Onnellinen uusi saabin omistaja
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Onnellinen uusi saabin omistaja
Pahalaatuinen saabismi todettu. Perinnöllisyys vaikuttaa, mutta kohteella altistuminen tietää menoa. 9-3SS aero aut. 04vm on nyt alla. Auto on alkanut tuntua omalta heti. Vähän on perustieto hukassa. Onko tuo moottori ketjulla? Uskomattoman hyvän tuntuinen tuo sentronick. Ei ole paluuta enää perus manuaaliin. En kaipaa yhtään sitä "suoritus" kykyä. Tuntuu muutenki, että automaatti tekee autosta kestävemmän.
Työmatkaa tulee motarilla 80km /pv ja dieseli oli alunperin hakemassa, mutta ei voi mitään. Ei minusta ole mikään kauhea tuo kulutus. alle 10 on pysynyt sekalaisessa ajossa (ja mukana tietysti pienet kokeilut uudella pelillä).
Pientä vastaanpanemista tullut kuitenkin uudessa autossa. Ohjaustehostimen säililstä pullautti hieman öljyä korkin välistä ulos. pinta oli aivan tapissa ja imin pois liiat. pysyneet sisällä, mutta hiukan huolestuttaa asia.
Työmatkaa tulee motarilla 80km /pv ja dieseli oli alunperin hakemassa, mutta ei voi mitään. Ei minusta ole mikään kauhea tuo kulutus. alle 10 on pysynyt sekalaisessa ajossa (ja mukana tietysti pienet kokeilut uudella pelillä).
Pientä vastaanpanemista tullut kuitenkin uudessa autossa. Ohjaustehostimen säililstä pullautti hieman öljyä korkin välistä ulos. pinta oli aivan tapissa ja imin pois liiat. pysyneet sisällä, mutta hiukan huolestuttaa asia.
Minkä väristä neste on? Näissä kiuluissa on nimittäin tupannut valskaamaan stefa ja sitten on tehostajan nesteet ja moottoriöljyt sekaisin... ja korkin kautta tulvii yli. Eli jos jatkossakin kastelee korkinympäristöä ja tehostajan nesteen väri alkaa lähennellä moottoriöljyn väriä niin ei muuta kuin pajalle.Ohjaustehostimen säililstä pullautti hieman öljyä korkin välistä ulos. pinta oli aivan tapissa ja imin pois liiat. pysyneet sisällä, mutta hiukan huolestuttaa asia.
-Mscrnt-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Neste hiukan punertavaa..mutta aika tummaa. taitaa olla se stefan vaihto edessä varmuuden vuoksi. Kuinka suurta vahinkoa syntymässä? vai voiko olla jo syntynyt? ei ole nesteen poiston jälkeen antanut yli, mutta.. vuoto suunta ilmeisesti tehostin järjestelmään päin? moottori öljyt vaihtui juuri uusiin 90tkm huollossa. tarviiko nyt kaikki nesteet uusia. pitäisikö tehostimen nesteet vaihtaa?
Ei kai tuossa mitään katastrofia vielä ole syntynyt. Oman vastaavan vian totesin juuri tuolla tehostajan säiliön tulvimisella ja tämän foorumin jutun perusteella. Kiitos kuuluu siis ehdottomasti tänne foorumin väelle!
Mielenkiintoista tässä on se, että ainakaan vielä talvella tuohon ei saanut pelkkää stefaa varaosana. Piti vaihtaa koko tehostajan pumppu/säiliö jonka mukana se stefa kulkee. Onni onnettomuudessa oli se, että maahantuoja suostui kustantamaan uuden pumpun. Itse maksoin vaihtotyön. Ja tästä ei tarvinut edes neuvotella... soitto paikalliseen liikkeeseen riitti (takuuaika ohi).
Pajalla tuuppasivat uudet nesteet tehostajaan. Luulen, että se nesteiden liikenne on sieltä moottorista tehostajan suuntaan joten tehostajan pumpun/säiliön vaihdon yhteydessä siihen tulee uudet nesteet ja homma on ok. Nämä on omia käsityksiä ja kokemuksia. En mä näistä mitään oikeesti tiedä.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mielenkiintoista tässä on se, että ainakaan vielä talvella tuohon ei saanut pelkkää stefaa varaosana. Piti vaihtaa koko tehostajan pumppu/säiliö jonka mukana se stefa kulkee. Onni onnettomuudessa oli se, että maahantuoja suostui kustantamaan uuden pumpun. Itse maksoin vaihtotyön. Ja tästä ei tarvinut edes neuvotella... soitto paikalliseen liikkeeseen riitti (takuuaika ohi).
Pajalla tuuppasivat uudet nesteet tehostajaan. Luulen, että se nesteiden liikenne on sieltä moottorista tehostajan suuntaan joten tehostajan pumpun/säiliön vaihdon yhteydessä siihen tulee uudet nesteet ja homma on ok. Nämä on omia käsityksiä ja kokemuksia. En mä näistä mitään oikeesti tiedä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Mscrnt-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Mielenkiintoista. Onko tietoa saako tiivistettä nykyään irto-osana? mitä hintaluokkaa tuo pumppu mahtaa kustantaa? näitkö kuitteja vaihdon yhteydessä. Ensimmäinen asia mitä myyjältä (yksityiseltä ostettu) kysyin oli miksi tehostimen säiliö likainen ja onko sen suhteen ollut ongelmaa. ei ole.. ei taida Saabin takuu enää olla voimassa kun ikä on juuri takuuajan ohi. Nyt taisi se korppu löytyä tästä vehkeestä.. kyllä syö miestä jos joutuu uuden pumpun ostamaan. ohoh. jäi lukematta tarkasti.. siis sait uuden pumpun takuuajan jo mentyä umpeen. asioitko asiassa maahantuojan vai oman liikkeesi kanssa? kaipa tällä uskaltaa ajaa sen minkä tarvii ennen vaihtoa / korjausta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Kiitoksia tiedosta. Aloitan asian selvittämisen. Toivottavasti ei mene vaikeimman kautta. Jos ongelma on yleisesti SAAB:in tiedossa, niin luulisi tuon sujuvan ongelmitta. Ihan uteliaisuutta. Et muista pumpun hintaa? Luultavasti se on joku ihan uskomaton.. Onko autossa nokkahihnaa vai ketjukäyttö? huoltokirja on vielä saamatta ja siinä varmasti tieto olis. vaikka uskoisin kyllä tuon ketjulla olevan..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo