100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

apu,apupoika kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille... :roll:
Valitettavasti ei mene näin. Pitää olla todistus päästöistä nyky autoille, käytännössä mahdoton hommata. Saabin (Hirsch) vireille ei ole EU tyyppihyväksyntää, joten autosta täytyy tehdä täysin 2,0T konetta vastaava jos haluaa saada rekisteröityä. Summasummarum- tällä hetkellä ei saa mitenkään järkevästi rekisteröityä Hirschin softaa kahdenlitran bensaturboon. Ikävä kyllä.
Eikös konttorilla mitata päästöt autosta.......... :roll: :?:
sitä piti sanomani, että eihän noissa esimerkiksi. steg 1 tason virityksissä päästöt muutu, eikös se riitä kun katsastusmies toteaa mittaamalla että arvot on kohdallaan. Vai tarviiko siihen todellakin olla joku extra todistus? Eikös niitä kiinnosta se tarkka tehomäärä, sitähän ei voi todeta konttorilla?
korjatkaa jos olen väärässä.
No se on niiden murhe, jotka virittää autoaan ja haluavat sitä katsastaa...
:D
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

apu,apupoika kirjoitti: sitä piti sanomani, että eihän noissa esimerkiksi. steg 1 tason virityksissä päästöt muutu, eikös se riitä kun katsastusmies toteaa mittaamalla että arvot on kohdallaan. Vai tarviiko siihen todellakin olla joku extra todistus? Eikös niitä kiinnosta se tarkka tehomäärä, sitähän ei voi todeta konttorilla?
korjatkaa jos olen väärässä.
No se on niiden murhe, jotka virittää autoaan ja haluavat sitä katsastaa...
:D
Ei riitä, että asemalla toteaa. Asiasta täytyy olla virallinen päästötodistus. Jota taas ei mistään käytännössä saa. Tai sitten autolle pitää olla kyseisellä varustuksella ja tehoilla (softa!) olla EU tyyppihyväksyntä, jota ei ole eikä tule. Joten katsastus pelkälle softalle - no way. Valitettavasti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Marko A kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: sitä piti sanomani, että eihän noissa esimerkiksi. steg 1 tason virityksissä päästöt muutu, eikös se riitä kun katsastusmies toteaa mittaamalla että arvot on kohdallaan. Vai tarviiko siihen todellakin olla joku extra todistus? Eikös niitä kiinnosta se tarkka tehomäärä, sitähän ei voi todeta konttorilla?
korjatkaa jos olen väärässä.
No se on niiden murhe, jotka virittää autoaan ja haluavat sitä katsastaa...
:D
Ei riitä, että asemalla toteaa. Asiasta täytyy olla virallinen päästötodistus. Jota taas ei mistään käytännössä saa. Tai sitten autolle pitää olla kyseisellä varustuksella ja tehoilla (softa!) olla EU tyyppihyväksyntä, jota ei ole eikä tule. Joten katsastus pelkälle softalle - no way. Valitettavasti.
Takuu säilyy, mutta... :wink: :D
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: sitä piti sanomani, että eihän noissa esimerkiksi. steg 1 tason virityksissä päästöt muutu, eikös se riitä kun katsastusmies toteaa mittaamalla että arvot on kohdallaan. Vai tarviiko siihen todellakin olla joku extra todistus? Eikös niitä kiinnosta se tarkka tehomäärä, sitähän ei voi todeta konttorilla?
korjatkaa jos olen väärässä.
No se on niiden murhe, jotka virittää autoaan ja haluavat sitä katsastaa...
:D
Ei riitä, että asemalla toteaa. Asiasta täytyy olla virallinen päästötodistus. Jota taas ei mistään käytännössä saa. Tai sitten autolle pitää olla kyseisellä varustuksella ja tehoilla (softa!) olla EU tyyppihyväksyntä, jota ei ole eikä tule. Joten katsastus pelkälle softalle - no way. Valitettavasti.
Tästäkin asiasta on tällä foorumilla ja jopa ehkä tässä ketjussakin puhuttu monen monta kertaa. Eli 9-3SS:ään 1.8t/2.0t pystyy muutoskatsastamaan Hirschin 195hp virityssarjan, jos alustan ja jarrujen osat päivitetään vastaamaan 2.0TS mallia. Alustassa ei vakiona ole eroja joten ainoa muutos joka pitää tehdä on etujarrut, jotka pitää vaihtaa isompiin 2.0TS:n jarruihin. Hirschin virityssarjoissa kaikissa on Saksalaisen Tüv:n todistus päästöistä ja meluarvoista, joka riittää myös Suomalaiselle katsastuskonttorille. Tämä todistus (tai vastaava) pitää olla aina, kun minkä tahansa auton tehoa nostetaan lastulla ja se halutaan näkyviin myös rekisteriotteeseen (eli lailliseksi). Tietääkseni Hirsch on ainoa jonka virityssarjoissa on Tüv hyväksyntä, ilmeisesti siksi että ne on kuitenkin aika kalliita hankkia.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ohimennen vaan kysyn, että miksiköhän Suomessa on eri säännöt nopissa pakokaasuhyväksymisissä (eli pitää olla tuo todistus) kuin muissa EU-maissa? Yleensähän kaikki säännöt yritetään saada samoiksi, tietysti poikkeuksiakin löytyy, mutta silloin löytyy myös hyvät syyt (esim. Suomen kova autoverotus ja valtiolle tärkeä verotulo).
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Nyt kun on 9-3 SS saapunut pihaan, niin voisi ensin ajella muutaman tonnin rauhassa sisään, jonka jälkeen voisi laittaa joko BSR:n tai Hirschin.

Kyseessä on liisari, joka on tarkoitus luovuttaa 3 vuoden päästä, olenkin tässä miettinyt, että ehkäpä siihen silti kannattaisi lykätä BSR, ja asentaa se sitten pois, kun autosta tulisi luopua. BSR on halvempi, ja se oikeasti painaa tässä tapauksessa. Olenko unohtanut jotain?

Loistopeliltä tuo ainakin näin alkuun vaikuttaa. Boset antavat riittävästi ja napakasti ääntä. Ison auton tuntua tuossa ei niinkään ole, joka on sekä hyvä että huono puoli. Huonolaatuisimmilla teillä pienet virheet tuntuvat herkemmin, mutta toisaalta autosta saa myös paremman hallinnan.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Vaikkakaan ei Hirschiä koskeva kysymys mutta kuiteskin...
Kuume, kun tuntuu taas nousevan päivän pituuden mukaan ja jos siitä olisi apua tuohon kulutukseenkin.

Mitkä ovat teidän viimeisimmät kokemukset tehojen päivityksistä.
- paljonko kilometrejä takana, kun asensitte?
- kenen satsin asensitteja paljonko kustansi?
- oletteko tyytyväisiä päätökseenne?
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Nitzgu kirjoitti:Vaikkakaan ei Hirschiä koskeva kysymys mutta kuiteskin...
Kuume, kun tuntuu taas nousevan päivän pituuden mukaan ja jos siitä olisi apua tuohon kulutukseenkin.

Mitkä ovat teidän viimeisimmät kokemukset tehojen päivityksistä.
- paljonko kilometrejä takana, kun asensitte?
- kenen satsin asensitteja paljonko kustansi?
- oletteko tyytyväisiä päätökseenne?
Kilsoja tais olla 30 tkm. Hirschin poikien chippaus tuli ja tyytyväinen olen ollut jo melkein 2 vuotta. Autona on siis 93 SS 1.8t Arc. Kustansi 1330 egee. Tehot, vännöt ja kulutus nyt kohdallaan. Suosittelen.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Nitzgu kirjoitti:Vaikkakaan ei Hirschiä koskeva kysymys mutta kuiteskin...
Kuume, kun tuntuu taas nousevan päivän pituuden mukaan ja jos siitä olisi apua tuohon kulutukseenkin.

Mitkä ovat teidän viimeisimmät kokemukset tehojen päivityksistä.
- paljonko kilometrejä takana, kun asensitte?
- kenen satsin asensitteja paljonko kustansi?
- oletteko tyytyväisiä päätökseenne?
Mulla on ollut nyt kolmessa 9-3:ssa Hirschin 195hp sarja. Jokaiseen on sarja asennettu heti, kun auton olen hommannut (no muutaman tonnin ajettuna). Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut. Ainahan sitä lisää tehoa haluaisi, mutta tuo on aika sopiva kompromissi hinnan ja tehon suhteen mun mielestä. Kulutuskin pysyy mukavissa lukemissa, eli kesällä kasin kieppeillä pk-seudulla, kunhan ei liikaa kengi.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Poy kirjoitti:Ohimennen vaan kysyn, että miksiköhän Suomessa on eri säännöt nopissa pakokaasuhyväksymisissä (eli pitää olla tuo todistus) kuin muissa EU-maissa? Yleensähän kaikki säännöt yritetään saada samoiksi, tietysti poikkeuksiakin löytyy, mutta silloin löytyy myös hyvät syyt (esim. Suomen kova autoverotus ja valtiolle tärkeä verotulo).
Mun ymmärtääkseni Saksassa on samat säännöt pakokaasuhyväksynnistä. Eli virityssarjan pitää olla Tüv tai jonkun vastaavan instanssin hyväksymä että saa muutoskatsastettua. Ja tämä siis nimenomaan melujen ja päästöjen takia. Suomessa on vain tämä älytön verrokkiautokäytäntö, että pitää olla vastaavat jarrut kuin lähimmässä tehtaan mallissa. Hirschin 195hp sarjan Tüv todistuksessa todetaan auton olevan 195hp:llä täysin soiva peli eikä jarruihin tarvittaisi muutoksia, mutta Suomen AKE on tietysti toista mieltä...
1tero
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 16:51
Paikkakunta: Helsinki

BSR vai Hirsch

Viesti Kirjoittaja 1tero »

Uutena tulokkaana näille keskustelu palstoille kiinostuin tietenkin näistä teho höpinöistä.

Itselläni on toinen 93 1,8t menossa ja kummassakin on ollut bsr ja siihen olen ollut tyytyväinen ja samoin minua palvelleeseen yritykseen doc-poweriin, eipä tarvitte omia käsiä liata. Kumpaanki asensin sen n. 5tkm ajon jälkeen.

Bsr:n hyvänä puolena voin sanoa sen itse ohjelmoiti mahdollisuuden (senkin tekeen doc-power puolestasi jos haluat). Katsastukseen ja huoltoon ei tarvitse mennä viritetyllä vekottimella, virityksen voi poistaa.

Itse käytän auton kaverini huollettavan, joka on töissä Saabin merkki huollossa, en sano missä.....

Hinnoissa kannattaa tinkiä, ei näitä oikeasti lisää tehoja autoonsa hankkivia Suomenmaassa kovin paljoa ole.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

5tkm. Tulossa lähiaikoina SS:ssä täyteen, ja sattuisiko mistään saamaan Nordicin -softaa Suomenmaalla?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Metro Tampereella ainakin syksyllä ilmoitti asentavansa Nordicin softaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

villero kirjoitti:5tkm. Tulossa lähiaikoina SS:ssä täyteen, ja sattuisiko mistään saamaan Nordicin -softaa Suomenmaalla?
Tuoltakin löytyy.... http://trolli.nu/
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Marko A kirjoitti:Metro Tampereella ainakin syksyllä ilmoitti asentavansa Nordicin softaa.
Ovat sitten Hirschejäkin kalliimpia ainakin tuolla Trolli.nu:ssa. Muistatko yhtään, mikä tilanne oli Metroautossa, ja säilyykö moottoritakuu Hirschin tavoin.
Vastaa Viestiin