TTiD
Re: TTiD
Nykyisen auton saanti Ruotsista Suomeen kesti vain muutaman päivän. Sain torstaina taikka perjantaina soiton myyjältä, että auto on valmistunut ja luovutettu tehtaalta eteenpäin. Seuraavan viikon keskiviikkona sitten soittivat ja kysyivät, milloin voin tulla noutamaan auton. Eli puolitoista viikkoa tehtaalta meidän pihalle. Ei paha.
Joten eiköhän se sieltä jo ennen viikkoa 8 ilmesty!
Joten eiköhän se sieltä jo ennen viikkoa 8 ilmesty!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Ainakin Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa on TTiD:t pahasti myöhässä luvatuista Suomen lisäksi. Eräältä germaanien foorumilta luin, että TTiD moottorilla varusteltuja oli suunniteltu joku tietty määrä (kiintiö) valmistuvaksi kuukausittain (tais olla joulukuussa 150kpl), eli ilmeisesti moottoreita alustavasti tilattu kyseisen suunnitelman mukaan. Menekkin on kuitenkin yllättänyt ja lupauksia on ollut vaikea pitää. Mikäli tämä pitää paikkansa niin helpotustakaan ei liene heti luvassa. Että siitä vain tilausta vetämään, nopeat ehtii pian saada vielä ensikesän aikana...Ristom kirjoitti:Ja varmaan Suomi tulee viimeisenä toimituslistassa, eikös tänne autotehtaat myy halvimmalla korkean verotuksen takia?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
No oikeesti ongelma on viiatin siis Fiatin (Fiat = Fefler Im Alle Teilen...). Eivät saa enempää uusia konneita aikaiseksi kun alussa on perinteisesti vain pirusti suota, kaksi kuokkaa, yksi Jussi ja pirusti ongelmia.
No ei kai sitä varmuudella... mutta tiedän että ei oo helppoo saada uusia moottoreita ja laatikoita aina ajallaan starttiin ja vielä sitä määrää kun on myynti ja markkinointi on ennustanu... Nyt kun myyntilukemat on paperilla onkin sitten taitolaji jakaa niukkuutta.
VKe
No ei kai sitä varmuudella... mutta tiedän että ei oo helppoo saada uusia moottoreita ja laatikoita aina ajallaan starttiin ja vielä sitä määrää kun on myynti ja markkinointi on ennustanu... Nyt kun myyntilukemat on paperilla onkin sitten taitolaji jakaa niukkuutta.
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: TTiD
Hienosti sanottu, mutta niin totta. Helpostihan tällainen takeltelu kääntyy itseään vastaan, vaikka kysymys on "myyntimenestyksestä".VKe kirjoitti:Nyt kun myyntilukemat on paperilla onkin sitten taitolaji jakaa niukkuutta.
VKe
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: TTiD
Kuten tuossa edellä kerroin niin meillä tän nykyisen (ainoa uusi) kohdalla aikataulu piti päivän tarkkuudella. Arvio oli syys/lokakuun vaihteeseen ja auto saatiin syyskuun viimeinen päivä.
Tuosta moottorisopasta vielä. Se tehdas käsittääkseni valmistaa useita moottorikokoja/malleja eri automerkeille ja malleille. Varmaan pitää kohtuu hyvissä ajoin osata ennustaa jonkin tietyn mallin menekkiä, varsinkin jos tehdas pyörii täystuotannossa koko ajan. Vaikea lisätä yhtäkkiä jotain versiota toisten siitä kärsimättä.
Tuosta moottorisopasta vielä. Se tehdas käsittääkseni valmistaa useita moottorikokoja/malleja eri automerkeille ja malleille. Varmaan pitää kohtuu hyvissä ajoin osata ennustaa jonkin tietyn mallin menekkiä, varsinkin jos tehdas pyörii täystuotannossa koko ajan. Vaikea lisätä yhtäkkiä jotain versiota toisten siitä kärsimättä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Kävin tänään ajamassa TTid Aero A6, ja täytyy sanoa että oli aika miellyttävä paketti. Vääntöä oli hienosti, ja automaatti on hieno. Manuaaliasento ei heitä väkisin pienempää vaikka kuinka polkee, ja sai väännöllä vedätellä. Dieselin äänikään ei mitenkään häirinnyt. Keskikulutus näytti olevan 7,2, autoliikkeen koeajoauto ja kaupunkiajoa, joten ei paha. Onneksi oma Aero antaa sentään vielä paremman kulun, ettei sentää autokuumetta pukkaa. Tosin polttoainetta kuluu hieman enemmän........sitä kalliimpaa
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Re: TTiD
Missä?samiko kirjoitti:Kävin tänään ajamassa TTid Aero A6
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Eipä löydy mistään tietoa tuosta turbo kiertueesta. Kun ei mainosta niin ei tarvitse myydä niin paljoa eo:ta.
Pahoin pelkään että siinä vaiheessa kun Saab viimein saa tuonkin moottorin kunnolla myyntiin niin kilpailijat on menneet jo menojaan...
SUV-puolellahan on käynyt niin että kun Saab vasta on tuomassa ensimmäistä oikeaa myyntiin niin pahin kilpailija Volvo jo suunnittelee XC90 mallista luopumista...
Pahoin pelkään että siinä vaiheessa kun Saab viimein saa tuonkin moottorin kunnolla myyntiin niin kilpailijat on menneet jo menojaan...
SUV-puolellahan on käynyt niin että kun Saab vasta on tuomassa ensimmäistä oikeaa myyntiin niin pahin kilpailija Volvo jo suunnittelee XC90 mallista luopumista...
Re: TTiD
Hmm, itelle ei nykyään bittiaikana sanomalehteä tule, mutta muistaakseni satuin porukoiden luona näkemään viikonlopun Ilkassa mainoksen Saab Turbo Tour:n liittyen. Lieneekö kyseessä ollut sittenkin paikallinen kiertue... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: TTiD
Eikä ne myyjät halua myydä muutenkaan Saabia. Syksyllä olin autoa ostamassa ja vieläpä käteisellä niin en saanut paikalliselta myyjältä edes tarjousta vaikka kävin kahdesti henkilökohtaisesti paikalla.lk kirjoitti:Eipä löydy mistään tietoa tuosta turbo kiertueesta. Kun ei mainosta niin ei tarvitse myydä niin paljoa eo:ta.
.
Bemariltahan on muuten tulossa vastaava 2.0 TTkiisseli.
Re: TTiD
9-3Tid kirjoitti:Bemariltahan on muuten tulossa vastaava 2.0 TTkiisseli.
Onko? En suoranaisesti ole Bemaria seuraillut hirveästi, mutta eikö 2 litrainen diesel ole kuitenkin yhdellä turbolla ja 3,0 on yhdellä tai kahdella turbolla? Vai oliko puhe yleisesti tuplaturbosta.TTiD kirjoitti:tullut jo ajat sitte!
On muuten aika hirveä menijä tuollainen 3,0 diesel TT kone, X3 Sd:tä ajoin viime talvena ja tuntui että vääntöä riittää ja riittää. Muuten ei tulisi mieleenkään vaihtaa bemariin (ja eteenkään tuohon pieneen rumaan katumaasturiin), mutta diesel koneet ovat aika hienoja.