Uusi 9-3SS, kommentteja?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Uusi 9-3SS, kommentteja?

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Moi,

Tässä olisi hakusessa ensimmäinen Saab, 9-3:a olen katsellut jo pidemmän aikaa ja kävinkin viikolla hakemassa tarjouksen länsiautosta.

9-3SS 1.8t Linear Turbo Pilot A5 oli kampanjassa, joten sen päälle alettiin kasaamaan. Linear Pro paketti, Premium 150 audio (7 kajaria), Nahkaverhoilut, lohkolämmittimet sisäpistokkeineen + Nokian talvirenkaat. Alustava tarjous tuosta oli 37 800e, mutta eiköhän sitä saa hilattua alaspäin.

Ajattelin tuohon sen verran muutosta, että otan tuon ARC setin ja nyt vähän sieltä täältä foorumeita lukien on tullut sellainen kuva, ettei tuo saabin parannettu äänentoistokaan välttämättä ole mikään kova juttu? Eli kandeeko suosiolla heivata tuo eka ym. päivitys pois ja pistää tilalle tuo hieman hintavampi (1200e) Bosen setti jossa on 9 kaiutinta. En ole mikään hifistelijä sinänsä, mutta musaa kuuntelen paljon ja ipodin jatkeeksi olisi Saab tarkoitus pistää :)

Eli onko Bosesta mihinkään vai suosiolla vaan default-viritys Saabiin ja äänentoisto jostain toisesta liikkeestä? Kaikenlaista pelottelua Saabistakin saa kaikkien foorumien perusteella, mutta taitaa sama vaivata jokaista merkkiä? :)
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Ihan mukavalta setiltä vaikuttaa... Itse tilasin työkkäriksi SS:n tuossa joulukuussa, eikä noin paljoa ollut laittaa autoon, mutta Saab-Klubia luettuani päädyin Saabiin ja Bosen stereoihin. Oman autoni on arvoitu tulevan viimeistään huhtikuun 1. pvä, joten silloin voin vasta kertoa oman mielipiteeni siitä. Koeajolla tuo parannettu audio ei mitenkään loistanut, mutta toisaalta tuo Bosekin tuli tilattua ihan sokkona, mutta eihän sitä tiedä.

Onnea loistavan valinnan takia:). Kannattaa muuten käydä kilpailuttamassa Metroauton tyyppejä Vantaalla, koska hekin myyvät nykyään noita Trollhättänin ihmeitä.
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Joo, kunhan saa setvittyä mm. värin (tällä hetkellä ehkä musta) jne. säätöjä ni uusien tarjousten hakuun. Ilmoittele ihmeessä tosta Bosesta, kiinnostaa todella.

Myös toinen juttu mikä tuli mieleen, mahtaakohan noi ratissa olevat audiokontrollit toimia niinkin nerokkaasti, että ne kontrollois esim. iPodia suoraan volumen ja track skippien osalta?
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Mitä nämä muuten M5 ja esim. A5 turbo pilotin yhteydessä tarkoittavat.
Vertaisin vain kun tilasin viikko sitten ja lupasivat että 6-8vk menee.
Tarkistelisin itse vähän mulle tehtyä tarjousta. Kun mulle tuli lisäksi vielä sadetunnistin/peruutustutka. Hinta oli pienempi. Jossakin se hinta nyt piileskelee.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

M5 manuaalivaihteinen ja A5 automaatti. Numerot kertovat vaihteidenlukumäärän pakin lisäksi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
tniemi
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 10:48

Viesti Kirjoittaja tniemi »

agios kirjoitti:Mitä nämä muuten M5 ja esim. A5 turbo pilotin yhteydessä tarkoittavat.
Manuaali/automaatti ja vaihteiden lukumäärää.

[edit] Matti ehti ensin... :wink:
Viimeksi muokannut tniemi, To Helmi 22, 2007 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Joop, en alkanut hinnasta vääntämään kun halusin vaan suurinpiirtein tietää missä mennään, varmasti tuosta saa hilpastua pois kun vähän kilpailuttaa liikkeitä.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

bose on hyvä, soi puhtaasti ja napakasti. iPidia ei voi ohjata auton puolelta... mun mielestä bose on hyvä sijoitus, ovi kaijuttimien taajuudetkin on suuniteltu turhia pärinöitä välttäen eli matalimmat äänet tulee takaa ja lisäksi se sisältää 6 cdn vaihtimen.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Ok, jotenkin arvasin tuon iPod-puolen joten sinänsä ei haittaa. Hyvä kuulla tuosta Bosesta, taidan ottaa sen messiin vaikkakin tuo kuuden levyn vaihtaja menee kyllä auttamattomasti harakoille.

Mites noi aiemmat audiovaihtoehdot? Onko tuo Bose käytännössä ainoa fiksu vaihtoehto, vai onko esim. tuo ensimmäinen päivityssetti (400e) mistään kotoisin? Ilmeisesti 2006 mallissa oli aikamoisia probleemia sen audiosetin kanssa mistä täällä on threadejäkin. Lähinnä vaan, että onko 2007 mallissa sama audio?
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

En minä uskonut että minä noin tyhmä olen että en tiedä merkistä onko automaatti vai manuaali. Hyvä auto varmasti automaatilla. Ne joita tunnen niin kaikki ovat kehuneet.
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

Mites noi aiemmat audiovaihtoehdot? Onko tuo Bose käytännössä ainoa fiksu vaihtoehto, vai onko esim. tuo ensimmäinen päivityssetti (400e) mistään kotoisin?
Jos muutoksia ei ole tehty sitten -06 mallin, niin voin kokeilematta suositella Bosea. 7 kajarin systeemi on aika syvältä etenkin takakaiuttimien osalta. En uskalla edes ajatella kuinka huono perussetti mahtaa olla.. Itse ostin viime syksynä 9-3 SS:n täysin hazardina, näkemättä ja kokeilematta. En ollu ikinä ajanu mitään saabia (ja 96:sta ei lasketa). Ekat tyypit pääsin ottamaan vasta sen jälkeen kun olin tilannut ja maksanut kiesin, mutta olin loppujen lopuksi positiivisesti yllättynyt.
Joo, kunhan saa setvittyä mm. värin (tällä hetkellä ehkä musta)
Värin suhteen mulla on oma lehmä ojassa, eli tietenkin kannattaa ottaa jet black ja siihen vaalea nahkasisustus niin jo on hieno yhdistelmä :wink: Tietty jos on lapsia tai muita rellestäjiä niin voi harkita uudemman kerran... Itse en oiken innostunu siitä norsunnahan värisestä.

Mutta onnea auton hankintaan, koitahan tehdä hyvät diilit.
1,8t ss Vector -06
theMarcusso
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja theMarcusso »

Meillä käytössä tuo 7 kajarin paketti (ES1-SS2, +400€).

Äänenlaatu on ihan ok, mutta kuten aiemmin jo todettu, niin takakajarit on melko onnettomat. Meikäläisen käyttöön on kuitenkin toistaiseksi riittävä, mieluummin sijoitan "säästyneen" 800e joskus pieneen lisätehoon... :wink:

Tuohon 7kajarin -pukettiin on kuitenkin (käsittääkseni) melko helppo heittää lisäksi laadukkaat takakajarit (6x9) lisävahvarilla, mikäli kaipaa lisää puhtia taka-/alapäähän (löytyy tältäkin foorumilta juttua asiasta). Missään nimessä ei mielestäni sillä perusaudiolla kannata autoa ottaa, koska systeemin päivittäminen siitä tarvittaessa paremmaksi on sitten (lukemani/ymmärtämäni mukaan) melkoisen hankalaa.

Autoon on ollut koko perhe oikein tyytyväinen, hieno peli ajaa ja katsella 8) .
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

2007 malliin on jotain uudistuksia tehty ss2seen koska vahvari on isompi ja siaitsee takakontissa ja mun mielestä korkeita ääniä tulee paremmin. bose on parempi kun pioneerin vanha 13 kaiutinta.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Vielä kuukausi... Tuokin tuli tilattua perusmustana, kun eivät osanneet edes liikkeessä myydä tuota metallimustaa. Kumpi tuo Jetblack on?
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Metalliväri on tuo Jet Black.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin