Dieseliin potkua
Dieseliin potkua
Onkos kukaan 2.2 Tid sportsedanin omistaja viritellyt omaa kulkupeliään (http://www.dieseltuning.fi/fahrzeuga.html.) Olis kiva tietää missä ja millä hinnalla softia on päivitetty. Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Moro
Minulla 9-3 SS vm-2003. Samaa olin ajatellut minäkin. Olarin Länsiautolla eräs autonmyyjä tekee näitä firiksenä., Väitti että 2.2 TiD kone ei kestä virittämistä, eli ei suositellut. Boxeja löytyy kyllä, ei sellaisia jotka voidaan helposti asentaa pelkällä liittimellä vaan pitää kytkeä muutama johto sinne sun tänne.
2003-----> on ns. uudempi syöttöpumppu johon vanhempaan tarkoitettu viriboxi ei sovi.
Viriboxin tarkoituksenahan on kusettaa elektroniikkaa luulemaan että polttoaineen lämpötila on muu kuin se itse asiassa on. Eli, commonrail putkeen saadaan korkeampi polttoainepaine tällä menetelmällä=lisää tehoa.
Jos nyt joku on tällaisen koneen virittänyt niin eikun tietoa foorumiin.
t. n
Minulla 9-3 SS vm-2003. Samaa olin ajatellut minäkin. Olarin Länsiautolla eräs autonmyyjä tekee näitä firiksenä., Väitti että 2.2 TiD kone ei kestä virittämistä, eli ei suositellut. Boxeja löytyy kyllä, ei sellaisia jotka voidaan helposti asentaa pelkällä liittimellä vaan pitää kytkeä muutama johto sinne sun tänne.
2003-----> on ns. uudempi syöttöpumppu johon vanhempaan tarkoitettu viriboxi ei sovi.
Viriboxin tarkoituksenahan on kusettaa elektroniikkaa luulemaan että polttoaineen lämpötila on muu kuin se itse asiassa on. Eli, commonrail putkeen saadaan korkeampi polttoainepaine tällä menetelmällä=lisää tehoa.
Jos nyt joku on tällaisen koneen virittänyt niin eikun tietoa foorumiin.
t. n
Tuntus että pelkkä softan päivitys riittäisi jotta sais noin 150 hp irti koneesta. Esim voimaa.com:issa ainakin muista saabin koneista saadaan pelkällä ohjelmoimalla polleja lisää. Kyseistä 2.2tid (125hp) konetta ei listalla kuitenkaan näy Onkos kukaan käyttänyt kyseisen firman tuotteita?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ja mistähän tuo kone mahtaa sitten hajotaNuts kirjoitti:Moro
Minulla 9-3 SS vm-2003. Samaa olin ajatellut minäkin. Olarin Länsiautolla eräs autonmyyjä tekee näitä firiksenä., Väitti että 2.2 TiD kone ei kestä virittämistä, eli ei suositellut.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Voimaa.comin kaverilta kyselin virityksestä ja hän kertoi sen olevan mahdollinen vain lisäboxin avulla. Boxi lisätään alkuperäisen ohjainyksikön rinnalle ja se on mahdollista ottaa pois (esim. auton myymisen yhteydessä) ilman suurempia toimenpiteitä. Pelkkää softapäivitystä ei kuulemma saa. Tehot pitäisivät nousta 125hp-->148hp ja 280nm-->325nm. Hintaa tulisi 599€, joka ei mielestäni ole lainkaan paha. Onko noiden boxien kestävyydestä kenelläkään kokemuksia?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Dieseliin potkua
Ko vehkeen virittelystä ei mulla ole kokemusta, mutta Hirschiltä ainakin näyttäisi saavan virityssarjaa siihen. Hirsch on tietääkseni ainoa virityssarja Saabiin, jonka saa muutoskatsastettua tieliikennekäyttöön lailliseksi. Myöskin ainoana valmistajan hyväksymänä en näkisi siinä mitään riskiä. Ainoa miinuspuoli on toki hinta, joka on ko sarjalle Suomessa jossain 1400€:n kieppeillä. Hirschin voi ostaa mistä vain Saab-liikkeestä ja lisätietoja löytyy http://www.hirsch-performance.com.lamar kirjoitti:Onkos kukaan 2.2 Tid sportsedanin omistaja viritellyt omaa kulkupeliään (http://www.dieseltuning.fi/fahrzeuga.html.) Olis kiva tietää missä ja millä hinnalla softia on päivitetty. Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Dieseliin potkua
Ko vehkeen virittelystä ei mulla ole kokemusta, mutta Hirschiltä ainakin näyttäisi saavan virityssarjaa siihen. Hirsch on tietääkseni ainoa virityssarja Saabiin, jonka saa muutoskatsastettua tieliikennekäyttöön lailliseksi. Myöskin ainoana valmistajan hyväksymänä en näkisi siinä mitään riskiä. Ainoa miinuspuoli on toki hinta, joka on ko sarjalle Suomessa jossain 1400€:n kieppeillä. Hirschin voi ostaa mistä vain Saab-liikkeestä ja lisätietoja löytyy http://www.hirsch-performance.com.[/quote]
Johan on Länsiauto Olarissa Espoossa sanoivat etteivät myy muuta kuin 185hp (bensa) satsia og 9-3:een ja 9-5:een. "Tiskijukka" sanoi: Muut virityssarjat laittomia, (Ymmärsin ukon puheista et hirssi kans) Olikohan länkkärin äijä "tiedoissaan" ajantasalla, vai eikö halunnu muuten vaan pärstäkertoimen mukaan palvella
Johan on Länsiauto Olarissa Espoossa sanoivat etteivät myy muuta kuin 185hp (bensa) satsia og 9-3:een ja 9-5:een. "Tiskijukka" sanoi: Muut virityssarjat laittomia, (Ymmärsin ukon puheista et hirssi kans) Olikohan länkkärin äijä "tiedoissaan" ajantasalla, vai eikö halunnu muuten vaan pärstäkertoimen mukaan palvella
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Dieseliin potkua
Kokeileppa kysyä samaa asiaa Metro-Auto Airportista Vantaalta. Metro-Autolla on Tampereella itsellään Hirschin "testeri", jolla softapäivityksen voi tehdä parissakymmenessä minuutissa ja käsittääkseni saavat sen Airporttiin lainaan sieltä. Tietääkseni ainakin jotkut tälläkin palstalla kirjoittelevat ovat autonsa onnistuneesti Airportissa saaneet "kuntoon".Saabisti -77 kirjoitti: Johan on Länsiauto Olarissa Espoossa sanoivat etteivät myy muuta kuin 185hp (bensa) satsia og 9-3:een ja 9-5:een. "Tiskijukka" sanoi: Muut virityssarjat laittomia, (Ymmärsin ukon puheista et hirssi kans) Olikohan länkkärin äijä "tiedoissaan" ajantasalla, vai eikö halunnu muuten vaan pärstäkertoimen mukaan palvella
Osa Hirschinkin virityssarjoista ovat laittomia Suomen lainsäädännön mukaan, ellei alustaa ja jarruja päivitetä. Kuitenkin kun kyseessä on 2.2Tid joka vastaa jarruiltaan ja alustaltaan 1.8t:tä ja teho ei sen yli nouse voi virityksen tehdä ilman muita muutoksia. Muutoskatsastus tulee toki tehdä ja sitä varten saa Hirschiltä Tüv-todistuksen.
http://www.chiptuning.com/en/shop/buy-safely/ Tuolta tulossa boxi autoon. Näyttäisi löytyvän moniin muihinkin dieselautoihin. Hinnatkaan ei ole kovin pahoja
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
http://www.dieseltuning.fi/fahrzeuga.html
Tuolta näyttää kanssa löytyvän "riisseli" kulkineisiin jotain.
Minkälaatuista, sitä ei taas tiedä.
Tuolta näyttää kanssa löytyvän "riisseli" kulkineisiin jotain.
Minkälaatuista, sitä ei taas tiedä.