Lähin eileen päivällä autolla lämpimästä tallista ja ulkona oli noin -5 astetta. Hetken ajon jälkeen aloin ihmetellä kun auton lasit menivät huuruun, koska mulla on automaattinen lämmityslaite niin ajattelin että lisään käsisäädöllä puhaltimen nopeutta, mutta suuresti hämmästyneenä huomasin että lämmityslaitteen puhallin ei toimi ollenkaan vaikka säädän ja painelen nappeja kuinka, joten ei auttanut kun avata ikkunaa sen verran ettei lasit vedä ihan täysin huuruun.
Päästyäni perille määränpäähän jätin auton parkkiin missä se seisoikin noin 3 tuntia. Tämän jälkeen lähdin taas liikkeelle ja taas hämmästyin huomattuani että lämppäri toimii taas normaalisti ja on toiminutkin sen jälkeen Mikähän lie ominaisuus/vika tämäkin oli.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Saabanan kirjoitti:Lähin eileen päivällä autolla lämpimästä tallista ja ulkona oli noin -5 astetta. Hetken ajon jälkeen aloin ihmetellä kun auton lasit menivät huuruun, koska mulla on automaattinen lämmityslaite niin ajattelin että lisään käsisäädöllä puhaltimen nopeutta, mutta suuresti hämmästyneenä huomasin että lämmityslaitteen puhallin ei toimi ollenkaan vaikka säädän ja painelen nappeja kuinka, joten ei auttanut kun avata ikkunaa sen verran ettei lasit vedä ihan täysin huuruun.
Päästyäni perille määränpäähän jätin auton parkkiin missä se seisoikin noin 3 tuntia. Tämän jälkeen lähdin taas liikkeelle ja taas hämmästyin huomattuani että lämppäri toimii taas normaalisti ja on toiminutkin sen jälkeen Mikähän lie ominaisuus/vika tämäkin oli.
Aika outo homma
Valitettavasti 9³ SS:n ACC:tä ei voi kalibroida manuaalisesti, kuten NG900/OG9³:n ACC:tä. 9³ SS:n ACC kalibroi itsensä automaattisesti muistaakseni joka kolmannen käynnistyksen yhteydessä.
Tuo manuaalikalibrointi oli siitä hyvä, että jos ACC meni sekaisin, sen sai resetoitua kalibroinnilla ja samalla se näytti järjestelmässä olevien vikojen määrän (1-5).
Oudolta tuntuu, huomasitko kun yritit lisätä manuaalisesti kierroksia
niin tuliko näyttöön puhaltimen nopeutta ilmoittavia "pylväitä",
jotenkin tuntuu ettei laite mennyt manualiseen tilaan ollenkaan?
mikkoma kirjoitti:Oudolta tuntuu, huomasitko kun yritit lisätä manuaalisesti kierroksia
niin tuliko näyttöön puhaltimen nopeutta ilmoittavia "pylväitä",
jotenkin tuntuu ettei laite mennyt manualiseen tilaan ollenkaan?
terv.mikkoma
Joo kyllä näytössä pylväät lisäänty ja väheni sekä puhallinsuunnan osoittimet toimivat, mutta käytännössä ei tapahtunut yhtään mitään. Puhallin oli täysin stopissa.
Tänään ajoin taas noin 300km autolla, eikä ollut mitään ongelmia lämmityslaitteen kans.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Puhallin teki temput tänään myös minun kiesissä. Ihmettelin kun noin 4-5km ajon jälkeen autossa on edelleen hieman viileä ilma. Normaalisti tässä vaiheessa auto on jo lämmin... varsinkin näillä +5 asteen lämpötiloilla. Tein havainnon, että puhallin ei puhise niinkuin kuuluisi. Otin automaatin pois päältä ja testasin käsisäädöllä lähes kaikki asetukset mitä paneelilla vain aikaan saa. Ei muutosta. Kokeilin myös huurteenpoistoasennon... ei toimi. Pari kertaa starttasin autonkin uusiksi. No tässä vaiheessa vitutuskäyrä alkoi tietenkin nousta koilliseen. Kotiin tultua tarkistin sulakkeet. En nyt ihan varma ole mikä sulake se juuri tuolle puhaltimelle on, mutta käytin 3 eri sulaketta irti (ohjekirjan mukaan tietty). Kaikki näytti olevan kunnossa. Tämän jälkeen kokeilin vielä kerran puhallinta ja yllätys yllätys, se toimi! Rukoilen nyt kädet ja jalat ristissä, että kyseessä olisi ollut vain joku kosketushäikkä tuolla sulakerasian puolella... mutta jotenkin on sellainen kutina, että tämä ei jää tähän ja ongelma tulee ilmenemään uudestaan.