Eipä ole toimittaja hirveästi perehtynyt uuteen 9-3:een. Ensinnäkin 1.8i -moottori ei ole ilmajäähdytteinen ja toiseksi 2.8V6t XWD ei ole "permanent 4WD", vaan autossa on Haldex -kytkin.
Sekin on aika metka juttu, että Saab ilmoittaa virallisesti tuon 1.8i:n tehoiksi 122 hv, mutta 9-3:n WISsissä kerrotaan, että teho on 125 hv
Turbo Sensonic kirjoitti:
Eipä ole toimittaja hirveästi perehtynyt uuteen 9-3:een. Ensinnäkin 1.8i -moottori ei ole ilmajäähdytteinen ja toiseksi 2.8V6t XWD ei ole "permanent 4WD", vaan autossa on Haldex -kytkin.
Mites mulla on semmonen muistikuva, että tuo on kuitenkin jatkuva neliveto, eli vähimmillään 4% momentista ohjataan koko ajan takapyörille. Saatan kyllä muistella omiakin, enkä nyt jaksa etsiä faktoja
Tuo ilmajäähdytteisyys pisti kyllä myös minulla silmään
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Olen itsekin ymmärtänyt niin, että tässä 4. sukupolven Haldexissa 'normaalitilanteessa' suoraan ajettaessa muutama prosentti momentista on koko ajan takana ja 4. sukupolvi eroaa siinä suhteessa aikaisemmista. Lisäksi siinä on (ainakin optiona) sähköisesti ohjattu lukko takana, mitä ei aikaisemmissa sukupolvissa ole ollut. Pidon pitäisi parantua selvästi aikaisempiin verrattuna. Esim. tännekin postatussa Tuulilasin jutussa nuo 4. sukupolven kehittyneemmät ominaisuudet oli ohitettu, mutta ruotsalaisissa lehdissä niitä on (ymmärrettävistä syistä) käyty läpi hyvinkin tarkasti. Lopputulos riippuu tietysti siitä, miten hyvin saavat järjestelmän ohjaussoftan toimimaan, mutta periaatteessa tuossa on kyllä erinomaiset ainekset kasassa.
Ja Saab on siis ensimmäinen valmistaja, joka saa tuon 4. sukupolven, muilla Haldex-kayttäjillä on käytössä vielä sukupolvi 3.
Trollhattansaab.net blogin pitäjä puhuu jostain lisävarusteena tarjottavasta quit packagesta jolla melua (ilmeisesti rengasmelua) saadaan hiljaisemmaksi. Onko jollain faktaa onko tuollainen oikeasti tarjolla ja minka verran vaikuttaa ja mihin hintaan? Oikeastaan aika nerokas keksintö saada lisää rahaa meluttomuudesta ja tarjota autoa halvemmalla niille joita pieni rengasmelu ei haittaa siis jos tuollainen optio on oikeasti tarjolla...
Arcer kirjoitti:Trollhattansaab.net blogin pitäjä puhuu jostain lisävarusteena tarjottavasta quit packagesta jolla melua (ilmeisesti rengasmelua) saadaan hiljaisemmaksi. Onko jollain faktaa onko tuollainen oikeasti tarjolla ja minka verran vaikuttaa ja mihin hintaan? Oikeastaan aika nerokas keksintö saada lisää rahaa meluttomuudesta ja tarjota autoa halvemmalla niille joita pieni rengasmelu ei haittaa siis jos tuollainen optio on oikeasti tarjolla...
Se meni muistaakseni näin:
Eli USA:n päässä oli joku journalisti sekoillut kirjoittamalla "quiet package" ikäänkuin lisävarusteen muodossa. Kuitenkin kyseinen teksti tarkoitti vain ja ainoastaan VAKIONA tulevaa parempaa äänieristystä vanhempaan malliin verrattuna. Eli siis kyseessä ei ole optio.
Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.
Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.
Marko A kirjoitti:Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.
Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.
Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Aika ihmeellinen muutenkin se Autobildin juttu. Kaikki muut XWD:tä kokeilleet ovat ihmetelleet kuinka hienosti auto taipuu mutkiin. Youtubessa olevassa pätkässäkin auto on pitkän aikaa kauniissa nelipyöräluistossa.
Kyselin muutamasta liikkeestä tarjouksia SC Vector Business A:sta TTiD:nä ja 8-10 viikkoa lupasivat toimitusajaksi.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Kylkilistojen poisto "virtaviivaisuuden" nimissä ei ole oikein linjassa noiden kantikkaiden kahvojen kanssa. Vaatisi ehdottomasti ne entiset linjakkaammat kahvat.
Bob kirjoitti:Kylkilistojen poisto "virtaviivaisuuden" nimissä ei ole oikein linjassa noiden kantikkaiden kahvojen kanssa. Vaatisi ehdottomasti ne entiset linjakkaammat kahvat.
Kylkilistojen poisto ei ole edes järkevää tällaisessa maassa jossa parkkipaikkojen ruudut on puolet amerikkalaisista. Itse kyllä parkkeeraan kauimmaiseen ruutuun ovelta katsoen vaikka kylkilistat autossa ovatkin
Marko A kirjoitti:Todennäköisesti noin. Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.
Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.
Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Aika ihmeellinen muutenkin se Autobildin juttu. Kaikki muut XWD:tä kokeilleet ovat ihmetelleet kuinka hienosti auto taipuu mutkiin. Youtubessa olevassa pätkässäkin auto on pitkän aikaa kauniissa nelipyöräluistossa.
Kyselin muutamasta liikkeestä tarjouksia SC Vector Business A:sta TTiD:nä ja 8-10 viikkoa lupasivat toimitusajaksi.
Mikäköhän siinä on, että aina kun automaailmasta uutisoidaan jotain kyseenalaista/arveluttavaa niin esille nousee aina tuo sama lehti... Olen sanonut saman aikaisemmin ja sanon taas... En kauheasti laittaisi painoa kyseisen julkaisun teksteille.
Marko A kirjoitti:Todennäköisesti noin.
Autobildissä muuten oli kommenttia nelivedon koeajolta, ja autoa moitittiin aliohjautuvuudesta edelleen. Vastaavaa en muista muualta lukeneeni, mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa. Etuvetoista SC:tä on vaikea mieltää aliohjaavaksi. Auto on joko neutraali tai jopa yliohjaava (sporttialustalla) ilman ESP:tä.
Em. lehdessä myöskin "tiedettiin" kertoa, että esittely facelift 9-3:lle tapahtuu syyskuun alussa, ja TTID konetta ei ole tarjolla ennen loppuvuotta. XWD malliston valmistus alkaisi vasta helmikuussa ´08. Pitäneekö sitten paikkansa.
Syvempää luotaavaa koeajoraporttia odotellessa..
Aika ihmeellinen muutenkin se Autobildin juttu. Kaikki muut XWD:tä kokeilleet ovat ihmetelleet kuinka hienosti auto taipuu mutkiin. Youtubessa olevassa pätkässäkin auto on pitkän aikaa kauniissa nelipyöräluistossa.
Kyselin muutamasta liikkeestä tarjouksia SC Vector Business A:sta TTiD:nä ja 8-10 viikkoa lupasivat toimitusajaksi.
Minkäslaisia tarjouksia sait jos siis kysyit käteiskaupan tajouksia?
Onnistuuko vaihto business hinnoiteltuun? Olen ollut siinä luulossa että käytännössä business hinnoiteltuja myydään yksiotyisasiakkaalle vain ns suoralla ostolla.
Olikos vielä tietoa mistään tarjouksista yms? Kuten esim viime syksynä tuli Vectoriin xenonit ilman lisähintaa.