Juu ei. Tämä on juuri se koko jutun "ydin" muutoskatsastuksen osalta, eli kun eivät ole samanlaiset. 1.8t:ssa ja 2.0t:ssa on samat, mutta 2.0T:ssa levyt vaihtuu isompiin. Tämä asia lienee selvä, ja siitä löytyy ainakin parista viriaiheesta juttua.ptpjok kirjoitti:93 1.8tSS on ihan
samat jarrut kuin 2.0T/210hp!
-06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)
Millä perusteella? Etujarrulevyt ovat 04-07 2.0TS moottorisissa autoissa (eli vanha Aero ja uudempi 2.0T) 16" kun ne 1.8t/2.0t:ssä ovat 15". VM03 9-3SS Aerossa on muistaakseni myös 16" jarrut, mutta levyn halkaisija on isompi kuin myöhemmissä 16" jarruissa.ptpjok kirjoitti:sanoisin vielä, että suomessa uskotaan ihan liikaa
noita eu-direktiivejä(joihin törmään tosi paljon insinöörinä).
sama koskee autoihin liittyviä juttuja; sitäpaitsi esim. 93 1.8tSS on ihan
samat jarrut kuin 2.0T/210hp!
Täytyy heti alkuun todeta, että tuntuu olevan asiantuntevaa kirjoittelijaa tällä foorumilla. On täällä heitetty mitä kyssäreitä tahansa niin aina on ongelmiin ratkaisu tainnut löytyä, hienoo. Anyway, tässä ois taas yks kysymys lisää. Millainen ero jarruissa mahtaa olla 2.0TS:n ja "uuden" aeron välillä? Meinaan vaan että jos sitä hirssin steg 1:stä aattelee ja sitä muutoskatsastusta...?
Eli Saabin kielellä 2.0TS:ssä on 16" jarrut ja V6 Aerossa 16"+ jarrut, esim. EPC:llä ja WIS:llä on eroteltu näin. Ja koot ovat juurikin nuo mitkä saab-lady jo kertoikin.Saab-lady kirjoitti:Takana ei mitään edessä 302mm/314mm.samso kirjoitti:. Millainen ero jarruissa mahtaa olla 2.0TS:n ja "uuden" aeron välillä? Meinaan vaan että jos sitä hirssin steg 1:stä aattelee ja sitä muutoskatsastusta...?
VM03 SS Aerossa, joka on 2.0TS moottorilla oli myös 16"+ jarrut, mutta 04-05 Aeroissa 2.0TS moottorilla on 16" jarrut.
pakoputki
N. 60v. pariskunta saman kadun varrelta hankki uuden 9-3 ss 1.8t ehkä n. vuosi sitten. Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.
Ei kai normaalia em. mallille.
Ei kai normaalia em. mallille.
Eipä tuo ole vielä tyyninkiä, ihan vakioputkistossa on ne kaksi rööriä vierekkäin.miSa kirjoitti:Pappa pistänyt tyyningiä peliin.
On muuten tuossa 07:ssa huomattavsti voimakkaampi turbopotku kuin aiemmassa 04:ssa, olisikohan ahtimen valmistajan vaihtuminen vaikuttanut asiaan?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Tuo mitsu on netistä luetun perusteella hieman virtaavampi kuin ´04:stä löytyvä Garret, eli varmaan hieman enemmän viivettä myös -> tuntuu "potkuna"? Jokos BSR on asennettuna?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eihän tuota "potkua" vakiopaineilla oikein huomaakaan...
Olen ajellut nyt noin tonnin "tuunattuna", tuntuu vielä suuremmalta tuo tehoero kuin Garretin kanssa. Viiveessä ei mielestäni ole eroja.
Lisäksi imuilman ujellus ahtoja todella käytettäessä on huomattavasti edellistä erottuvampi (ei onneksi epämiellyttävästi )
Täytyy kyllä sanoa, että jopa noilla Continentalin 225/45/17 nastapyörillä on mukava vaunu körötellä.
Olen ajellut nyt noin tonnin "tuunattuna", tuntuu vielä suuremmalta tuo tehoero kuin Garretin kanssa. Viiveessä ei mielestäni ole eroja.
Lisäksi imuilman ujellus ahtoja todella käytettäessä on huomattavasti edellistä erottuvampi (ei onneksi epämiellyttävästi )
Täytyy kyllä sanoa, että jopa noilla Continentalin 225/45/17 nastapyörillä on mukava vaunu körötellä.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Kuulostaa mielenkiintoiselta.. Valitettavasti en voi sanoa samaa noista Michelinin renkaista Hirveän äänekkäät ja jotenkin kovan oloiset. Toivottavasti sitten kuitenkin pitävät hyvin. Vaikka tänään ensilumilla ei oikeastaan vakuuttaneet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: pakoputki
Orkkispakoputkeen saa lisävarusteena tuota tuplapakoputken päätä.arska kirjoitti:Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: pakoputki
Kaikissa bensaturbo SS:issä on tuplaulostulo takavaimentajassa vakiona. Nämä putket ovat kylläkin käännettynä maata vasten - lisävaruste sensijaan on takavaimentaja, jossa on kaksi suoraa kiiltävää putkea ulos (edellyttää leikkauksen tekemistä takahelmaan).Turbo Sensonic kirjoitti:Orkkispakoputkeen saa lisävarusteena tuota tuplapakoputken päätä.arska kirjoitti:Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.