Aero (hirsch)sutii liian helposti

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Aero (hirsch)sutii liian helposti

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Eli vaikea on kiihdyttää 1 vaihteella kun pyörät karkaa sutimaan heti n.2500kier/min jälkeen ja luistonesto ehtii mukaan vasta kun kiekat on jo jossain 5500- 6000 paikkeilla,ei käytännössä mitään hyötyä siitä.

Ei paljon hyötyä Hirschin tuomasta lisä väännöstä tuossa kohtaa kun hukkuu sutimiseen,on aika taiteilua kaasun kanssa...2 vaihteella pito sit riittääkin just ja just,kuivalla..

Saikohan tuota luistonestoa jotenkin ohjelmoitua herkemmäksi,mietin vain...

Auto -06 Aero SC
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Eipä se sen paremman kuitenkaan kiihtyisi. Koita hillitä kaasujalkaasi vain. Ei pitäisi olla ylläri, että tehokas etuveto sutii? :)
STCF #3
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Ykkösellä ei pahemmin kannattaisi edes vedätellä, laatikko tykkää kyttyrää ajan kanssa, saappi kulkee parhaiten 2 ja 3 vaihteilla, mieluiten 3:lla.

Jos 0-100 autoa haet niin suosittelen vaikka kakkos autoksi 525 bemmun,siihen turbo + tatech ohjaus, niin pääset valoista kisailemaan. :D
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Aero (hirsch)sutii liian helposti

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

9-3 Aero kirjoitti:Eli vaikea on kiihdyttää 1 vaihteella kun pyörät karkaa sutimaan heti n.2500kier/min jälkeen ja luistonesto ehtii mukaan vasta kun kiekat on jo jossain 5500- 6000 paikkeilla,ei käytännössä mitään hyötyä siitä.

Ei paljon hyötyä Hirschin tuomasta lisä väännöstä tuossa kohtaa kun hukkuu sutimiseen,on aika taiteilua kaasun kanssa...2 vaihteella pito sit riittääkin just ja just,kuivalla..

Saikohan tuota luistonestoa jotenkin ohjelmoitua herkemmäksi,mietin vain...

Auto -06 Aero SC
Yksi mahdollisuus on tietenkin tehdä etujousitus paremmaksi, jos sillä saisi osan sutimisesta loppumaan.

Muuten taitaa olla aika toivotonta...
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ykkösvaihteella revittäminen (tehokkaalla) etuvetoisella on melko turhaa (ja pidemmän päälle kallista) hommaa.
Sen väännön hyöty tulee esille 3-vaihteella vauhdista lähtiessä.
Paras luistonesto on kuitenkin siinä kaasujalassa.
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

No voisi se Aeron luistonesto silti mielestäni paremmin toimia(saman huomasi talvella),onkohan kaikissa malleissa ohjelmoitu samanlaiseksi?

Ja 0-100 kiihdyttelyyn on kyllä kokemusta ex harrasteautostani turbo kupla +300hv,se lähti eikä miettinyt.. :D

Ja tottahan se on tosiaan että isommilla vaihteilla vasta väännöstä pääsee nauttimaan mutta silti...
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

mä olen samaa mieltä että esp voisi toimia hiukka terävämmin...

itellä on ollut ajatuksena että voisi kysäistä laakkoselta saisiko siitä esp+ sen + pois... :idea: kuitenkin muissa kun aerossa esp toimii paljon herkemmin...

bsrrän kanssa sitä vasta kikkailla saakin ettei renkaat ole sileät :wink:
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Vastaa Viestiin