No oli sellanen hetki et olin altis provosoitumaan Parempi niin kuin ratin takanaTwarrior kirjoitti:Ei kait näitä iänikuisia intos aiheita kukaan tosissaan ota
V-P
Pääasia ettei kukaan ota nokkiinsa. Sovussahan sitä täällä pallolla pitää taaplatavppelt68 kirjoitti:No oli sellanen hetki et olin altis provosoitumaan Parempi niin kuin ratin takanaTwarrior kirjoitti:Ei kait näitä iänikuisia intos aiheita kukaan tosissaan ota
V-P
Kukakohan siitä "käytännön suorituskyvystä" alkoi höpisemään?lk kirjoitti:Ja keskustelu meni taas tähän eli käytännö suorituskyky ja automaatti vs. manuaali.
Mitenkäs se Peugot edes mitenkään liittyy tähän??
Niinpä. Ja kun Essonbaari tasolle päästiin niin siellä pysyttäköön.Haza kirjoitti: Taas kerran löytyi se maaginen "käytännön suorituskyky" jolla saadaan lehmätkin lentoon ja 100hp dieselit vastaamaan ainakin M5:ta..
...Pitäähän sitä tietysti aina koittaa keksiä jotain tekosyytä miksei bensakoneen laajempaa käyttökelpoista kierroslukualuetta saisi hyödyntää.
Minä esmes. Näppärää vetää tuolla esim. Pohjanmaan keikoilla taajamien 60->100 rajoituksen muuttuessa nelosella nopeus kohdalleen ja heittää sitten kutoselle.Petter kirjoitti:Käytännön suorituskyvystä puhuttessa:
Kuka tosissaan kiihdyttä 60-100 nelosvaihteela käytännössä?
Ihan oikeesti - mitä järkeä on vertailla dieselin ja bensan kiihtyvyyksiä samalla esim. 4-vaihteella. Entäpä jos tuo aiemmin esitetty kiihtyvyysvertailu olisi tehty vaikkapa kakkosella - tulos olisi täysin erilainen...lk kirjoitti:Nuo 4.vaihteella kiihdytys-arvot oli laitettava kun ei muuta faktaa kiihtyvyydestä löytynyt. Toki pienemmällä vaihteella kiihtyy äkäisemmin. JOs jollakin on tästä asiasta faktaa numeroiden muodossa niin laittakaapa tulemaan. Mutta koska faktaa ei ole niin pitää puhua P&sk&&?
DIeselillä ON parempi jälleenmyynti-arvo. Tästä hän aiemmin kirjoittelin kun suunnittelen vaihto XC70:een. Bensa-turboon väliraha olisi 11 000 euroa ja Diesel-turboon 30 000 euro. Näkisin että saman ikäisestä ja 150 000 km ajetusta XC70 diesel-koneella varustettu on pitänyt paremmin arvonsa. Tämä tosin johtunee siitä että dieseleitä on vähän myynnissä jolloin kauppiaat voi vetää kovia hintoja. Tulevaisuudesa tuonti Ruotsista/Saksa lisääntyy ja hinta romahtaa...?
0-100 arvot olit näemmä löytänyt, mutta eihän ne luonnollisesti kelpaa kun pitäisi saada dieselin ylivoima todistettua..lk kirjoitti:Nuo 4.vaihteella kiihdytys-arvot oli laitettava kun ei muuta faktaa kiihtyvyydestä löytynyt.
DIeselillä ON parempi jälleenmyynti-arvo.
0-100 kertoo miten nopeasti parhaimmillaan voidaan paikaltaan sataseen kiihdyttää kun taas "ohituskiihtyvyydet" isoilla vaihteilla tilanteesta jollaista ei pitäisi tulla: pyritään kiihdyttämään mahdollisimman nopeasti mutta tehdään se väärällä vaihteella.lk kirjoitti:Niin 0-100 arvot ilmoitettu ja kiihtyvyys 4. vaihteella. Edelleenkään kukaan muu ei ole pystynyt ilmoittamaan fakta-tietoja. Kumpiko kuvaa paremmin käytännön tilanteissa (=ohituksissa) tarvittavaa kiihtyvyyttä? 0-100 ei ainakaan kuvaa sitä kunnolla. Jos jollain on laittaa Faktaa lukemia peliin niin laittakaapa sitä älkääkä arpoko.
Ja XC70 volvon otin mukaan esimerkiksi siitä miten monimutkaista on kannattavuus-laskelmat dieselillä.
lk kirjoitti:DIeselillä ON parempi jälleenmyynti-arvo.