9-3 facelift -08 on julkaistu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

saab93f kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Joko siellä Åströmillä oli jotain muuta esite/pressimateriaalia uudesta mallista? Josko tässä tulee käyntiä Oulussa viikonloppuna niin vois käydä nappaamassa hieman tutkiskeltavaa.
Ei ollut muuta :(
Ystävällinen automyyjä tulosti sähköpostistaan hinnaston+varusteet. Koettavat saada koikka-autoksi 180-hepan dieselin.
Vaikkei asia ole enää kohdallani akuutti ja olen muutenkin vihollispropagandan turmelema, niin voisi kuvitella että tuotteen menekkiä saisi edistettyä jollain muullakin tavalla kuin tällä suurella salaperäisyydellä. 99,8% autonostajista ostaa sitä mitä on saatavilla ja mistä kirjoitetaan alan lehdissä. Tämä saapin salailu (ainakin Suomessa) menee jo naurettavuuksiin.

Rellulta tulee uusi Laguna joskus syksyllä / talvella (julkistus Frankfurtissa), nyt oli jo jossain autolehdessä kuvia ulkoa ja sisältä sekä saatavilla olevat mallivaihtoehdot hinta-arvioineen.

GM:n kannattaisi muistaa, että Saab on täysin haastajan asemassa täällä peräpohjolassa. Menneet ovat ne ajat, kun Saab oli se laajojen kansanjoukkojen haluama premium-merkki. Kaikki polliisiautotkin olivat saappeja...
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

[quote="MRe"] 99,8% autonostajista ostaa sitä mitä on saatavilla ja mistä kirjoitetaan alan lehdissä.
quote]

Tuossa olen samaa mieltä ja se näkyy hyvin esim Audi, BMW, Toyota yms, joista nuo kaksi ensimmäistä edustavat kalliimpaa luokkaa. Mutta kun he ovat osanneet luoda tuotemerkille mainonnan kautta oikean tunteen, on melkein ihan sama mitä ne maksaa, sellainen on vain saatava. GM ei todellakaan ole tässä sarjassa parhaasta päästä tai oikeastaan on keskiluokassa, mutta euroopassa keskittyy enempi Opeliin kuin Saabiin vaikka saabissa olisi enempi potentiaali esim. urheilullisuuden puolelle.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Aika vähän tehoa tuosta tuplaturbosta on kyllä minun mielestäni otettu. Kuinkakohan paljon jollain lastulla tulee saamaan lisään.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

villero kirjoitti:Aika vähän tehoa tuosta tuplaturbosta on kyllä minun mielestäni otettu. Kuinkakohan paljon jollain lastulla tulee saamaan lisään.
No jaa. 180hp 400Nm on kyllä hienoja lukemia. Yli 200Nm/litra dieselistä. muutama vuosi takaperin olis ollut aika paukku vakio koneesta. Lienee tuplaturbouksen pääidea silti ajettavuudessa kuten lehdistötiedotteista ja koeajo kommenteista on saanut lukea. Eli ei ole jahdattu maksimitehoja, vaan hyvää kaasuunvastaavuutta ja vääntöä jo pienillä kierroksilla. Tehokkaiden dieseleiden ongelma (mun mielestä) on ollut suhteellisen suuri turboviive ja siihen vielä pieni käytettävä kierrosalue. Koeajokommenteista on saanut lukea että viive on käytännössä olematon huolimatta korkeasta maksimi ahtopaineesta (1,8bar). Suorituskyky/kulutus on todella vaikuttavia lukemia.

Varmaa Hirsch tarjoaa tuohon jotain 200hp sarjaa, jolla ei ole kuitenkaan käytännössä juuri mitään merkitystä eikä eroa vakioon. Mutta näyttää/kuulostaa vielä hienommalta.

Odotellaan vahvistusta TTiD XWD yhdistelmälle... Tilaus lähtee about heti kun tuo julkistetaan ;) Auttaiskohan asiaa jos aiheesta pommittaisi GM-Finlandia. Tuskin
:?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mimmi kirjoitti:Oletkos MarkoA kuullut VNT-ahtimista?
Joo. Ja just tuli semmosella varustettua autoa ajeltua viime perjantai. Viivettä löytyy lähes yhtä paljon kuin tuosta 9-3:n 1,8t koneesta. Tarkoittaa, että jos painaa kaasun pohjaan alle 1500rpm niin odottaa saa ennenkuin narisija on kerännyt voimansa ;)

Mutta miten tuo liittyy em. juttuun?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pakko vielä jatkaa samaa rataa. Muuttuvasiipiset on tuttuja vehkeitä, joo. Mutta aika monelle valitettavasti on Saabin juuttuvasiipiset tuttuja. Tai, ei kylläkään Saabin vaan Garretin (monesta 9-5 2,0t:stä löytyy moinen..)..

:lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Mikäs tuon Garretin laadun on alas tuonut. Mitsubishiin on vaihtunut föönit 9-3:ssa ja juuttuvat siivet tuntuvat saavan huomiota. Eikös garretin vehkeet ole ollut saabeissa iän ajan?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tais olla joku huono sarja ahtimia tai jotain. Kyllä Garretit laadukkaita on edelleen. Pitäiskö niitä hieman jäähdytellä enemmän ajon jälkeen tai jotain?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

no ajakaa 99 turbo saappia, niin tiiätte mitä se viive on :lol:

gt17 on ihan perusahin, niitä ovat takuuseen vaihelleet.

dieseleissä on noita pakopuolella olevia siivekemalleja, millä muutetaan a/r:ää

eipä niissä juuri viivettä ole verrattuna vanhoihin to3...
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Vanhoissa viive tuo vain fiilistä ja voiman tunnetta! 8)
Ne on juttu erikseen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tulipas kyseltyä GM-Finlandilta Saabin tulevasta nelivetomallistosta, onko tulossa dieseliä taikka kaksilitraisia XWD malleja sekä onko korotetulla maavaralla varustettua "crossover" mallia suunnitelmissa kuten on huhuja saanut lueskella. Vastaus oli, että ainoastaan 2,8v6t koneella eikä mitään muita versioita ole suunnitelmissa/tulossa.

:roll: noinkohan tuo sitten :?:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Eikös tuo huipputekniikka yleensä tuoda malliston parhaimpiin malleihin ja vasta sitten myöhemmin vuosien jälkeen karvalakkimallistoon. Useimmilla automerkeillä on sama systeemi.

Valitettavaa sinänsä kun harvalla on varaa johon 65t nelivetosaabiin.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:Tulipas kyseltyä GM-Finlandilta Saabin tulevasta nelivetomallistosta, onko tulossa dieseliä taikka kaksilitraisia XWD malleja sekä onko korotetulla maavaralla varustettua "crossover" mallia suunnitelmissa kuten on huhuja saanut lueskella. Vastaus oli, että ainoastaan 2,8v6t koneella eikä mitään muita versioita ole suunnitelmissa/tulossa.

:roll: noinkohan tuo sitten :?:
Varmasti tulee muihinkin malleihin saataville, mikäli osoittautuu toimivaksi. Ne eivät vain GM Finlandilla tiedä mitään eivätkä kyllä viitsi ottaa selvääkään. GM tuskin tiedottaa suunnitelmistaan eri maiden yksiköille ennen varmoja päiviä. Toisaalta en usko GM Finlandin olevan kovin aktiivinenkaan tässä suhteessa... tulipa tuosta nyt negatiivisen oloinen. Ehkä aiheestakin
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Terve Saabisti!

Linkitän pikkisen lukemista

http://www.autoastrom.fi/index.php?id=32&news_id=145

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Udessa TM:ssä oli juttu uudesta faceliftistä. Ei siinä mitään suoranaisesti uutta ole, mutta kannattaa ihan harrastuksen vuoksi lukaista. Samasta lehdestä kävi ilmi, että tuosta 1,9 litraisesta kaksoisahdetusta turbodiisselistä on myös 200 hv malli olemassa, mutta se on varattu vain Alfan ja Fiatin käyttön ainakin toistaiseksi.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Vastaa Viestiin