ensihuolto
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 13:03
- Paikkakunta: Helsinki
ensihuolto
No niin, näyttöön ilmestyi jakarin kuva ja kehoitus viedä auto huoltoon. Autolla on ajettu nyt 23tkm ja service info näyttää oil quality 2%. Mitenkäs teillä muilla on tullut ensihuolto vastaan? En ole vilkaissut vielä ohjekirjaa mutta kyseessä lienee pitkälti öljynvaihtohuolto.
9-3 SportCombi Linear TurboEdition -06 SCH 1.8t + Hirsch
26 tkm takana ja öljy vielä 17%:sta (tosin vaihdoin öljyt 6000 km:n kohdalla,mutta eihän sillä ole tuohon näyttöön mitään merkitystä, kun huoltoilmaisinta ei öljynvaihdossa resetoitu).
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Minulla nyt ajettuna n.7500km ja prosentit huitelee 30% nurkilla.
Hätäiseen se siis on huolto tulossa.
Kyllä on arvokas tuo 146€!
Ajatuksissa on ollut öljynvaihto jo aiemminkin. Miten tuo mittari nyt reagoikaan tuohon aikaisempaan vaihtoon? Ei siis resetoidu mutta jatkaako se tuosta 30:stä, kunhan siihen taas tulee vaiko jatkaako heti siitä eteenpäin?
Pitääkös takuun kannalta nuo öljyt vaihdattaa Saabilla vai miten on?
Osaatteko suositella Tampereen suunnalla hyvää huoltoa?
Edit..
Niin, löytyihän tuohon osaan jo vastausta toisestakin ketjusta. Kiitti!
Hätäiseen se siis on huolto tulossa.
Kyllä on arvokas tuo 146€!
Ajatuksissa on ollut öljynvaihto jo aiemminkin. Miten tuo mittari nyt reagoikaan tuohon aikaisempaan vaihtoon? Ei siis resetoidu mutta jatkaako se tuosta 30:stä, kunhan siihen taas tulee vaiko jatkaako heti siitä eteenpäin?
Pitääkös takuun kannalta nuo öljyt vaihdattaa Saabilla vai miten on?
Osaatteko suositella Tampereen suunnalla hyvää huoltoa?
Edit..
Niin, löytyihän tuohon osaan jo vastausta toisestakin ketjusta. Kiitti!
Aika paljon taitaa ajotapa vaikuttaa. Meillä on auto (1.9 TidS) menossa 60 tkm:n huoltoon ja oil quality olisi vielä 47%.
Aika iso ero huoltohinnoissa Oulussa ainakin - Aineella olisi ollut ~400€ kun AutoÅström lupasi tehdä saman 332.50 eurolla. Onhan nuo molemmat ihan törkeitä hintoja mutta ei taida kilpailijatkaan halvemmalla huoltua.
Aika iso ero huoltohinnoissa Oulussa ainakin - Aineella olisi ollut ~400€ kun AutoÅström lupasi tehdä saman 332.50 eurolla. Onhan nuo molemmat ihan törkeitä hintoja mutta ei taida kilpailijatkaan halvemmalla huoltua.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Huoltohinnoista
Onneksi Saabilla ei lähdetty missään vaiheessa temppuilemaan nokkahihnojen kanssa. Esim. 406 3.0V6 Pösössä pelkkä nokkaremmin vaihto on vähä yli 1000€....... Kyllä alkaa tulemaan huoltoihin hintaa tuotakin kautta.
Ai prkl... onhan se näemmä tämä 1.8i, eikös siinä ole hihna?
Ai prkl... onhan se näemmä tämä 1.8i, eikös siinä ole hihna?
Re: Huoltohinnoista
Joo, onhan siinä. Onneksi niitä myllyjä ei kamalasti ole viime vuosina Suomeen tullut turbo editionin ja turbo pilotin myötä. Ja pahoittelut niille joilla ko mylly on...apu,apupoika kirjoitti: Ai prkl... onhan se näemmä tämä 1.8i, eikös siinä ole hihna?
Re: ensihuolto
Teetin tänään 30tkm huollon Länsiauto Olari Espoossa. Pyysin ohjelmoimaan takaluukun siten, että auki aina, kun ovet auki. Hinta ohjelmoinnille (muiden huoltohommien päälle) 30 EUR. Mielestäni kohtuu arvokas toimenpide.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: ensihuolto
Ensihuolto 06 SC on alkup. kysyjän kohdalle tullut ilmeisesti ajan perusteella ja hoidetaan tod.näk öljynvaihtona. Kaikkiin 06 SC pitäisi siis kuulemma tulla 1 vuoden "määräaikaistarkastus" varsinaisesta huollosta ei ole kyse.
No sittenhän tämä myös sekoittaa huolto-ohjelman aika lahjakkaasti. Meille annettiin ohje ajaa 30tkm huolto reilusti pitkäksi ja tehdä se siis myöhemmin.
Tämä 1 vuoden ohjelma tehtiin nyt elokuussa 24000km ja nyt ollaan jo 27000 tietämissä, joten 30tkm huoltoon ei ole kiire..
Tuntuu vähän, että tämä on ovelasti ohjelmoitu autotaloja ajatellen. Eihän ne näillä autojen myynnillä elä, huoltopuoli tuo rahan taloon.
No sittenhän tämä myös sekoittaa huolto-ohjelman aika lahjakkaasti. Meille annettiin ohje ajaa 30tkm huolto reilusti pitkäksi ja tehdä se siis myöhemmin.
Tämä 1 vuoden ohjelma tehtiin nyt elokuussa 24000km ja nyt ollaan jo 27000 tietämissä, joten 30tkm huoltoon ei ole kiire..
Tuntuu vähän, että tämä on ovelasti ohjelmoitu autotaloja ajatellen. Eihän ne näillä autojen myynnillä elä, huoltopuoli tuo rahan taloon.
Re: ensihuolto
Eikö olekin jännää, että laskutetaan ohjelmointityökalun käytöstä.. Vähän sama kuin hinnoiteltaisiin erikokoiset kiintolenkit ja hylsyt kaikki omilla hinnoillaan. Ja kun näissä Saabeissa on paljon torxia, niin se on tietenkin +10% perus ristipäähän nähden. Ja asiakasta ei haluta päästää huoltoon näkemään mitään, koska siitähän selviäisi mitä (miten vähän) se tuntihinta sisältää.Jyrki73 kirjoitti:Teetin tänään 30tkm huollon Länsiauto Olari Espoossa. Pyysin ohjelmoimaan takaluukun siten, että auki aina, kun ovet auki. Hinta ohjelmoinnille (muiden huoltohommien päälle) 30 EUR. Mielestäni kohtuu arvokas toimenpide.
Omaan huoltopalveluumme olemme tyytyväisiä joka tapauksessa.
Re: ensihuolto
Juuri näin ja näin myös minulle perusteltiin: "Niin mutta Tech maksaa xxxx EUR ja vuotuinen päivitys xxx EUR"Ristom kirjoitti: Eikö olekin jännää, että laskutetaan ohjelmointityökalun käytöstä.. Vähän sama kuin hinnoiteltaisiin erikokoiset kiintolenkit ja hylsyt kaikki omilla hinnoillaan. Ja kun näissä Saabeissa on paljon torxia, niin se on tietenkin +10% perus ristipäähän nähden. Ja asiakasta ei haluta päästää huoltoon näkemään mitään, koska siitähän selviäisi mitä (miten vähän) se tuntihinta sisältää.
Omaan huoltopalveluumme olemme tyytyväisiä joka tapauksessa.
Ärsyttävää, että autossa on edes Tech II:lla ohjelmoitavia optioita, koska autoa tilatessa niitä ei pyydetä määrittelemään ja jokainen ohjelmointi maksaa melkein parisataa mummonmarkkaa.
Palveluun ei valitettavasti voi olla tyytyväinen Olarin Länsiautossa. Jouduin nöyrtymään ko. liikkeen palveluita käyttämään, koska auton ostaessani sain etukupongin, jolla ensihuolto oli puoleen hintaan. Omilla öljyillä, itse ohjaamon raitisilmasuodattimen vaihtaen (eli tätä ei tehty) 1/2 hinta oli 103 EUR. Tähän hintaan sisältyi tuo Tech- ohjelmointi.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo