Parilla vuokra-autolla on tullu suht. tuoreella automaatilla ajettua. Noissa ollut ikävänä piirteenä se, että "automatiikka" ohittaa käsivalinnan täyskaasulla. Eli kun pistää ison pykälän silmään ja polkasee kaasun pohjaan, heittää kompuutteri kuitenkin pienempää pesään. Osakaasulla mentiin kyllä käsin valitulla pykälällä. Itseäni ärsytti tuo suunnattomasti... Pirssit oli A-sarjan mese ja opeliks zafira.TTiD kirjoitti: Ei kai se oo ku automaatista vaa käsivalinta käyttöön ja se 4 tai 5 pykälä näyttöön ja runttaa kaasun pohjaan!
TTiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: TTiD
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: TTiD
Itse ajelin kesällä 2.0TS 93 sc:llä ja siinä kyllä käsivalinta toimi niinkuin pitikin ilman mitään "kick-down":eja!V.J.S kirjoitti:Parilla vuokra-autolla on tullu suht. tuoreella automaatilla ajettua. Noissa ollut ikävänä piirteenä se, että "automatiikka" ohittaa käsivalinnan täyskaasulla. Eli kun pistää ison pykälän silmään ja polkasee kaasun pohjaan, heittää kompuutteri kuitenkin pienempää pesään. Osakaasulla mentiin kyllä käsin valitulla pykälällä. Itseäni ärsytti tuo suunnattomasti... Pirssit oli A-sarjan mese ja opeliks zafira.TTiD kirjoitti: Ei kai se oo ku automaatista vaa käsivalinta käyttöön ja se 4 tai 5 pykälä näyttöön ja runttaa kaasun pohjaan!
Turbo²
Re: TTiD
Tuotaa... Missä TM:ssä tämmöinen testi on ollutV.J.S kirjoitti:TM:n testissä moittivat kuitenkin ohutta alavääntöä (alle 1000rpm), kun eivät muutakaan keksiMarko A kirjoitti:
1000rpm paikkeilta lähtee vääntökäyrä aikalailla jyrkkään nousuun ja 300Nm ylittyy jo 1250rpm kohdalla Kuulostaa aika hurjalta. Eihän siinä olla vielä kunnolla tyhjäkäynniltä poistuttu!
Vois tosiaan kuvitella, että varsinkin automaatin kaverina mahtaa olla hieno ajettava tuo paketti. Jo TiDS A on kerännyt melkoisen määrän positiivisia kommentteja.
Pitäis kyllä käydä kokeilemassa jotain uusimpia dieseltekniikan tuotoksia ihan puhtaasta mielenkiinnosta.
Turbo²
Re: TTiD
Ei missään
Tuo oli vain hjuumoria. Autosta löytyy 300Nm @ 1250 rpm niin TeMmissä kuitenkin onnistuvat haukkumaan alle 1000rpm vääntöä..
Tuo oli vain hjuumoria. Autosta löytyy 300Nm @ 1250 rpm niin TeMmissä kuitenkin onnistuvat haukkumaan alle 1000rpm vääntöä..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Tulipa koeajettua 2006 mallin tids combi aut. tänään, enkä oikein keksi mitään hyvää sanottavaa koneesta kuin kulutus ajotietokoneen mukaan.
Mistä pitäisi nyt näissä diiseleissä hehkuttaa, ok vääntöpiikki on korkea mutta käyttöalue jossa sitä vääntöä on tarjolla ei ole häävi.
Ei kyllä minä taidan bensavehkeissä pysyä, eihän tuollaisella riisselillä uskaltaisi edes ohittaa. Ja tästä pitäisi vielä maksaa enemmän kuin vastaavasta tai jopa tehokkaammasta bensa mallista. Ei mitään järkeä sanon minä.
Mistä pitäisi nyt näissä diiseleissä hehkuttaa, ok vääntöpiikki on korkea mutta käyttöalue jossa sitä vääntöä on tarjolla ei ole häävi.
Ei kyllä minä taidan bensavehkeissä pysyä, eihän tuollaisella riisselillä uskaltaisi edes ohittaa. Ja tästä pitäisi vielä maksaa enemmän kuin vastaavasta tai jopa tehokkaammasta bensa mallista. Ei mitään järkeä sanon minä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: TTiD
Aika radikaalit mielipiteet. Mutta hyvä niin, mieltä saa ja pitääkin olla ettei kaikki halua aina samaa
Ja samaa mieltä osittain olen kyllä kanssasi. Esim verrattuna 1.8t bensaan oli tuo TiDS aika hirveän kuuloinen (sekä tuntuinen, kun rattikin meinas täristää aikas rankasti).
Mutta siitä huolimatta itse fanitan noita diesel koneita! Kulutus ja päästöt luokkaa 1.6 Volkswagen Golf, mutta tehot ja väännöt aikalailla toista ääripäätä. Ominaisuudet korostuu kun laatikkona on automaatti. Valitettavasti vain meillä verotuksella poletaan lyttyyn hienot säästö-ominaisuudet.
Ja samaa mieltä osittain olen kyllä kanssasi. Esim verrattuna 1.8t bensaan oli tuo TiDS aika hirveän kuuloinen (sekä tuntuinen, kun rattikin meinas täristää aikas rankasti).
Mutta siitä huolimatta itse fanitan noita diesel koneita! Kulutus ja päästöt luokkaa 1.6 Volkswagen Golf, mutta tehot ja väännöt aikalailla toista ääripäätä. Ominaisuudet korostuu kun laatikkona on automaatti. Valitettavasti vain meillä verotuksella poletaan lyttyyn hienot säästö-ominaisuudet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Tuossa on just se pointti, ainoa syy miksi diesel olisi ollut kiinnostava on se pienempi kulutus ja halvempi litrahinta naftalle, mutta kun sekä hankintahinta ja vuotuinen dieselvero ovat kalliimpia kuin vastaavassa bensavehkeessä. No toisaalta olisi ehkä pitänyt nollata persdyno jollain 1,8 t:llä ennen kuin meni tuon dieselin rattiin. Ero oli melkoinen tuohon omaan satkuun noin niinkuin kulkupuolella.Marko A kirjoitti:
Mutta siitä huolimatta itse fanitan noita diesel koneita! Kulutus ja päästöt luokkaa 1.6 Volkswagen Golf, mutta tehot ja väännöt aikalailla toista ääripäätä. Ominaisuudet korostuu kun laatikkona on automaatti. Valitettavasti vain meillä verotuksella poletaan lyttyyn hienot säästö-ominaisuudet.
Tuo koeajamaani auto oli M2006 vector aut. ja kilometrejä 33 tuhatta. varusteita oli navi ja metalliväri sekä "puu"somisteet ja hinta oli yli 43 tuhatta. Mitä nopeasti katsoin, niin olisi saanut uuden bensavectorin samalla rahalla. Uskaltaisin väittää että toi 175 heppanen on aika paljon nopeampi. Kuitenkin useampia kymmensiä tuhansia tullut ajettua sellaisella.
Manuaalina tosin, mutta kuitenkin.
No, jos ajaisi aivan törkeän paljon niin ehkä voisin ymmärtää dieselin hankkimista.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: TTiD
Diesel vaiko bensa - väittely on yhtä fiksua kuin kiistellä siitä onko punainen hienompi kuin sininen. Kukin tykkää mistä haluaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Näin voisi arvella.
Uutta pikaista testijuttua pukkaa. Tällä kertaa Auto Express, jonka itse rankkaan aika korkealle arvoasteikolla (EVO pysyy ykkösenä kun sporteista puhutaan).
Saab 9-3 2008 First drives - car reviews
Melusta tulee haukut sekä muutenkin jälleen kerran vertaillaan Germaaneihin, eli BMW & Audi, joiden rinnalla Saab tuntuu häviävän. Pitäneeköhän paikkaansa, että UK:ssa TTiD tulee tarjolle vain Aero versioon. Muutenkin niiden mallit poikkeaa meiltä: Airflow, Linear SE, Vector Sport ja Aero.
Uutta pikaista testijuttua pukkaa. Tällä kertaa Auto Express, jonka itse rankkaan aika korkealle arvoasteikolla (EVO pysyy ykkösenä kun sporteista puhutaan).
Saab 9-3 2008 First drives - car reviews
Näille jampoille sopii mieluummin manuaali. Eli nuo kommentit kertoo uskoakseni siitä, että kone on hyvin pitkälti "bensamainen" ajettava. Yleensä dieseleihin automaattia suosivat, jos sellainen vain on tarjolla.But the real talking point of the fresh 9-3 is the arrival of a twin-turbo diesel engine.
Melusta tulee haukut sekä muutenkin jälleen kerran vertaillaan Germaaneihin, eli BMW & Audi, joiden rinnalla Saab tuntuu häviävän. Pitäneeköhän paikkaansa, että UK:ssa TTiD tulee tarjolle vain Aero versioon. Muutenkin niiden mallit poikkeaa meiltä: Airflow, Linear SE, Vector Sport ja Aero.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Mielenkiintoisena detaljina, näyttäisi siltä että TTiD:n esituotanto versioiden hieno moottorin suojus on vaihdettu tylsään ja arkiseen koppaan
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Nyt alkaa viralliset kulutus/kulkupuoli speksitkin löytyä. Eli brittien sivuilla http://www.saab.co.uk on EC direktiivin mukaiset lukemat tulleet näytille, toki UK MPG arvoina. TTiD manuaalina on keskikulutukseltaan pihimpi kuin TiDS.
Sport Combi TiDS:
Fuel consumption mpg combined
36.2/58.9/47.9 ; auto.29.7/55.4/42.2 .
Carbon dioxide emission (CO2) g/km
159; auto. 179.
Sport Combi TTiD:
Fuel consumption (mpg)*
M6 36.7/60.1/48.7; A6 29.1/54.3/40.9
CO2 emissions (g/km)
M6 154; A6 182
Eli CO2 päästöissä TTiD automaattina jää hieman alle 1.8t manuaalin päästöjen. Jos päästöverotuksen kannalta asiaa katselee.
Sport Combi TiDS:
Fuel consumption mpg combined
36.2/58.9/47.9 ; auto.29.7/55.4/42.2 .
Carbon dioxide emission (CO2) g/km
159; auto. 179.
Sport Combi TTiD:
Fuel consumption (mpg)*
M6 36.7/60.1/48.7; A6 29.1/54.3/40.9
CO2 emissions (g/km)
M6 154; A6 182
Eli CO2 päästöissä TTiD automaattina jää hieman alle 1.8t manuaalin päästöjen. Jos päästöverotuksen kannalta asiaa katselee.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red