pertti666 kirjoitti:
- Audiojärjestelmän rattisäädöistä ei voi vaihtaa ohjelmalähdettä cd-radio välillä
- Audiosta en ole löytänyt MUTE - näppäintä, enkä ole asennuttanut autosarjaakaan, eli BT-kuuloketta käyttäessa ja levyä kuunnellessa pitää vaimentaa volyme - potikasta ääni, ja toisaalta levy ja biisit jatkavat pyörimistään (AS2:n mutehan pisti levyn myös pause tilaan)
- Alavääntö pienissä nopeuksissa, eli auto "sammuu" 2 vaihteella tilanteissa joissa vanha jaksoi vetää..nyt pitää tarjota 1 vaihdetta..
(asennutan hirschin lastun kyllä tulevaisuudessa, auttaneeko se tähän?)
Eikö ratissa ole muka "SRC" painiketta? <=06 vanhemmissa on, jolla voi valita ohjelmalähteen, tulee ilmeisesti sanasta Source.
Mute-painiketta ei tarvitse, jos autossa on esim. bth-puhelinsarja, silloin mykistys tulee automaattisesti puhelimensoidessa ja SID näytössä "Telephone" teksti
pertti666 kirjoitti:
- Audiojärjestelmän rattisäädöistä ei voi vaihtaa ohjelmalähdettä cd-radio välillä
- Audiosta en ole löytänyt MUTE - näppäintä, enkä ole asennuttanut autosarjaakaan, eli BT-kuuloketta käyttäessa ja levyä kuunnellessa pitää vaimentaa volyme - potikasta ääni, ja toisaalta levy ja biisit jatkavat pyörimistään (AS2:n mutehan pisti levyn myös pause tilaan)
- Alavääntö pienissä nopeuksissa, eli auto "sammuu" 2 vaihteella tilanteissa joissa vanha jaksoi vetää..nyt pitää tarjota 1 vaihdetta..
(asennutan hirschin lastun kyllä tulevaisuudessa, auttaneeko se tähän?)
Eikö ratissa ole muka "SRC" painiketta? <=06 vanhemmissa on, jolla voi valita ohjelmalähteen, tulee ilmeisesti sanasta Source.quote]
Vaan kun ei ole...Konserniradion rattikontrolleista on jätetty tämä 10 sentin toiminto veke. syntyyhän siinä säästöä kun valmistaa vaikka miljuuna rattikontrolliyksikköä säästäen a 10 senttiää
Eikö ratissa ole muka "SRC" painiketta? <=06 vanhemmissa on, jolla voi valita ohjelmalähteen, tulee ilmeisesti sanasta Source.quote]
Vaan kun ei ole...Konserniradion rattikontrolleista on jätetty tämä 10 sentin toiminto veke. syntyyhän siinä säästöä kun valmistaa vaikka miljuuna rattikontrolliyksikköä säästäen a 10 senttiää
Mutta toisaalta, onhan tuon uuden rammarin käyttöliittymä tsiljoonakertaa yksinkertaisempi käyttää siihen nappulaviidakkoon verrattuna.
Tulee volyymitkin välillä säädettyä ihan siitä nappulasta pyörittämällä.
ptme kirjoitti:Mutta toisaalta, onhan tuon uuden rammarin käyttöliittymä tsiljoonakertaa yksinkertaisempi käyttää siihen nappulaviidakkoon verrattuna.
Tulee volyymitkin välillä säädettyä ihan siitä nappulasta pyörittämällä.
Jaa-a ES1-4 voi tuskin "nappulaviidakkoradioksi" kutsua . Ja totta, vanhemman mallin näytön ollessa koelaudan päällä, toimii se päivänvalolla ja muutenkin paremmin näkökentässä..
ptme kirjoitti:
Tulee volyymitkin välillä säädettyä ihan siitä nappulasta pyörittämällä.
Tuo volume/power nappula on yliveto! Todella nopeaa musat pois päältä halutessaan ja volumen säätely "sokkona" toimii molemmin puolin. Tuo uuden audion näyttö on tosiaan kirkkaalla ilmalla huono. Ja ihan oikeassa olette, että sais olla äänilähteen valintamahdollisuus ratissa, sekä AUX in liitin siellä keskikonsolin kotelossa eikä etupaneelissa.
- Alavääntö pienissä nopeuksissa, eli auto "sammuu" 2 vaihteella tilanteissa joissa vanha jaksoi vetää..nyt pitää tarjota 1 vaihdetta..
(asennutan hirschin lastun kyllä tulevaisuudessa, auttaneeko se tähän?)
En usko. Ei tuolla softalla ole mitään tehtävissä alle 1500rpm. Hieman parempi kaasuun vastaavuus voi olla (sytytysennakot jne agressiivisemmat) mutta juuri tuo alle 1000kierr oleva "heikkous" on ominaisuus josta ei taida päästä muuta kuin hankkimalla automaatti
Josta tulikin mieleen, ptme: mikäs on ollut kulutus uuden mallis SC A:lla? Sulla tais olla aikapaljon matka-ajoa?
Tuli sitten siirryttyä ss:stä sc:hen kun liikkeestä ( Delta-auto Kajaani ) löytyi vielä yksi vanhalla keulalla oleva 1.8 t Pilot uusi keulaisten joukosta ja halusivat päästä siitä eroon. Toivottavasti tämä uusi on parempi yksilö kuin ss 1.8 t -05 (ajettu 28 300 km). Vanhaa korjattu takuuna monta kertaa ja taas olisin vienyt korjaukseen kun etupäästä kuului kolahdus liikkeelle lähtiessä, mutta nyt jää toisten korjattavaksi. Meinasi jo usko loppua Saabin laadun suhteen mutta kuitenkin päädyin taas Saabiin ( jo kahdestoista ) kun olen tykännyt sen ajo-ominaisuuksista ja muutenkin koko autosta. (Saabismi taitaa olla tosiaan sairautta ja pahaa sellaista). Uudessa takuuta 5 vuotta joten nyt on aikaa valittaa jos vikoja ilmenee.
Kannatti vaihtaa, vaikka mikään sijoitus auto ei ole, hyvä kuitenkin että takuuta piisaa moneksi vuodeksi.
Kaikissa merkeissä niitä vikoja on enemmän tai vähemmän, ostit sitten uutena tai käytettynä, vähän niinkuin arpapeliä. Liian vakavastihan ei autoilua kannata ottaa, suomalaisten palvomat peltilehmät saavat aikaan välillä tragikoomisia piirteitä. Muistakaa saabistit pitää myös huolta välillä itsestännekin.
ristoj kirjoitti:Tuli sitten siirryttyä ss:stä sc:hen kun liikkeestä ( Delta-auto Kajaani ) löytyi vielä yksi vanhalla keulalla oleva 1.8 t Pilot uusi keulaisten joukosta ja halusivat päästä siitä eroon.
Onnittelut!! Vieläkö Ilkka Ylikangas oli myymässä Saabeja? Paljon parjatussa Delta takuussakin on silti omat hyvät puolensa. Tai ainakin itse halusin uskoa niin autoa ostaessani. Sopimuksessa ei ollut mitään erityistä "pienellä präntättyä" mitä ei löytyisi jo auton omistajan käsiksestä. Väärinkäytöt sun muut voi aiheuttaa takuun korvaamattomuuden.
Joku maanantain versio tais olla tuo sun edellinen, kun ei meillä vain ole ollut mitään mainittavaa vikaa ja 25tkm alkaa olla mittarissa. Mitäs muuten pidät uuden mallin kojelaudasta verrattuna entiseen?
Ja vinkataan nyt tähän, että täältä vois tulla kohta lähes sisäänajettu SC MY07 4-vuoden takuulla tarjolle...
ristoj kirjoitti:Tuli sitten siirryttyä ss:stä sc:hen kun liikkeestä ( Delta-auto Kajaani ) löytyi vielä yksi vanhalla keulalla oleva 1.8 t Pilot uusi keulaisten joukosta ja halusivat päästä siitä eroon.
Onnittelut!! Vieläkö Ilkka Ylikangas oli myymässä Saabeja? Paljon parjatussa Delta takuussakin on silti omat hyvät puolensa. Tai ainakin itse halusin uskoa niin autoa ostaessani. Sopimuksessa ei ollut mitään erityistä "pienellä präntättyä" mitä ei löytyisi jo auton omistajan käsiksestä. Väärinkäytöt sun muut voi aiheuttaa takuun korvaamattomuuden.
Joku maanantain versio tais olla tuo sun edellinen, kun ei meillä vain ole ollut mitään mainittavaa vikaa ja 25tkm alkaa olla mittarissa. Mitäs muuten pidät uuden mallin kojelaudasta verrattuna entiseen?
Ja vinkataan nyt tähän, että täältä vois tulla kohta lähes sisäänajettu SC MY07 4-vuoden takuulla tarjolle...
Ostin auton Kimmo Sirviöltä, nuori kaveri ollut Delta-autossa vasta 9 kuukautta. Pakko myöntää että vanhan mallin ( 2005 ) kojelauta tyylikkäämpi kuin tämä "kromilistoilla" koristeltu. Ilkeästi heijastuu tuulilasiin lista joka kiertää mittariston.
Huoltojen suhteen saa kyllä olla tarkkana että takuu pysyy voimassa. Pitää huollattaa 12kk tai 30 000 km. Itse ajan n.18 000- 19 000 vuodessa joten vähän turhalta tuntuu käyttää huollossa joka vuosi. Juttelin pitkään huoltopäällikön kanssa kyseisistä takuuasioista.
Toivottavasti tässä on vähemmän vikoja kuin edellisessä, tulihan nekin kuntoon mutta tympäisee juosta korjaamolla jatkuvsti ja luulisi tämän hintaluokan auton olevan laadukaskin.
Marko A kirjoitti:[Ja vinkataan nyt tähän, että täältä vois tulla kohta lähes sisäänajettu SC MY07 4-vuoden takuulla tarjolle...
Tuleeko palstan aktiiville faceliftattu malli alle??
Ei ole tulossa. Oiskin! Meinaa välillä vain pakottava tarve harkita jotain SUV tyyppistä ajoneuvoa, ja välillä heikkona hetkenä ajattelee luopuvansa Saabista. Mutta ei nyt näillä näkymin silti.
Tekisivät pirulaiset nyt sen 9-3SC:n crossover version tai 9-4X nopsaan markkinoille!
Marko A kirjoitti:[Ja vinkataan nyt tähän, että täältä vois tulla kohta lähes sisäänajettu SC MY07 4-vuoden takuulla tarjolle...
Tuleeko palstan aktiiville faceliftattu malli alle??
Ei ole tulossa. Oiskin! Meinaa välillä vain pakottava tarve harkita jotain SUV tyyppistä ajoneuvoa, ja välillä heikkona hetkenä ajattelee luopuvansa Saabista. Mutta ei nyt näillä näkymin silti.
Tekisivät pirulaiset nyt sen 9-3SC:n crossover version tai 9-4X nopsaan markkinoille!
Elä elä (ainakaan muun merkkistä) SUV:tä hingu..kollega (Hondamies) osti uuden SUVin, ja eilen "jarruttelin" siis seurasin hänen perässään parikyt kilsaa, karseeta kattoa kun kaveri koitti kanttailla kurveissa (mä takana odotin että kaatuuko tuo nyt..(provo)..)..Kyllä Saab on Saab
Tuo on ihan tosi juttu. Saabin jälkeen on todella vaikeaa "hyväksyä" mitään esim. jaappanilaista SUV autoa. Niin moni asia tuntuu olevan "väärin" taikka tehty jostain kuttaperkka muovin tapaisesta aineksesta. Ei vaikka haluaisi, niin ei voi helpolla mieltyä. Muuten ajo-ominaisuudet vois luokassaan silti olla hyvät.
Marko A kirjoitti:Tuo on ihan tosi juttu. Saabin jälkeen on todella vaikeaa "hyväksyä" mitään esim. jaappanilaista SUV autoa. Niin moni asia tuntuu olevan "väärin" taikka tehty jostain kuttaperkka muovin tapaisesta aineksesta. Ei vaikka haluaisi, niin ei voi helpolla mieltyä. Muuten ajo-ominaisuudet vois luokassaan silti olla hyvät.
nim. pihalla yks Mitsun Outlander koeteltavana...
Meillä oli keväällä Outlander pari päivää koikassa. Punainen 18 tuuman vanteilla - ihan hyvän näköinen paitsi sisältä oli karu. Mutta kun kävin ajamassa saman lenkin peräjälkeen Mitsulla ja Saabilla niin en minä sitä Mitsua enää halunnutkaan. Erona on (paitsi se että ovat himpun verran erityyppisiä) se että toinen oli hyvä ja toinen loistava.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K