Ei käynnisty lohkolämmittimen oltua päällä
Itselläkin pari kertaa iskenyt kyseinen ongelma noin -20 asteen lämpötilassa, jos lohko ollut päällä noin 2 tuntia. Aika oudolta se tuntuu ettei uskalla pitää lämppäriä päällä, että sais aamulla auton hyvin käyntiin. Meinaan ilman lämmitystä lähtee kyllä kuin palmun alta..
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
En ole koskenut. Ja tiedossa on tuo mahdollinen bensan liikasaanti, eli konetta ei kannata yrittää sahata raivopäisesti käyntiin -> katalysaattori saattaa ottaa herneet, siitä syystä olen nyt vaan suosiolla ottanut piuhan pois n. 10 min ennen käynnistystä.Bob kirjoitti:Ettehän vain vahingossakaan koske kaasuun kylmäkäynnistyksessä - automatiikka sekoaa -> saa liikaa bensaa!
Parempi sekin kuitenkin kuin ei lainkaan lämmitystä, ei se tuona aikana vielä ehdi kokonaan jäähtyä kun on ollut pari tuntia roikassa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vm03 9-3SS:ssä oli aluksi juuri tälläisiä ongelmia, ettei käynnistynyt lohkolämmittimen oltua käynnissä. Näihin autoihin tuli myöhemmin muistaakseni tammikuussa 2003 softapäivitys Trionicciin, joka korjasi ongelman. Eli uuden softan ajaminen saabin korjaamolla pitäisi auttaa ko ongelmaan. Uuden softan ajaminen saattaa tosin takuuajan ulkopuoliselle autolle maksaa jotain...TKL kirjoitti: En ole koskenut. Ja tiedossa on tuo mahdollinen bensan liikasaanti, eli konetta ei kannata yrittää sahata raivopäisesti käyntiin -> katalysaattori saattaa ottaa herneet, siitä syystä olen nyt vaan suosiolla ottanut piuhan pois n. 10 min ennen käynnistystä.
Parempi sekin kuitenkin kuin ei lainkaan lämmitystä, ei se tuona aikana vielä ehdi kokonaan jäähtyä kun on ollut pari tuntia roikassa.
Edit: ja kun luki sitten takaisinpäin noita viestejä niin tämä päivitys oli ilmeisesti jo tehty...
Viimeksi muokannut uusi93, Su Helmi 11, 2007 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sama juttu
Autona 04 9-3 aero ja webasto - sopivalla pakkasella webaston kanssa lähtee hassusti käyntiin, ensin 2-3 sek 400 rpm vajailla pytyillä ja pienellä kaasun painalluksella virkoaa. tapahtuu ainoastaan, jos on ollut lämppäri päällä. Webaston sammuttaminen 5-10 minuuttia ennen käynnistämistä poistaa ilmiön. Pääasia, että lähtee käyntiin, mutta kuulostaa AIKA NOLOLTA...
Joo-o
Ei olisi pitänyt lukea tätä palstaa. Eilen tasan 20 astetta pakkasta, webasto 15 min päällä ja siitä yritys - ei. Toisella taas ankeat 400 rpm, josta virkosi kaasulla. Tänään 22 astetta pakkasta, webasto 40 min ja tuttu 400 rpm 2 sek, jonka jälkeen ok.
Missä auton veden lämpötilan anturi mahtaa sijaita? Jos webasto ja lohkolämppäri pukkaavat siihen tulikuumaa vettä, niin heti lämmityksen jälkeen seos voisi olla liian laihalla käynnistymään pakkasella. 10 min odotus varmasti tasaisi tuon kuuman pisteen, jolloin seokset paremmin kohdallaan.
Niko
Missä auton veden lämpötilan anturi mahtaa sijaita? Jos webasto ja lohkolämppäri pukkaavat siihen tulikuumaa vettä, niin heti lämmityksen jälkeen seos voisi olla liian laihalla käynnistymään pakkasella. 10 min odotus varmasti tasaisi tuon kuuman pisteen, jolloin seokset paremmin kohdallaan.
Niko
Ei käynnisty
Auto Saab 1,8 T -05 ja kun sitä lämmittää niin käynnistyy vain osalla moottoria. Koko moottorin saa mukaan kun odottaa jonkin aikaa tai antaa varovasti kaasua. Tätä ongelmaa on kestänyt jonkin aikaa ei koko talvea. Voiko olla niin että tuossa päivityksessä voisi olla vika kun edellä mainitsema ilmenee kovemmilla pakkasilla. Auto ei sitten kyllä läpenekkään mitenkään nopeasti, välillä tulee mieleen perheen kupla-volkkarit
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ei käynnisty
Onko peikko noussut talviunilta, vai mikäristoj kirjoitti:Auto Saab 1,8 T -05 ja kun sitä lämmittää niin käynnistyy vain osalla moottoria. Koko moottorin saa mukaan kun odottaa jonkin aikaa tai antaa varovasti kaasua. Tätä ongelmaa on kestänyt jonkin aikaa ei koko talvea. Voiko olla niin että tuossa päivityksessä voisi olla vika kun edellä mainitsema ilmenee kovemmilla pakkasilla. Auto ei sitten kyllä läpenekkään mitenkään nopeasti, välillä tulee mieleen perheen kupla-volkkarit
Tyyppi lataa neljä itkuvirttä peräjälkeen, jotenkin on vaikea uskoa.
Jokatapauksessa, TAKUU on sitä varten olemassa että ongelmat hoidetaan, ei ne itkemällä korjaannu
Äläs nyt. Jos auto on mallia ´05 ja kilsoja alle 20tkm niin kyllä tuommoset viat ja ongelmat ei siihen kuulu. Ymmärrän turhautumisen. Ei muuta kuin kovaa reklamaatiota huoltoon ja vaatii että nämä asiat ilmoitetaan eteenpäin (Saksaan). Ei ne viat muuten kenenkään tietoon tule.
Varsinkin, jos kyseessä on kymmenes peräkkäinen Saabi ja ensimmäinen ongelma yksilö niin epäily uuden laadusta herää. Eikä voi väittää etteikö täällä itsekkäkin tule tuommoset ajatukset mieleen kun tätä foorumia välillä lukee. Nim. Seitsemännellä Saabillaan ajeleva.
Varsinkin, jos kyseessä on kymmenes peräkkäinen Saabi ja ensimmäinen ongelma yksilö niin epäily uuden laadusta herää. Eikä voi väittää etteikö täällä itsekkäkin tule tuommoset ajatukset mieleen kun tätä foorumia välillä lukee. Nim. Seitsemännellä Saabillaan ajeleva.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Lämmityksen jälkeistä käynnistysongelmaa ihmeltiin huollossa ja kerrottiin ettei jotkut Opelit käynnisty ollenkaan kun pakkasta tarpeeksi, niissä on jokin turvajärjestelmä, onkohan näissäkin ( Saabeissa ). Kerroin ettei Opelin asiat minua kiinnosta. Autoni päivitykset tarkastettiin ja todettiin niiden olevan "ajantasalla". Nyt haluavat autoni liikkeen pihaan kun tulee pakkasta että voivat testata kuinka auto käyttäytyy. Ongelmana on ettei jää mitään vikakoodeja vaikka moottori pyörii vajaana. Käynnistysongelmaa ei esiinny kun pakkanen lauhtui lähelle nollaa. Liikkeelle pitää antaa kiitos että edes yrittävät etsiä/korjata vikaa. Samalla reissulla vaihdettiin termostaatti ja tilattiin eteen uudet jouset ja iskarit.
Tämä on turha heitto, mutta pakko: Edellisessa korostus sanalle "tuntuu".ptpjok kirjoitti:En tiedä, onko ehdotettu jo, mutta ehkä
voisit kokeilla BSR-softan hankintaa, kunpa
sillä tuntuu tyhjäkäyntikin startin jälkeen
heti tasaisemmalta, (ja ne lisätehot!)
Eli tuskimpa kannattaa alkaa vikoja korjaileen viritys softilla. Menee takuut ja merkkihuollon intressit paneutua asiaan. Voivat kuitata että vika johtuu softasta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Moi, osa tällä palstalla puhuu lohkolämmitimestä, itselläni on säteilylämmitin jolla ei tee Suomen oloissa yhtään mitään. Tietääkö kukaan saako 1.8T:n vuodelta 2005 lohkolämmitintä? Kysyin Kajaanin Delta-autosta asiaa niin eivät osanneet ( ? ) vastata, sanoivat vaan että niitä säteilyjä me asennetaan. Tältä palstalta saa huvia neuvoja ja vinkkejä. Asiallinen keskustelulähde.