Ei elä automaatin vaihdekeppi 9-3:ssa itseä olisi kiinnostanut vain 2.8V6-moottori, mutta jostain syystä Saabilla tuntuu olevan tyylinä ottaa V6-moottoreista suhteellisen vähän tehoa irti (iskutilavuuteenkin nähden). En myöskään osannut arvostaa pöriseväksi viritettyä pakoputkistoa ja kulutus vaikutti aika hurjalta verrattuna 2.3T:hen. Jos V6 olisi ollut saatavana 9-5:een isompitehoisena versiona, olisin saattanut harkita.Marko A kirjoitti:Mutta itekkin vetäsin pussillisen vihreitä kuonoon kun alettiin koneita vertailemaan ja 9-5:n koneesta löydetään parempia ominaisuuksia. Täytyy verrata 1,8t/2,0t (9-3) ja 2,0t (9-5) esim niin ollaan about samoilla lukemilla. Ei muuta kuin autokauppaan ja vertaamaan. Kumpi tärisee enemmän, heiluu kiihdyttäessä (vaihdekeppi "elää" ), vääntää paremmin alhaalta, kiertää äänettömämmin ja eleettömämmin ja kuluttaa vähemmän? Siinä on hyvät vertailukriteerit IMO.
2,3t/2,3T konetta tulee verrata 2,0T tai 2,8V6t moottoriin jos halutaan suunnilleen samoilla ominaisuuksilla pyöriä.
No, jospa Saab vielä saisi aikaan jotain uutta ja hienoa (neljällä vetävällä pyörällä). Nykyistä 9-5:ä ostaessakin olin kahden vaiheilla - miksi ostaa "samanlainen" kuin entinen - mutta pelkäsin, etten pitkän saabismin vammauttamana tottuisi muuhin merkkiin ja toisaalta 3-kirjaimisen saksalaisen 1,5...2-kertainen hinnoittelu hillitsi osaltaan merkinvaihtohaluja. 9-3SS:ään en kiintynyt, vaikka sellainen perheessä joitakin vuosia olikin. Nättihän se on, ainakin hopeanharmaana.