ng900aero kirjoitti:Porschelta ei kelpaa kuin sikakallis 911 turbo mutta Saabilta menee Opelkoneinen 1.8i??
Se onkin duuniauto, eikä oma. 30000 euroa oli raja ja tuolloin ei vielä ollut myynnissä mitään "Turbo tiesmikä" -erikoismalleja, joten oli pakko ottaa tuo, jos halusi ajaa Saabilla (ja mähän haluan).
Toivottavasti noista erikoismalleista tulee "vakiokauraa", jotta voisi seuraavaksi autoksi saada sitten turbon. Tällä palstalla on myös niitä, joiden mielestä noiden erikoismallien myynnin voisi lopettaa tyystin, koska ne syövät jo aikaisemmin ostettujen 9-3 Sport Sedanien hintoja. Omasta mielestäni tuon erikoismallitarjouksen olisi taas pitänyt tulla jo aikaisemmin, että olisi päässyt ajamaan turbolla
Jos olisin itse ostamassa uutta 9-3:sta, niin valinta menisi kyllä tuohon Turbo Pilotin puolelle. Sitä sopivasti laittamalla sen taisi vähintään yhtä hyvään "iskuun" kuin 2.0T:n. Hintaeroa noiden autojen OVH:jen välillä on kuitenkin 12750 euroa, joten sillä saa jo aika paljon laiteltua tuollaista Turbo Pilotia...
Ja uuden oman auton ostaminen: saa odottaa, kunnes autoverotus siirtyy vähitellen kertaluontoisesta ostoverotuksesta käyttöverotukseen. Se oli myös yksi syy, miksi otin duuniauton. Ei kiinnosta pätkääkään maksaa autosta ensin posketon hinta, josta noin 1/3 on veroa ja vielä käyttömaksut päälle (jotka ovat kalliimpia 1994 jälkeen rekisteröidyille autoille kuin sitä vanhemmille autoille). Mieluummin maksan auton käytöstä verotusarvoa, koska sillä saa sitten ajaa niin paljon kuin sielu ja p*rs* kestää. Luulisi, että veromuutokseen ei enää menee kovin kauaa, ainakin mitä suomalaisista autolehdistä saa lukea...
Mutta jos tosiaan olisi varaa (ei tosin näillä palkoilla

) valita millä ajaa, niin Porsche 911 Turbo olisi kyllä yksi unelmapeleistä. Ja tietty joku tooosi viritetty Saab
ng900aero kirjoitti:Äkkiseltään S80:nen näytti prikulleen samalta kuin vanhakin, varmaan ihan järkevä ostos.
No ei ole, kun se on V

lv
