9-3 facelift -08 on julkaistu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ka_0593 kirjoitti:Koeajo raportti. Tuon luettua ei autokuume ainakaan laske..


http://www.infomotori.co.uk/a_44_EN_19935_1.html
Eipä ole toimittaja hirveästi perehtynyt uuteen 9-3:een. Ensinnäkin 1.8i -moottori ei ole ilmajäähdytteinen ja toiseksi 2.8V6t XWD ei ole "permanent 4WD", vaan autossa on Haldex -kytkin.

Sekin on aika metka juttu, että Saab ilmoittaa virallisesti tuon 1.8i:n tehoiksi 122 hv, mutta 9-3:n WISsissä kerrotaan, että teho on 125 hv :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Eipä ole toimittaja hirveästi perehtynyt uuteen 9-3:een. Ensinnäkin 1.8i -moottori ei ole ilmajäähdytteinen ja toiseksi 2.8V6t XWD ei ole "permanent 4WD", vaan autossa on Haldex -kytkin.
Mites mulla on semmonen muistikuva, että tuo on kuitenkin jatkuva neliveto, eli vähimmillään 4% momentista ohjataan koko ajan takapyörille. Saatan kyllä muistella omiakin, enkä nyt jaksa etsiä faktoja :)
Tuo ilmajäähdytteisyys pisti kyllä myös minulla silmään :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saabbert
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 25, 2004 22:33

Viesti Kirjoittaja saabbert »

Olen itsekin ymmärtänyt niin, että tässä 4. sukupolven Haldexissa 'normaalitilanteessa' suoraan ajettaessa muutama prosentti momentista on koko ajan takana ja 4. sukupolvi eroaa siinä suhteessa aikaisemmista. Lisäksi siinä on (ainakin optiona) sähköisesti ohjattu lukko takana, mitä ei aikaisemmissa sukupolvissa ole ollut. Pidon pitäisi parantua selvästi aikaisempiin verrattuna. Esim. tännekin postatussa Tuulilasin jutussa nuo 4. sukupolven kehittyneemmät ominaisuudet oli ohitettu, mutta ruotsalaisissa lehdissä niitä on (ymmärrettävistä syistä) käyty läpi hyvinkin tarkasti. Lopputulos riippuu tietysti siitä, miten hyvin saavat järjestelmän ohjaussoftan toimimaan, mutta periaatteessa tuossa on kyllä erinomaiset ainekset kasassa.

Ja Saab on siis ensimmäinen valmistaja, joka saa tuon 4. sukupolven, muilla Haldex-kayttäjillä on käytössä vielä sukupolvi 3.
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Trollhattansaab.net blogin pitäjä puhuu jostain lisävarusteena tarjottavasta quit packagesta jolla melua (ilmeisesti rengasmelua) saadaan hiljaisemmaksi. Onko jollain faktaa onko tuollainen oikeasti tarjolla ja minka verran vaikuttaa ja mihin hintaan? Oikeastaan aika nerokas keksintö saada lisää rahaa meluttomuudesta ja tarjota autoa halvemmalla niille joita pieni rengasmelu ei haittaa siis jos tuollainen optio on oikeasti tarjolla...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Arcer kirjoitti:Trollhattansaab.net blogin pitäjä puhuu jostain lisävarusteena tarjottavasta quit packagesta jolla melua (ilmeisesti rengasmelua) saadaan hiljaisemmaksi. Onko jollain faktaa onko tuollainen oikeasti tarjolla ja minka verran vaikuttaa ja mihin hintaan? Oikeastaan aika nerokas keksintö saada lisää rahaa meluttomuudesta ja tarjota autoa halvemmalla niille joita pieni rengasmelu ei haittaa siis jos tuollainen optio on oikeasti tarjolla...
Se meni muistaakseni näin:

Eli USA:n päässä oli joku journalisti sekoillut kirjoittamalla "quiet package" ikäänkuin lisävarusteen muodossa. Kuitenkin kyseinen teksti tarkoitti vain ja ainoastaan VAKIONA tulevaa parempaa äänieristystä vanhempaan malliin verrattuna. Eli siis kyseessä ei ole optio.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

oiskohan joku toimittaja sekoittanut termin "naturally aspirated" eli vapaasti hengittävän tuohon ilmajäähdytteiseen? :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.

Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.

Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.

Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.

Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Aika ihmeellinen muutenkin se Autobildin juttu. Kaikki muut XWD:tä kokeilleet ovat ihmetelleet kuinka hienosti auto taipuu mutkiin. Youtubessa olevassa pätkässäkin auto on pitkän aikaa kauniissa nelipyöräluistossa.
Kyselin muutamasta liikkeestä tarjouksia SC Vector Business A:sta TTiD:nä ja 8-10 viikkoa lupasivat toimitusajaksi.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Alla olevassa kuvassa varmaankin näkyy lisävarusteena tarjottava takaspoileri:

Kuva
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kylkilistojen poisto "virtaviivaisuuden" nimissä ei ole oikein linjassa noiden kantikkaiden kahvojen kanssa. Vaatisi ehdottomasti ne entiset linjakkaammat kahvat.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Bob kirjoitti:Kylkilistojen poisto "virtaviivaisuuden" nimissä ei ole oikein linjassa noiden kantikkaiden kahvojen kanssa. Vaatisi ehdottomasti ne entiset linjakkaammat kahvat.
Kylkilistojen poisto ei ole edes järkevää tällaisessa maassa jossa parkkipaikkojen ruudut on puolet amerikkalaisista. Itse kyllä parkkeeraan kauimmaiseen ruutuun ovelta katsoen vaikka kylkilistat autossa ovatkin
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

saab93f kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.

Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.

Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Aika ihmeellinen muutenkin se Autobildin juttu. Kaikki muut XWD:tä kokeilleet ovat ihmetelleet kuinka hienosti auto taipuu mutkiin. Youtubessa olevassa pätkässäkin auto on pitkän aikaa kauniissa nelipyöräluistossa.
Kyselin muutamasta liikkeestä tarjouksia SC Vector Business A:sta TTiD:nä ja 8-10 viikkoa lupasivat toimitusajaksi.
Mikäköhän siinä on, että aina kun automaailmasta uutisoidaan jotain kyseenalaista/arveluttavaa niin esille nousee aina tuo sama lehti... :roll: Olen sanonut saman aikaisemmin ja sanon taas... En kauheasti laittaisi painoa kyseisen julkaisun teksteille.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
ka_0593
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 09:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ka_0593 »

saab93f kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.

Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.

Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Aika ihmeellinen muutenkin se Autobildin juttu. Kaikki muut XWD:tä kokeilleet ovat ihmetelleet kuinka hienosti auto taipuu mutkiin. Youtubessa olevassa pätkässäkin auto on pitkän aikaa kauniissa nelipyöräluistossa.
Kyselin muutamasta liikkeestä tarjouksia SC Vector Business A:sta TTiD:nä ja 8-10 viikkoa lupasivat toimitusajaksi.
Minkäslaisia tarjouksia sait jos siis kysyit käteiskaupan tajouksia?
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

ka_0593 kirjoitti: Minkäslaisia tarjouksia sait jos siis kysyit käteiskaupan tajouksia?
Vaihtarin kanssa sitä kyselin. Nykyisestä saisi runsaat kolmekymppiä - en tiedä mihin pääsisi sitten kun alkaisi tosissaan hieromaan.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onnistuuko vaihto business hinnoiteltuun? Olen ollut siinä luulossa että käytännössä business hinnoiteltuja myydään yksiotyisasiakkaalle vain ns suoralla ostolla.

Olikos vielä tietoa mistään tarjouksista yms? Kuten esim viime syksynä tuli Vectoriin xenonit ilman lisähintaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin