toteudu. Siitä ei saa rahallista hyötyä joten sen voi unohtaa. Mieluusti tänne ketjuun vois silti laittaa hinnan ja asennuspaikan näkyville jos softan ostaa. Itsellä todennäköinen ostopaikka vois olla Aine Oy - Oulu. Heillä tarjous oli 1350€ asennettuna ja koestettuna.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
johu
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Syys 09, 2006 10:42

Viesti Kirjoittaja johu »

Soittelin tuossa juuri Vantaan Metroautoon ja siellä oli apteekin hinta 1500€. Ajattelin käyttää hyväkseni sen sumuvalotarjouksen (300€ asennettuna) ja samassa yhteydessä laitaa tuon Hirschin.

En tosiaan alkanut vielä mitään tinkimishommaa, mutta uskoisin että tuo hinta on keskusteltavissa.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Onkohan kukaan pysähtynyt miettimään, että olisinko kukaan markka-aikana sijoittanut 9000mk (lue: siis melkein kymppitonni, siis taviksen kuukausipalkka) tietokoneohjelmaan autoon, mitä ei ole edes aikeissa leimata lailliseksi Ehei;
Tavikset olisivat yrittäneet metsästää vielä halvempaa vaikka n. 4500mk (BSR, Nordic, ym.) softaa. Eikö?

Mikä siinä ajaa ihmisen maksamaan samasta koodirivistä 5000mk enemmän? Takuuko, +/- 5hp? Kuinka moni on kuullut että jollain olisi kajahtanut uudesta (lue: takuun alaisesta) Saabista/mistä vaan merkistä esim. kone ja joutunut itse maksamaan sen? Niin. En minäkään..

Kuinka moni käveli markka-aikana kadulla 5000mk lompakossa koko ajan?

Ruvetkaa ajattelemaan markoissa taas tuotteita ja hypätkää ulos tuosta Euro-matrixista. Ennen kaikkea ajatelkaa realistisesti, niin jää rahaa palkkapäivänä maksaa niitä laskujakin..

[/end of vuodatus maahantuojia kohtaan]
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Siirry sinä Aero04 vaan tähän Euro-aikaan, niinkuin muutkin. Olen kuullut, että oravannahoissa Hirsch oli puolet halvempi kuin BSR.

Kai sitä jokainen saa ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa? Sitten kun tulemme kysymään sinulta rahaa, niin se on toinen juttu.

Mulle tuo auto on ensimmäiseksi työkalu, toiseksi koko perheen kuljetusväline ja vasta sitten kolmanneksi ehkä jotain muuta. Sen tähden minulle on erittäin tärkeää, että auto toimii siten kuin se on suunniteltu.

Takuu sinänsä on sivuseikka, vaikka kylläkin hyvä asia. Tärkeämpää on se, että ko. muutos on tehtaan hyväksymä, jolloin sen voi kuvitella olevan samaa laatua (hyvää tai huonoa) kuin koko auto.

Siksi toisekseen, Suomalaisen keskipalkka on n. 2500 EUR, joka lienee hieman yli tuon 9000 FIM. Ja harvemmin ne keskipalkkalaiset ajelevat 300 000 FIM autoilla. Josta tuo 9000 FIM on siis 3 prosenttia.

Ja harvapa sitä olisi tonnia laittanut markka-aikaan pyyhkijänsulkiinkaan, niinkuin tuolla toisessa threadissa sanoit tehneesi.

All the best,
MRe
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

MRe kirjoitti:...Sen tähden minulle on erittäin tärkeää, että auto toimii siten kuin se on suunniteltu...
Jos auto toimii virisoftan asennuksen jälkeen, kuten autovalmistaja on sen alunperin suunnitellut, niin jokin on kyllä mennyt pahasti vikaan... :lol: tai ainakin rahat (tai oravannahat) olisi voinut käyttää hyödyllisempäänkin asiaan.
Vastaa Viestiin