Parkkilämmitin tidissä
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Parkkilämmitin tidissä
moi
lämmittääkö tiiselissä vakiona oleva parkkilämmitin myös konetta vai pelkästään kabiinia ?
9-5 Nordic
lämmittääkö tiiselissä vakiona oleva parkkilämmitin myös konetta vai pelkästään kabiinia ?
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Tietämättä tarkasti, niin sanoisin että molempia. Vai mitä tarkoitat parkkilämmittimellä?
Eberiähän voi ohjata joko kellon kautta tai manuaalisesti. Kellon kautta ohjattuna lämmittää sekä konetta että sisätiloja. En usko että manuaaliasentoon olisi tehty muutos niin, että lämmittäisi vain sisätiloja.
Mutta voin olla väärässäkin
Eberiähän voi ohjata joko kellon kautta tai manuaalisesti. Kellon kautta ohjattuna lämmittää sekä konetta että sisätiloja. En usko että manuaaliasentoon olisi tehty muutos niin, että lämmittäisi vain sisätiloja.
Mutta voin olla väärässäkin
Tämä juttu kiinnostaa muakin. Eli miten se nyt TID:ssä toimii tuo polttoainelämmitin, kun ei sitä esitteet kerro (eikä ole tullut käyttiksestä luettua kun ei sitä autossani ole)?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Lämmittää ainakin -06 mallissa sekä konetta että matkustamoa. Vakiona oli ainakin mulla asetettu max 30 min käyntiaika, joka ei viime talven kovimmilla pakkasilla aina tarpeeksi mielestäni riittänyt saamaan matkustamoa lämpimäksi (Olen aikaisemmilla autoilla tottunut laittamaan sisätilan lämppärillä auton lämpimäksi sisältä).Marko A kirjoitti:Tämä juttu kiinnostaa muakin. Eli miten se nyt TID:ssä toimii tuo polttoainelämmitin, kun ei sitä esitteet kerro (eikä ole tullut käyttiksestä luettua kun ei sitä autossani ole)?
Pyysin huollossa sen muutamaan 60 min. Eivät olisi sitä halunneet tehdä, koska vetosivat että akku menee tyhjäksi, mutta mulla se ei ole ongelma koska ajan melkein tunnin työmatkaa suuntaansa päivittäen, joten eiköhän kerkiä latautua täyteen.
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Parkkilämmitin tidissä
UPpista.
Uusiksi tästä aiheestä. Eli riittääkö tuo lämmitin ainoaksi lämmittimeksi täällä pohjolan talvessa? Tarviiko lohkolämmitintä/sisätilanlämmitintä? Kokemuksia aiheesta kaipaillaan.
Uusiksi tästä aiheestä. Eli riittääkö tuo lämmitin ainoaksi lämmittimeksi täällä pohjolan talvessa? Tarviiko lohkolämmitintä/sisätilanlämmitintä? Kokemuksia aiheesta kaipaillaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Parkkilämmitin tidissä
Riittää ainoaksi lämmittimeksi. Kovallakin pakkasella 9-3 SS TiDS on puolen tunnin Eberi-lämmityksellä lämpimämpi, kun mitä kakkosauto on tunnin 1200 W Defa-lämmityksellä.
Suurin etu lämmittimestä on kuitenkin ajon aikana. Kovallakin pakkasella puolen tunnin esilämmitys + vartin ajo ja moottorin lämpö on normaalissa. VW-konsernin Dieselit (ilman pa-lämmitintä) eivät lämmenneet normaaliin alle 50 km matkalla lainkaan kovilla pakkasilla.
Suurin etu lämmittimestä on kuitenkin ajon aikana. Kovallakin pakkasella puolen tunnin esilämmitys + vartin ajo ja moottorin lämpö on normaalissa. VW-konsernin Dieselit (ilman pa-lämmitintä) eivät lämmenneet normaaliin alle 50 km matkalla lainkaan kovilla pakkasilla.
Re: Parkkilämmitin tidissä
Hyvin on kanssa mulla liittänyt lämpöä varsinkin kun jatkoin tuota toiminta aikaa 60 minuuttiin.Marko A kirjoitti:UPpista.
Uusiksi tästä aiheestä. Eli riittääkö tuo lämmitin ainoaksi lämmittimeksi täällä pohjolan talvessa? Tarviiko lohkolämmitintä/sisätilanlämmitintä? Kokemuksia aiheesta kaipaillaan.
Kun en muistanut mainita ALD:lle, niin autossa on myös lohkolämppäri, mutta eipä sitä tullut viime talvena käytettyä kertaakaan. Onhan tuo tietysti hyvä olla, jos tulee pidettyä autoa kylmässä tallissa, jossa ei voi käyttää eberiä.
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Parkkilämmitin tidissä
Huomasin omassa kärryssä kummallisen asian nimittäin yhtenä aamuna kun lämpötila oli nollassa, käynnistyi lisälämmitin normaalisti, mutta ei sammunut lainkaan yli 300 km ajon aikana (ainakaan merkkivalo kojelaudassa ei sammunut) Lämpötila koko matkan oli 0-2 C. On kuulemma normaalia huollon mukaan, mutta minusta tuntuu oudolta. Sehän tarkoittaa että pakkasilla se lisälämppäri on päällä koko ajan. Miten muilla ?
MB 220 cdi A vm 2013
Re: Parkkilämmitin tidissä
Mulle selitettiin, että se merkkivalo palaa ikäänkuin merkkinä siitä, että lisälämppäri on aktiivinen, ei kuitenkaan päällä. Siinähän on ne raja-arvot ulkoilmalle alle 8 astetta ja jäähdytinnesteelle alle 90. Kun viisari on vaakasuorassa, ei lämppäri ole päällä vaikka valo palaa tai pakkasta olisi kuinka.9-5 Nordic kirjoitti:Huomasin omassa kärryssä kummallisen asian nimittäin yhtenä aamuna kun lämpötila oli nollassa, käynnistyi lisälämmitin normaalisti, mutta ei sammunut lainkaan yli 300 km ajon aikana (ainakaan merkkivalo kojelaudassa ei sammunut) Lämpötila koko matkan oli 0-2 C. On kuulemma normaalia huollon mukaan, mutta minusta tuntuu oudolta. Sehän tarkoittaa että pakkasilla se lisälämppäri on päällä koko ajan. Miten muilla ?
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Parkkilämmitin tidissä
Samaa mulle kanssa selitettiin kun ihmettelin kanssa valon palamista kokoajansaab93f kirjoitti: Mulle selitettiin, että se merkkivalo palaa ikäänkuin merkkinä siitä, että lisälämppäri on aktiivinen, ei kuitenkaan päällä. Siinähän on ne raja-arvot ulkoilmalle alle 8 astetta ja jäähdytinnesteelle alle 90. Kun viisari on vaakasuorassa, ei lämppäri ole päällä vaikka valo palaa tai pakkasta olisi kuinka.
vaikka laitteen ei pitäisi enää olla päällä. Hiukkasen epäloogisen toiminnan ovat laitteen merkkivalolle saaneet.
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Parkkilämmitin tidissä
Kiitos vastauksista. Onko teillä ollut kertaakaan ongelmia akun varaustilan kanssa kun käytätte lämmitintä? Nyrkkisääntönä kuulemma, että ajaa lämmityksen jälkeen yhtä kauan kuin on lämmittänyt niin pitäisi virran riittää akussa.
Aika yllättävää, että 30 min lämmittää enemmän kuin 1200w sisälämppäri tunnissa. Sekin kun kuitenkin ehtii jo ihan kohtuudella lämmittää. Tuossa mun 1.8t bensassa ei moottorilämmitin ehdi -20 pakkasessa tehdä tunnissa vielä mitään. Vähintään pari tuntia saa olla roikassa ja sittenkin tuntuu ettei juuri ole lämmennyt. Siihen verrattuna tuo TiD mallien lämmitin kuulostaa todella tehokkaalta.
Aika yllättävää, että 30 min lämmittää enemmän kuin 1200w sisälämppäri tunnissa. Sekin kun kuitenkin ehtii jo ihan kohtuudella lämmittää. Tuossa mun 1.8t bensassa ei moottorilämmitin ehdi -20 pakkasessa tehdä tunnissa vielä mitään. Vähintään pari tuntia saa olla roikassa ja sittenkin tuntuu ettei juuri ole lämmennyt. Siihen verrattuna tuo TiD mallien lämmitin kuulostaa todella tehokkaalta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Parkkilämmitin tidissä
Eberi (ja kai myös Webastokin) on todella hyvä laite. Minulla on 5,2kW malli. Kello on hyvä mutta muistakaa te ottaa siihen se kaukosäätö...!!!
Vekotin lämmittää tosiaan kabiinin ja moottorin nesteet oikeesti lämpimäksi puolessa tunnissa vaikka pakkasta olisikin -20. Parasta tässä on se että kun sammutat eberin ja käynnistät auton niin sitä lammintä tulee edelleen
Pelkkä lohko+sisätilalämppäri on minusta näiden eberi-kokemusten jälkeen vähän sama kun pissisi pakkasella housuun ...vitsivitsi... mutta itte otan todesta enkä voisi kuvitella enää autoa ilman Eeberiä...
Kyllä toi nyrkkisääntö ainakin minulla on toiminut. Vain kerran on emännällä akku tyhjentyny. Pakkasta -25, eberi päällä reilu puolisen tuntia. Ajoa 5 min ja parkkiin. Eberi heti päälle. Ei jaksanu auto enää käynnistyä kun tuli takaisin autolle joskus puolen tunnin kuluttua. No en tiedä oliko ihme...
VKe
Vekotin lämmittää tosiaan kabiinin ja moottorin nesteet oikeesti lämpimäksi puolessa tunnissa vaikka pakkasta olisikin -20. Parasta tässä on se että kun sammutat eberin ja käynnistät auton niin sitä lammintä tulee edelleen
Pelkkä lohko+sisätilalämppäri on minusta näiden eberi-kokemusten jälkeen vähän sama kun pissisi pakkasella housuun ...vitsivitsi... mutta itte otan todesta enkä voisi kuvitella enää autoa ilman Eeberiä...
Kyllä toi nyrkkisääntö ainakin minulla on toiminut. Vain kerran on emännällä akku tyhjentyny. Pakkasta -25, eberi päällä reilu puolisen tuntia. Ajoa 5 min ja parkkiin. Eberi heti päälle. Ei jaksanu auto enää käynnistyä kun tuli takaisin autolle joskus puolen tunnin kuluttua. No en tiedä oliko ihme...
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Parkkilämmitin tidissä
Meillä on nuo ajut sen verran pitkiä ettei ole akun kanssa mitään ongelmia tullut. Jos ajattelee vaikka silleen että lohkis on 600W ja sisälämppäri 1200W ja eberi puolestaan 4000W niin ei ole vaikea ymmärtää eroa.Marko A kirjoitti:Kiitos vastauksista. Onko teillä ollut kertaakaan ongelmia akun varaustilan kanssa kun käytätte lämmitintä? Nyrkkisääntönä kuulemma, että ajaa lämmityksen jälkeen yhtä kauan kuin on lämmittänyt niin pitäisi virran riittää akussa.
Aika yllättävää, että 30 min lämmittää enemmän kuin 1200w sisälämppäri tunnissa. Sekin kun kuitenkin ehtii jo ihan kohtuudella lämmittää. Tuossa mun 1.8t bensassa ei moottorilämmitin ehdi -20 pakkasessa tehdä tunnissa vielä mitään. Vähintään pari tuntia saa olla roikassa ja sittenkin tuntuu ettei juuri ole lämmennyt. Siihen verrattuna tuo TiD mallien lämmitin kuulostaa todella tehokkaalta.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Parkkilämmitin tidissä
Mulla on omassa pätkäajon varalta Defan akkulaturi. Asennettu moottoritilaan ja keulassa pistoke samaan tapaan kuin moottorinlämmittimessä (lohkaria mulla siis ei ole). Tarvittaessa on helppo ladata akkua, kun auto on piuhan ulottuvilla. Eikä ollut kallis ostos.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Re: Parkkilämmitin tidissä
Paljonkos tuommonen kustantaa? Ei kuulosta ollenkaan hassummalta laitteelta. Periaatteessa, jos on ns "järkevä" laturi niin sehän saa olla talvellakin aina kun käyttää lohkolämmitintä.ajokoira kirjoitti:Eikä ollut kallis ostos.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red