9-3 facelift -08 on julkaistu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuossa CC:n laittamassa kuvassa ne paljon parjatut "mustat" takavalot näyttävät ainakin törkeän hienoilta.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Onnistuuko vaihto business hinnoiteltuun? Olen ollut siinä luulossa että käytännössä business hinnoiteltuja myydään yksiotyisasiakkaalle vain ns suoralla ostolla.

Olikos vielä tietoa mistään tarjouksista yms? Kuten esim viime syksynä tuli Vectoriin xenonit ilman lisähintaa.
Ei kukaan ainakaan vastannut ettei voisi noin tehdä. Esim Vectorin saisi business-hintaan 44950 eurolla automaattina ja TTiD:llä. Siihen Active-paketti (1950€), jossa on sähköpenkit, paremmat audiot ja bi-xenonit ym. härpäkettä.
BMW:n 320dA (163 hv) olisi samoin varustein ainakin kympin kalliimpi. Parin vuoden päästä ei Saabin ja BMW:n hintaero ole kuitenkaan kuin pari kolme tonnia.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Marko A kirjoitti:Onnistuuko vaihto business hinnoiteltuun? Olen ollut siinä luulossa että käytännössä business hinnoiteltuja myydään yksiotyisasiakkaalle vain ns suoralla ostolla.
Mun nykyinen farkku on 2.0t vector business. Ostin yksityishenkilönä ja annoin vaihturin.. Pyysin vaihtotarjoukset kolmelta eri jämyltä, ja ainoastaan yksi kysäisi ohimennen - sivulauseessa ostatko yritykselle vai itselle, johon vastasin että yksityishenkilönä, ja homma ok..vaihturista ei missään vinguttu (ei edes niitä normaaleja: "meillä on varastot täynnä, vaihtoautokauppa ei käy.. :) vakioesipuheita ennen vaihtohyvityksen ilmoitusta)

ja tiedän pari kolleegaa jotka ovat tämän kevään aikana ostaneet pari muun merkkistä autoa (en viitsi kiroilla ja mainita niitä tässä) business hinnaston mukaan ja vaihturein, eli kaippa se käy ihan yleisesti nykyään
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

saab93f kirjoitti: Ei kukaan ainakaan vastannut ettei voisi noin tehdä. Esim Vectorin saisi business-hintaan 44950 eurolla automaattina ja TTiD:llä. Siihen Active-paketti (1950€), jossa on sähköpenkit, paremmat audiot ja bi-xenonit ym. härpäkettä.
Aika mielenkiintoisesti hinnoiteltu nuo moottorit. Uusi TTiD on hintavin kone, jopa kalliimpi kuin 2,8V6t. Eli kallein 9-3 kombinaation on nyt sitten dieseli. Miksi meitä aina näin rankaistaan :cry:

Kävin itsekin kyselemässä tänään hintoja ja vaihtoja. Ei ole vielä liikkeissä oikeastaan mitään tietoa uudesta mallista ja saatavuudesta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Juuri kyselin samaa paikalliselta jälleenmyyjältä. Myyvät ainakin täällä Savossa businesta myös yksityisille. Lopullinen hinta kotterolle esim. vaihdokin yhteydessä tulee olemaan palttiarallaa sama katsoo kumpaa hinnastoa tahansa. Eli business on ns. nettohinnoiteltu ja toinen on ovh hinnasto.

Edit: Ei täällä ainakaan delta-autoa uuden sc:n myynti kiinnosta. Pari viikkoa odottanut tarjousta 2008 ja kahdesta 2007 mallista. Outoa kaupantekoa vai liekö baaseissä kysyntää niin kovasti. :lol:
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Marko A kirjoitti:Kävin itsekin kyselemässä tänään hintoja ja vaihtoja. Ei ole vielä liikkeissä oikeastaan mitään tietoa uudesta mallista ja saatavuudesta.
Metroautossa sanoivat että esittelyautot pitäisi olla myymälöissä elokuun vikalla viikolla...Metroautollahan oli tällä viikolla lehtimainos uutuudesta (sama mikä on on tässäkin topicissa linkitettynä länsiauton sivuille)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

9-3Tid kirjoitti: Edit: Ei täällä ainakaan delta-autoa uuden sc:n myynti kiinnosta. Pari viikkoa odottanut tarjousta 2008 ja kahdesta 2007 mallista. Outoa kaupantekoa vai liekö baaseissä kysyntää niin kovasti. :lol:
Oulun AÅ oli vähän samoilla linjoilla. Jotain tarjous Opelia ois halunnut esitellä niin innokkaasti että meinas jo ruveta sapettamaan moinen. Koeajolle tulee kuulemma ainakin TTiD automaatilla. Odotellaan..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:
9-3Tid kirjoitti: quote]

Oulun AÅ oli vähän samoilla linjoilla. Jotain tarjous Opelia ois halunnut esitellä niin innokkaasti että meinas jo ruveta sapettamaan moinen. Koeajolle tulee kuulemma ainakin TTiD automaatilla. Odotellaan..
Pitääpä käydä itsekkin kyselemässä, jos vaikka alkaisi myyjiäkin kiinnostamaan kun kyselijöitä ramppaa alvariinsa :wink:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

Tiedoksi kiinnostuneille: Ranskalaisen L'automobile magazinen elokuun numerossa oli aukeaman koeajossa/esittelyssa uusi 93 SC. En tieda saako ko lehtea Suomesta mutta joka tapauksessa. Ensikokemuksen perusteella antoivat 3 tahtea viidesta ja ranskiksethan tunnetusti dissaavat muut kun omat merkkinsa :) Jos jaksan niin voin laittaa myohemmin tarkemmin artikkelin sisaltoa, mutta lyhyesti ihan ulkomuistista; kehuivat kovasti laatuvaikutelmaa ja ennenkaikkea varustelua, jota vertailivat 3 sarjan bemariin. Samaa vertailukohdetta kayttaen moitetta tuli ainakin ahtaista takatiloista. Niin ja koeajoauto oli siis uusi 1,9 TTiD mutta en muista mita itse koneesta sanottiin. Palataan...
1,8t ss Vector -06
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Heinäkuun EVO:ssa oli myöskin juttu/koeajo uudesta 9-3:sta (Aero 2,8v6t) jossa antoivat 2,5/5 tähteä. Periaatteessa eivät autoa pahemmin moittineet, päinvastoin kehuivat monelta osa-alueelta. Mutta sisustuksen materiaalit (kojelauta yms) sai suoria moitteita ja samaten alustan toimintaa verrattiin Audi/BMW malleihin joissa kehuttiin vasta ominaisuuksien alkavan sieltä missä Saabilla mennään rajoilla. Kovasti kyseisessä jutussakin oltiin odottavalla kannalla tulevan nelivetomallin suhteen. Sinänsä huvittava tuo tähtijako, että aikanaan antoivat 2,0T Aerolle 4/5 tähteä ja nimenomaan ajettavuus sai silloin paljon kehuja.
Silti omasta mielestä erityisesti tuo viimeisin EVO juttu osuu aikalailla 9-3:n kanssa naulan kantaan, eli mitä autosta kehuivat (ajomukavuus/keveys/jarrut/ergonomia) pitää paikkansa. Noista ajettavuuden tunnottomuudesta yms ei osaa itse oikein sanoa, kun harvemmin tulee tilaisuus ajella ja vertailla tosissaan kunnon suorituskykyisiin autoihin.

Edit: ja tuskimpa Saabilla on ollut tarkoitustakaan tehdä mitään rata-autoa kykyisistä malleista. Edes Aeroista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saabbert
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 25, 2004 22:33

Viesti Kirjoittaja saabbert »

Varmaan noihin ajettavuusarvioihin vaikuttaa myös se, että neljässä vuodessa vaatimustaso on noussut. Lisäksi v6:ssa lienee huonompi painonjakauma, kun kone painaa enemmän (en ole kyllä lukuja tarkistanut, mutta näin voisi kuvitella). Voimaa on myös tullut aika paljon lisää, jolloin alustaltakin vaaditaan enemmän.

Minulla on sellainen käsitys, että saksalaiset sporttialusta ovat tukevampia ja toimivat Saabin vastaavia jonkin verran paremmin radalla ja autobahn-nopeuksissa kun taas Saab edustanee 2wd-kategoriassa talviominaisuuksien huippua. Ainakin minulle tuo jälkimmäinen on paljon tärkeämpi. Ajettavuus on tietysti asia, josta voi väitellä loputtomasti ja jota on vaikea mitata objektiivisesti. Omakin näkemykseni perustuu pääasiassa lehdistä luettuun, muita merkkeja en ole radalla päässyt ajamaan.

Olisi hienoa, jos uuteen 4wd Aeroon tulisi tarjolle jonkinlainen 'sport-paketti', johon sisältyisi takapään lukko ja tukevampi alusta. Syyskuussa tämä selvinnee, kun/jos 'black turbo/AeroX' esitellään Frankfurtissa. Luulisi, että tuossa mallissa vakiona olevat systeemit saisi valinnaisvarusteena myöhemmin tavanomaisiinkin nelivetoaeroihin, jos noita kerran tehdään vain 2000 kpl ja moottoriteho on sama 280 hv kuin 'tavallisessakin' nelivedossa.

Olisi myös hienoa, jos hinnoittelu olisi Suomessa kohdallaan ja auton markkinointiin panostettaisiin edes vähän. Tämä on vähän sellainen noidankehä, että kun myynti on pientä, niin ei ole markkinointibudjettia ja sitten myynti laskee edelleen.
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »


Olisi myös hienoa, jos hinnoittelu olisi Suomessa kohdallaan ja auton markkinointiin panostettaisiin edes vähän. Tämä on vähän sellainen noidankehä, että kun myynti on pientä, niin ei ole markkinointibudjettia ja sitten myynti laskee edelleen.


Aivan, ranskassa uusi TTiD näytti maksavan 33,700e eli saadakseen ko kiesin suomalaiset saa painaa vähän pidempää päivää.. palatakseni artikkeliin (ja taas ulkomuistista kun olen juuri muuttanut eikä netti vielä toimi kotona enkä jaksa raahata lehteä nettikahvilaan): konetta kyllä kehuttiin puhdikkaaksi ja vääntäväksi. Jutun perusteella oltiin vaikuttuneita vakiovarusteiden määrästä todeten, että mitä Saab antaa vakiona, suuri osa sen saksalaisten "premium" (huom. suluissa) luokan kilpailijoiden varusteista löytyy vasta lisävarustelistalta. Alumiinikoristeiden kohdalla Saab on ollut kovin avokätinen, ehkäpä liiankin antelias ratin suhteen. Aeron sporttialustan sanottiin olevan kovahko ja täristävän alle 80km/h vauhdissa muhkuraisella alustalla. Ja kuten aiemmin mainitsin takajalkatilojen sanottiin olevan ahtaat, eli jos sattuu olemaan suurempaa kokoa kannattaa katsella muiden valmistajien merkkejä. Alustasta mainittiin sen olevan yhteinen Vectran kanssa, mutta se onkin ainoa yhteinen asia, sillä toteutus ja säädöt ovat tyystin erilaiset. Ergonomia on hyvä ja hallintalaitteet löytyvät sieltä mistä pitääkin. Muotoilua kehuttiin onnistuneeksi sekä originaaliksi ja sen suhteen saab-asiakkaiden arveltiin olevan tyytyväisiä ja hauskana huomautuksena lehden toimitus mainitsi että "ainakin me pidämme siitä" :D

Juuri Belgiaan muuttaneena mieltä lämmittää suuri saabien määrä, ei ainakaan näkemäni perusteella tunnu olevan mikään marginaalimerkki. Tosin arvostelukykyä saattaa heikentää se kun itse on saappikuski niin silmä bongaa kaikki saabit jo monen korttelin päästä :wink: Valtaosa saabeista näyttäisi olevan 9-3SS:iä.
1,8t ss Vector -06
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Viesti Kirjoittaja supa »

Marko A kirjoitti: Aika mielenkiintoisesti hinnoiteltu nuo moottorit. Uusi TTiD on hintavin kone, jopa kalliimpi kuin 2,8V6t. Eli kallein 9-3 kombinaation on nyt sitten dieseli. Miksi meitä aina näin rankaistaan :cry:
Niin onko kellään tietoa tuosta hinnoittelusta? Ei sen luulisi mistään verotuksellisistakaan syistä johtuvan. Ainakin ruotsin ja saksan sivuilla tuo bensa Aero näyttäisi olevan kalliimpi.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

kuten tonne tulevat mallit - puolelle kirjoitin bongasin tänään Turussa ensimmäisen uuden 9-3SS:n. Hopea väriltään..Metro-Auto on siis saanut ilmeisesti facelift demoauton...

käyn kurkkaamassa illalla kun töistä vapaudun
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

heti melkein live kommentteja, kun joku pääsee oikeesti hypistelemään uutuutta. Ouluun ne tuskin ehtii ennen vuoden vaihdetta :roll:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin