TTiD
Re: TTiD
Kävin tänään aamulla koeajamassa lyhyesti TiDS mallin M6 lootalla:
Kokonaisuutena ihan nautinnollinen ajaa. Alavääntöä on, mutta turbo ei ilmeisesti halusta herää pienillä kierroksilla, joten alle 2000 rpm oli minulle hienoinen pettymys. Vertaan tietysti kokemukseeni bensaturboista, 1,8t + Hirsch 5v. manuaalilootalla vetää huomattavasti rivakammin jo tuhannen kierroksen pinnasta.
No joo, kuitenkin kokonaisuutena, jo tuo 150hv TiDS on sen verran houkuttava paketti, että en malta odottaa pääseväni TTiD:tä kokeilemaan. Kulutus raskaallakin jalalla jää niin pieneksi.
Linkin kautta löytyy Hirschin käppyrä lastusta tuohon 150hv malliin, saattaa houkutella monia tässä TTiD:n pitkän toimitusajan kurimuksessa..
http://www.hirsch-performance.ch/getAtt ... c10773a151
Muistaakseni aikoinaan ensimmäinen 9-5 oli toimituksessa toukokuun lopusta joulukuuhun 1997 ja hyvin malttoi sitä odottaa.
Kokonaisuutena ihan nautinnollinen ajaa. Alavääntöä on, mutta turbo ei ilmeisesti halusta herää pienillä kierroksilla, joten alle 2000 rpm oli minulle hienoinen pettymys. Vertaan tietysti kokemukseeni bensaturboista, 1,8t + Hirsch 5v. manuaalilootalla vetää huomattavasti rivakammin jo tuhannen kierroksen pinnasta.
No joo, kuitenkin kokonaisuutena, jo tuo 150hv TiDS on sen verran houkuttava paketti, että en malta odottaa pääseväni TTiD:tä kokeilemaan. Kulutus raskaallakin jalalla jää niin pieneksi.
Linkin kautta löytyy Hirschin käppyrä lastusta tuohon 150hv malliin, saattaa houkutella monia tässä TTiD:n pitkän toimitusajan kurimuksessa..
http://www.hirsch-performance.ch/getAtt ... c10773a151
Muistaakseni aikoinaan ensimmäinen 9-5 oli toimituksessa toukokuun lopusta joulukuuhun 1997 ja hyvin malttoi sitä odottaa.
Re: TTiD
Taitaa olla Cabrio tuotanto paremmassa jamassa. Niitä on nimittäin toimitettu juuri hiljattain asiakkaille, siis ihan yksityishenkilöilleKävin eilen Brysselin autonäytelyssä ja pilotin ohjastamana kiersimme moottoriteiden kautta pienen koeajolenkin uudella TTid Aero cabriolla. Niitä autoja oli siinä koeajoja varten 4kpl rivissä samalla koneella.![]()
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Äänet ja teho
No ihan selkeä diiseli se on, kun käyntiin laittaa, mutta ei tuo nyt liian meluisa ollut. Jos se Tids kone lastutettuna antaa samat tehot, niin siitä vaan tilaan. Itse ottaisin nyt ton TTid koneen ja odottelisin siihen sitten lastua Hirschin-pojilta mahdollisesti tulevaksi. Jos kaikki menee nyt ihan putkeen, niin ensi viikolla saan projektia paperille ja alkaa armoton miettiminen mitä sitä tilais. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Oispa varmaan hieno se Hirschin tuplaputki TTiD:n perään. Kertovat sen VAHVISTAVAN pakoääniä tietyiltä taajuuksilta, kun dieselissä tuppaa olemaan aika vaisut soundit vaikkei vaimentimia ois ollenkaan.
Itse koneen äänestä, netistä olen lukenut että lähinnä puristuksien lasku 17,5/1 -> 16,5/1 pitäis jonkinverran hiljentää sitä dieselille tyypillistä ikävää kalinaa. Samaten moottorin vaimennukseen on kiinnitetty huomioita ja muutenkin MY08:ssa pitäis olla hieman enemmän eristemateriaalia. Viime kesän ensikoeajojen kommenteissa näitä juttuja kehuttiin, joten siitä ajatus että josko se ei ois ihan niin "diisselin" kuuloinen![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Itse koneen äänestä, netistä olen lukenut että lähinnä puristuksien lasku 17,5/1 -> 16,5/1 pitäis jonkinverran hiljentää sitä dieselille tyypillistä ikävää kalinaa. Samaten moottorin vaimennukseen on kiinnitetty huomioita ja muutenkin MY08:ssa pitäis olla hieman enemmän eristemateriaalia. Viime kesän ensikoeajojen kommenteissa näitä juttuja kehuttiin, joten siitä ajatus että josko se ei ois ihan niin "diisselin" kuuloinen
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD koeajettu
Noniin, nyt on Aero TTid koeajettu,vaikkakin "tavallisena"
ja manuaaliversiona.
Perässähän on Aerossa tuplaputket, joten meikäläinen ei niitä alkais ihan heti vaihteleen. Ääni on diisselin ja sitä se oli sisällekkin asti kuultavissa, mutta ajellessa sitä ei sitten enää huomaa.
Kaikki muut releet tuli listalle, paitsi polttoainelämmitin (650 egee, kun sitä ei tässä maassa tarvitse) ja kääntyvät Bi-xenon valot (1000 egee lisää). Tavalliset Bi-xenonit kuuluu siihen pakettihommaan mukaan. Tuli siis paljon mietittävää ennen helmikuun puolta väliä, johon tarjous on voimassa. Ainiin, siinä mittaritaulussa todellakin on se TURBO-mittari, joka väpätti ihan kivasti koeajon aikana![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Perässähän on Aerossa tuplaputket, joten meikäläinen ei niitä alkais ihan heti vaihteleen. Ääni on diisselin ja sitä se oli sisällekkin asti kuultavissa, mutta ajellessa sitä ei sitten enää huomaa.
Kaikki muut releet tuli listalle, paitsi polttoainelämmitin (650 egee, kun sitä ei tässä maassa tarvitse) ja kääntyvät Bi-xenon valot (1000 egee lisää). Tavalliset Bi-xenonit kuuluu siihen pakettihommaan mukaan. Tuli siis paljon mietittävää ennen helmikuun puolta väliä, johon tarjous on voimassa. Ainiin, siinä mittaritaulussa todellakin on se TURBO-mittari, joka väpätti ihan kivasti koeajon aikana
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01
Re: TTiD
Hei, perjantaille 1.2 on sovittu uuden 9-3 SS 1,9TTiD Vector Activen luovutus. Tilasin syyskuussa joten on sitä odotettukin. Toimitus siirtyi kuukauden alkuperäisestä. Pitää palata kokemuksiin kun kilometrejä kertyy.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Re: TTiD
Hieno homma, että alkaa autoja teille vihdoin tulemaan. On varmaan ollut harmillista odotella noin pitkään ja kuunnella kaikenlaisia lupauksia myyjiltä..
Pistäkää vaan viestejä käyttökokemuksista, kun niitä alkaa kertymään.
Pistäkää vaan viestejä käyttökokemuksista, kun niitä alkaa kertymään.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Minusta Aero nimi kärsii inflaatiota, kun se yhdistetään TTiD. Minusta suorituskyky ei oikeuta nimeen. 0-100 km/h 9,1 s on korkeintaan hyvää perheauto tasoa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: TTiD
Ennen Aero tarkoitti kohtuullista suorituskykyä, nykyään varustetasoaPetter kirjoitti:Minusta Aero nimi kärsii inflaatiota, kun se yhdistetään TTiD. Minusta suorituskyky ei oikeuta nimeen. 0-100 km/h 9,1 s on korkeintaan hyvää perheauto tasoa.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Molemmat kommentit mielestäni oikeutettuja, mutta aika on tainnut ajaa AERO-nimikkeestä muutenkin ohitse ja siksipä markkinoidaan joka vuosi jotain Limited editionia, Black Turboa ja nyt sitten Turbo-X:ää ja niin edelleen.Twarrior kirjoitti:Ennen Aero tarkoitti kohtuullista suorituskykyä, nykyään varustetasoaPetter kirjoitti:Minusta Aero nimi kärsii inflaatiota, kun se yhdistetään TTiD. Minusta suorituskyky ei oikeuta nimeen. 0-100 km/h 9,1 s on korkeintaan hyvää perheauto tasoa.
Tällä hetkellä valintani olisi tuo AERO TTid juuri varustelun takia. Moottorivaihtoehtona tuo bensiini olisi täälläkin käyttöverotuksen jälkeen niin kovasti rangaistu, että ei ole mitään järkeä ottaa sitä bensakonetta. Täällä sille koneelle torpataan ekana vuonna tuollaiset 5800 egee rekisteröinti- ja käyttöveroa ja tuolle TTid:lle tulee 2800 euroa ekana vuonna ja sen jälkeen se putoaa 600 euroon vuodessa.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
No myönnetään nyt, että meillekin tulee myöskin Snow silver SC Vector TTiD A. Haetaan liikkeestä huomennajouniaslak kirjoitti:Hei, perjantaille 1.2 on sovittu uuden 9-3 SS 1,9TTiD Vector Activen luovutus. Tilasin syyskuussa joten on sitä odotettukin. Toimitus siirtyi kuukauden alkuperäisestä. Pitää palata kokemuksiin kun kilometrejä kertyy.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Kuva](http://img466.imageshack.us/img466/9517/52rn4.th.jpg)
Viivästys autoissa johtui alihankkijan toimittamasta osasta laaduntarkastuksessa löydetystä virheestä. Kaikki autot joihin kyseinen osa oli asennettu (TTiD:t) jäi tehtaalle "jumiin" ja odotti tarkistusta/korjausta. Asia siis kunnossa niiltä osin.
Olen samaa mieltä tuosta diesel Aerosta. Suorituskyky (siis kiihtyvyys) on hieman vaisu ollakseen Aero, varsinkin jos vertaa 2.8t ja 1.9ttid koneita keskenään. Muutenhan auto on varmasti kykenevämpi kuin esim vanhemmat Aero mallit. Nimenomaan alustan toiminnan osalta, sekä jarrujen tehokkuus.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
OT: Aika hissukseen olet täällä osannut olla...Marko A kirjoitti:No myönnetään nyt, että meillekin tulee myöskin Snow silver SC Vector TTiD A. Haetaan liikkeestä huomennajouniaslak kirjoitti:Hei, perjantaille 1.2 on sovittu uuden 9-3 SS 1,9TTiD Vector Activen luovutus. Tilasin syyskuussa joten on sitä odotettukin. Toimitus siirtyi kuukauden alkuperäisestä. Pitää palata kokemuksiin kun kilometrejä kertyy.Tilattu syyskuun ekaviikolla, joten melkein 5 kuukautta on odoteltu. Ymmärtänette siis varmaan miksi tässä on tuskailtu kaikkea tuohon moottoriin liittyvää niin runsaasti...
Viivästys autoissa johtui alihankkijan toimittamasta osasta laaduntarkastuksessa löydetystä virheestä. Kaikki autot joihin kyseinen osa oli asennettu (TTiD:t) jäi tehtaalle "jumiin" ja odotti tarkistusta/korjausta. Asia siis kunnossa niiltä osin.
Olen samaa mieltä tuosta diesel Aerosta. Suorituskyky (siis kiihtyvyys) on hieman vaisu ollakseen Aero, varsinkin jos vertaa 2.8t ja 1.9ttid koneita keskenään. Muutenhan auto on varmasti kykenevämpi kuin esim vanhemmat Aero mallit. Nimenomaan alustan toiminnan osalta, sekä jarrujen tehokkuus.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: TTiD
Jos sinulle on tärkeää kiihtyvyys 0-100km/h, niin veikkaanpa että useimmille Saabisteille se on se 60 - 100km/h nelosella. Luulen myös, että harvempi kuski ottaa jatkuvasti kaikkea irti vehkeistään, ei nämä mitään kilpa-autoja ole.Petter kirjoitti:Minusta Aero nimi kärsii inflaatiota, kun se yhdistetään TTiD. Minusta suorituskyky ei oikeuta nimeen. 0-100 km/h 9,1 s on korkeintaan hyvää perheauto tasoa.
SC:n speksejä:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
2.8T V6 250 hv
60-100 km/h IV-vaihteella 6,4 s
80-120 km/h V-vaihteella 8,3 s
1.9TTiD 180 hp
60-100 km/h IV-vaihteella (M6) 6,3 s
80-120 km/h V-vaihteella (M6) 8.5 s
Vertailun vuoksi myös:
1.9TiD 150 hv
60-100 km/h IV-vaihteella 7,9 s
80-120 km/h V-vaihteella 10,3 s
Nähdäkseni 2.8T V6 :n ostamiseen ei ole mitään syytä näiden suoritusarvojen valossa ja Suomessa. TTiD kelpaa siis erinomaisen loistavasti nimikkeen "Aero" alle. Olikos 2.8:ssa myös kuusilovinen laatikko?
ps. Urheiluautossa ei ole automaattivaihteita..