Vaihtelua elämään..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

^No juu, kyllähän sen sitten ymmärtää, jos itse lähettelee liikennevaloissa tms.
Mutta tarvetta ei ole päristellä jokaiselle audisataselle, mikä viereen tulee, saatikka sitten muille äijäilijöille. Sitä lähinnä ihmettelinkin, että jos ajaa "siististi", niin silti tulee aina vastaan se joku, kenen on pakko_päästä_ajamaan_edellä.
Köyhät ne kiirehtii, sanon mää. :P
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Aerochick kirjoitti:^No juu, kyllähän sen sitten ymmärtää, jos itse lähettelee liikennevaloissa tms.
Mutta tarvetta ei ole päristellä jokaiselle audisataselle, mikä viereen tulee, saatikka sitten muille äijäilijöille. Sitä lähinnä ihmettelinkin, että jos ajaa "siististi", niin silti tulee aina vastaan se joku, kenen on pakko_päästä_ajamaan_edellä.
Köyhät ne kiirehtii, sanon mää. :P
Joo, itseänikin hatuttaa aina kaiken maailman ns. rikkaat uusilla muskelikoneilla jotka jaloissa pyörii rampeilta kiihdytettäessä. :lol: :wink: :oops:
Vaikka on ärrää, geeteeiitä, veemikälie taikka punasta teetä niin kuitenkin ovat tiellä, haisee katalysaattoria ja tulee vähän usvaa putkesta, mutta itse pitää kaasua höllätä, ettei aja päälle.:lol:

Ei herneitä! :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

vjbremer kirjoitti:
Ei herneitä! :wink:
Ei tietenkään, kateellisten panetteluahan tuo vaan on..;)

Ei herneitä!
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Aerochick kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:
Ei herneitä! :wink:
Ei tietenkään, kateellisten panetteluahan tuo vaan on..;)

Ei herneitä!
Jep :lol: :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

On oikeastaan aika harmittavaa kun oikealla puolella on jokin urheiluauto, silloin täytyy koettaa lähteä niin valoista ettei missään nimessä näyttäisi siltä että olen jokin urpo joka koettaa provosoituna polkea kaasu pohjassa sen minkä autosta lähtee :D

No koettakaa olla ryttäämättä sitä liukkailla, saa varmaa lähtemään lapasesta ihan ilman yrittämistäkin ;)
Onneksi siinä on sentään moottori edessä, 911 pyöri talvella vain ympyrää kun keulaan ei saanut mitään pitoa ja ohjattavuus oli siksi olematon :D
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Aerochick kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Noo...toivottavasti saippuakuppi-Camaro vaihtuu esim. avo-Aeroon sitten kun taloustilanne näyttää taas paremmalta.
Tuskin ainakaan sellaiseen, avon tulee olla munakkaampi kuin avoairo. :wink:
Ideaaliauto naisen ympärillä, onon.. :wink:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kuva

Kuva

ja tämmönen camaro on tällä saabistilla :wink:

oisitte ostanu multa tämän pois :lol:

talvella kannattaa ottaa tosiaan varovasti. omasta mielestä tuo on talvella karmea auto ajaa. No mulla ollu kyllä ne kerrat nuo kesäpintaset M+S:t alla. niiden kanssa ei tarvi pahemmin lumisia mäkiä yritellä ylos. nimim viime vuonna 50km kiertänyt töihin,kun ei päässyt mäkeä ylös
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

8O
Vau! Pienet on piirit Suomessa :)!
Eihän sitä valmista viitsi ostaa, rakennetaan se itse mieleisekseen.
Muttaettä toi on sairaan makee Camaro! :twisted:
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: Vaihtelua elämään..

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Aerochick kirjoitti:Näin siinä sitten kävi.
*klik*

Kerrottakoon, ettei harmita yhtään, kiitos uuden rakkaan.. ;)

Miliisit siirtäköön, jos siltä tuntuu.
Onneksi olkoon uudesta rakkaasta. Vaihdoimme Saabimme suurinpiirtein samoina aikoina pois, eikä muakaan harmita yhtään, koska autot on vain loppujen lopuksi rautaa ja kyllästyminen tulee itsellä, noin 2 vuoden välein, joskus tiheämmin ja silloin pitää vaihtaa. Sen lisään, ettei Saabi ole tehty huonosta raudasta. Perheessämme on vielä vm91 900i kyllä lähtee.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En periaatteestakaan kehu kuin Saabeja (sairaus) mutta millä lailla tuon Z28:n pitäisi sitten lähteä 0-100km/h?
Oma baijerinvessani mukamas saavuttaa 100km:n tuntinopeuden about 6.5 sekunnissa huolimatta automaatista ja 1850kg:n painosta, eli epäilen ainakin omien ajokokemusteni pohjalta tuota lukemaa noin 2s "kaunistelluksi".

Oma puimurivessa on e39 540, 4.4l V8. Ja omasta mielestä aika toivottoman laiska, kaipaisi ehdottomasti ahtimen (eli siis pari) kylkeensä ;) Toisin sanoen vapari ei ole vaihtoehto (kuten jonkin sigussa taisi lukeakin) ;)
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

ng900aero kirjoitti:En periaatteestakaan kehu kuin Saabeja (sairaus) mutta millä lailla tuon Z28:n pitäisi sitten lähteä 0-100km/h?
Oma baijerinvessani mukamas saavuttaa 100km:n tuntinopeuden about 6.5 sekunnissa huolimatta automaatista ja 1850kg:n painosta, eli epäilen ainakin omien ajokokemusteni pohjalta tuota lukemaa noin 2s "kaunistelluksi".

Oma puimurivessa on e39 540, 4.4l V8. Ja omasta mielestä aika toivottoman laiska, kaipaisi ehdottomasti ahtimen (eli siis pari) kylkeensä ;) Toisin sanoen vapari ei ole vaihtoehto (kuten jonkin sigussa taisi lukeakin) ;)
Olen itse jo siinä iässä, että arvostan autoilussa muuta kuin tuota 0-100 arvoa. Itse olen tyytyväinen kun saan itseni ja perheeni vietyä pisteestä A pisteeseen B turvallisesti ja jos mahdollista nauttien. Näissä molemmissa vaatimuksissa Saabi on takuupeli, mutta on muitakin vaihtoehtoja, kuten sullakin tuo Buimuri.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Aero04 kirjoitti:8O
Vau! Pienet on piirit Suomessa :)!
Eihän sitä valmista viitsi ostaa, rakennetaan se itse mieleisekseen.
Muttaettä toi on sairaan makee Camaro! :twisted:
niin nämä piirit tuntuu olevan pieniä :lol:

itsellä tuo vaikka onkin myynnissä, tapahtuu sille hiljakseen jotain uutta.
äsken laitoin amerikan puolelle muutamat osat tilaukseen. Kevään korvilla pitää katsella mitenkä myynnin kanssa käy. Jos tuntuu ettei saa kaupaksi, niin pitää vaihtaa pari pykälää suuremmat vanteet alle. Sekä jonkilaista helmasarjaa miettimään.

Camarossa ainakin kiihtyvyyden tuntee. Jotenkin se vaan repäsee aika tavalla, kun vertaa esim saappiin. Johtuuko sitten siitä, että tuo on vapari, ja aika kierrosherkkä(ainakin tämä mun yksilö). Vääntö alkaa alhaalta asti, eikä tarvi odotella milloin fööni astuu peliin mukaan. Märällä asfaltilla pitää ja varoa vähän miten tuota kaasua painaa, etenkin jos jostain risteyksestä lähtee :lol: helppo pyöräyttää nimittäin.

Turvallisuudesta en niin osaa sanoa. Korissa aikan paljon muoviosaa. Tosin kestäähän se muovikin. Mutta sentään löytyy kummaltakin puolelta bagit. Sekä ABS:t on ihan kunnolla toimivat.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Näissä molemmissa vaatimuksissa Saabi on takuupeli, mutta on muitakin vaihtoehtoja...
Onko? :wink: No mulle kyllä kelpais Porsche 911 Turbo, mutta näillä palkoilla täytyy ilmeisesti pysytellä "vain" Saabissa.

Isäukko kävi tilaamassa uuden V :evil: lv :evil: S80:n 8O Saa sen joulukuun alussa. Saas nähdä, minkälainen vessa se on. Epäilen, että lastentauteja on odotettavissa, koska on ensimmäisen vuosimallin auto :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:Näissä molemmissa vaatimuksissa Saabi on takuupeli, mutta on muitakin vaihtoehtoja...
Onko? :wink: No mulle kyllä kelpais Porsche 911 Turbo, mutta näillä palkoilla täytyy ilmeisesti pysytellä "vain" Saabissa.

Isäukko kävi tilaamassa uuden V :evil: lv :evil: S80:n 8O Saa sen joulukuun alussa. Saas nähdä, minkälainen vessa se on. Epäilen, että lastentauteja on odotettavissa, koska on ensimmäisen vuosimallin auto :roll:
Porschelta ei kelpaa kuin sikakallis 911 turbo mutta Saabilta menee Opelkoneinen 1.8i??
Äkkiseltään S80:nen näytti prikulleen samalta kuin vanhakin, varmaan ihan järkevä ostos.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Porschelta ei kelpaa kuin sikakallis 911 turbo mutta Saabilta menee Opelkoneinen 1.8i??
Se onkin duuniauto, eikä oma. 30000 euroa oli raja ja tuolloin ei vielä ollut myynnissä mitään "Turbo tiesmikä" -erikoismalleja, joten oli pakko ottaa tuo, jos halusi ajaa Saabilla (ja mähän haluan).

Toivottavasti noista erikoismalleista tulee "vakiokauraa", jotta voisi seuraavaksi autoksi saada sitten turbon. Tällä palstalla on myös niitä, joiden mielestä noiden erikoismallien myynnin voisi lopettaa tyystin, koska ne syövät jo aikaisemmin ostettujen 9-3 Sport Sedanien hintoja. Omasta mielestäni tuon erikoismallitarjouksen olisi taas pitänyt tulla jo aikaisemmin, että olisi päässyt ajamaan turbolla :roll:

Jos olisin itse ostamassa uutta 9-3:sta, niin valinta menisi kyllä tuohon Turbo Pilotin puolelle. Sitä sopivasti laittamalla sen taisi vähintään yhtä hyvään "iskuun" kuin 2.0T:n. Hintaeroa noiden autojen OVH:jen välillä on kuitenkin 12750 euroa, joten sillä saa jo aika paljon laiteltua tuollaista Turbo Pilotia...

Ja uuden oman auton ostaminen: saa odottaa, kunnes autoverotus siirtyy vähitellen kertaluontoisesta ostoverotuksesta käyttöverotukseen. Se oli myös yksi syy, miksi otin duuniauton. Ei kiinnosta pätkääkään maksaa autosta ensin posketon hinta, josta noin 1/3 on veroa ja vielä käyttömaksut päälle (jotka ovat kalliimpia 1994 jälkeen rekisteröidyille autoille kuin sitä vanhemmille autoille). Mieluummin maksan auton käytöstä verotusarvoa, koska sillä saa sitten ajaa niin paljon kuin sielu ja p*rs* kestää. Luulisi, että veromuutokseen ei enää menee kovin kauaa, ainakin mitä suomalaisista autolehdistä saa lukea...

Mutta jos tosiaan olisi varaa (ei tosin näillä palkoilla :roll: ) valita millä ajaa, niin Porsche 911 Turbo olisi kyllä yksi unelmapeleistä. Ja tietty joku tooosi viritetty Saab :wink:
ng900aero kirjoitti:Äkkiseltään S80:nen näytti prikulleen samalta kuin vanhakin, varmaan ihan järkevä ostos.
No ei ole, kun se on V :evil: lv :evil: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin