MP3:t soimaan (vinkki)
MP3:t soimaan (vinkki)
Tuosta aux-plugin vetämisestä on ollut täällä jonkin verran juttua ja kokemuksia. "Kehitys kehittyy" ja sitämyöten markkinoille on tullut näppärä laite... Belkin Tune Cast. Aion tuollaisen palikan hommata ja testata kuinka tuo toimii käytännössä. Vinkkinä tänne palstalle muillekin MP3 soitannasta kiinnostuneille. Voihan vastaavia laitteita olla muillakin valmistajilla, en ole tehnyt salapoliisityötä (vielä) niin pitkälle. Muistelen, että Applella taisi ainakin olla vastaava kapistus... hintaluokka saattaa olla eri.
Palaan asiaan jos jotakuta sattuu kiinnostamaan käyttökokemukset... kunhan laite on hommattu ja koeponnistettu.

-Mscrnt-
Kyllä löytyy useammmalta merkiltä ja edullisempaankin hintaan. Muistaakseni noista vempeleistä on aiemmin täälläkin keskuteltu. Edellisessä autossani kokeilin tuollaista ja äänenlaatu ei ole "hifistilijälle" sopivaa. Taustalta kuluu kohinaa ja taajuuksia puuttuu tosin ei nuo alkuperäiset soittovehkeet muutenkaan suuria tunteita tuota. Nykyään nuo taitaa olla laillisia mutta pari vuotta sitten ei vielä ollut johtuen että toimii tietyillä radiotaajuuksilla. Itse satsaisin mieluummin AUX-piuhaan mutta on vain mielipide.
Itselläni oli 9-5 Harman&Kardonin valmis palikka, johon kytkin Ipodin.Nyttemmin asian hoitaa suoraan normi pikku plugi aux liitantään.Poppi soimaan Ipodista ja Auxin kautta homma kiinni nykyiseen "rammariin" ja avot.
Ps.Kuulin että Audio Savoon on tulossa todella matala ja muutenkin pieni kooltaan oleva aktiivi subbari myyntiin hintataso on jotain 150-200 € luokkaa.Aion hankkia sen tähän nykyiseen 7 kajarin systeemiin.
Pss.Mahtuupi kuulemma apukuskin penkin alle.
Haksu
Ps.Kuulin että Audio Savoon on tulossa todella matala ja muutenkin pieni kooltaan oleva aktiivi subbari myyntiin hintataso on jotain 150-200 € luokkaa.Aion hankkia sen tähän nykyiseen 7 kajarin systeemiin.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
se on se pioneerin uus aktiivisubbari! ite aattelin samaa... kerrohan kokemuksia jos kerkiät asentaa sen ennen muaHaksu kirjoitti:

9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
-
- "Ruisku"
tyyppi on TS-WX11A ja löytyy http://www.pioneer.fitheMarcusso kirjoitti:Mikä mahtaa olla tuon supparin tyyppi? Alkoi meinaan kovasti kiinnostamaan, varsinkin jos mahtuu penkin alle ja hintaluokka on tuo mainittu.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Aivan, mutta se kuka etsii alkuperäisiin Saab-audiolaitteisiin mp3 soittimia ja nurisee että esim. iTrip ei ole hyvä äänenlaadultaan, voi puolestani katsoa peiliin. Haloo? Saabin orggisstereot on jo itsessään "hifistin"painajainen. iTrip ei sitä varmaankaan pilaa/huononna entisestään?miSa kirjoitti:äänenlaatu ei ole "hifistilijälle" sopivaa. Taustalta kuluu kohinaa ja taajuuksia puuttuu tosin ei nuo alkuperäiset soittovehkeet muutenkaan suuria tunteita tuota.
PS. Minua ainakin miellyttää muutenkin tuo iTrip. Hemmetin helpppo siirrettävyys ja äänenlaatu on ainakin minun mielestän erittäin hyvä eikä se kohise ihmeemmin? Riippuu tietenkin jos istuu sen päällä..
-
- "Ruisku"
Audiosavossa ei tosin ollut kyse tästä valmistajasta......otan asiasta selvää ja ilmoilen tänne.julle05 kirjoitti:tyyppi on TS-WX11A ja löytyy http://www.pioneer.fitheMarcusso kirjoitti:Mikä mahtaa olla tuon supparin tyyppi? Alkoi meinaan kovasti kiinnostamaan, varsinkin jos mahtuu penkin alle ja hintaluokka on tuo mainittu.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Mielenkiintoinen kirjoitus.Aivan, mutta se kuka etsii alkuperäisiin Saab-audiolaitteisiin mp3 soittimia ja nurisee että esim. iTrip ei ole hyvä äänenlaadultaan, voi puolestani katsoa peiliin. Haloo? Saabin orggisstereot on jo itsessään "hifistin"painajainen. iTrip ei sitä varmaankaan pilaa/huononna entisestään?
PS. Minua ainakin miellyttää muutenkin tuo iTrip. Hemmetin helpppo siirrettävyys ja äänenlaatu on ainakin minun mielestän erittäin hyvä eikä se kohise ihmeemmin? Riippuu tietenkin jos istuu sen päällä..

Mielestäni otin kirjoituksessani esille jo alkuperäisten laitteiden laadun tason ja koska niin monet ovat täälläkin kertoneet vaihtaneensa kaijuttimia parempiin yms. ja tätä kautta saaneet parannettua äänenlaatua huomattavasti, niin ilmeisesti näitä paramman soundin etsijoitäkin täällä tietoa hakee. Mitä tulee peiliin katsomiseen tässä asiassa, niin en näe tarpeelliseksi (helvetin ruma naama sieltä kuitenkin kurkkaa). Jos iTripin kopiot maksaa alkaen 20€ ylöspäin ja tiskiltä haettuna AUX-johto on 40€ paikkeilla, niin itse ainakin (kuten on tullut jo todettua) ottaisin parempaa ääntä ilman kohinoita varsinkin jos muutenkin sijoittaa parempiin elementteihin.
En ole iTrippiä SS:ssä kokeillut, mutta Golfissa ja Civicissä kyseinen laite aiheutti selvästi kuuluvan kohinan ja en muuten istunut kummassakaan autossa iTripin päällä.

iTripin siirrettävyydessä olen samaa mieltä mutta ei se sen vaivattomampi ole kuin AUX-piuha asennuksen jälkeen. No tämä aihe kokonaisuudessaan varmasti jakaa mielipiteitä "hifistelijöiden" ja normaali käyttäjien välillä.
Kerrotko millä tavalla iPodisi on kiinni stereoissa? Itse huomasin AUX-johdon 3,5mm plugin olevan sellainen että jos siihen työntää pohjaan saakka uros plugin iPodista niin äänet tulee vain toiselta puolelta kaijuttimista. En ole vielä kerinnyt tarkemmin tuota katsoa. Kun jättää plugin hieman ylös niin äänet kuuluu hienosti.Minulla on ollut jonkun harakirivalmistajan versio tuollaisesta. Autossa on Saabin huonoista stereoista Premium 150 versio. Käytin tuota värkkiä iPodin kanssa huonoin kokemuksin. Äänen laatu, sitten kun sen joskus saa kuulumaan todella huono. Kuuluu ikäänkuin monona.