-06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

ptpjok kirjoitti:93 1.8tSS on ihan
samat jarrut kuin 2.0T/210hp!
Juu ei. Tämä on juuri se koko jutun "ydin" muutoskatsastuksen osalta, eli kun eivät ole samanlaiset. 1.8t:ssa ja 2.0t:ssa on samat, mutta 2.0T:ssa levyt vaihtuu isompiin. Tämä asia lienee selvä, ja siitä löytyy ainakin parista viriaiheesta juttua.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Jarrut on muutakin kuin poljin matkustamossa.
Mutta entäs se poljin ohjaamossa? ;)
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

ptpjok kirjoitti:sanoisin vielä, että suomessa uskotaan ihan liikaa
noita eu-direktiivejä(joihin törmään tosi paljon insinöörinä). :(
sama koskee autoihin liittyviä juttuja; sitäpaitsi esim. 93 1.8tSS on ihan
samat jarrut kuin 2.0T/210hp!
Millä perusteella? Etujarrulevyt ovat 04-07 2.0TS moottorisissa autoissa (eli vanha Aero ja uudempi 2.0T) 16" kun ne 1.8t/2.0t:ssä ovat 15". VM03 9-3SS Aerossa on muistaakseni myös 16" jarrut, mutta levyn halkaisija on isompi kuin myöhemmissä 16" jarruissa.
samso
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 23:55

Viesti Kirjoittaja samso »

Täytyy heti alkuun todeta, että tuntuu olevan asiantuntevaa kirjoittelijaa tällä foorumilla. On täällä heitetty mitä kyssäreitä tahansa niin aina on ongelmiin ratkaisu tainnut löytyä, hienoo. Anyway, tässä ois taas yks kysymys lisää. Millainen ero jarruissa mahtaa olla 2.0TS:n ja "uuden" aeron välillä? Meinaan vaan että jos sitä hirssin steg 1:stä aattelee ja sitä muutoskatsastusta...?
Saab-lady
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 20:25

Viesti Kirjoittaja Saab-lady »

samso kirjoitti:. Millainen ero jarruissa mahtaa olla 2.0TS:n ja "uuden" aeron välillä? Meinaan vaan että jos sitä hirssin steg 1:stä aattelee ja sitä muutoskatsastusta...?
Takana ei mitään edessä 302mm/314mm.
9-5 Hirsch A 2007
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Saab-lady kirjoitti:
samso kirjoitti:. Millainen ero jarruissa mahtaa olla 2.0TS:n ja "uuden" aeron välillä? Meinaan vaan että jos sitä hirssin steg 1:stä aattelee ja sitä muutoskatsastusta...?
Takana ei mitään edessä 302mm/314mm.
Eli Saabin kielellä 2.0TS:ssä on 16" jarrut ja V6 Aerossa 16"+ jarrut, esim. EPC:llä ja WIS:llä on eroteltu näin. Ja koot ovat juurikin nuo mitkä saab-lady jo kertoikin.
VM03 SS Aerossa, joka on 2.0TS moottorilla oli myös 16"+ jarrut, mutta 04-05 Aeroissa 2.0TS moottorilla on 16" jarrut.
Saab-lady
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 20:25

Viesti Kirjoittaja Saab-lady »

uusi93 kirjoitti:.
VM03 SS Aerossa, joka on 2.0TS moottorilla oli myös 16"+ jarrut, mutta 04-05 Aeroissa 2.0TS moottorilla on 16" jarrut.
Riippuen koodista voi olla kummat vain.
9-5 Hirsch A 2007
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

pakoputki

Viesti Kirjoittaja arska »

N. 60v. pariskunta saman kadun varrelta hankki uuden 9-3 ss 1.8t ehkä n. vuosi sitten. Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.
Ei kai normaalia em. mallille.
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Pappa pistänyt tyyningiä peliin. :lol:
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

miSa kirjoitti:Pappa pistänyt tyyningiä peliin. :lol:
Eipä tuo ole vielä tyyninkiä, ihan vakioputkistossa on ne kaksi rööriä vierekkäin.

On muuten tuossa 07:ssa huomattavsti voimakkaampi turbopotku kuin aiemmassa 04:ssa, olisikohan ahtimen valmistajan vaihtuminen vaikuttanut asiaan?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuo mitsu on netistä luetun perusteella hieman virtaavampi kuin ´04:stä löytyvä Garret, eli varmaan hieman enemmän viivettä myös -> tuntuu "potkuna"? Jokos BSR on asennettuna?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Eihän tuota "potkua" vakiopaineilla oikein huomaakaan...
Olen ajellut nyt noin tonnin "tuunattuna", tuntuu vielä suuremmalta tuo tehoero kuin Garretin kanssa. Viiveessä ei mielestäni ole eroja.
Lisäksi imuilman ujellus ahtoja todella käytettäessä on huomattavasti edellistä erottuvampi (ei onneksi epämiellyttävästi :lol: )
Täytyy kyllä sanoa, että jopa noilla Continentalin 225/45/17 nastapyörillä on mukava vaunu körötellä.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kuulostaa mielenkiintoiselta.. Valitettavasti en voi sanoa samaa noista Michelinin renkaista :( Hirveän äänekkäät ja jotenkin kovan oloiset. Toivottavasti sitten kuitenkin pitävät hyvin. Vaikka tänään ensilumilla ei oikeastaan vakuuttaneet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: pakoputki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

arska kirjoitti:Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.
Orkkispakoputkeen saa lisävarusteena tuota tuplapakoputken päätä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: pakoputki

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:
arska kirjoitti:Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.
Orkkispakoputkeen saa lisävarusteena tuota tuplapakoputken päätä.
Kaikissa bensaturbo SS:issä on tuplaulostulo takavaimentajassa vakiona. Nämä putket ovat kylläkin käännettynä maata vasten - lisävaruste sensijaan on takavaimentaja, jossa on kaksi suoraa kiiltävää putkea ulos (edellyttää leikkauksen tekemistä takahelmaan).
Vastaa Viestiin