käyttettyjen hinnat
käyttettyjen hinnat
Luin tuossa vasta ilmestynyttä Tuulilasin Turbo lehteä. Siellä on kaikkien autojen käytettyjen hinnat tällä hetkellä. Jotkut puhuu että Saab ei pidä arvoaan kuin muut. Tutkin erimerkkisten autojen hintoja vertaamalla samanhintaisten kanssa ja siellä kyllä näkyy että arvot tippuu samassa tahdissa jokaisten kanssa. Se oli merkille pantavaa että saksalaiset autot esim. ei pitäneet arvoaan yhtään paremmin vaikka toisin puhutaan,päin vastoin.
Nehän on niitä hintoja millä keskimäärin kauppoja tehdään.
Nehän on niitä hintoja millä keskimäärin kauppoja tehdään.
Suhtautuisn hieman varuksella tuohon tuulilasin hinnastoon. Siellä on sellaisia hintoja (esim. minun autoni) että tuota rahaa ei varmasti kukaan maksa tällä hetkellä, mitkä hinnastossa on. Sitten on toisinpäin, siellä sellaisia hintoja ettäet varmasti saa hinnastossa esitetyllä rahalla hyväkuntoista autoa.
Faktahan on tällä hetkellä, että käytetyistä ei hyvitetä mitään ja suoraan yksityiselle ei mene kaupaksi jo ei anna ilmaiseksi. Kaverillani joka sai työsuhede auton, niin "myi" auton autoliikkeeseen kun ei nettiautoissa sun muissa paikoissa ilmoittelu tuottanut oikeastaan mitään tulosta. Auto oli kuitenkin suht haluttava perhe farmari.
Fakathan on että esim saab 9-5 vm 2002 pitää myydä alle 20t€ jos meinaa saada kaupaksi.
Etsippä vastaavan ikäisiä audeja (samoilla kilometreillä) mihin hintaan löytyy. Ja audi ja muoita saksalaisia + volvoa "rasittaa" runsas tuonti saksasta.
Faktahan on tällä hetkellä, että käytetyistä ei hyvitetä mitään ja suoraan yksityiselle ei mene kaupaksi jo ei anna ilmaiseksi. Kaverillani joka sai työsuhede auton, niin "myi" auton autoliikkeeseen kun ei nettiautoissa sun muissa paikoissa ilmoittelu tuottanut oikeastaan mitään tulosta. Auto oli kuitenkin suht haluttava perhe farmari.
Fakathan on että esim saab 9-5 vm 2002 pitää myydä alle 20t€ jos meinaa saada kaupaksi.
Etsippä vastaavan ikäisiä audeja (samoilla kilometreillä) mihin hintaan löytyy. Ja audi ja muoita saksalaisia + volvoa "rasittaa" runsas tuonti saksasta.
Auton vaihdon yhteydessä kävin näyttämässä nykyistä autoani muutamassa liikkeessä, niin liikkeissä tarjosivat vanhasta juuri sen mitä Autoarvio sivut antoivat hinnaksi
http://www.autoarvio.fi/
Yksi liike tarjosi 1500€ muita enemmän ja uuden auton hinta oli kaikissa sama, joten vaihdoin auto ko. liikkeestä. Muutenkin palvelu oli asiallista.
http://www.autoarvio.fi/
Yksi liike tarjosi 1500€ muita enemmän ja uuden auton hinta oli kaikissa sama, joten vaihdoin auto ko. liikkeestä. Muutenkin palvelu oli asiallista.
9-3 SC MY07
Kävinpä kokeilemassa, tuolta tulee keskipyyntihinta ja maksoivat siis sen + 1500€Zaaleppi kirjoitti:Auton vaihdon yhteydessä kävin näyttämässä nykyistä autoani muutamassa liikkeessä, niin liikkeissä tarjosivat vanhasta juuri sen mitä Autoarvio sivut antoivat hinnaksi
http://www.autoarvio.fi/
Yksi liike tarjosi 1500€ muita enemmän ja uuden auton hinta oli kaikissa sama, joten vaihdoin auto ko. liikkeestä. Muutenkin palvelu oli asiallista.
Premiummerkeillähän noita onZaaleppi kirjoitti:Kyllä nyt on viikko 44 ja auton pitäis tulla loppuviikosta. Piinaava viikko edessä.
Pitäis olla samanlainen järjestelä kuin postilla (lähetyksen seuranta), kaupat kun tekee niin sais koodin, jolla seuraisi oman auton tilannetta.
Ei vaan, tuntuu tieto lisäävän tuskaa kun on seurannut noita ja ei ne kuitenkaan pidä niin hyvin paikkaansa että sillä mitään voittaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Ainahan tilastot on tilastoja mutta kyllä niissä aina jonkin verran tottakin on.
Eihän ne hinnat ole mitään sellaisia että se hinta pitää saada. Hinta muodostuu monesta asiasta. Tuulilasi piti ja taita pitää vieläkin käytettyjen autojen hinta palstaa jotka on kerätty täältä pääkaupunkiseudulta ja lähistöltä. Jos täällä siihen haarukkaan menee niin on hinta aika kohdallaan.
Joskushan oli vielä hinnoittelu sitä luokkaa että vaihtoon tulevan hinta vaihteli
vaihdettavan mukaan. Silloinhan siinä on jo jotain pielessä. Autohan on sen arvoinen kuin on vaihtaa sen mihin tahansa tai sitten toisen auton hinta on pielessä. Välirahahan se ratkaisee. Monta uutta olen ostanut ja silloinhan vertailu on helppoa. Pohjoisessa muuten saa enemmän kuin etelässä. Olen vaihtanut muutaman sielläkin.
Eihän ne hinnat ole mitään sellaisia että se hinta pitää saada. Hinta muodostuu monesta asiasta. Tuulilasi piti ja taita pitää vieläkin käytettyjen autojen hinta palstaa jotka on kerätty täältä pääkaupunkiseudulta ja lähistöltä. Jos täällä siihen haarukkaan menee niin on hinta aika kohdallaan.
Joskushan oli vielä hinnoittelu sitä luokkaa että vaihtoon tulevan hinta vaihteli
vaihdettavan mukaan. Silloinhan siinä on jo jotain pielessä. Autohan on sen arvoinen kuin on vaihtaa sen mihin tahansa tai sitten toisen auton hinta on pielessä. Välirahahan se ratkaisee. Monta uutta olen ostanut ja silloinhan vertailu on helppoa. Pohjoisessa muuten saa enemmän kuin etelässä. Olen vaihtanut muutaman sielläkin.
Onko joku vakavissaan harkinnut näitä yksityishenkilöille suunnattuja leasing-vaihtoehtoja (en tiedä niistä itse mitään). Kaveri kertoi, ettei hän ainakaan osta itselleen enää autoa. Huoltoleasing-maksu kuukaudessa menee lähelle samaa kuin autonarvon lasku ainakin ensimmäiset vuodet ja huollot kuuuluvat hintaan. Itse en asiaa laskenut, mutta kyseessä hänellä oli farmarivectra ja voin ajatella, ettei kaukana totuudesta olekaan.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
A1-leasingin sivuilta voi pyytää tarjouksen.
Paljon riippuu siitä, millä hinnalla saa lainarahaa. Itse laskin, että kolmessa vuodessa maksan liisarifirmalle saman kuin mitä nyt lainaa. Nyt vain minulla on kolmen vuoden päästä auto, jolla on joku jäännösarvo.
Ei ne liisarifirmat mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Autojen OVH-hinnasta ne saa ehkä hieman paremman alennuksen kuin yksityishenkilö, mutta pienissä summissa siinä liikutaan. Sama juttu sitten varaosissa ja huolloissa. Ja heidän pitää saada toiminnalleen joku kate ja kai siellä kulujakin on noitten auto-asioiden hoidossa.
Vaivattomampaa se tietysti on.
Paljon riippuu siitä, millä hinnalla saa lainarahaa. Itse laskin, että kolmessa vuodessa maksan liisarifirmalle saman kuin mitä nyt lainaa. Nyt vain minulla on kolmen vuoden päästä auto, jolla on joku jäännösarvo.
Ei ne liisarifirmat mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Autojen OVH-hinnasta ne saa ehkä hieman paremman alennuksen kuin yksityishenkilö, mutta pienissä summissa siinä liikutaan. Sama juttu sitten varaosissa ja huolloissa. Ja heidän pitää saada toiminnalleen joku kate ja kai siellä kulujakin on noitten auto-asioiden hoidossa.
Vaivattomampaa se tietysti on.
Tämä oma ehdotukseni perustuu kai siihen että koko loppuikänsä ajaa leasing-autolla ja jäännösarvon pohtiminen jää perikunnan pohdittavaksi. Eli vaihtaa 3 vuoden välein uuteen ja pääomaa ei sitoudu autoon, vaan maksaa sen sijaan leasing-maksua. (Eri asia onko siinä mitään järkeä). Olen ymmärtänyt, että liisarifirmat saavat merkittävän osan katteestaan ALV:n vähennyksen kautta myydessään auton edelleen. Itsekin olen taipuvainen ajattelemaan ettei asia noin helppo voi olla.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Olen ymmärtänyt, että liisarifirmat saavat merkittävän osan katteestaan ALV:n vähennyksen kautta myydessään auton edelleen.
Käsittääkseni ALV ei ole vähennyskelpoinen autokaupassa. Jos ostan auton firmalle, niin en voi vähentää ALV:tä hinnasta. Sen sijaan jos ostan PC:n tai mitä muuta tahansa, niin ALV:n voi vähentää verottajalle tuloutettavista ALVeista (ts. ALVillista kauppaa pitää olla). En tosin ole perehtynyt leasing-kaupan ALV-verotukseen, joten tuo voi olla totta, vaikka hieman epäilen.
Rahoitusyhtiöhän ostaa ja omistaa auton. Se vain vuokraa sitä haltijalle. Vuokrahinnassa on ALV:tä, jolloin voisi ajatella että osto- ja myyntihinnan välisen ALV:n voisi jotenkin vähentää, mutta en oikein usko. Sen sijaan taksiautoilijat on vapautettu jostain verosta, en tosin tiedä mistä. Polttoaineen he joutuvat ostamaan niinkuin muutkin, mutta en tiedä sitäkään onko sen sisältämä ALV heille vähennyskelpoista.
Korjatkaa joku, joka näistä jotain tietää ja ymmärtää.
Mun pointti kuitenkin oli siinä, että pyysin tarjouksen 93 SC:stä A1-leasingistä ja kuukausimaksu oli käytännössä sama kuin millä maksan autoa varten ottamani lainan pois korkoineen. Ostin auton rahalla, siinä ei liikkunut mitään välissä. 36 kk:n jälkeen leasingauto siirtyy takaisin omistajalleen (jollei lunasta sitä lisärahalla) mutta oma auto jää minulle ja vaikka saapilla onkin paska jälleenmyyntiarvo, niin se on kuitenkin <> 0.
Mutta jokainenhan voi pyytää itse tarjouksen ja tehdä omat laskelmansa. Itse ajelin 10 vuotta firman autolla ja sekin oli siihen kohtaan oikea ja järkevä ratkaisu. Tilanteet ja tarpeet muuttuvat.