"Uuden DEFAn" (Termini 1350) asennus?
"Uuden DEFAn" (Termini 1350) asennus?
Otetaanpa tämä omaksi aiheekseen, kun muuten hukkuu tuonne (eli aiheesta kirjoiteltu tuossa LÄMPPÄRI/HÄLY-threadissa).
Onko kukaan vielä ehtinyt asentaa ko. lämppäriä SS:n tai SC:hen? Uskaltaako reijät porata vapaasti keskikonsolin sivuun tai hanskalokeron alle? Vai tapahtuuko jotain peruuttamatonta vahinkoa? Ei oikein viitsisi harjoitella näiden kanssa.
On muuten pieni lämppäri (182x138x36) ja puhaltaa niin, että tukka lähtee.
Onko kukaan vielä ehtinyt asentaa ko. lämppäriä SS:n tai SC:hen? Uskaltaako reijät porata vapaasti keskikonsolin sivuun tai hanskalokeron alle? Vai tapahtuuko jotain peruuttamatonta vahinkoa? Ei oikein viitsisi harjoitella näiden kanssa.
On muuten pieni lämppäri (182x138x36) ja puhaltaa niin, että tukka lähtee.
Heip.
Jos arveluttaa poraus, ota keskikonsolin sivulevy irti. Se on kiinni yhdellä ruuvilla, joka on sen kannen alla joka jää penkin sivun alle piiloon. Eli repsikan / vänkärin yms. penkki taakse, ruuvarilla siististi ruuvin päällä
oleva kansi syrjään ja ruuvi auki. Hieman levyn heilutusta ja levy on kädessä. Kiinnikkeet kiinni ja ja levy takaisin paikalleen.
t. tuomjussi
#406 Kouvola
Jos arveluttaa poraus, ota keskikonsolin sivulevy irti. Se on kiinni yhdellä ruuvilla, joka on sen kannen alla joka jää penkin sivun alle piiloon. Eli repsikan / vänkärin yms. penkki taakse, ruuvarilla siististi ruuvin päällä
oleva kansi syrjään ja ruuvi auki. Hieman levyn heilutusta ja levy on kädessä. Kiinnikkeet kiinni ja ja levy takaisin paikalleen.
t. tuomjussi
#406 Kouvola
Minä olen pitänyt sitä vanhempaa mallia siinä keskikonsolissa ja vedin suoraan lyhyillä ruuveilla kiinni. Sehän ei ala heti kyllä avaamaan etuikkunoita kun puhallus on hieman takaviiston. Nyt mulla on sellainen calixin lattialla telineessä oleva joka aukaisee nopeammin etuikkunat.
On ne joskus ollut lattiallakin. Keskikonsolissahan se paras ratkaisu on ja kun se nykyinen on vielä niin kapeakin. Johdon ne varmaan on sullekin laittanut sinne oikealle puolelle mutta vedän sen maton alta vain.
Niin ei siinä johtoja ole takana kun nyt et 10 senttisillä vedä kiinni.
On ne joskus ollut lattiallakin. Keskikonsolissahan se paras ratkaisu on ja kun se nykyinen on vielä niin kapeakin. Johdon ne varmaan on sullekin laittanut sinne oikealle puolelle mutta vedän sen maton alta vain.
Niin ei siinä johtoja ole takana kun nyt et 10 senttisillä vedä kiinni.
Käytän kahta pientä (1050w) lämmitintä, jotka on etupenkkien etureunan alla (molempien) maksoi n.235€/kpl eli saman kuin yksi 2000w-lämmitin. Sisätilapistoke on "tulipellissä" oikealla, josta 2-osainen 1,5m:n maadoitettu jatkojohto keskikonsolin sisällä oikeanpuolen penkin alle, ja kuskin puolen lämmittimen johto keskikonsolin "alta", keskikonsolin takaosa lähtee myös helposti irti helpottaen johdon laittoa.Lämmittimet sopii juuri tarkasti paikoilleen ja niissä on käännettävä tuki etureunan alla jolla saa suunnattua ilman hiukan yläviistoon jolloin ikkunat "avautuu" nopeasti, vaikka tällä teholla se ei olisi ongelma muutenkaan.Lämppärit ovat paikallaan kesät-talvet sillä ne eivät edes näy/ole haitaksi ja vedettävissä esiin jos tehoa täytyy rajoittaa (2-asentoa/lämmitin) ja lämmityselementti on keraaminen joka pienentää itse automaattisesti tehoaan sisätilan lämmetessä. Lämmittimiä on myyty useammallakin myyntinimellä esim. halpaliikkeissä ja tunnistaa tehosta 1050w, jota ei yleensä muista löydy.Molemmat on toiminut luotettavasti jo seitsemän talvea ja turvallisiahan nämä nykyiset keraamisella elementillä varustetut ovat myös halpamerkkeinä.Ostin nämä pikkulämppärit edelliseen kulkuneuvooni (Ford Puma) rajallisten tilojen vuoksi, mutta ei SpotCombissakaan juuri ylimääräisiä tiloja isolle lämmittimelle ole, kun en halua pitää sitä/niitä jalkojen tiellä lattialla tai ruuvata näkyville pilaamaan sisätilan "disainin".
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Mulla on tähän asti ollut Calixin "vakiolämppäri" pelkääjän puolella lattialla mustekalalla kiinitettynä penkin etäisyydensäätövipuun.Missäs te yleensä pidätte sisätilalämmitintä? Keskikonsolissa, hanskalokeron alla vaiko vaan lattialla?
Tähänastisissa autoissa (Mondeo; "vanha" 9-3 ja Laguna) penkeissä oli U:n muotoinen rauta etäisyyssäätöön, joten lämppärin sai siihen mukavasti kiinni. Nyt kun on tuollainen vipu, niin ajattelin laittaa kiinteän asennuksen.
Koko sisälämppäri on hieman extraa, kun diisselissä on Eberi, mutta asennutin Defan akkulaturin asennuksen yhteydessä myös sisätilan pistokkeen. Eipähän kulu akku niin pahasti (varsinkin kun se nyt sitten on samalla latauksessa...)
Tuossa mustekalassahan on ollut ideaa. Saisikohan sillä SS:n calixin asennettua .Taitaa olla liian iso. Pitää kokeilla kun ilmat paranee. Jalustalla olevanahan se kyllä on hyvin säädettävissä mutta aina se vähän tiellä on.
Sehän se litteä hyvä olisi mutta ei viitsisi joka vuosi ostaa uuttakaan. Nyt 2000w jalustalla calix.
Sehän se litteä hyvä olisi mutta ei viitsisi joka vuosi ostaa uuttakaan. Nyt 2000w jalustalla calix.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: La Marras 18, 2006 22:28
Onnistumisesta en tiedä, mutta tuo laite puhaltaa ilmat suoraan eteenpäin, joten kannattaa katsoa ettei eteen satu mitään mikä ei kestä lämpöä.Miten onnistuu tuon pikku Defan asennus kojelaudan alle?
Itsellä se on keskikonsolissa pelkääjän puolella siten että pääsee puhaltamaan suoraan ylös, eikä ota kiinni istuimeen.
Sehän siinä aina ongelma on noissa taaksepäin puhalluksen asentamisessa että tuulilasi aukeaa vasta viimeksi ja suurin lämpö menee suoraan joko tavaratilan kautta tai autosta riippuen jostain takaa ulos. Kun katsot pakkasella niin näet mistä lämpö tulee ulos lämmityksen jonkin aikaa ollessa päällä. Tämä vain vihjeeksi.