kesärenkaat luiruttaa
onko mielestäsi muuten hiljaiset renkaat?Nuts kirjoitti: Itselläni SS:ässä 225/17545
Nokian uudet NR Z eikä kiemurtele urissa yhtään!
ostin viime kesänä just saman kokoiset vanhakoppaseen 9-3 ja melu oli kovempi mitä gislavedin talvirenkailla. nyt heitin saman setin 9-3ss vm-03 ja on muuten tod. äänekkäät ss:nkin alla
lisäksi kuluivat ihan helkkaristi 15tkm:n aikana, mutta ovathan ominaisuuksiltaan huippuluokkaa ja kun on kyse urheilullisesta kumista lieneepä luonnollista verrattain nopea kuluminen.
tosiaan molemmat autot meni kuin juna ko. kumeilla
Mitkäs ne suositukset tuollaisille gummeille nyt sitten olisi? Mahtaako saban ohjepumaskassa olla mainintaa (omaan en pääse käsiksi ihan heti)?[/quote]Contin SportContact3:et (225-45/17) ja kävin sitten tarkistamassa paineet (2.6 eteen, 2.8 taakse).
Kyllä mahtaa, sivunumeroa en nyt muista ulkoa, mutta jossain 180 jälkeen se oli. Ja se paine on 17" 2,6 eteen ja taakse. Yli 160 kmh 2,8.
t. Tuomjussi
#406
ovatpa tiet huonossa hapessa täälläkin, siis aivan mielöttömän karheena ajourat..Nuts kirjoitti:Moro
No ei ne minun mielestä hirveen äänekkäät ole. Tiepinnat vaan ovat niin hemmetin paskassa kunnossa. Ostin muuten setin netistä, tuli DPD:n kuljettamana kotiovelle hintaan 495 €. Vastaava setti oli täältä ostettuna aivan helkkarin paljon kalliimpi.
minä ostin renkaat+vanteet KM däckiltä haparandasta ja maksoi 605€ alv0% vanteet tosin oli spesiaali tarjouksessa, verollakin olis ollut tosi paljo halvemmat mitä mistään suomesta! Jännä juttu, kun noi nokian renkaat on ulkomailta hankittuna paljo halvemmat. Varsinkin hölmöltä tuntuu, ku nokian renkaitten tehtaat on aika lähellä, kun täällä asustaa.
Omassa autossa on renkaina 215/55 R16 (uudet) kesärenkaat. Ohjaus kaartaa jatkuvasti hieman oikealle ja ajolinjaa joutuu korjaamaan kokoajan. Onko kyseinen piirre yleistä tamän kokoisilla renkailla vai missä voisi olla vikaa. Vaikuttaako tien kallistus noin paljon asiaan. "Ohjauskulmat" vasta tarkistettu merkkiliikkeessä ja heidän mukaansa kaikki on ok. Vai onko kyseessä Saabin ominaisuus?
Ja lisäksi maininta, paremman polttoainetalouden persolla voi käyttää tuota 2,8bar kaikissa oloissa em rengaskoolla.tuomjussi kirjoitti:Contin SportContact3:et (225-45/17)
Kyllä mahtaa, sivunumeroa en nyt muista ulkoa, mutta jossain 180 jälkeen se oli. Ja se paine on 17" 2,6 eteen ja taakse. Yli 160 kmh 2,8.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Omassani oli heti oston jälkeen sama ilmiö.lamar kirjoitti:Omassa autossa on renkaina 215/55 R16 (uudet) kesärenkaat. Ohjaus kaartaa jatkuvasti hieman oikealle ja ajolinjaa joutuu korjaamaan kokoajan. Onko kyseinen piirre yleistä tamän kokoisilla renkailla vai missä voisi olla vikaa. Vaikuttaako tien kallistus noin paljon asiaan. "Ohjauskulmat" vasta tarkistettu merkkiliikkeessä ja heidän mukaansa kaikki on ok. Vai onko kyseessä Saabin ominaisuus?
Vein auton nelipyöräsuuntaukseen merkkiliikkeelle, josta auton olin ostanut. He olivat tarkistaneet sitten pyöräkulmat ja totesivat, että ovat OK - auto kuitenkin puolsi edelleen ja kysyinkin teittekö nelipyöräsuuntauksen, johon vastaus oli, että ei tehty, vaan tekivät jonkun aurauksen pikatsekkauksen tms. Sovittiin, että auto tulee sitten heti seuraavana aamuna nelipyöräsäätöön - näin tehtiin ja sen jälkeen puoltaminen luonnollisesti hävisi. Sain vielä mukaan dokumentit säädetyistä kulma-arvoista.
En tiedä ovatko jo yrittäneet tehdä autoosi nelipyöräsuuntausta, mutta selvästikkään se ei ole aivan onnistunut - kunnossa oleva auto ei puolla tasaisella. En tiedä onko autollasi ajettu paljon - kuluneet taka-akselin puslat voivat aiheuttaa myös sellaista, että takapyöriä ei saa säädettyä normiarvojen sisälle, uusimatta puslia.
Viimeksi muokannut Bob, Pe Huhti 20, 2007 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse ajan ohjekirjan alle 190 km/h nopeuksille 225/45/17-renkaille suosittelemilla 2,4/2,4:n paineilla.Marko A kirjoitti:Ja lisäksi maininta, paremman polttoainetalouden persolla voi käyttää tuota 2,8bar kaikissa oloissa em rengaskoolla.tuomjussi kirjoitti:Contin SportContact3:et (225-45/17)
Kyllä mahtaa, sivunumeroa en nyt muista ulkoa, mutta jossain 180 jälkeen se oli. Ja se paine on 17" 2,6 eteen ja taakse. Yli 160 kmh 2,8.
Yli 190:n nopeuksilla paineet pitäisi nostaa 2,8/2,8 arvoihin.
Todennäköisesti huolto vain tarkisti aurauksen. Itsekkin mietin tuota nelipyöräsuuntausta seuraavaksi keinoksi. Autollani on ajettu 150 000km eikä alustassa ainakaan kuulosta olevan vikaa. Paljonkohan toi nelipyöräsuuntaus kustantaa?Bob kirjoitti:En tiedä ovatko jo yrittäneet tehdä autoosi nelipyöräsuuntausta, mutta selvästikkään se ei ole aivan onnistunut - kunnossa oleva auto ei puolla tasaisella. En tiedä onko autollasi ajettu paljon - kuluneet taka-akselin puslat voivat aiheuttaa myös sellaista, että takapyöriä ei saa säädettyä normiarvojen sisälle, uusimatta puslia.
Valitettavasti en tiedä suuntauksen hintaa - myyjäliike/takuu vastasi kustannuksista. Suuntaukseen menee ehkä tunti, riippuen siitä miten paljon pitää säädellä ja lähteväkö "säätömutterit" suosiolla liikkumaan. Säätölaitteiden virittelyyn kuluu huomattavasti aikaa, ennen kuin mitään päästään varsinaisesti vielä säätämään.lamar kirjoitti:Todennäköisesti huolto vain tarkisti aurauksen. Itsekkin mietin tuota nelipyöräsuuntausta seuraavaksi keinoksi. Autollani on ajettu 150 000km eikä alustassa ainakaan kuulosta olevan vikaa. Paljonkohan toi nelipyöräsuuntaus kustantaa?Bob kirjoitti:En tiedä ovatko jo yrittäneet tehdä autoosi nelipyöräsuuntausta, mutta selvästikkään se ei ole aivan onnistunut - kunnossa oleva auto ei puolla tasaisella. En tiedä onko autollasi ajettu paljon - kuluneet taka-akselin puslat voivat aiheuttaa myös sellaista, että takapyöriä ei saa säädettyä normiarvojen sisälle, uusimatta puslia.
No niin, uusia kokemuksia rengasmaailmasta.
Tuossa minun "luiruttajassa" siis erikoinen rengastus alla aikaisemman omistajan toimesta. Edessä oli Goodyear eagle 215/55-16 ja takana Nokia NRHi 215/55-16, tiedä sitten mikä idea tuossa on ollut, olisiko eturenkaiden kulutus ollut kovempaa . No anyway, nuo goodyearit on noihin Nokialaisiin verrattuna kuin vanhan mummoni polkupyörön pallokumirenkaat.. Ajattelin että ennen suurempia asennuksia koitan Nokioita eteen ja godikset taakse... ja kas kummaa, suuntavakavuus parani ja ura herkkyys melkein katosi??!! Voiko noissa godiksissa olla jotain vikaa/olisiko jotenkin "löystyneet" vai mikä selitys tuohon olisi sopiva.
Kannattaisiko hankkia taaksekkin Nokialaiset samaa sarjaa?
Goodyearit olleet todennäiköisesti ensi asennus renkaat kun niiden valmistus vuosi oli 2004 (auto 2005) ja NRHi olivat 2006.
Tuossa minun "luiruttajassa" siis erikoinen rengastus alla aikaisemman omistajan toimesta. Edessä oli Goodyear eagle 215/55-16 ja takana Nokia NRHi 215/55-16, tiedä sitten mikä idea tuossa on ollut, olisiko eturenkaiden kulutus ollut kovempaa . No anyway, nuo goodyearit on noihin Nokialaisiin verrattuna kuin vanhan mummoni polkupyörön pallokumirenkaat.. Ajattelin että ennen suurempia asennuksia koitan Nokioita eteen ja godikset taakse... ja kas kummaa, suuntavakavuus parani ja ura herkkyys melkein katosi??!! Voiko noissa godiksissa olla jotain vikaa/olisiko jotenkin "löystyneet" vai mikä selitys tuohon olisi sopiva.
Kannattaisiko hankkia taaksekkin Nokialaiset samaa sarjaa?
Goodyearit olleet todennäiköisesti ensi asennus renkaat kun niiden valmistus vuosi oli 2004 (auto 2005) ja NRHi olivat 2006.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Nelipyöräsuuntaus tehty ja auto on kuin eri maailmasta. Vasta nyt saa todellisen tuntuman Saab:iin ja voi pojat kun ajaminen voi olla helppoa. Suosittelen kyllä muillekin epäilijöille tota suuntaushommaa jos tuntuu että auto ei kulje suoraan. Suuren kiitokset myös Lapin Kumin osaaville työntekijöille, suosittelen
Hintaa tuli 84€. Kyseinen hinta sisälsi tarkistuksen ja etu/takapään säätämisen. Aikaa operaatioon meni reilu tunti. Tuolta löydät tarkat hinnat http://www.fullfitteam.fi/lapinkumi/