Aivan samaa mieltä - harvassa autossa käytetään yhtä innovatiivisia ratkaisuja; (kuituverkko), CD tai ehkäpä CD vaihtaja, Bosen ratkaisut, lisävahvareita 1 tai 2, ilman näyttöä, näytöllinen tai ehkäpä navigoinnilla, kenties puhelinkin, kaiuttimia 4, 7 vai ehkäpä 13 (riippuen korimallista) jne... eli jokaiselle löytyy kukkaron mukaan sopiva yhdistelmä.Petter kirjoitti: Eritysien kehittynyt 9-3:ssa on juuri tuo äänentoistopuoli!
Vector alla!
Re: Vector alla!
Re: Vector alla!
Sopeisiko käytettiin paremmin tai olenko ymmärtänyt väärin.Bob kirjoitti:Aivan samaa mieltä - harvassa autossa käytetään yhtä innovatiivisia ratkaisuja; (kuituverkko).Petter kirjoitti: Eritysien kehittynyt 9-3:ssa on juuri tuo äänentoistopuoli!
9-5 Hirsch A 2007
Re: Vector alla!
Sopeisi, sopeisi... (w.e.t.m.)Saab-lady kirjoitti:Sopeisiko käytettiin paremmin tai olenko ymmärtänyt väärin.Bob kirjoitti:Aivan samaa mieltä - harvassa autossa käytetään yhtä innovatiivisia ratkaisuja; (kuituverkko).Petter kirjoitti: Eritysien kehittynyt 9-3:ssa on juuri tuo äänentoistopuoli!
En halunnut rajata vuosimalleja - se on tosiaankin vain lyhyt lista niistä audiojärjestelmän piirteistä (tosin vain osasta), joita on esiintynyt 9-3:n SS/SC-malleissa. Ja tuo mainittu kuituverkko ei ole hävinnyt mihinkään jo olemassaolevista autoista... minä ainakin käytän sitä päivittäin...
Re: Vector alla!
On kyllä niin kehittynyt järjestelmä, että pitäisi oikein ottaa suunnittelija kunnon löylytykseen. Perus AS2 on hyvä esimerkki siitä, miten lisävarusteen hinnalla ei oikeastaan saa mitään. CD-soitinkin oli lisävaruste.
En puhu alapäistä mitään, taajuusvaste ilmoitetaan päättyvän yläpäässä 16000hz, käytännössä diskantteja ei edes ko. paketissa Saabilta ole asiakkaalle myyty, joten ei sitä voi kuuluakaan.
AS1 omistajat ovat varmaan vielä tyytyväisempiä.
Puhe tässä viestissä siis ainoastaan MY06 asti. En yhtään ihmettele että mankka 07 malliin on vaihtunut... Perus Hyundaissa on paljon paremmat sterkat!
En puhu alapäistä mitään, taajuusvaste ilmoitetaan päättyvän yläpäässä 16000hz, käytännössä diskantteja ei edes ko. paketissa Saabilta ole asiakkaalle myyty, joten ei sitä voi kuuluakaan.
AS1 omistajat ovat varmaan vielä tyytyväisempiä.
Puhe tässä viestissä siis ainoastaan MY06 asti. En yhtään ihmettele että mankka 07 malliin on vaihtunut... Perus Hyundaissa on paljon paremmat sterkat!
Re: Vector alla!
Kaiken hyvän lisäksi AS2 mankassa on MY06 asti tyyppivika:
Diskantin säätövipu ei diagnostiikan mukaan tiedä olevansa asennossa täysillä.
Mukavia efektejä tästä saa, kun käyttää HF:tä ja puhelu päättyy. Diskantti onkin tasolla 0, vaikka säädin on kaakossa. Sitten kun vähentää diskanttia säätimestä hivenen, niin sitä tuleekin lisää..
Tämä sama kokemus perustuu 3 auto-yksilöön, joista yksi on vielä talossa.
Diskantin säätövipu ei diagnostiikan mukaan tiedä olevansa asennossa täysillä.
Mukavia efektejä tästä saa, kun käyttää HF:tä ja puhelu päättyy. Diskantti onkin tasolla 0, vaikka säädin on kaakossa. Sitten kun vähentää diskanttia säätimestä hivenen, niin sitä tuleekin lisää..
Tämä sama kokemus perustuu 3 auto-yksilöön, joista yksi on vielä talossa.
Re: Vector alla!
AS1, AS2 ... eivät ole lainkaan käytössä SS/SC-autoissa.Ristom kirjoitti:On kyllä niin kehittynyt järjestelmä, että pitäisi oikein ottaa suunnittelija kunnon löylytykseen. Perus AS2 on hyvä esimerkki siitä, miten lisävarusteen hinnalla ei oikeastaan saa mitään. CD-soitinkin oli lisävaruste.
En puhu alapäistä mitään, taajuusvaste ilmoitetaan päättyvän yläpäässä 16000hz, käytännössä diskantteja ei edes ko. paketissa Saabilta ole asiakkaalle myyty, joten ei sitä voi kuuluakaan.
AS1 omistajat ovat varmaan vielä tyytyväisempiä.
Puhe tässä viestissä siis ainoastaan MY06 asti. En yhtään ihmettele että mankka 07 malliin on vaihtunut... Perus Hyundaissa on paljon paremmat sterkat!
Re: Vector alla!
AS vai ES?
Ainakin meille niitä on markkinoitu 1 ja 2 sarjoina..
Kaikki tietänevät mistä on kyse..
Ainakin meille niitä on markkinoitu 1 ja 2 sarjoina..
Kaikki tietänevät mistä on kyse..
Re: Vector alla!
Niin, Risto tarkoitti ilmeisesti ESx / SSx, mutta joka tapauksessa mies puhuu asiaa. Taidan ottaa Riston mukaan kun sitä suunnittelijaa viedään saunan taakse Mulla es1-ss2 ja onnettominta on se, että saadakseen kohtuullisen äänentoiston (en jaksa alkaa puhumaan edes hyvästä) sen eteen joutuu näkemään turhan paljon vaivaa. Se on ihan ok jos on p***at stereot, mutta se syö miestä kun on tehty niin ettei niitä pysty helpolla parantamaan. Tietty jos pistää täpäkkää pöytään...
1,8t ss Vector -06
Re: Vector alla!
Juu, just äsken keskipäiväisellä työreissulla taas vääntelin diskanttia lisää... siis mitä diskanttia, ei löytynyt...
Mutta sitähän se on että joku moite on pakko löytää, muuten hyvästä autosta! Ja jos ei musiikista löydy haluamiaan sävyjä, niin ainakin mulla tuo kaksilitrainen murisee tarvittaessa niin että mieluumin pistää audion hiljaiseksi ja kuuntelee itse autoa. Niin, ja tietty noita Continentaleja kuulee jonkin verran, kele.
Jos tämä nyt loukkaa jotain niin loukatkoon; ysiviitosen 185hp 2,3t piti mielestäni Korinaa, ysikolmosen 175hp 2,0t Murinaa.
Niin, ja sellaista on tässä pakko vielä fiilistellä, että mihin hittoon tuossa autossa vielä voi tarvita sitä urheilualustaa, kun tuo vakiokin on noin hyvä?
V-P
Mutta sitähän se on että joku moite on pakko löytää, muuten hyvästä autosta! Ja jos ei musiikista löydy haluamiaan sävyjä, niin ainakin mulla tuo kaksilitrainen murisee tarvittaessa niin että mieluumin pistää audion hiljaiseksi ja kuuntelee itse autoa. Niin, ja tietty noita Continentaleja kuulee jonkin verran, kele.
Jos tämä nyt loukkaa jotain niin loukatkoon; ysiviitosen 185hp 2,3t piti mielestäni Korinaa, ysikolmosen 175hp 2,0t Murinaa.
Niin, ja sellaista on tässä pakko vielä fiilistellä, että mihin hittoon tuossa autossa vielä voi tarvita sitä urheilualustaa, kun tuo vakiokin on noin hyvä?
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: Vector alla!
Tuossa on hyvinkin perää. Sulla on nyt kokemusta sanoa, mutta mielestäni tämä nykyinen 2-litrainen on sivistyneemmän oloinen kuin vanhemmat moottorit. Ei ala edes hyvin matalilla kierroksilla täriseen ja koriseen. Matala ääni on todella miellyttävän sävyinen auton sisälle. Hieman kun ois vielä pakoääntä jätetty enemmän kuuluville.vppelt68 kirjoitti: Jos tämä nyt loukkaa jotain niin loukatkoon; ysiviitosen 185hp 2,3t piti mielestäni Korinaa, ysikolmosen 175hp 2,0t Murinaa.
Niin, ja sellaista on tässä pakko vielä fiilistellä, että mihin hittoon tuossa autossa vielä voi tarvita sitä urheilualustaa, kun tuo vakiokin on noin hyvä?
V-P
Alustasta puhut asiaa. Vakio alusta on äärimmäisen hyvä. Tuntuukin aika koomiselta miten autotesteissä ja vertailuissa aina vedetään esim Audi usein Saabin yläpuolelle käsiteltävyydessä ja ajettavuudessa. Olen kesän aikana tehnyt useita back-to-back vertailuita ja esim Audin perus A3 / A4 eivät mielestäni ole samalla tasolla. Vauhdissa ehkä 9-3 kallistelee hieman enemmän, mutta kääntyy tarkasti minne käsketään eikä tule semmosta viivettä reagointiin, jos nyt saatte kiinni mitä tarkoitan. Urheiluautot sitten erikseen, mutta eihän tässä mitään rata-autoja vertaillakaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Vector alla!
Nää nyt on ihan mielipiteitä:
Mielestäni 9-5 ja 9-3 SS ja SC ovat niin eri luokan autoja, ettei niitä kannata verrata.
9-5 sarjan näkisin enemmän edustusautojen luokassa, joten odotukset ovat pehmeän ja arvokkaan kyydin puolella, eikä autolta pidä odottaa mitään mutkatiehen liimaavia ominaisuuksia. Mielestäni. Uusimpaan meillä tuli 17" komeat vanteet, mikä oli mielestäni virhe. 16" rissoilla kyyti olisi pehmeämpää.
SS ja SC ovat sitten sporttisempia. Vector ja Aero varsinkin liimaa kyllä tiehen ja meno maistuu. Linearin penkit pikkusen rajoittavat mutkista nauttimista. Sinänsä Linearin ja Vectorin alustoissa en huomannut eroa samoilla 17" vanteilla. Sen eron huomasin, että 2002 ajoon otettu Vector rikkoi molemmat etupyörän laakerit 90000km mennessä. Linear myytiin 50000 kohdalla, harmi.
SS/SC sterkoista vielä:
Diskantit on helppo kolvata paikoilleen, signaalin voi ryöstää vierestä.
Nykyiseen SC:hen olen juuri saanut projektin valmiiksi:
ES2 + 4 diskanttia + ryöstö takaluukusta aktiivibassolle, jonka sähköt otin takaluukun virran ulosotosta!!! Heh, on niin pieni basso, että virran pitäisi riittää.
Signaalin ryöstäminen bassolle vaatii vain kaiutin-linjataso muuntimen, muuten se ****n hieno mankka sammuttaa kulmakanavat ja varoitusäänet, mukaanlukien vilkun ääni.
Projekti ei ota kuin yhden illan ja on helppo.
Tämä äänimaailman ongelma on ihan mitätön siihen nähden, että automaattilaatikko pitäisi voida saada ohjelmoitua...
Mielestäni 9-5 ja 9-3 SS ja SC ovat niin eri luokan autoja, ettei niitä kannata verrata.
9-5 sarjan näkisin enemmän edustusautojen luokassa, joten odotukset ovat pehmeän ja arvokkaan kyydin puolella, eikä autolta pidä odottaa mitään mutkatiehen liimaavia ominaisuuksia. Mielestäni. Uusimpaan meillä tuli 17" komeat vanteet, mikä oli mielestäni virhe. 16" rissoilla kyyti olisi pehmeämpää.
SS ja SC ovat sitten sporttisempia. Vector ja Aero varsinkin liimaa kyllä tiehen ja meno maistuu. Linearin penkit pikkusen rajoittavat mutkista nauttimista. Sinänsä Linearin ja Vectorin alustoissa en huomannut eroa samoilla 17" vanteilla. Sen eron huomasin, että 2002 ajoon otettu Vector rikkoi molemmat etupyörän laakerit 90000km mennessä. Linear myytiin 50000 kohdalla, harmi.
SS/SC sterkoista vielä:
Diskantit on helppo kolvata paikoilleen, signaalin voi ryöstää vierestä.
Nykyiseen SC:hen olen juuri saanut projektin valmiiksi:
ES2 + 4 diskanttia + ryöstö takaluukusta aktiivibassolle, jonka sähköt otin takaluukun virran ulosotosta!!! Heh, on niin pieni basso, että virran pitäisi riittää.
Signaalin ryöstäminen bassolle vaatii vain kaiutin-linjataso muuntimen, muuten se ****n hieno mankka sammuttaa kulmakanavat ja varoitusäänet, mukaanlukien vilkun ääni.
Projekti ei ota kuin yhden illan ja on helppo.
Tämä äänimaailman ongelma on ihan mitätön siihen nähden, että automaattilaatikko pitäisi voida saada ohjelmoitua...
Re: Vector alla!
Näin on. Tuolla yllä vertailtiin koneita.Ristom kirjoitti:Nää nyt on ihan mielipiteitä:
Mielestäni 9-5 ja 9-3 SS ja SC ovat niin eri luokan autoja, ettei niitä kannata verrata.
Täysin samaa mieltä!Ristom kirjoitti:Uusimpaan meillä tuli 17" komeat vanteet, mikä oli mielestäni virhe. 16" rissoilla kyyti olisi pehmeämpää.
Linearissa ja Vectorissa on sama alusta.Ristom kirjoitti:Sinänsä Linearin ja Vectorin alustoissa en huomannut eroa samoilla 17" vanteilla.
Tuo voi olla vaikeampi paikka. Osta multa manuaali ´07 niin tulee hyvät audiot eikä laatikko ole koskaan kanssasi erimieltä !Ristom kirjoitti:Tämä äänimaailman ongelma on ihan mitätön siihen nähden, että automaattilaatikko pitäisi voida saada ohjelmoitua...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Vector alla!
Tuosta moottorin äänestä uskallan kyllä olla ihan eri mieltä.
Siis vanhemmissa moottoreissa (-ysiviitoseen asti) oli semmoinen kiva murina kierrätettäsessä, kun taas tuossa uudessa ss:ssä on dieselimäinen nakutus tyhjäkäynnillä ja japsi 1,4 ääni kierrätettäessä. Monet kysynyt että onko tää diiseli, kun oli faijan 2,0t ss lainassa. Ehdottomasti kaipaisi isompaa putkea toi singeri.
Siis vanhemmissa moottoreissa (-ysiviitoseen asti) oli semmoinen kiva murina kierrätettäsessä, kun taas tuossa uudessa ss:ssä on dieselimäinen nakutus tyhjäkäynnillä ja japsi 1,4 ääni kierrätettäessä. Monet kysynyt että onko tää diiseli, kun oli faijan 2,0t ss lainassa. Ehdottomasti kaipaisi isompaa putkea toi singeri.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Vector alla!
Sun isälläs on koneessa jotain vikaavjbremer kirjoitti:, kun taas tuossa uudessa ss:ssä on dieselimäinen nakutus tyhjäkäynnillä ja japsi 1,4 ääni kierrätettäessä. Monet kysynyt että onko tää diiseli, kun oli faijan 2,0t ss lainassa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Vector alla!
Marko A kirjoitti:Sun isälläs on koneessa jotain vikaavjbremer kirjoitti:, kun taas tuossa uudessa ss:ssä on dieselimäinen nakutus tyhjäkäynnillä ja japsi 1,4 ääni kierrätettäessä. Monet kysynyt että onko tää diiseli, kun oli faijan 2,0t ss lainassa.