BSR Stage 3

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

BSR Stage 3

Viesti Kirjoittaja opardi »

Noh niin, nyt on aika avata röörit, eli siis putkisto vaihtoon. Ainoa asia mikä mietityttää on pakokaasupäästöt asennuksen jälkeen?!? Eli siis vaikuttavatko väljempi downpipe sportticatilla ja paremmin virtaava takaosa jotenkin ko. arvoihin kun nyt näyttää siltä, että katsastukseen pitkästä aikaa taas joudutaan?!? Toinen probleema on aukon tekeminen takahelmaan... jossain muistan nähneeni koristelistan aukolle, mutta onko olemassa jotain "sapluunaa" kolon veistämiseen??
Liekö kellään täällä kokemusta aiheesta?

-ahdistunut-
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: BSR Stage 3

Viesti Kirjoittaja Bob »

opardi kirjoitti:Noh niin, nyt on aika avata röörit, eli siis putkisto vaihtoon. Ainoa asia mikä mietityttää on pakokaasupäästöt asennuksen jälkeen?!? Eli siis vaikuttavatko väljempi downpipe sportticatilla ja paremmin virtaava takaosa jotenkin ko. arvoihin kun nyt näyttää siltä, että katsastukseen pitkästä aikaa taas joudutaan?!? Toinen probleema on aukon tekeminen takahelmaan... jossain muistan nähneeni koristelistan aukolle, mutta onko olemassa jotain "sapluunaa" kolon veistämiseen??
Liekö kellään täällä kokemusta aiheesta?

-ahdistunut-
Tuolta löytyy Saabin ohje siihen takahelmaan, mutta ei sielläkään mittoja ole, mutta ostamalla se lista pystyy helposti päättelemään mitä pitää leikata: http://www.saabcentral.com/~viscouse/SG ... _Cover.pdf

Sportcat saattaapi aiheuttaa sen, että päästöt ei pysy sallituissa rajoissa tai sitten pysyy - vähän tapauskohtaista. Tuosta downpipesta sain sellaista infoa, että siinä pitäisi olla joku hyväksymisleima jonka suomalainen katsastusmieskin hyväksyy - eli ei auta vaikka se olisikin hyväksytty jossakin muussa maassa eu-alueella. Muut asiaan vihkiytyneemmät oikaiskoot jos olen väärässä - nämä tiedot kuitenkin sain, kun kyselin asiasta parilta myyjältä. Takavaimennin ei aiheuta ongelmia, kunhan liitokset ovat tiiviitä.
Petroska
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 17:42
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petroska »

Morje
Kertokaapa käyttökokemuksia Stage3:n osalta 1.8t:ssä:
- Hinnat asennuksineen suomessa?
- Vastasivatko satsaukset odotuksia ja kuinka paljon km takana?
- Käytännön huomioita vrt. stage1:set? (esim. merkkihuollot, katsastukset, käytettävyys norm. ajossa jne)
- Onko vertailuja alempien settien kanssa tehty.

Olis tarkoitus päivitää tehoja omaan 1.8t:hen. (-05 ja takuu päättyy)
Hieman pitää vielä taistella stage1:n ja stage3:n välillä.
Ja lisähepat takaraivossa odottaa irtipääsyä...
Kiitos tiedoista.
Saabismiko sairaus?
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Petroska kirjoitti:Morje
Olis tarkoitus päivitää tehoja omaan 1.8t:hen. (-05 ja takuu päättyy)
Hieman pitää vielä taistella stage1:n ja stage3:n välillä.
Ja lisähepat takaraivossa odottaa irtipääsyä...
Jälkiviisaana (tai sitten ei), mikset ole kokeillut steg 1:stä jo aiemmin niin
tietäisit jo mihin se pystyy (=vastinetta rahalle). 8)
Kaippa jollain luulisi jo olevan kokemuksia steggi 3:stakin, jotta onko
siinä järkeä etuvetoisella autolla :?: Kun tota eturenkaitten kumia saa
irtoamaan steggi 1:lläkin, ainakin alkuperäisrenkailla/GoodYear Eagle NCT5 215/16.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pakko kommentoida tähän, että tuolta netistä luettuna muuan kaveri kommentoi Steg-3:a hieman liian ärhäkkääksi muutoksiin nähden. Eli jos tarkoitus on mennä hepoissa yli vakio 2.0T:n 210hp lukeman, tulisi hänen mukaan vaihtaa nokka-akselit koneen oikeanlaisen hengittävyyden vuoksi. Mene ja tiedä? Pakoputki, Suuttimet ja softa on aika vähän huomioon ottaen että mennään 150 -> 230hp / 240 -> 370Nm. Ja vielä pointtina, "nettifaktojen" perusteella 350Nm on maksimi 5-vaihteiselle manuaalilaatikolle. Stage 1 on ainakin useiden kommenttien perusteella erittäin "normaalin" ja sivistyneen tuntuinen ajettava, joten sen kanssa ei voi mennä pahasti vikaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

BSR Stage 1'stä voinee pitää samana kuin Hirschin sarjaa.

Muista säädöistä en BSR'n suhteen tiedä, mutta kyllä ainakin oma SC'ni on todella mukava ajettava Hirschillä. Automaattilaatikko vaihtaa pintakaasulla todella aikaisin isompaan, ja melutaso moottorin suhteen pysyy todella matalana. Auto kulkee kivasti (=vääntää todella hyvin) ilman revittelyä, ja vain pienoinen nykäys tuntuu pintakaasulla kun turbo alkaa nostamaan paineita heti vaihdon jälkeen. Autossa on niin vähän maileja että pohjaan ei ole kaasupoljin vielä ehtinyt kuin kerran kokeilumielessä joten siitä kokemukset tuonnempana.

Miinuksena on se että 'miehekkämpää' moottorin ääntä ei ole tullut Hirschin mukana. Voi olla kuvitelmaa mutta mielestäni BSR'n mukana soundi parani toisin kuin Hirschin suhteen (vain kerran kyydissä).

Vaimo menetti uuden SC'n myötä navigoinnin, sähköisen takaluukun ja setin muita varusteita, mutta suli Saballe täysin kun oli ajanut yhden työmatkan. 8)
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti: Miinuksena on se että 'miehekkämpää' moottorin ääntä ei ole tullut Hirschin mukana. Voi olla kuvitelmaa mutta mielestäni BSR'n mukana soundi parani toisin kuin Hirschin suhteen (vain kerran kyydissä).
Sanoisin, että kuvitelmaa. Sen verrna noita ääniä oon kuullut, ettei pysty kertomaan onko vakio vai ei. Okein jos hiuksia halotaan, niin tokihan se nostettu ahtopaine muuttaa ääntä sekä Hirschillä että BSR:llä. Mutta muutos on lienee käytännössä olematon.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Marko A kirjoitti:... "nettifaktojen" perusteella 350Nm on maksimi 5-vaihteiselle manuaalilaatikolle...
Ei pelkästään "nettifakta", vaan myös ihan Saabin omakin ilmoitus.
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Kuten Bugracer tuolla kirjoittikin, on mielestäni virisoftan ehdottomasti paras piirre on automaattivaihteiston toiminnan muuttuminen: käytetään parantunutta vääntöä, eikä korkeita kierroksia.

Tietysti sitten se kiihtyvyys yli 100 km/h nopeuksilla, mutta sitähän ei Suomessa talvella tarvita.. :oops:
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Vastaa Viestiin