Tuo on aika yllättävää tietoa, huomioon ottaen että Saabin virittämässä 2,0T:ssä maksimipaine on vain 0,85bar/300Nm joten 1,2bar/310Nm ei oikein istu. Vai onko niillä nokka-akseleilla noin iso merkitys?ptpjok kirjoitti:BSR=nr.1, tiedetään. Ja jos joku kiinnostunut ahtopaineista: vakio 1.8t 0.5bar ja brs steki 1 1.2bar imusarjasta mittaavalla mittarilla. Ja sen huomaa!;)
BSR steg1
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Itsekin epäilisin tuota 1,2 baria. Mulla näytti dynossa Hirschin 195hp sarjalla 0,85 baria. Aika hurjasti on painetta BSR:llä, jos noin paljon on (kun muuta ei ole muutettu kuin eri ohjelma). Toisaalta ainakaan Suomen olosuhteissa ei kaiketi kestävyyden kanssa ole ollut kenelläkään ongelmia. Originaalilla softalla näytti samassa dynossa 0,45 baria ja sen verran pitäisi olla Saabinkin mukaan painetta.Marko A kirjoitti:Tuo on aika yllättävää tietoa, huomioon ottaen että Saabin virittämässä 2,0T:ssä maksimipaine on vain 0,85bar/300Nm joten 1,2bar/310Nm ei oikein istu. Vai onko niillä nokka-akseleilla noin iso merkitys?ptpjok kirjoitti:BSR=nr.1, tiedetään. Ja jos joku kiinnostunut ahtopaineista: vakio 1.8t 0.5bar ja brs steki 1 1.2bar imusarjasta mittaavalla mittarilla. Ja sen huomaa!;)
Jos Hirsch 310Nm näyttää 0,85bar maksimissaan, jota myöskin ihmettelen huomioon ottaen että 2,0T koneessa se antaa 300Nm. Mutta jos tuo 1,2bar pitää paikkansa, niin jotain tuossa BSR:n softassa on sitten pielessä.
Toisaalta, jos taas nuo 0,85bar lukemat on mitattu maksimitehon kierrosluvulla, niin sittenhän juttu on aivan toinen.
Toisaalta, jos taas nuo 0,85bar lukemat on mitattu maksimitehon kierrosluvulla, niin sittenhän juttu on aivan toinen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: eri ahdin
Vuosimallista 2006 -> samat turbot molemmissa pannuissa.opardi kirjoitti:Eikös siinä 2,0T:ssä ole mun käsittääkseni suurempi turbo kuin 1,8 tai 2,0t:ssä?!?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: eri ahdin
Ja mun auto josta tuo 0,85 baria mitattu oli vm06. Mutta eikö nämä samat turbot ollut kumminkin vuosimallista 07 alkaen? Eli tämän sisustuksen faceliftin myötä tulleet mallit? Ja tosiaan tuokin ahtopaine on mittarilla mitattu, mutta mielestäni kuulosti uskottavalta. Etenkin kun vakiosoftalla hetkeä ennen näytti 0,45 mikä pitäisi tehtaan mukaan olla oikea paine. Ja tosiaan tuo 0,85 oli korkein ahtopaine, joka tuli maksimiväännön alueella.Marko A kirjoitti:Vuosimallista 2006 -> samat turbot molemmissa pannuissa.opardi kirjoitti:Eikös siinä 2,0T:ssä ole mun käsittääkseni suurempi turbo kuin 1,8 tai 2,0t:ssä?!?
Re: eri ahdin
Tuli vuosimallin 06 aikana.uusi93 kirjoitti: Ja mun auto josta tuo 0,85 baria mitattu oli vm06. Mutta eikö nämä samat turbot ollut kumminkin vuosimallista 07 alkaen?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bsr:n Saab specialistin mukaan steg-1 maksimi ahtopaine on 0,8-1,1bar riippuen olosuhteista (ilman tiheys,lämpötila yms). Näinhän se on ollut jo T7:n ajoista lähtien. Esim muistaakseni Viggenillä maksimipaine on 1,1bar, mutta voi olosuhteista riippuen nousta jopa 1,4bar saakka. Eli aina tähdätään samaan vääntömomenttiin ja säädetään ahtopaine sen mukaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: eri ahdin
175 hp:n koneen maksimiahtopaine on vakiona 0,7 - tätä arvoa kannattaa verrata tuohon Hirschillä saavutettuun 0,85:een, eikä turbon peruspainetta, joka on garreteille 0,4 ja mitsulle 0,45.uusi93 kirjoitti:Ja mun auto josta tuo 0,85 baria mitattu oli vm06. Mutta eikö nämä samat turbot ollut kumminkin vuosimallista 07 alkaen? Eli tämän sisustuksen faceliftin myötä tulleet mallit? Ja tosiaan tuokin ahtopaine on mittarilla mitattu, mutta mielestäni kuulosti uskottavalta. Etenkin kun vakiosoftalla hetkeä ennen näytti 0,45 mikä pitäisi tehtaan mukaan olla oikea paine. Ja tosiaan tuo 0,85 oli korkein ahtopaine, joka tuli maksimiväännön alueella.Marko A kirjoitti:Vuosimallista 2006 -> samat turbot molemmissa pannuissa.opardi kirjoitti:Eikös siinä 2,0T:ssä ole mun käsittääkseni suurempi turbo kuin 1,8 tai 2,0t:ssä?!?
210 hp:n koneen maksimipaine on jo vakiona 0,85:n luokkaa.
juu... nyt sitten tuli ppc ja kun ohjelmoin sen autoon ja lähdin koe-ajo lenkille huomasin, että mikään ei ole muuttunut... no, käytin ppctä vielä kerran autossa ja se vieläkin kysyi "tune car?" vaikka sen olisi pitänyt kysyä "return to original?"! soitin doc-powerille ja sanoivat että ottavat ruotsin päähän yhteyttä heti maanantaina, kun ei ole ennen moista käynyt... outo juttu...
onko täälä kenellään käynyt samaa? onko löytynyt ratkaisua...?
-julle-
onko täälä kenellään käynyt samaa? onko löytynyt ratkaisua...?
-julle-
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
no niin... nyt on muutaman selvityksen ja päivityksen jälkeen kaikki ok ja kyllä sen virityksen taas huomaa... kun on perhana pinta kaasullakin liukkaalla "vaikea" päästä liikkeelle:D enkä kulutuksessakaan huomaa mitään ihmeitä, ehkä tuon nousseen väännön ansiosta hiukka laskenutkin... laitan sitten lisää kokemuksia kun tulee kuiva/lumeton keli:)
lataus muuten ei kestänyt kuin 40sekuntia!

lataus muuten ei kestänyt kuin 40sekuntia!

9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Onpas se nopea noihin uudempiinjulle05 kirjoitti:no niin... nyt on muutaman selvityksen ja päivityksen jälkeen kaikki ok ja kyllä sen virityksen taas huomaa... kun on perhana pinta kaasullakin liukkaalla "vaikea" päästä liikkeelle:D enkä kulutuksessakaan huomaa mitään ihmeitä, ehkä tuon nousseen väännön ansiosta hiukka laskenutkin... laitan sitten lisää kokemuksia kun tulee kuiva/lumeton keli:)
lataus muuten ei kestänyt kuin 40sekuntia!


Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021