![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Koita vaan malttaa odotella...
VKe
Siksi, että jos vähänkään ajattelee ohittamista samalla tavalla kuin minä, eli ohi mennään yleensä max. kiihtyvyydellä, on diesel auttamattomasti hitaampi. Max. kiihtyvyyttä kun EI saavuteta vedättämällä isolla vaihteella about tyhjäkäynniltä. Eli vaparia huudatetaan about punarajalle ennen kuin lyödään isompaa pesään ja vakiolla bensaturbolla pidetään ne rundit siellä 2500-5500rpm ohituksessa...Nuo em. nopeusvälit välit kun tuolla 175hv bensakoneella vetää optimivaihteella (kolmonen), niin diesel jää kauaksi.VKe kirjoitti:...
Kun katton ohituskiihtyvyyksiä, niin saadaan seuraavia lukemia:
60-100 km/h, 4. vaiht
....
80-120 km/h, 5. vaiht.
....
Nuo tids:n lukemat on paperilla todella hyvät, mutta miksi sinulle ja minullekin tuli semmoinen fiilis että ei jaksa tids kulkee...???
VKe
Tämä tuntuu hieman ikuisuusaiheelta. Samoin kuin kaikki D vs B -vertailut. Kyse on yksinkertaisesti erilaisista moottoreista, joiden vertailuun ei ole yhteismitallista suuretta.Siksi, että jos vähänkään ajattelee ohittamista samalla tavalla kuin minä, eli ohi mennään yleensä max. kiihtyvyydellä, on diesel auttamattomasti hitaampi.
Kuten V.J.S. tuossa jo mainitsi niin noi yllämainitut kierrosluvut ovat aivan liian matalat lähteä ohittamaan kyseisillä vaihteilla bensakoneessa. 60km/h nelosella bensakoneessa on alle 2000 rpm, kuudestakympistä voisi tuolla ss:n pitkällä laatikolla lähteä kakkosella.VKe kirjoitti:Miten sinulle, vjbremer,
Nuo tids:n lukemat on paperilla todella hyvät, mutta miksi sinulle ja minullekin tuli semmoinen fiilis että ei jaksa tids kulkee...???
VKe
Se on ihan hyvä manuaalinakin. Alkaa vetään siinä 1700rpm jälkeen ja 2000-3000 välillä löytyy paljonkin tehoja. Manuaali on 6-vaihteinen ja toimii sulavammin kuin mitä 5-v loota. Mutta täytyy muistaa, että hämmentää saa hieman tiheämmin.vjbremer kirjoitti: Onko toi riisseli minkälainen tuolla manuaalilaatikolla, kun itse en koskaan ole tuosta ss:n tomaatista pitänyt, vaihtaa mielestäni hitaasti ja tuntuu ainakin bensakoneessa puhdittomammalta kuin manuaali.
Tuon huomaa kyllä erittäin hyvin, jos ajaa ensin esim 205/55/16 rengastuksella ja siitä hyppää ajeleen 225 (saatikka 235) /45/17 renkailla. Kyllä vetelee. Mutta kaikki on suhteellista. Tuohon tottuu, eikä asiaa huomaa ennenkuin jälleen käy "kalibroimassa" itsensä 16" renkailla varustetulla pelillä!mike kirjoitti: Rengastus vain taisi pilata tuonkin koeajo-auton kun alla oli 235/45R17 kummit ja sen kyllä huomasi ainakin näillä oulun teillä.
Meillä on 78 tkm kokemusta manuaali kiisselistä. Aika kriittinen pitää olla jos tuossa ei kiukku riitä. Kaupunkiajossa tietysti kapeampi kierrosalue aiheuttaa runsaammin vaihtoja mutta kun se jaksaa kuljettaa jo tuhannesta kiekasta alkaen (ei tietysti riehu vielä tuollin) vastaan hangoittelematta niin helppoa on sekin.vjbremer kirjoitti:Kuten V.J.S. tuossa jo mainitsi niin noi yllämainitut kierrosluvut ovat aivan liian matalat lähteä ohittamaan kyseisillä vaihteilla bensakoneessa. 60km/h nelosella bensakoneessa on alle 2000 rpm, kuudestakympistä voisi tuolla ss:n pitkällä laatikolla lähteä kakkosella.VKe kirjoitti:Miten sinulle, vjbremer,
Nuo tids:n lukemat on paperilla todella hyvät, mutta miksi sinulle ja minullekin tuli semmoinen fiilis että ei jaksa tids kulkee...???
VKe
Onko toi riisseli minkälainen tuolla manuaalilaatikolla, kun itse en koskaan ole tuosta ss:n tomaatista pitänyt, vaihtaa mielestäni hitaasti ja tuntuu ainakin bensakoneessa puhdittomammalta kuin manuaali.