Sport sedanin ongelmat?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Alijohtaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
Paikkakunta: A51 Support 81

Sport sedanin ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Alijohtaja »

Haluaisin rehellisiä mielipiteitä sportsedanista,viat/vituttavat asiat koska olen ajatellut itse hankkia sellaisen.Saabissahan ei ole vikoja,mutta jos jotain paljastuu en kerro kellee :evil:
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Sport sedanin ongelmat?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Alijohtaja kirjoitti:Haluaisin rehellisiä mielipiteitä sportsedanista,viat/vituttavat asiat koska olen ajatellut itse hankkia sellaisen.Saabissahan ei ole vikoja,mutta jos jotain paljastuu en kerro kellee :evil:
Eikös tuosta hakua käyttämällä tule ainakin yhdeksi illaksi luettavaa... :D
autoilijatar
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 19:04

tiedon saanti.

Viesti Kirjoittaja autoilijatar »

ainakin itseäni eniten v... asia( kuten kysymyksessäsi mainitsit) on se että todellista tietoa arvilun sijaan ko. autosta ja malleista on vaikea/ mahdoton saada . Ainakin jos haluasit enemmän kuin myyntiesite tai ohjekirja pystyy antamaan.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Jos haluat mennä pimeällä puolelle etsit käsiisi jostain Saabin WIS ja EPC, Toisessa on kasaamis ohjeet ja toisessa osat malleineen. Eri asia mistä nämä löytää ja vielä laillisesti. WIS oli ainakin joku topic jossain. ehkä siitä on lähteeksi tiedon janoon. Tieto lisää tuskaa..
autoilijatar
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 19:04

Viesti Kirjoittaja autoilijatar »

siis sen olen todennut että tieto tai tiedon saamattomuus lisää "tuskaa".
Mutta sitä ihmettelen ettei sitä tietoa voi saada laillisesti ja ihan" valoisalta puolelta" , laittomuuden ja " pimeän" sijaan.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Kyllä tuon varaosa myynnin kanssa on saanut monet kerrat selvitellä mitä ne kaverit tilannut, Ei vain saabilla vain yleensä melkein millä tahansa vehkeellä, niin merkki kuin tarvike. tarvikkeissa sen ymmärtäisi vielä jotenkin, mutta kyllä merkkiliikkeest pitää jäädä asiantuntija fiilis. Korpeaa itse oikoa tietoja ja huomautella että oletkos nyt ihan varma siitäki jutusta, kun itse katselin...Saabkaan mikään eksoottinen vehje ole. Kyllä uskon että viitseliäs kaveri saa tarvittaessa liikkeessä selvitettyä asian (ei tiety aina, mutta..). katsoo asiakkaan auton, tiedot ja jos tarvetta tai epäilystä varmistaa muualta. Kysymyshän onkin ajankäytön tehostamisesta ja kaffen määrän maksimoinnista n.90%
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Poikarukka kirjoitti:Jos haluat mennä pimeällä puolelle etsit käsiisi jostain Saabin WIS ja EPC, Toisessa on kasaamis ohjeet ja toisessa osat malleineen. Eri asia mistä nämä löytää ja vielä laillisesti. WIS oli ainakin joku topic jossain. ehkä siitä on lähteeksi tiedon janoon. Tieto lisää tuskaa..
Ei tarvitse välttämättä mennä "pimeälle" puolelle, jos WIS:n haluaa. Saabilla on ainakin ollut olemassa ei valtuutetuille korjaamoille tarkoitettu WIS-levy, jonka pystyy ostamaan näistä valtuutetuista korjaamoista. Hinta vain on aika suolainen, joskus muistan kuulleeni että olisi jotain 300-400euroa. Eri asia sitten tietääkö kuinka moni Saabliike, että tälläistä levyä on yleensä edes saatavilla...
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Onko se nyt niin paha, jos liikkeen aikaa säästää kun hakee itse valmiiksi tiedot mitä tarvitsee ja tuskinpa nuita erikoisempia töitä, mitä muutenkaan teettäisi, alkaa itse ohjeilla tekemään. aika harva siihen ryhtyy ja ne jotka alkavat saavat kyllä tiedot muutenkin. Tietysti näissä nyt on muuta inffoa huollolle tarkoitettuna kuten mitä vastata asiakkaalle luulen ja sisäistä tietoa. vaikka ainahan joku ohjelman on tehnyt ja on oikeutettu siitä palkkionsa saamaan, mutta moniko yksityinen muutenkaan ostaa näitä.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Aloittajalle:minua hatuttaa ainoastaan nitinät ja ritinät. Aikoinaan koeajoin Mazda 6 ja Saab SS. Mazda oli 2 litrankin moottorilla paljon heikompi ja muutenkin huonompi ajettava kuin SS. Mazda oli hälyäänistä vapaa mutta tämä SS jolla oli 20 tuhatta ajettu niin sen kyllä huomasi että ääntä riitti.
SS:n kuitenkin valitsin sen ajo-ominaisuuksien vuoksi. Alussa ne ritinät ärsytti kun olen tällainen tarkkakorvainen mutta taas vaimo ei pitänyt niitä mitenkään olennaisena. Nyt 3:s SSmenossa ja korvat hörössä kuuntelen taas kuuluuko mitään. Niin,toisille on ongelma se jota toiset ei edes huomaa. Riippuu nämä äänet kyllä siitäkin että auto on hiljainen. Mutta kuten näit niin valitsin siis jo 3:n SS:n. Autoja mulla kuitenkin on ollut sellainen määrä,uusia ja vanhoja että monenlaista ääntä on kuunnellut.n Jos haluat ajonautintoa niin osta pois. Voittaa Ranskalaisetkin. Aikaisemmin mulla oli kaksi 406 peräkkäin.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Jos löydät jostakin käytetyn niin koeaja niin tiedät enemmän. Onhan niitä jollakin tavalla aina vuosittain parannettu. Huomaa kyllä kun on ollut -03 ja -05 ja nyt tämä -07.
Vastaa Viestiin