9-3 facelift -08 on julkaistu
Ei kukaan ainakaan vastannut ettei voisi noin tehdä. Esim Vectorin saisi business-hintaan 44950 eurolla automaattina ja TTiD:llä. Siihen Active-paketti (1950€), jossa on sähköpenkit, paremmat audiot ja bi-xenonit ym. härpäkettä.Marko A kirjoitti:Onnistuuko vaihto business hinnoiteltuun? Olen ollut siinä luulossa että käytännössä business hinnoiteltuja myydään yksiotyisasiakkaalle vain ns suoralla ostolla.
Olikos vielä tietoa mistään tarjouksista yms? Kuten esim viime syksynä tuli Vectoriin xenonit ilman lisähintaa.
BMW:n 320dA (163 hv) olisi samoin varustein ainakin kympin kalliimpi. Parin vuoden päästä ei Saabin ja BMW:n hintaero ole kuitenkaan kuin pari kolme tonnia.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Mun nykyinen farkku on 2.0t vector business. Ostin yksityishenkilönä ja annoin vaihturin.. Pyysin vaihtotarjoukset kolmelta eri jämyltä, ja ainoastaan yksi kysäisi ohimennen - sivulauseessa ostatko yritykselle vai itselle, johon vastasin että yksityishenkilönä, ja homma ok..vaihturista ei missään vinguttu (ei edes niitä normaaleja: "meillä on varastot täynnä, vaihtoautokauppa ei käy..Marko A kirjoitti:Onnistuuko vaihto business hinnoiteltuun? Olen ollut siinä luulossa että käytännössä business hinnoiteltuja myydään yksiotyisasiakkaalle vain ns suoralla ostolla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ja tiedän pari kolleegaa jotka ovat tämän kevään aikana ostaneet pari muun merkkistä autoa (en viitsi kiroilla ja mainita niitä tässä) business hinnaston mukaan ja vaihturein, eli kaippa se käy ihan yleisesti nykyään
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Aika mielenkiintoisesti hinnoiteltu nuo moottorit. Uusi TTiD on hintavin kone, jopa kalliimpi kuin 2,8V6t. Eli kallein 9-3 kombinaation on nyt sitten dieseli. Miksi meitä aina näin rankaistaansaab93f kirjoitti: Ei kukaan ainakaan vastannut ettei voisi noin tehdä. Esim Vectorin saisi business-hintaan 44950 eurolla automaattina ja TTiD:llä. Siihen Active-paketti (1950€), jossa on sähköpenkit, paremmat audiot ja bi-xenonit ym. härpäkettä.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Kävin itsekin kyselemässä tänään hintoja ja vaihtoja. Ei ole vielä liikkeissä oikeastaan mitään tietoa uudesta mallista ja saatavuudesta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Juuri kyselin samaa paikalliselta jälleenmyyjältä. Myyvät ainakin täällä Savossa businesta myös yksityisille. Lopullinen hinta kotterolle esim. vaihdokin yhteydessä tulee olemaan palttiarallaa sama katsoo kumpaa hinnastoa tahansa. Eli business on ns. nettohinnoiteltu ja toinen on ovh hinnasto.
Edit: Ei täällä ainakaan delta-autoa uuden sc:n myynti kiinnosta. Pari viikkoa odottanut tarjousta 2008 ja kahdesta 2007 mallista. Outoa kaupantekoa vai liekö baaseissä kysyntää niin kovasti.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Edit: Ei täällä ainakaan delta-autoa uuden sc:n myynti kiinnosta. Pari viikkoa odottanut tarjousta 2008 ja kahdesta 2007 mallista. Outoa kaupantekoa vai liekö baaseissä kysyntää niin kovasti.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Metroautossa sanoivat että esittelyautot pitäisi olla myymälöissä elokuun vikalla viikolla...Metroautollahan oli tällä viikolla lehtimainos uutuudesta (sama mikä on on tässäkin topicissa linkitettynä länsiauton sivuille)Marko A kirjoitti:Kävin itsekin kyselemässä tänään hintoja ja vaihtoja. Ei ole vielä liikkeissä oikeastaan mitään tietoa uudesta mallista ja saatavuudesta.
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Oulun AÅ oli vähän samoilla linjoilla. Jotain tarjous Opelia ois halunnut esitellä niin innokkaasti että meinas jo ruveta sapettamaan moinen. Koeajolle tulee kuulemma ainakin TTiD automaatilla. Odotellaan..9-3Tid kirjoitti: Edit: Ei täällä ainakaan delta-autoa uuden sc:n myynti kiinnosta. Pari viikkoa odottanut tarjousta 2008 ja kahdesta 2007 mallista. Outoa kaupantekoa vai liekö baaseissä kysyntää niin kovasti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Pitääpä käydä itsekkin kyselemässä, jos vaikka alkaisi myyjiäkin kiinnostamaan kun kyselijöitä ramppaa alvariinsaMarko A kirjoitti:9-3Tid kirjoitti: quote]
Oulun AÅ oli vähän samoilla linjoilla. Jotain tarjous Opelia ois halunnut esitellä niin innokkaasti että meinas jo ruveta sapettamaan moinen. Koeajolle tulee kuulemma ainakin TTiD automaatilla. Odotellaan..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Tiedoksi kiinnostuneille: Ranskalaisen L'automobile magazinen elokuun numerossa oli aukeaman koeajossa/esittelyssa uusi 93 SC. En tieda saako ko lehtea Suomesta mutta joka tapauksessa. Ensikokemuksen perusteella antoivat 3 tahtea viidesta ja ranskiksethan tunnetusti dissaavat muut kun omat merkkinsa
Jos jaksan niin voin laittaa myohemmin tarkemmin artikkelin sisaltoa, mutta lyhyesti ihan ulkomuistista; kehuivat kovasti laatuvaikutelmaa ja ennenkaikkea varustelua, jota vertailivat 3 sarjan bemariin. Samaa vertailukohdetta kayttaen moitetta tuli ainakin ahtaista takatiloista. Niin ja koeajoauto oli siis uusi 1,9 TTiD mutta en muista mita itse koneesta sanottiin. Palataan...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1,8t ss Vector -06
Heinäkuun EVO:ssa oli myöskin juttu/koeajo uudesta 9-3:sta (Aero 2,8v6t) jossa antoivat 2,5/5 tähteä. Periaatteessa eivät autoa pahemmin moittineet, päinvastoin kehuivat monelta osa-alueelta. Mutta sisustuksen materiaalit (kojelauta yms) sai suoria moitteita ja samaten alustan toimintaa verrattiin Audi/BMW malleihin joissa kehuttiin vasta ominaisuuksien alkavan sieltä missä Saabilla mennään rajoilla. Kovasti kyseisessä jutussakin oltiin odottavalla kannalla tulevan nelivetomallin suhteen. Sinänsä huvittava tuo tähtijako, että aikanaan antoivat 2,0T Aerolle 4/5 tähteä ja nimenomaan ajettavuus sai silloin paljon kehuja.
Silti omasta mielestä erityisesti tuo viimeisin EVO juttu osuu aikalailla 9-3:n kanssa naulan kantaan, eli mitä autosta kehuivat (ajomukavuus/keveys/jarrut/ergonomia) pitää paikkansa. Noista ajettavuuden tunnottomuudesta yms ei osaa itse oikein sanoa, kun harvemmin tulee tilaisuus ajella ja vertailla tosissaan kunnon suorituskykyisiin autoihin.
Edit: ja tuskimpa Saabilla on ollut tarkoitustakaan tehdä mitään rata-autoa kykyisistä malleista. Edes Aeroista.
Silti omasta mielestä erityisesti tuo viimeisin EVO juttu osuu aikalailla 9-3:n kanssa naulan kantaan, eli mitä autosta kehuivat (ajomukavuus/keveys/jarrut/ergonomia) pitää paikkansa. Noista ajettavuuden tunnottomuudesta yms ei osaa itse oikein sanoa, kun harvemmin tulee tilaisuus ajella ja vertailla tosissaan kunnon suorituskykyisiin autoihin.
Edit: ja tuskimpa Saabilla on ollut tarkoitustakaan tehdä mitään rata-autoa kykyisistä malleista. Edes Aeroista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Varmaan noihin ajettavuusarvioihin vaikuttaa myös se, että neljässä vuodessa vaatimustaso on noussut. Lisäksi v6:ssa lienee huonompi painonjakauma, kun kone painaa enemmän (en ole kyllä lukuja tarkistanut, mutta näin voisi kuvitella). Voimaa on myös tullut aika paljon lisää, jolloin alustaltakin vaaditaan enemmän.
Minulla on sellainen käsitys, että saksalaiset sporttialusta ovat tukevampia ja toimivat Saabin vastaavia jonkin verran paremmin radalla ja autobahn-nopeuksissa kun taas Saab edustanee 2wd-kategoriassa talviominaisuuksien huippua. Ainakin minulle tuo jälkimmäinen on paljon tärkeämpi. Ajettavuus on tietysti asia, josta voi väitellä loputtomasti ja jota on vaikea mitata objektiivisesti. Omakin näkemykseni perustuu pääasiassa lehdistä luettuun, muita merkkeja en ole radalla päässyt ajamaan.
Olisi hienoa, jos uuteen 4wd Aeroon tulisi tarjolle jonkinlainen 'sport-paketti', johon sisältyisi takapään lukko ja tukevampi alusta. Syyskuussa tämä selvinnee, kun/jos 'black turbo/AeroX' esitellään Frankfurtissa. Luulisi, että tuossa mallissa vakiona olevat systeemit saisi valinnaisvarusteena myöhemmin tavanomaisiinkin nelivetoaeroihin, jos noita kerran tehdään vain 2000 kpl ja moottoriteho on sama 280 hv kuin 'tavallisessakin' nelivedossa.
Olisi myös hienoa, jos hinnoittelu olisi Suomessa kohdallaan ja auton markkinointiin panostettaisiin edes vähän. Tämä on vähän sellainen noidankehä, että kun myynti on pientä, niin ei ole markkinointibudjettia ja sitten myynti laskee edelleen.
Minulla on sellainen käsitys, että saksalaiset sporttialusta ovat tukevampia ja toimivat Saabin vastaavia jonkin verran paremmin radalla ja autobahn-nopeuksissa kun taas Saab edustanee 2wd-kategoriassa talviominaisuuksien huippua. Ainakin minulle tuo jälkimmäinen on paljon tärkeämpi. Ajettavuus on tietysti asia, josta voi väitellä loputtomasti ja jota on vaikea mitata objektiivisesti. Omakin näkemykseni perustuu pääasiassa lehdistä luettuun, muita merkkeja en ole radalla päässyt ajamaan.
Olisi hienoa, jos uuteen 4wd Aeroon tulisi tarjolle jonkinlainen 'sport-paketti', johon sisältyisi takapään lukko ja tukevampi alusta. Syyskuussa tämä selvinnee, kun/jos 'black turbo/AeroX' esitellään Frankfurtissa. Luulisi, että tuossa mallissa vakiona olevat systeemit saisi valinnaisvarusteena myöhemmin tavanomaisiinkin nelivetoaeroihin, jos noita kerran tehdään vain 2000 kpl ja moottoriteho on sama 280 hv kuin 'tavallisessakin' nelivedossa.
Olisi myös hienoa, jos hinnoittelu olisi Suomessa kohdallaan ja auton markkinointiin panostettaisiin edes vähän. Tämä on vähän sellainen noidankehä, että kun myynti on pientä, niin ei ole markkinointibudjettia ja sitten myynti laskee edelleen.
Olisi myös hienoa, jos hinnoittelu olisi Suomessa kohdallaan ja auton markkinointiin panostettaisiin edes vähän. Tämä on vähän sellainen noidankehä, että kun myynti on pientä, niin ei ole markkinointibudjettia ja sitten myynti laskee edelleen.
Aivan, ranskassa uusi TTiD näytti maksavan 33,700e eli saadakseen ko kiesin suomalaiset saa painaa vähän pidempää päivää.. palatakseni artikkeliin (ja taas ulkomuistista kun olen juuri muuttanut eikä netti vielä toimi kotona enkä jaksa raahata lehteä nettikahvilaan): konetta kyllä kehuttiin puhdikkaaksi ja vääntäväksi. Jutun perusteella oltiin vaikuttuneita vakiovarusteiden määrästä todeten, että mitä Saab antaa vakiona, suuri osa sen saksalaisten "premium" (huom. suluissa) luokan kilpailijoiden varusteista löytyy vasta lisävarustelistalta. Alumiinikoristeiden kohdalla Saab on ollut kovin avokätinen, ehkäpä liiankin antelias ratin suhteen. Aeron sporttialustan sanottiin olevan kovahko ja täristävän alle 80km/h vauhdissa muhkuraisella alustalla. Ja kuten aiemmin mainitsin takajalkatilojen sanottiin olevan ahtaat, eli jos sattuu olemaan suurempaa kokoa kannattaa katsella muiden valmistajien merkkejä. Alustasta mainittiin sen olevan yhteinen Vectran kanssa, mutta se onkin ainoa yhteinen asia, sillä toteutus ja säädöt ovat tyystin erilaiset. Ergonomia on hyvä ja hallintalaitteet löytyvät sieltä mistä pitääkin. Muotoilua kehuttiin onnistuneeksi sekä originaaliksi ja sen suhteen saab-asiakkaiden arveltiin olevan tyytyväisiä ja hauskana huomautuksena lehden toimitus mainitsi että "ainakin me pidämme siitä"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Juuri Belgiaan muuttaneena mieltä lämmittää suuri saabien määrä, ei ainakaan näkemäni perusteella tunnu olevan mikään marginaalimerkki. Tosin arvostelukykyä saattaa heikentää se kun itse on saappikuski niin silmä bongaa kaikki saabit jo monen korttelin päästä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
1,8t ss Vector -06
Niin onko kellään tietoa tuosta hinnoittelusta? Ei sen luulisi mistään verotuksellisistakaan syistä johtuvan. Ainakin ruotsin ja saksan sivuilla tuo bensa Aero näyttäisi olevan kalliimpi.Marko A kirjoitti: Aika mielenkiintoisesti hinnoiteltu nuo moottorit. Uusi TTiD on hintavin kone, jopa kalliimpi kuin 2,8V6t. Eli kallein 9-3 kombinaation on nyt sitten dieseli. Miksi meitä aina näin rankaistaan![]()