Tunkki

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

AC kirjoitti:9-5:n tunkki on vallan pätevä laite, ei taida isommin poiketa satkun tunkista? Vai muistanko oikein että satkussakin olisi tuollainen saksimalli :roll:
Taitaa olla 9-5:ssa sama tunkki kuin omassa vm. 2004 9-3:ssa. Ajattelin itsekkin, että josko 9-5:n (isomman) tunkki olisi jämäkämpi, kun sen tunkin nyt jokatapauksessa joutuu uusimaan, mutta samaa tunkkia käyttävät kuitenkin.

Saattaahan olla, mikäli nämä tunkit muilla kestävät, että omassani oli joku yksilövika tms. Täytyy arjen tullen käydä katsomassa viimeisintä kehitysversiota.

Hätäavuksi ostin halvan tarvike saksitunkin ja se on todellakin vain hätäapu - ei mahdu oikein mihinkään, eikä meinaa jaksaa nostaa niin matalalta kuin SS edellyttäisi.
966
"Turbo"

Tunkki+paikkapullo?

Viesti Kirjoittaja 966 »

Jos Saabinkin tunkit on rahansäästön vuoksi tehty "huteroiksi" niin miksiköhän se ja pyöränmutteriavain sisältyy varusteisiin myös varapyörättömissä yksilössä.Eihän sillä tienpäällä tee mitään kun ei ole mitä vaihtaa alle,ainoastaan paikkauspullo ja kompura.Laittaisivat vain varapyörällisten autojen mukana ja vahvemman.Olen kyllä vaihtanut pyörät Saabin tunkilla 4 kertaa ja hyvin on toiminut sekä tuntunut tukevalta varsinkin verrattuna Fordin tunkkiin kevyen (1040Kg) Pumankin alla. Ja Saab on 93SC 2.0T -06
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
m&m
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja m&m »

Kyllä se SS:n tunkki tukevuudeltaan näyttää aika samalta kuin satkunkin tunkki, mutta auto vaan taitaa painaa hieman enemmän, ja satkun tunkin kiinnitys koriin on tietysti ylivoimainen SS:n vastaavaan verrattuna.
agios
"Aero"

Viesti Kirjoittaja agios »

Mulla on sitten ollut hyvää tuuria kun olen vaihtanut edellisiin itse ja auton omalla tunkilla. Näin äkkiä katsottuna tämä näyttää samalta kuin edellisetkin. Lähellä kyllä on korjaamo missä voisi vaihtaa mutta se kuljetus on hankalaa ja kun ei sovi kuin osa penkille. Täytyy vaihdattaa muualla. Tuossa kesälomalla ihmettelin kun Fordin mies sanoi että ne ei ole kuin hätä tapauksiin. Sama se sitten on näissäkin. Mutta jos kaatuu niin on kaksinkertainen hätä.
JK_9-3
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja JK_9-3 »

Äsken jyystin kesärenkaat Saabin alle käyttäen SS:n omaa tunkkia. Hyvin toimi, sitä ei vissiin oltu käytetty kertaakaan aiemmin ku tää on vanha liisariauto. Tulipahan nyt korkattua 8)
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
Twarrior
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Tuo hallitunkki ja sopiva puupalikka väliin on toimiva paketti, itse käytin sitä eikä ongelmia ollut. Toki kuten aiemmissa viesteissä tuli mainintaa on tuon hallitunkin mukana kuljettaminen oma vaivansa, tietenkin jos omistaa peräkärryn saa mukaan yhtä jos toistakin tavaraa :D
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
agios
"Aero"

Viesti Kirjoittaja agios »

Naapuri tuossa oli ostanut Robbarista halvan hallitunkin. Hyvinhän tuo vaihto näytti käyvän. Ei ollut Saab. Mites se Saabin nosto? Eikö se riitä että laittaa puupalikan väliin eikä tartte sitä sorvata sen kolon kokoiseksi.
Twarrior
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

jos autoa meinaa nostaa niistä pisteistä kuin on tarkoitettu/merkitty, olisi sopiva "adapteri" paikallaan.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
Vastaa Viestiin